gjestvest Skrevet 7. september 2021 #50281 Del Skrevet 7. september 2021 Jeg mistenker at dette er et forsøk på å formidle at CBE ikke lenger bruker hair extensions og bomme totalt. I så måte er journalistikken til bedriften også sviktende. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma Marie Skrevet 7. september 2021 #50282 Del Skrevet 7. september 2021 (endret) «Se så flink, deilig, tynn og svett jeg er. Og SE det lange håret mitt. Idag må jeg også løfte armen, slik at jeg blir ENDA tynnere. Lars Kristian liker meg best sånn» Kilde: instastory Endret 7. september 2021 av Emma Marie 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Marissa Skrevet 7. september 2021 Populært innlegg #50283 Del Skrevet 7. september 2021 Summeer skrev (34 minutter siden): Det er jo egentlig rart at de ikke tar på seg verv som feks fau og klassekontakt. Der hadde det virkelig vært mulig å produsere innhold og fått lesere i en kjøpesterk gruppe. tips til klasseavslutninger feks, det ligner jo på de smittevernvennlige samlingene man må legge opp til. Pizza og spillkveld for klassen (her må det da være mulig med spons og reklamelinker). Og alt dette kan selges på blogg/insta uten å måtte ta bilder av barna, det er jo opplegget og planleggingen man kan ta bilder av og gjøre en greie av. Men, det krever jo faktisk en innsats utenfor huset .... Nei, det krever at de må forholde seg til andre menneskers meninger, innspill og korreksjoner. Å sitte i FAU eller ha andre verv relatert til skole eller fritidsaktiviteter for barna er ikke et sololøp, det er et samarbeidsprosjekt der flere får komme med innspill, si sin mening, argumentere for og mot, og komme frem til felles beste løsninger. For et par som i det daglige hovedsakelig omgås hverandre og hennes foreldre, kun trenger å høre på hverandre, er lite vant til innspill og samarbeid utover hverandre, og er svært dårlig på å få kritikk/ikke få viljen sin/ikke få overstrømmende positiv tilbakemelding og stort sett lager sine egne spilleregler, blir det fort alt for krevende å ha et slikt verv. Jeg kjenner heller ingen foreldre som hadde akseptert at barna deres ble brukt av en blogger for å skaffe seg ting, eller som staffasje i henne "perfekte" rosabloggverdenliv. Så inntjeningsmulighetene her er i realiteten ikke så store, til det er andre foreldre for oppegående. Hvis man på noen som helst vis i denne sammenhengen skulle brukt bloggerkjendisnavnet sitt til noe positivt så hadde det vært å stille til valg, ta på seg et verv og fremsnakke det. Snakke om hvor viktig det er å stille opp for barna, samarbeid hjem-skole, muligheten for å bidra til et godt miljø på skolen og for elevene, og hvor viktig det er at foreldre er til stede. Jeg bor i et relativt privilegert miljø, og her er det faktisks reelle valg på klassekontakter fordi mange ser betydningen av vervet og hva det kan brukes til, slik burde det vært over alt. 58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 7. september 2021 #50284 Del Skrevet 7. september 2021 Det er altså så vanskelig å få folk til å forstå hvor sinnsykt mye arbeid det er å være influencer. Det tar fryktelig lang tid å lage gode bilder, kanskje må man ta hundre bilder før man får til et som er bra nok. Og før man tar bilder må man velge outfit som passer, fikse hår, bryn, negler og sminke, og det tar virkelig lang tid. Det folk ikke forstår er også at det er tidkrevende å finne god location. Hvis man finner et bra sted må man kanskje vente til det ikke er vanlige folk der, eller man har med seg noen som kan holde folk unna. Og så tar det selvsagt mye tid å skaffe seg annonsører/sponsorer. Man må snakke i telefonen flere ganger, kanskje både med manager og med annonsør. Heldigvis er det som oftest manageren som tar seg av praten med annonsørene. Etter at man har fått et oppdrag, må man tenke ut hvordan man skal lage annonsen, og det tar fryktelig mye tid. Da må man som sagt tenke ut hva slags bilder man skal ta. Når man har valgt riktige bilder, må man justere litt på lys og skygge og sånn. Det tar også tid. Og så må man selvsagt finne på en god tekst til bildene. Helst noe med en dypere mening eller noe. Heldigvis sender de fleste annonsørene med en tekst de vil ha i annonsen, og da tar man bare litt av den. 