Populært innlegg Aricia Skrevet 30. august 2021 Populært innlegg #49741 Del Skrevet 30. august 2021 Det er helt hysterisk festlig når de belærer lesere om at FTs veileder bare er en slags tilfeldig formulert informasjonsbrosjyre som man ikke trenger å forholde seg til. 72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Nikea Skrevet 30. august 2021 Populært innlegg #49742 Del Skrevet 30. august 2021 Altså, nå er jeg bare jurist og ingen influenser, men i jussen følger vi veilederne. Lovteksten i Norge er såpass generell ettersom den skal dekke mange mulige situasjoner, og den må derfor tolkes i hvert enkelt tilfelle. Vi har veiledere som hjelpemidler slik at vi som bruker loven kan tolke bestemmelsene mest mulig likt. Det er ikke valgfritt å forholde seg til en veileder, det skulle tatt seg ut. 81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lavande Skrevet 30. august 2021 #49743 Del Skrevet 30. august 2021 (endret) Emma Marie skrev (4 timer siden): Først sier hun at hun følger veilederen. Så noen minutter etterpå: jeg følger egentlig ingen veileder. Ja, det kan se ut som de fikk problem med å vise hvor det står at det må ha en verdi for dem, for plutselig var det bare lenke til loven, men der står heller ikke noe av det de påstår - selv om de skriver at det står klart og tydelig, jf. https://www.carolinebergeriksen.no/2021/08/23/alpakkavandring-og-fantastiske-brimi-saeter/#comment-1294187 (Disse kommentarene er slettet i ettertid). Igjen, veilederen til Forbrukertilsynet er ikke valgfritt å følge. Og det er heller ikke slik at man kan "dikte opp" hva man ønsker skal stå i veilederen, og tro at man da følger loven. Endret 30. august 2021 av Lavande Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Aricia Skrevet 30. august 2021 Populært innlegg #49744 Del Skrevet 30. august 2021 Nikea skrev (1 minutt siden): Altså, nå er jeg bare jurist og ingen influenser, men i jussen følger vi veilederne. Lovteksten i Norge er såpass generell ettersom den skal dekke mange mulige situasjoner, og den må derfor tolkes i hvert enkelt tilfelle. Vi har veiledere som hjelpemidler slik at vi som bruker loven kan tolke bestemmelsene mest mulig likt. Det er ikke valgfritt å forholde seg til en veileder, det skulle tatt seg ut. Dette. Derimot virker det vel som at LKE foretrekker å tolke lovtekster som han tolker forskningsrapporter: Fritt, subjektivt og etter eget forgodtbefinnende. 58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
odipodis Skrevet 30. august 2021 #49745 Del Skrevet 30. august 2021 Nå er en del av kommentarene slettet.. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 30. august 2021 Populært innlegg #49746 Del Skrevet 30. august 2021 😆 uff da, der gikk det litt på skeise igjen. Følger ikke veilederen? De er nå morsomme. Forresten trist at CBE må jobbe i stua noen uker og få fnatt (som hun skriver på story), sender all min sympati i denne vanskelige og krevende situasjonen. 52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Aricia Skrevet 30. august 2021 Populært innlegg #49747 Del Skrevet 30. august 2021 Kollontaj skrev (Akkurat nå): 😆 uff da, der gikk det litt på skeise igjen. Følger ikke veilederen? De er nå morsomme. Forresten trist at CBE må jobbe i stua noen uker og få fnatt (som hun skriver på story), sender all min sympati i denne vanskelige og krevende situasjonen. Mens store deler av befolkningen, feks undertegnede, har jobbet i stua (eller på kjøkkenet, eller i redskapsboden) siden 12. mars i fjor. Vi får tenne et lys for henne. 88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 30. august 2021 Populært innlegg #49748 Del Skrevet 30. august 2021 odipodis skrev (8 minutter siden): Nå er en del av kommentarene slettet.. Jeg stilte et spørsmål angående merking, og fikk svar fra Lars Kristian. Dessverre ser det ut til at han ATTER EN GANG har publisert noe han angrer i ettertid. Han var lynkjapp denne gangen, det skal han ha, jeg rakk ikke å svare engang, før det var borte. Legger ved svaret mitt også, for det spørs vel om det blir publisert. Mannen har funnet igjen impulskontrollen sin... Legger ved lenke, selv om det er slettet, for jeg er kjempegod på merking https://www.carolinebergeriksen.no/2021/08/23/alpakkavandring-og-fantastiske-brimi-saeter/comment-page-1/#comment-1294209 108 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg odipodis Skrevet 30. august 2021 Populært innlegg #49749 Del Skrevet 30. august 2021 Felis skrev (Akkurat nå): Jeg stilte et spørsmål angående merking, og fikk svar fra Lars Kristian. Dessverre ser det ut til at han ATTER EN GANG har publisert noe han angrer i ettertid. Han var lynkjapp denne gangen, det skal han ha, jeg rakk ikke å svare engang, før det var borte. Legger ved svaret mitt også, for det spørs vel om det blir publisert. Mannen har funnet igjen impulskontrollen sin... Legger ved lenke, selv om det er slettet, for jeg er kjempegod på merking https://www.carolinebergeriksen.no/2021/08/23/alpakkavandring-og-fantastiske-brimi-saeter/comment-page-1/#comment-1294209 De har også fjernet et svar fra CBE der hun poengterte at hun ALLTID var klar og tydelig i merkingen av reklame. Ironisk at kommentaren ble postet under et innlegg hvor annonsørnavn ble endret på i ettertid på grunn av "en liten misforståelse" 64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 30. august 2021 Populært innlegg #49750 Del Skrevet 30. august 2021 Hvis man blir svar skyldig, kan man bare slette, der har du influencerstrategien fullt synlig. Tenk om arbeidslivet forøvrig fungerte på tilsvarende måte? ☺️ 68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kinder Skrevet 30. august 2021 Populært innlegg #49751 Del Skrevet 30. august 2021 Felis skrev (53 minutter siden): De kan jo reglene! De mener bare at det gjelder alle andre enn dem selv. Tar opp igjen denne, hvor Lars Kristian påpeker at Fitfocuse skal merke et hoppetau fra en samarbeidspartner hun hadde et samarbeid med for TO ÅR siden... https://www.facebook.com/Fitfocuse/posts/1753334751492057 Måtte inn å lese. Overrasket over at en tilsynelatende voksen mann kan oppføre seg slik. Noe så arrogant og flaut. Det verste er at når han etterspør eksempler der de har merket feil, så overser han eksemplene folk kommer med. Han svarer på alt annet enn akkurat det, samtidig som han fortsetter å klage på at ingen kommer med eksempler, bare beskyldninger. Ikke ofte jeg sier dette om folk, men han virker jo litt enkel. 56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lavande Skrevet 30. august 2021 #49752 Del Skrevet 30. august 2021 (endret) odipodis skrev (36 minutter siden): Nå er en del av kommentarene slettet.. Ja, de har fjernet: - kommentar fra "Mia" om at de må merke innlegg med Twentyfour, og svar fra CBE om det - spørsmål om hvilken veileder de følger: - "svaret til cbe om at de ikke følger veilederen til Forbrukertilsynet - en kommentar om at LKE forstod lovverket, da han irettesatte Fitfocus. Og LKE sitt svar til det. (Dokumentasjonen her). Skjermbilder fra https://www.carolinebergeriksen.no/2021/08/23/alpakkavandring-og-fantastiske-brimi-saeter/#comment-1294181 Tro hvorfor? Endret 30. august 2021 av Lavande Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg MissLucy Skrevet 30. august 2021 Forfatter Populært innlegg #49753 Del Skrevet 30. august 2021 dette er veldig gøy 57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Jobbermedbarn Skrevet 30. august 2021 Populært innlegg #49754 Del Skrevet 30. august 2021 (endret) Lavande skrev (9 minutter siden): Ja, de har fjernet: - spørsmål om hvilken veileder de følger, - "svaret til cbe om at de ikke følger veilederen til Forbrukertilsynet - en kommentar om LKE forstod lovverket, da han irettesatte Fitfocus. Og LKE sitt svar til det. Jf. https://www.carolinebergeriksen.no/2021/08/23/alpakkavandring-og-fantastiske-brimi-saeter/#comment-1294181 Tro hvorfor? De er så useriøse. Har de overhodet ikke evnen til å se seg selv utenfra? Husker det slo meg under innlegget til fitfocuse hvor utrolig forskjellig hun og cbe.no/LKE svarte. Hun høflig og ydmyk, han arrogant og bastant. Så flaut å lese med mye erfaring når det gjelder kommunikasjon voksne mellom. Det kan jo ikke være noen andre enn de to bedriftseierne som lurer på hvorfor alt av inntekt og likes peker nedover. Endret 30. august 2021 av Jobbermedbarn 67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 30. august 2021 #49755 Del Skrevet 30. august 2021 Felis skrev (31 minutter siden): Jeg stilte et spørsmål angående merking, og fikk svar fra Lars Kristian. Dessverre ser det ut til at han ATTER EN GANG har publisert noe han angrer i ettertid. Han var lynkjapp denne gangen, det skal han ha, jeg rakk ikke å svare engang, før det var borte. Legger ved svaret mitt også, for det spørs vel om det blir publisert. Mannen har funnet igjen impulskontrollen sin... Legger ved lenke, selv om det er slettet, for jeg er kjempegod på merking https://www.carolinebergeriksen.no/2021/08/23/alpakkavandring-og-fantastiske-brimi-saeter/comment-page-1/#comment-1294209 😅 jeg så også at det var sletter kommentarer. Så også at cbe skrev at hun ikke forholdt seg til noe veileder i forhold til merking, men lovverket. De kommentarene og kommentaren hvor hun henviste til loven er også slettet. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imblar Skrevet 30. august 2021 #49756 Del Skrevet 30. august 2021 Anbefaler nok en gang å gjøre som Felis. Ta skjermbilde av kommentarer som avventer moderasjon/godkjenning. 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 30. august 2021 #49757 Del Skrevet 30. august 2021 Jobbermedbarn skrev (17 minutter siden): De er så useriøse. Har de overhodet ikke evnen til å se seg selv utenfra? Husker det slo meg under innlegget til fitfocuse hvor utrolig forskjellig hun og cbe.no/LKE svarte. Hun høflig og ydmyk, han arrogant og bastant. Så flaut å lese med mye erfaring når det gjelder kommunikasjon voksne mellom. Det kan jo ikke være noen andre enn de to bedriftseierne som lurer på hvorfor alt av inntekt og likes peker nedover. De mistet 70 instagram følgere bare i dag, ifølge socialblade.com Trenden har gått nedover lenge. For meg er det ufattelig de ikke tar noen grep/endrer kurs. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Hallepalle2 Skrevet 30. august 2021 Populært innlegg #49758 Del Skrevet 30. august 2021 Dette er noe av det morsomste jeg har lest på lenge. Snakk om å drite seg loddrett ut! 57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lavande Skrevet 30. august 2021 #49759 Del Skrevet 30. august 2021 (endret) Fra https://www.carolinebergeriksen.no/2021/08/23/alpakkavandring-og-fantastiske-brimi-saeter/#comment-1294002 (slettet i ettertid) Ikke bare tar de feil siden det de påstår ikke står i veilederen i det hele tatt, men når de faktisk skriver navnet i kommentarfeltet, da skal de uansett merke innlegget med reklame for Twentyfour, jf. https://www.carolinebergeriksen.no/2021/08/23/alpakkavandring-og-fantastiske-brimi-saeter/#comment-1294002 Endret 30. august 2021 av Lavande Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevira Skrevet 30. august 2021 #49760 Del Skrevet 30. august 2021 Lavande skrev (1 time siden): Fra https://www.carolinebergeriksen.no/2021/08/23/alpakkavandring-og-fantastiske-brimi-saeter/#comment-1294198 Kanskje på tide å følge veilederen? For de tror de merker tydelig og rett, men det er dokumentert her i tråden at de ikke gjør det. Bl.a. her: https://forum.kvinneguiden.no/topic/1256153-carolinebergeriksenno/?do=findComment&comment=28190699 Og veilederen til Forbrukertilsynet er ikke valgfritt å følge, slik det kan se ut som de tror, jf. https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/veiledning-reklame-some God på sjølskryt iallefall. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå