Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Jeg mistenker at dette er et forsøk på å formidle at CBE ikke lenger bruker hair extensions og bomme totalt. I så måte er journalistikken til bedriften også sviktende.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

«Se så flink, deilig, tynn og svett jeg er. Og SE det lange håret mitt. Idag må jeg også løfte armen, slik at jeg blir ENDA tynnere. Lars Kristian liker meg best sånn»

Kilde: instastory

96BAC003-345B-485F-9FD8-587E92C0A0B0.png

Endret av Emma Marie
  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altså så vanskelig å få folk til å forstå hvor sinnsykt mye arbeid det er å være influencer. Det tar fryktelig lang tid å lage gode bilder, kanskje må man ta hundre bilder før man får til et som er bra nok. Og før man tar bilder må man velge outfit som passer, fikse hår, bryn, negler og sminke, og det tar virkelig lang tid. Det folk ikke forstår er også at det er tidkrevende å finne god location. Hvis man finner et bra sted må man kanskje vente til det ikke er vanlige folk der, eller man har med seg noen som kan holde folk unna. 

Og så tar det selvsagt mye tid å skaffe seg annonsører/sponsorer. Man må snakke i telefonen flere ganger, kanskje både med manager og med annonsør. Heldigvis er det som oftest manageren som tar seg av praten med annonsørene. Etter at man har fått et oppdrag, må man tenke ut hvordan man skal lage annonsen, og det tar fryktelig mye tid. Da må man som sagt tenke ut hva slags bilder man skal ta. Når man har valgt riktige bilder, må man justere litt på lys og skygge og sånn. Det tar også tid. Og så må man selvsagt finne på en god tekst til bildene. Helst noe med en dypere mening eller noe. Heldigvis sender de fleste annonsørene med en tekst de vil ha i annonsen, og da tar man bare litt av den. 

:ironi:

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie Mus skrev (15 minutter siden):

Hey NRK! Tips til ny serie jo! Se Caroline's hår vokse, minutt for minutt.

Nå fikk jeg lyst på ribbe. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX

OK, nå skal jeg være en gammel surpomp av en kjerring. 

Problemet er at det er dette folk vil ha. Ikke nødvendigvis CBE sin versjon, den er litt utdatert, men det å beglo folk i SoMe er det folk vil ha. Det er et umettelig behov ser det ut til. Å passivt konsumere det som et eller annet menneske har å by på. 

Vi går med nesa i mobilen konstant; skroller og skroller og skroller. Innholdet vi skroller gjennom er ikke kvalitetssikret, det finnes ingen som gjør redaktørjobben for oss. Alt tas likevel for god fisk. 

Det er nok publikum til å kunne leve av å være dronning med hoff, der innholdet handler om at vedkommende informerer om at håret vokser, kontoret blir pusset opp, hun løp 7,5 km klokka 06.00, arbeidet i hagen, sminket seg, brukte underlivsspray med kokkosduft, svetter, leser, løper på stedet hvil, spiser omelett, og ja jeg kunne fortsatt i evigheter. 

Er det for mye å håpe på at vi ler av dette om 20 år? For det er f**n meg helt utrolig fordummende. Folk sitter altså blindt og beundrer et helt ordinært menneske, mens man trykker hjem det ene ubrukelige produktet etter det andre fordi hun sier det er bra. Med stjerner i øynene kommenterer man hvor utrolig bra vedkommende ser ut. Hot meg her og hot meg der. 

Jeg bare 🤬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

loffen skrev (52 minutter siden):

Håret mitt vokser, jeg kan strekke armen i været, jeg svetter, jeg har alltid magen bar, jeg får orgasme av å løpe på mølla. 

Hva er det hun vil formidle egentlig? Skjønner ikke opplegget. Hun er veldig dårlig på kommunikasjon. Skal det inspirere noen? Annonsører? Oss? 

(Jeg har forresten fått varer fra Lyko i posten i dag. BliVakker kan se langt etter pengene mine, så lenge de samarbeider med en som utleverer ungene sine hver jævla dag.)

Og absolutt ikke noe nytt under solen… kun gjentagelser. Løpe/svette fest, snaut med klær og kaffekopp. Vi har sett det hele x antall ganger og for meg totalt uinspirerende og kjedelig fra første øyeblikk. Og jeg kunne vært i målgruppen for bedriften om de hadde greid finne aktuelle ting/saker å presentere. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (3 minutter siden):

OK, nå skal jeg være en gammel surpomp av en kjerring. 

Problemet er at det er dette folk vil ha. Ikke nødvendigvis CBE sin versjon, den er litt utdatert, men det å beglo folk i SoMe er det folk vil ha. Det er et umettelig behov ser det ut til. Å passivt konsumere det som et eller annet menneske har å by på. 

Vi går med nesa i mobilen konstant; skroller og skroller og skroller. Innholdet vi skroller gjennom er ikke kvalitetssikret, det finnes ingen som gjør redaktørjobben for oss. Alt tas likevel for god fisk. 

Det er nok publikum til å kunne leve av å være dronning med hoff, der innholdet handler om at vedkommende informerer om at håret vokser, kontoret blir pusset opp, hun løp 7,5 km klokka 06.00, arbeidet i hagen, sminket seg, brukte underlivsspray med kokkosduft, svetter, leser, løper på stedet hvil, spiser omelett, og ja jeg kunne fortsatt i evigheter. 

Er det for mye å håpe på at vi ler av dette om 20 år? For det er f**n meg helt utrolig fordummende. Folk sitter altså blindt og beundrer et helt ordinært menneske, mens man trykker hjem det ene ubrukelige produktet etter det andre fordi hun sier det er bra. Med stjerner i øynene kommenterer man hvor utrolig bra vedkommende ser ut. Hot meg her og hot meg der. 

Jeg bare 🤬

hvem er de folkene som faktisk gjør det? 

og ja, om 20 år ler vi oss skakke - antagelig lenge før det har gått 20 år. (Håper jeg)

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loffen skrev (59 minutter siden):

Håret mitt vokser, jeg kan strekke armen i været, jeg svetter, jeg har alltid magen bar, jeg får orgasme av å løpe på mølla. 

Hva er det hun vil formidle egentlig? Skjønner ikke opplegget. Hun er veldig dårlig på kommunikasjon. Skal det inspirere noen? Annonsører? Oss? 

(Jeg har forresten fått varer fra Lyko i posten i dag. BliVakker kan se langt etter pengene mine, så lenge de samarbeider med en som utleverer ungene sine hver jævla dag.)

Idet seertallene - ikke lesertallene, det er ikke stort å lese - synker er det mulig hun tester vannet, dypet om du vil, for å finne ut hva som fungerer og ikke. 

Endret av gjestvest
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
gjestvest skrev (6 minutter siden):

Idet seertallene - ikke lesertallene, det er ikke stort å lese - synker er det mulig hun tester vannet, dypet om du vil, for å finne ut hva som fungerer og ikke. 

Det tror jeg ikke. I de 11 årene CBE har holdt på har det utelukkende vært fokus på hva CBE har behov for å vise frem. Å innta et leserperspektiv har nær sagt aldri skjedd. Arrester meg gjerne, men jeg kommer ikke på en eneste gang at det har vært formidlet innhold som ikke samtidig har fremhevet perfeksjonen til hovedrolleinnehaveren. 

Du har helt rett i at dette til slutt vil bli deres undergang, og jeg tror ikke evnen er der til å innta et annet perspektiv, ikke motivasjonen heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CecilieX skrev (1 minutt siden):

Det tror jeg ikke. I de 11 årene CBE har holdt på har det utelukkende vært fokus på hva CBE har behov for å vise frem. Å innta et leserperspektiv har nær sagt aldri skjedd. Arrester meg gjerne, men jeg kommer ikke på en eneste gang at det har vært formidlet innhold som ikke samtidig har fremhevet perfeksjonen til hovedrolleinnehaveren. 

Du har helt rett i at dette til slutt vil bli deres undergang, og jeg tror ikke evnen er der til å innta et annet perspektiv, ikke motivasjonen heller. 

Jeg tenkte ikke på leserperspektiv, men tapt inntekt i form av synkende seertall. Det er bedriften opptatt av og må således finne en måte å få opp tallene på. Bedriften synes å ha kommet til et desperat punkt hva gjelder det vi har sett fra både LKE og CBE, og vi virker å være vitne til noe som ligner starten på slutten for bedriften CBE. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest CecilieX
gjestvest skrev (1 time siden):

Jeg tenkte ikke på leserperspektiv, men tapt inntekt i form av synkende seertall. Det er bedriften opptatt av og må således finne en måte å få opp tallene på. Bedriften synes å ha kommet til et desperat punkt hva gjelder det vi har sett fra både LKE og CBE, og vi virker å være vitne til noe som ligner starten på slutten for bedriften CBE. 

Pengene er helt sikkert en motivasjonsfaktor: det er tross alt stort fokus på materielle verdier. 

Men jeg tror ikke de er villige til å gjøre endringene som skal til for å øke inntektene, når endringene betyr at det ikke lenger er å vise frem sitt perfekte «jeg» for likes og anerkjennelse som skal være innholdet. Da tror jeg heller de går ned med flagget til topps. 

Sikkert ikke så farlig, de tjente jo så godt for er par år siden at de kunne pensjonere seg om bare kort tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (11 minutter siden):

Pengene er helt sikkert en motivasjonsfaktor: det er tross alt stort fokus på materielle verdier. 

Men jeg tror ikke de er villige til å gjøre endringene som skal til for å øke inntektene, når endringene betyr at det ikke lenger er å vise frem sitt perfekte «jeg» for likes og anerkjennelse som skal være innholdet. Da tror jeg heller de går ned med flagget til topps. 

Sikkert ikke så farlig, de tjente jo så godt for er par år siden at de kunne pensjonere seg om bare kort tid. 

Jeg tror ikke det er snakk om vilje. Jeg heller mer mot å leve i en egen boble. Slik at endringene som evt gjøres konstant er innenfor rammen av boblen. Hvilket også er årsak til gjentagelser, kopieringer, og nå desperate forsøk som grenser til galskap. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loffen skrev (3 timer siden):

Jeg byttet også over til Lyko, og ga Bli Vakker beskjed. De skulle sende det videre til markedsavdelingen.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...