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 7. september 2021 #50285 Del Skrevet 7. september 2021 Hey NRK! Tips til ny serie jo! Se Caroline's hår vokse, minutt for minutt. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjestvest Skrevet 7. september 2021 #50286 Del Skrevet 7. september 2021 Minnie Mus skrev (15 minutter siden): Hey NRK! Tips til ny serie jo! Se Caroline's hår vokse, minutt for minutt. Nå fikk jeg lyst på ribbe. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg loffen Skrevet 7. september 2021 Populært innlegg #50287 Del Skrevet 7. september 2021 Håret mitt vokser, jeg kan strekke armen i været, jeg svetter, jeg har alltid magen bar, jeg får orgasme av å løpe på mølla. Hva er det hun vil formidle egentlig? Skjønner ikke opplegget. Hun er veldig dårlig på kommunikasjon. Skal det inspirere noen? Annonsører? Oss? (Jeg har forresten fått varer fra Lyko i posten i dag. BliVakker kan se langt etter pengene mine, så lenge de samarbeider med en som utleverer ungene sine hver jævla dag.) 71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 7. september 2021 Populært innlegg #50288 Del Skrevet 7. september 2021 (endret) I grunnen blir jeg ganske oppgitt over den feilslåtte fremstillingen av hvor tidkrevende arbeid med sosiale medier er når det er to godt voksne som arbeider i lag. De to er ikke de eneste i landet som tar bilder og selfier med et tynt lag tekst og kaller det innholdsproduksjon men de begynner å komme farlig nær å være de to eneste godt voksne som i lag prøver å opprettholde inntekt av å levere minimalt med kvalitet og godt innhold som fulltidsbeskjeftigelse krydret med fordumming, og gjennom manglende yrkesstolthet (det må jo være det?) forsøker å jukse, eventuelt surrer seg til popularitet ved å bruke mer attraktive merkevarenavn enn de reelt har samarbeid med og fakturerer for annonseplassen. BliVakker.no er ikke Elizabeth Arden, Brimi Sæter er ikke VisitJotunheimen.no. og Borregaards tomt er ikke deres hage. Keiseren har ingen klær på. Det er jammen ikke mye tøy på carolinebergeriksennos daglige leder heller, mens den andre i firmaet fremstår som lite interessert i å bidra til lokalsamfunnet og tilsynelatende syns det er under hans standard å kjøre Skoda for en periode i motsetning til å holde seg for god til å publisere "hestekjøtt" på sponset camper fra X-camp.no etter å ha kollidert med noens hest på fjellveien i tussmørke i høy hastighet. Det er nok greit å unngå ansvarsfulle verv med slike verdier. Endret 7. september 2021 av Revenge o'Cavatina reformulert setning 86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 7. september 2021 #50289 Del Skrevet 7. september 2021 OK, nå skal jeg være en gammel surpomp av en kjerring. Problemet er at det er dette folk vil ha. Ikke nødvendigvis CBE sin versjon, den er litt utdatert, men det å beglo folk i SoMe er det folk vil ha. Det er et umettelig behov ser det ut til. Å passivt konsumere det som et eller annet menneske har å by på. Vi går med nesa i mobilen konstant; skroller og skroller og skroller. Innholdet vi skroller gjennom er ikke kvalitetssikret, det finnes ingen som gjør redaktørjobben for oss. Alt tas likevel for god fisk. Det er nok publikum til å kunne leve av å være dronning med hoff, der innholdet handler om at vedkommende informerer om at håret vokser, kontoret blir pusset opp, hun løp 7,5 km klokka 06.00, arbeidet i hagen, sminket seg, brukte underlivsspray med kokkosduft, svetter, leser, løper på stedet hvil, spiser omelett, og ja jeg kunne fortsatt i evigheter. Er det for mye å håpe på at vi ler av dette om 20 år? For det er f**n meg helt utrolig fordummende. Folk sitter altså blindt og beundrer et helt ordinært menneske, mens man trykker hjem det ene ubrukelige produktet etter det andre fordi hun sier det er bra. Med stjerner i øynene kommenterer man hvor utrolig bra vedkommende ser ut. Hot meg her og hot meg der. Jeg bare 🤬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 7. september 2021 #50290 Del Skrevet 7. september 2021 loffen skrev (52 minutter siden): Håret mitt vokser, jeg kan strekke armen i været, jeg svetter, jeg har alltid magen bar, jeg får orgasme av å løpe på mølla. Hva er det hun vil formidle egentlig? Skjønner ikke opplegget. Hun er veldig dårlig på kommunikasjon. Skal det inspirere noen? Annonsører? Oss? (Jeg har forresten fått varer fra Lyko i posten i dag. BliVakker kan se langt etter pengene mine, så lenge de samarbeider med en som utleverer ungene sine hver jævla dag.) Og absolutt ikke noe nytt under solen… kun gjentagelser. Løpe/svette fest, snaut med klær og kaffekopp. Vi har sett det hele x antall ganger og for meg totalt uinspirerende og kjedelig fra første øyeblikk. Og jeg kunne vært i målgruppen for bedriften om de hadde greid finne aktuelle ting/saker å presentere. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 7. september 2021 #50291 Del Skrevet 7. september 2021 CecilieX skrev (3 minutter siden): OK, nå skal jeg være en gammel surpomp av en kjerring. Problemet er at det er dette folk vil ha. Ikke nødvendigvis CBE sin versjon, den er litt utdatert, men det å beglo folk i SoMe er det folk vil ha. Det er et umettelig behov ser det ut til. Å passivt konsumere det som et eller annet menneske har å by på. Vi går med nesa i mobilen konstant; skroller og skroller og skroller. Innholdet vi skroller gjennom er ikke kvalitetssikret, det finnes ingen som gjør redaktørjobben for oss. Alt tas likevel for god fisk. Det er nok publikum til å kunne leve av å være dronning med hoff, der innholdet handler om at vedkommende informerer om at håret vokser, kontoret blir pusset opp, hun løp 7,5 km klokka 06.00, arbeidet i hagen, sminket seg, brukte underlivsspray med kokkosduft, svetter, leser, løper på stedet hvil, spiser omelett, og ja jeg kunne fortsatt i evigheter. Er det for mye å håpe på at vi ler av dette om 20 år? For det er f**n meg helt utrolig fordummende. Folk sitter altså blindt og beundrer et helt ordinært menneske, mens man trykker hjem det ene ubrukelige produktet etter det andre fordi hun sier det er bra. Med stjerner i øynene kommenterer man hvor utrolig bra vedkommende ser ut. Hot meg her og hot meg der. Jeg bare 🤬 hvem er de folkene som faktisk gjør det? og ja, om 20 år ler vi oss skakke - antagelig lenge før det har gått 20 år. (Håper jeg) 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjestvest Skrevet 7. september 2021 #50292 Del Skrevet 7. september 2021 (endret) loffen skrev (59 minutter siden): Håret mitt vokser, jeg kan strekke armen i været, jeg svetter, jeg har alltid magen bar, jeg får orgasme av å løpe på mølla. Hva er det hun vil formidle egentlig? Skjønner ikke opplegget. Hun er veldig dårlig på kommunikasjon. Skal det inspirere noen? Annonsører? Oss? (Jeg har forresten fått varer fra Lyko i posten i dag. BliVakker kan se langt etter pengene mine, så lenge de samarbeider med en som utleverer ungene sine hver jævla dag.) Idet seertallene - ikke lesertallene, det er ikke stort å lese - synker er det mulig hun tester vannet, dypet om du vil, for å finne ut hva som fungerer og ikke. Endret 7. september 2021 av gjestvest 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 7. september 2021 #50293 Del Skrevet 7. september 2021 gjestvest skrev (6 minutter siden): Idet seertallene - ikke lesertallene, det er ikke stort å lese - synker er det mulig hun tester vannet, dypet om du vil, for å finne ut hva som fungerer og ikke. Det tror jeg ikke. I de 11 årene CBE har holdt på har det utelukkende vært fokus på hva CBE har behov for å vise frem. Å innta et leserperspektiv har nær sagt aldri skjedd. Arrester meg gjerne, men jeg kommer ikke på en eneste gang at det har vært formidlet innhold som ikke samtidig har fremhevet perfeksjonen til hovedrolleinnehaveren. Du har helt rett i at dette til slutt vil bli deres undergang, og jeg tror ikke evnen er der til å innta et annet perspektiv, ikke motivasjonen heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjestvest Skrevet 7. september 2021 #50294 Del Skrevet 7. september 2021 CecilieX skrev (1 minutt siden): Det tror jeg ikke. I de 11 årene CBE har holdt på har det utelukkende vært fokus på hva CBE har behov for å vise frem. Å innta et leserperspektiv har nær sagt aldri skjedd. Arrester meg gjerne, men jeg kommer ikke på en eneste gang at det har vært formidlet innhold som ikke samtidig har fremhevet perfeksjonen til hovedrolleinnehaveren. Du har helt rett i at dette til slutt vil bli deres undergang, og jeg tror ikke evnen er der til å innta et annet perspektiv, ikke motivasjonen heller. Jeg tenkte ikke på leserperspektiv, men tapt inntekt i form av synkende seertall. Det er bedriften opptatt av og må således finne en måte å få opp tallene på. Bedriften synes å ha kommet til et desperat punkt hva gjelder det vi har sett fra både LKE og CBE, og vi virker å være vitne til noe som ligner starten på slutten for bedriften CBE. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Era Vulgaris Skrevet 7. september 2021 Populært innlegg #50295 Del Skrevet 7. september 2021 Pusern3 skrev (41 minutter siden): Og absolutt ikke noe nytt under solen… kun gjentagelser. Løpe/svette fest, snaut med klær og kaffekopp. Vi har sett det hele x antall ganger og for meg totalt uinspirerende og kjedelig fra første øyeblikk. Og jeg kunne vært i målgruppen for bedriften om de hadde greid finne aktuelle ting/saker å presentere. Nettopp, de eier ikke teft for hva som fenger. Hvis jeg ønsker trenings/kostholdsinspirasjon, finner jeg det ikke hos CBE, hvert fall. Hun er kun opptatt av å vise bilder av seg selv, våt av svette, med gapende munn og armen i været. Hva skal det inspirere til? Da velger jeg heller fitfocus, funkygine eller feminin fysikk, for eksempel. Der er fokuset på trening, øvelser, og ikke minst, restitusjon. Et utovervendt fokus, laget for følgerne. Interiør? Jeg finner ikke noe inspirerende over noe av det hun legger ut. Halvhjertet og uinspirert. Hudpleie/skjønnhet? Med full sminke og filter på bildene, får man jo ikke noe inntrykk av hvordan produktene fungerer. Og når en vet at det er heftig redigering av bilder, silikon, restylane, og rare poseringer, blir det ikke troverdig heller. Sleng på dårlig/ingen merking av reklame, barneeksponering, lettkledde selfies på do eller i ovnsdøra, og et lemfeldig forhold til lover og regler, så blir kvaliteten på produktet mildt sagt dårlig. 53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Donpedro Skrevet 7. september 2021 Populært innlegg #50296 Del Skrevet 7. september 2021 Håper jeg treffer de en gang mens de løper, han med drone og styringskonsoll et stykke unna - eller hun med hånden i været mens hun filmer seg selv mens hun løper. Hysterisk festlig syn. 58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 7. september 2021 Populært innlegg #50297 Del Skrevet 7. september 2021 (endret) CecilieX skrev (1 time siden): Er det for mye å håpe på at vi ler av dette om 20 år? For det er f**n meg helt utrolig fordummende. Dette har jeg ledd av en god stund. Jeg har faktisk ledd av dette fra før jeg visste hva innholdsmarkedsføring dreide seg om og fortsatte å le etter påfyll av kunnskapen. Og jeg er neppe alene om det. Det kom en periode der vi ble pålagt å ta bloggere og influencere på alvor da disse innkasserte annonseinntekter fremfor andre medieprodusenter, og flere påvirkere lever veldig godt av det idag til tross for ulike omstendigheter som f.eks. en pandemi. Til gjengjeld har de flere bein å stå på, fremtrer ofte sympatiske, troverdige og gjenkjennelige med en finger i jorda, og leverer på høyt nivå. Når det gjelder de to "sett inn ønsket kategori her" er det bare å gratulere med en veteranstatus som ikke har ført til annet enn en trøstepris omdøpt til ærespris hos Vixen, en enebolig i Sarpsborg og en Volvo på service og ingenting å sette merkevarenavnet sitt på bortsett fra spenner hos Coverbrands, og polyester hos MyMuse. I glansdagene var det også vesker hos Adax og sko fra Bianco, og strikkegensere til 4000 kroner i fem farger fra Ganni. Samt en og annen TV-opptreden. Nå går det stort sett i Chiquelle og Nakd, journalister foretrekker åpenbart å fotografere/intervjue andre på et sjeldent event, og det er få duserosa fredagsbuketter å spore. Og innholdet/virkemidlene for å skape trafikk? Rett og slett parodisk. Særlig omsetning av det blir det vel neppe lenger, og Treasures AS ansatte evner tydeligvis ikke å omstille seg. Jeg skal slutte å le den dagen de klarer å motbevise dette. Endret 7. september 2021 av Revenge o'Cavatina autocorrect 60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 7. september 2021 #50298 Del Skrevet 7. september 2021 gjestvest skrev (1 time siden): Jeg tenkte ikke på leserperspektiv, men tapt inntekt i form av synkende seertall. Det er bedriften opptatt av og må således finne en måte å få opp tallene på. Bedriften synes å ha kommet til et desperat punkt hva gjelder det vi har sett fra både LKE og CBE, og vi virker å være vitne til noe som ligner starten på slutten for bedriften CBE. Pengene er helt sikkert en motivasjonsfaktor: det er tross alt stort fokus på materielle verdier. Men jeg tror ikke de er villige til å gjøre endringene som skal til for å øke inntektene, når endringene betyr at det ikke lenger er å vise frem sitt perfekte «jeg» for likes og anerkjennelse som skal være innholdet. Da tror jeg heller de går ned med flagget til topps. Sikkert ikke så farlig, de tjente jo så godt for er par år siden at de kunne pensjonere seg om bare kort tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjestvest Skrevet 7. september 2021 #50299 Del Skrevet 7. september 2021 CecilieX skrev (11 minutter siden): Pengene er helt sikkert en motivasjonsfaktor: det er tross alt stort fokus på materielle verdier. Men jeg tror ikke de er villige til å gjøre endringene som skal til for å øke inntektene, når endringene betyr at det ikke lenger er å vise frem sitt perfekte «jeg» for likes og anerkjennelse som skal være innholdet. Da tror jeg heller de går ned med flagget til topps. Sikkert ikke så farlig, de tjente jo så godt for er par år siden at de kunne pensjonere seg om bare kort tid. Jeg tror ikke det er snakk om vilje. Jeg heller mer mot å leve i en egen boble. Slik at endringene som evt gjøres konstant er innenfor rammen av boblen. Hvilket også er årsak til gjentagelser, kopieringer, og nå desperate forsøk som grenser til galskap. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsh Skrevet 7. september 2021 #50300 Del Skrevet 7. september 2021 loffen skrev (3 timer siden): Håret mitt vokser, jeg kan strekke armen i været, jeg svetter, jeg har alltid magen bar, jeg får orgasme av å løpe på mølla. Hva er det hun vil formidle egentlig? Skjønner ikke opplegget. Hun er veldig dårlig på kommunikasjon. Skal det inspirere noen? Annonsører? Oss? (Jeg har forresten fått varer fra Lyko i posten i dag. BliVakker kan se langt etter pengene mine, så lenge de samarbeider med en som utleverer ungene sine hver jævla dag.) Jeg byttet også over til Lyko, og ga Bli Vakker beskjed. De skulle sende det videre til markedsavdelingen. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå