Lafamiglia Skrevet 14. september 2021 #50741 Del Skrevet 14. september 2021 Jeg skjønner godt tankegangen til Coop med å velge influensere som ellers bare har hjernedødt innhold til å markedsføre kampanjen deres. For jeg tror de har helt rett i at det bidrar til å nå ut til folk som de ellers ikke så lett klarer å nå. Det er altså i mine øyne et bra trekk fra deres side. Problemet fra Coops side med å ha brukt cbe.no, er imidlertid at hun gjør en så elendig jobb. Det er så synlig at de bare har staget et kort fotoshoot hvor hun poserer med medbragt søppel, for så å haste videre til neste gjøremål. Og, ikke minst, at det her, som nesten alltid ellers, aller mest handler om å vise frem kroppen hennes, sånn at budskapet kommer helt i bakgrunnen. Jeg tror Coop hadde sett for seg (og det er også mulig at andre influensere har gjort det på denne måten) at de skulle kle seg i turtøy som tåler å bli skittent, gå ut i fjæra, gjerne sammen med venner, brette opp ermene, ta i et tak og faktisk plukke søppel. Hadde de to bak cbe.no gjort dette, ville det sannsynligvis vært et vellykket samarbeid fra Coops side, selv om hun ellers promoterer overforbruk og ikke ser ut til å ha en eneste mening om verden og samfunnet rundt seg. 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 14. september 2021 #50742 Del Skrevet 14. september 2021 "Vi ønsker å promotere Coop rydder Norge gjennom utvalgte influencere, deriblant Caroline Ber Eriksen." Hvilke andre influencere det er snakk om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klaraku78 Skrevet 14. september 2021 #50743 Del Skrevet 14. september 2021 (endret) Finlay skrev (8 minutter siden): "Vi ønsker å promotere Coop rydder Norge gjennom utvalgte influencere, deriblant Caroline Ber Eriksen." Hvilke andre influencere det er snakk om? Sophies Elise har hatt samme reklame nå de siste dagene. Endret 14. september 2021 av Klaraku78 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gullhår1 Skrevet 14. september 2021 #50744 Del Skrevet 14. september 2021 Her kan de rydde bilde er fra india Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacBeth Skrevet 14. september 2021 #50745 Del Skrevet 14. september 2021 (endret) Basert på svarene fra Coop så tror jeg dem bryr seg svært lite om hvor god/dårlig jobb som blir gjort ift reklamering så lenge "noen" ser at CBE hashtagger coopryddernorge. De bryr seg ingenting om hverken seksualisering eller kroppsfokus, så lenge en ørliten del av budskapet kommer frem, også til mennesker dem kanskje ikke når gjennom sine vanlige metoder. Og når sant skal sies, det er et viktig budskap, men i mitt hode blir det som å stemme på KrF for å beholde kontantstøtta men man bryr seg beng om abortloven og at kvinnersrettigheter blir satt tilbake flere tiår.. Det jeg lurer mest på er om dette faktisk er betalt reklame. Da viser det jo bare at "litt ditt" kunne vært mye mer enn litt om de ikke hadde brukt penger på dårlige reklamejobber. Isåfall, å ta seg betalt for noe man burde gjøre hver gang man er på tur syns jeg vitner om nok en dårlig holdning.. Endret 14. september 2021 av MacBeth 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klementine Skrevet 14. september 2021 #50746 Del Skrevet 14. september 2021 Finlay skrev (21 minutter siden): "Vi ønsker å promotere Coop rydder Norge gjennom utvalgte influencere, deriblant Caroline Ber Eriksen." Hvilke andre influencere det er snakk om? SE. Tilsvarende kampanje der 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 14. september 2021 #50747 Del Skrevet 14. september 2021 Så Sophie Elise og Caroline Berg Eriksen er Coops to utvalgte influencere til denne kampanjen? Veldig spesielt. Håper det kommer fram hvor mye av "vårt" de har betalt med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 14. september 2021 #50748 Del Skrevet 14. september 2021 Hallepalle2 skrev (9 timer siden): Det har vært valg i Norge. Ikke med et pip har det blitt oppfordret til å bruke stemmeretten. Skulle tro at valgbåsen kunne blitt en pen kulisse til et bilde, i det minste. Det er ikke rart i det hele tatt. Valgdirektoratet har ikke eget budsjett for å reklamere gjennom influencere som fokuserer på halvnakne kropper i sexy positurer, utlevering av barn og fremming av seg selv heller enn saken. Så da blir det sånn. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevira Skrevet 14. september 2021 #50749 Del Skrevet 14. september 2021 Ser hun sier at hun har samlet inn millioner til veldedige formål (men uten å skryte av det). Flinkest der også altså. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
odipodis Skrevet 14. september 2021 #50750 Del Skrevet 14. september 2021 https://www.carolinebergeriksen.no/2021/09/11/coop-rydder-norge/#comments 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 14. september 2021 #50751 Del Skrevet 14. september 2021 Finlay skrev (16 minutter siden): Så Sophie Elise og Caroline Berg Eriksen er Coops to utvalgte influencere til denne kampanjen? Veldig spesielt. Håper det kommer fram hvor mye av "vårt" de har betalt med. Jeg fant i alle fall Fetisha på #coopryddernorge. SE kommer ikke opp der, kanskje fordi hun har lukket konto? I alle fall er det pussig å se at CBE er den eneste som har lagt ut bilder som er tydelige photoshoots av hovedrolleinnehaveren, alle andre har konsentrert seg om å dokumentere det saken dreier seg om: Søppelsanking. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 14. september 2021 #50752 Del Skrevet 14. september 2021 Ellevira skrev (3 minutter siden): Ser hun sier at hun har samlet inn millioner til veldedige formål (men uten å skryte av det). Flinkest der også altså. "Samt donert bort en god del av diverse kampanjer." Dette skulle jeg gjerne visst mer om kjenner jeg! Både hva en "god del" betyr, og hvilke "diverse kampanjer" det er snakk om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 14. september 2021 #50753 Del Skrevet 14. september 2021 Finlay skrev (4 minutter siden): "Samt donert bort en god del av diverse kampanjer." Dette skulle jeg gjerne visst mer om kjenner jeg! Både hva en "god del" betyr, og hvilke "diverse kampanjer" det er snakk om. #lekmedspråket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 14. september 2021 #50754 Del Skrevet 14. september 2021 50 minutter siden, MacBeth said: Basert på svarene fra Coop så tror jeg dem bryr seg svært lite om hvor god/dårlig jobb som blir gjort ift reklamering så lenge "noen" ser at CBE hashtagger coopryddernorge. De bryr seg ingenting om hverken seksualisering eller kroppsfokus, så lenge en ørliten del av budskapet kommer frem, også til mennesker dem kanskje ikke når gjennom sine vanlige metoder. Og når sant skal sies, det er et viktig budskap, men i mitt hode blir det som å stemme på KrF for å beholde kontantstøtta men man bryr seg beng om abortloven og at kvinnersrettigheter blir satt tilbake flere tiår.. Det jeg lurer mest på er om dette faktisk er betalt reklame. Da viser det jo bare at "litt ditt" kunne vært mye mer enn litt om de ikke hadde brukt penger på dårlige reklamejobber. Isåfall, å ta seg betalt for noe man burde gjøre hver gang man er på tur syns jeg vitner om nok en dårlig holdning.. CBE bekreftet under blogg innlegget at hun fikk betalt for å reklamere for Coop. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Minnie Mus Skrevet 14. september 2021 Populært innlegg #50755 Del Skrevet 14. september 2021 19 minutter siden, Pust said: Jeg fant i alle fall Fetisha på #coopryddernorge. SE kommer ikke opp der, kanskje fordi hun har lukket konto? I alle fall er det pussig å se at CBE er den eneste som har lagt ut bilder som er tydelige photoshoots av hovedrolleinnehaveren, alle andre har konsentrert seg om å dokumentere det saken dreier seg om: Søppelsanking. Rart dem ikke synes det er flaut? Her ser man de fleste virkelig gjør en innsats og legger ut bilder som viser jobben de har gjort. Mens frua står i 10 minutter og deiliger seg med en ren pose med medbrakt papir, med rumpa og magen i fokus. Lettjente penger da. Blir så kvalm. 59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunvald Skrevet 14. september 2021 #50756 Del Skrevet 14. september 2021 Plukke søppel kan man gjøre hele året. De kunne dratt til Coop og hentet utstyr og skrevet om det, men det går selvfølgelig ikke uten å få betalt for det. Jeg orker ikke engang å prøve å kommentere søppelplukker-antrekket. 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 14. september 2021 #50757 Del Skrevet 14. september 2021 Hun ble ikke betalt for å være med på dugnad nei, det skal hun ikke ha på seg. Men for å spre budskapet. 😄 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 14. september 2021 #50758 Del Skrevet 14. september 2021 Nudeldama skrev (2 timer siden): Jeg ser at innlegget mitt har blitt totalt misforstått og at jeg tillegges uttrykk og begreper jeg aldri har sagt. Det er sånn sett et godt eksempel på hvorfor jeg ikke går inn i videre dialog her i tråden. Det man skriver vris og vendes på til det uigjekjennelige og dermed bruker man masse energi på å skrive "Nei, det var ikke det jeg mente" i stedet for å faktisk kunne debattere det saken egentlig handlet om. Helt ærlig så fikk det første innlegget ditt og Coop sitt standardsvar meg til å tenke. Min kjepphest er negativ påvirkning. Så jeg tenkte at du hadde er poeng. For selv om vi i tråden har et kritisk blikk på både gjennomføring og troverdighet så vil nok de positive leserne ikke tenke spesielt over dette. De ser CBE plukke søppel og fronte en god sak. Det kan aldri bli negativt om dette får noen til å inspireres til å plukke søppel. Så leste jeg @Snøsøta sitt innlegg som diskuterer om kjerneleserne til CBE er av den miljøbevisste typen som vil la seg påvirke. Og jeg tenker at det var en del gode argumenter som kan tyde på at de kanskje ikke treffer helt de som har den største interessen. Samtidig er det ikke til å stikke under en stol at mange av dem ser opp til CBE og synes hun er fantastisk så kanskje de vil se på det som en aktivitet de vil ønske å teste ut. Og da er vel målet nådd. Spørsmålet er dog om at disse «gjør litt» vil stå i forhold til det coop betalte. Så slår det meg at Coop jo sannsynligvis har en del vikarierende motiver her. Du må jo fysisk møte opp i butikkene deres for å hente sekk, og da antar jeg at de ser for seg at folk samtidig handler. Omdømmeløftet for bedrifter som ligger i å vise miljøengasjement i disse tider skal man heller ikke kimse av. Poenget mitt; jeg synes dette var en fruktbar diskusjon der jeg i alle fall ikke er helt kategorisk. (Med unntak av kroppsfokuset, det er 100% kritikkverdig) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 14. september 2021 #50759 Del Skrevet 14. september 2021 (endret) Nudeldama skrev (4 timer siden): Jeg ser at innlegget mitt har blitt totalt misforstått og at jeg tillegges uttrykk og begreper jeg aldri har sagt. Det er sånn sett et godt eksempel på hvorfor jeg ikke går inn i videre dialog her i tråden. Det man skriver vris og vendes på til det uigjekjennelige og dermed bruker man masse energi på å skrive "Nei, det var ikke det jeg mente" i stedet for å faktisk kunne debattere det saken egentlig handlet om. Så rart - akkurat sånn opplever jeg det også når jeg går inn i tilløpene til metadebatt i tråden. Eller så fort jeg leser et metakritikk-innlegg, egentlig, som kjekt generaliserer alle argumentene til alle trådens deltakere på en negativ, reduktiv og nedlatende måte. For et sammentreff! Endret 14. september 2021 av Aricia 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 14. september 2021 Populært innlegg #50760 Del Skrevet 14. september 2021 Snødronninga skrev (39 minutter siden): Hun ble ikke betalt for å være med på dugnad nei, det skal hun ikke ha på seg. Men for å spre budskapet. 😄 Helt ærlig kunne hun tatt bilde der hjemme med pose og hansker, det ville formidlet nøyaktig det samme som de bildene hun faktisk la ut. 79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå