Liver Skrevet 27. august 2021 #49481 Del Skrevet 27. august 2021 Det skal ikke mye til for å få den outfitten til å gli litt bedre inn i tiden. En enkel t-skjorte under og noen platåsko hadde gjort susen. Det kan virke som CBE prøver veldig hardt for å skille seg ut, men i mange tilfeller er det enkle ofte det beste. Men, alle skal selfølgelig ha lov å kle seg som man vil. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fizzypo Skrevet 27. august 2021 #49482 Del Skrevet 27. august 2021 MissLucy skrev (34 minutter siden): antrekksbilder på en influencerblogg, en kjole som bidrar til thinspo, kroppspress OG seksualisering og objektivisering av kvinner - hvordan er det IKKE relevant? Interessant. Istad argumenterte du med at grunnen til at antrekket kom i fokus var fordi det ser ut som en nattkjole, ikke at du og andre forsøkte å moralisere ved å antyde at det var for kort og uanstendig. Nå er det plutselig både thinspo, seksualiserende og objektiviserende. Jeg vil minne om at det å være tynn og vise at man eksisterer i klær man syns er fine ikke automatisk kan betegnes som thinspo for de av oss som ikke har en spiseforstyrrelse. Hvis det var tilfellet burde alle tynne mennesker i verden, offentlige eller ei, gjemme seg under lag med klær som viser minst mulig hud og kroppsform. Det kalles diskriminering og signaliserer at bare de med en viss kroppsform skal få vise seg. Til forskjell fra andre bilder hun har lagt ut der magen er i full monitor, bildet tas med kamera holdt ovenfra osv. så ser jeg her kun en dame som føler seg fin i en kjole hun selv har valgt og vil vise seg frem. Ingenting galt med det og ihvertfall ikke noe unikt, heller ikke i 30-årene. Bare se på Tone Damli, Lene Orvik, Annette Haga, Louise Angelica Riise eller den svenske influenceren Kenza. Unntatt Lene Orvik er dem alle i tillegg mødre. Objektivisering mener jeg ikke hører hjemme i debatten av gårsdagens bilde/story med mindre du mener at Caroline har skyld i at hun og andre kvinner blir objektivisert av menn for måten de kler seg på. Kvinner objektiviserer ikke andre kvinner for måten de kler seg på. Menn derimot objektiviserer kvinner for dette og dét kommer aldri til å være greit. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenebu Skrevet 27. august 2021 #49483 Del Skrevet 27. august 2021 12 hours ago, Katten89 said: Kleint.. Jeg trodde først (uten konteksten) at dette var et nytt forsøk på "svart humor", dvs. at han var på vei til Oslo for å kjøre ned noen (ref. hesteepisoden) 😶 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 27. august 2021 #49484 Del Skrevet 27. august 2021 Ser frua skal spille innby podcast. Spilte ikke hun innen podcast hos Iselin Guttormsen også, har den noen gang blitt publisert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 27. august 2021 #49485 Del Skrevet 27. august 2021 123Frustrert skrev (8 minutter siden): Spilte ikke hun innen podcast hos Iselin Guttormsen også, har den noen gang blitt publisert? Den ble publisert ja. Hun gjorde en god figur der👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 27. august 2021 #49486 Del Skrevet 27. august 2021 (endret) Registrerer at benken under bildet i nattkjolebildet på Instagram vs. stories er flyttet bort, baderomsdøren er lukket og at lyset faller uflatterende hardt på øvre del av bryst mot skuldre og hals i motsetning til lyset i stories. Legger til at nattkjolen ser typisk MyMuse.no ut. Endret 27. august 2021 av Revenge o'Cavatina tilføyelse 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 27. august 2021 #49487 Del Skrevet 27. august 2021 Finlay skrev (12 minutter siden): Den ble publisert ja. Hun gjorde en god figur der👍 Hvor ligger den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacBeth Skrevet 27. august 2021 #49488 Del Skrevet 27. august 2021 123Frustrert skrev (14 minutter siden): Hvor ligger den? se her, google.no/com på ditt webleser, klikk på den gulmarkerte søkeknappen, og der ser du flere plasser hvor den ligger. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 27. august 2021 #49489 Del Skrevet 27. august 2021 virkelig skrev (3 timer siden): Eller rett og slett så enkelt som at LK trenger bilen hjemme siden han mest sannsynlig er med barna. Trenger ikke tolke alt i verste mening. Jada, det kan være mange grunner til at hun valgte tog, men det var for passende til at jeg klarte å motstå fristelsen. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Era Vulgaris Skrevet 27. august 2021 Populært innlegg #49490 Del Skrevet 27. august 2021 Imblar skrev (15 timer siden): Usikker på hvilken strategi bedriften prøver seg frem med her. Tja, jeg synes det ser ut som om hun går inn for å likne mest mulig på Sophie Elise. De blir mer og mer like, i mine øyne. CBE ser ut som SE sin eldre søster. De har samme stil og smak, ser det ut til. Minst mulig klær på, og nattøy er helt greit å gå i når man skal på event. 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pus123 Skrevet 27. august 2021 #49491 Del Skrevet 27. august 2021 Hun har en flott kropp, men forstår ikke at hun ikke ser selv at det blir for dristig. Hun er voksen og tobarnsmor. Det er korte kjoler, utringning og kløft. Det ser vulgært ut.. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nijole Skrevet 27. august 2021 #49492 Del Skrevet 27. august 2021 Er det kritikkverdig forhold av bedriften å ha "dårlig " smak? Og hvem avgjør om smaken er dårlig? Regner med jeg får til svar at man kan diskutere alt hun legger ut på kanalen sin pga det er bedrift. Men blir ikke det som å kritisere lindex for at du ikke liker stilen på klærne de har. Da går du bare til en annen butikk som selger noe du liker. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg MissLucy Skrevet 27. august 2021 Forfatter Populært innlegg #49493 Del Skrevet 27. august 2021 Nijole skrev (10 minutter siden): Er det kritikkverdig forhold av bedriften å ha "dårlig " smak? Og hvem avgjør om smaken er dårlig? Regner med jeg får til svar at man kan diskutere alt hun legger ut på kanalen sin pga det er bedrift. Men blir ikke det som å kritisere lindex for at du ikke liker stilen på klærne de har. Da går du bare til en annen butikk som selger noe du liker. Nei, det er ikke forbudt å ha dårlig smak. Og ja, man kan, og man bør diskutere influencere og det de legger ut i bedriftskanaler, fordi det er viktig at vi diskuterer, reflekterer og prøver å forstå hva influencere og content marketing er, og hva de gjør med den uavhengige pressen. Jeg har svart på et lignende spørsmål før, så jeg gjentar bare meg selv: Hvis Caroline Berg Eriksen var en moteinteressert person som skrev om sin interesse for stil og mote, uten at det var reklameinnlegg eller innlegg med annonselenker, eller content til en annonsekanal, men rett og slett uavhengig blogging om mote, så ville jeg heiet og sagt at det er interessant med en stemme som er uavhengig av de store magasinene og kommersielle bindinger. Jeg husker der var noen slike blogger for noen år siden - skikkelig interessante moteblogger skrevet av folk som hadde interessante ting å si om mote. Det var blogger som var interessante og spennende supplement til de tradisjonelle magasinene. Men - så skjedde der en kommersialisering av bloggene, og content marketing tok av. Det er mulig det fortsatt finnes gode og interessante moteblogger, men jeg vet ikke om noen. I denne prosessen har blogging og influencing og content marketing stukket av med størstedelen av den kaka vi kaller annonseinntekter. Konsekvensen av det er at bare i Norge har vi mistet de største magasinene som Elle og Stella, og Bonnier som eier Costume og Tara. Du kan lese i lenkene jeg har satt inn nederst at det er fallende annonseinntekter og lesertall i et marked som overtas av content marketing og influencers som oppgis som forklaring på at motemagasinene måtte gi opp. Selv om jeg hadde mine innvendinger mot de skjulte kommersielle bindingene i magasinbransjen også, så kunne likevel magasinene gi noe som carolinebergeriksen.no og hennes medbloggere etter min mening IKKE gir oss: Journalistikk om stil og mote, skrevet av fagfolk som vet hva de driver med, fagfolk som reiser på moteukene, som er oppdaterte, og har evnen til å lese trendbildet og oversette det for leseren av magasinet. Jeg savner reportasjer som viser klær som er interessante på grunn av den plassen de har i motebildet. Bloggerne derimot, og i dette tilfellet carolinebergeriksen.no, har ingenting relevant eller interessant å si om mote. Hun kan ingenting om trender og tendenser, og hun kan ikke sette sammen et inspirerende antrekk om det sto om livet. Moteinnleggene hennes fremstår som rene salgsinnlegg, eller content til annonsekanalen, mer motivert av å vise frem seg selv enn plagget, og videre fremstår de som motivert av hva hun kan få betalt for. De blir aldri satt inn i en større sammenheng. For meg blir den kjipe nattkjolen som ikke passer til anledningen representativ for alt som er problematisk med at influencere som har ingenting relevant å si, og ingenting å bidra med, stikker avgårde med annonsekronene og leserne, med den konsekvens at vi mister den gode og uavhengige journalistikken. Derfor. https://www.minmote.no/#!/artikkel/24427918/over-for-stella-redaksjonen https://journalisten.no/signy-fardal-elle-egmont-publishing/elle-legger-ned-i-norge/285631 https://www.dn.no/medier/bonnier-media/magasiner/costume/bonnier-media-legger-ned-i-norge-58-ansatte-rammes/2-1-466128 81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 27. august 2021 #49494 Del Skrevet 27. august 2021 Pus123 skrev (44 minutter siden): Hun har en flott kropp, men forstår ikke at hun ikke ser selv at det blir for dristig. Hun er voksen og tobarnsmor. Det er korte kjoler, utringning og kløft. Det ser vulgært ut.. Og sammenliknet med de andre som var der som det er delt bilder av, ble den kjolen feil. Er jo faktisk et familie stykke 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 27. august 2021 #49495 Del Skrevet 27. august 2021 MissLucy skrev (8 minutter siden): Nei, det er ikke forbudt å ha dårlig smak. Og ja, man kan, og man bør diskutere influencere og det de legger ut i bedriftskanaler, fordi det er viktig at vi diskuterer, reflekterer og prøver å forstå hva influencere og content marketing er, og hva de gjør med den uavhengige pressen. Jeg har svart på et lignende spørsmål før, så jeg gjentar bare meg selv: Hvis Caroline Berg Eriksen var en moteinteressert person som skrev om sin interesse for stil og mote, uten at det var reklameinnlegg eller innlegg med annonselenker, eller content til en annonsekanal, men rett og slett uavhengig blogging om mote, så ville jeg heiet og sagt at det er interessant med en stemme som er uavhengig av de store magasinene og kommersielle bindinger. Jeg husker der var noen slike blogger for noen år siden - skikkelig interessante moteblogger skrevet av folk som hadde interessante ting å si om mote. Det var blogger som var interessante og spennende supplement til de tradisjonelle magasinene. Men - så skjedde der en kommersialisering av bloggene, og content marketing tok av. Det er mulig det fortsatt finnes gode og interessante moteblogger, men jeg vet ikke om noen. I denne prosessen har blogging og influencing og content marketing stukket av med størstedelen av den kaka vi kaller annonseinntekter. Konsekvensen av det er at bare i Norge har vi mistet de største magasinene som Elle og Stella, og Bonnier som eier Costume og Tara. Du kan lese i lenkene jeg har satt inn nederst at det er fallende annonseinntekter og lesertall i et marked som overtas av content marketing og influencers som oppgis som forklaring på at motemagasinene måtte gi opp. Selv om jeg hadde mine innvendinger mot de skjulte kommersielle bindingene i magasinbransjen også, så kunne likevel magasinene gi noe som carolinebergeriksen.no og hennes medbloggere etter min mening IKKE gir oss: Journalistikk om stil og mote, skrevet av fagfolk som vet hva de driver med, fagfolk som reiser på moteukene, som er oppdaterte, og har evnen til å lese trendbildet og oversette det for leseren av magasinet. Jeg savner reportasjer som viser klær som er interessante på grunn av den plassen de har i motebildet. Bloggerne derimot, og i dette tilfellet carolinebergeriksen.no, har ingenting relevant eller interessant å si om mote. Hun kan ingenting om trender og tendenser, og hun kan ikke sette sammen et inspirerende antrekk om det sto om livet. Moteinnleggene hennes fremstår som rene salgsinnlegg, eller content til annonsekanalen, mer motivert av å vise frem seg selv enn plagget, og videre fremstår de som motivert av hva hun kan få betalt for. De blir aldri satt inn i en større sammenheng. For meg blir den kjipe nattkjolen som ikke passer til anledningen representativ for alt som er problematisk med at influencere som har ingenting relevant å si, og ingenting å bidra med, stikker avgårde med annonsekronene og leserne, med den konsekvens at vi mister den gode og uavhengige journalistikken. Derfor. https://www.minmote.no/#!/artikkel/24427918/over-for-stella-redaksjonen https://journalisten.no/signy-fardal-elle-egmont-publishing/elle-legger-ned-i-norge/285631 https://www.dn.no/medier/bonnier-media/magasiner/costume/bonnier-media-legger-ned-i-norge-58-ansatte-rammes/2-1-466128 vel talt du har så rett 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Consita Skrevet 27. august 2021 #49496 Del Skrevet 27. august 2021 MissLucy skrev (11 minutter siden): Nei, det er ikke forbudt å ha dårlig smak. Og ja, man kan, og man bør diskutere influencere og det de legger ut i bedriftskanaler, fordi det er viktig at vi diskuterer, reflekterer og prøver å forstå hva influencere og content marketing er, og hva de gjør med den uavhengige pressen. Jeg har svart på et lignende spørsmål før, så jeg gjentar bare meg selv: Hvis Caroline Berg Eriksen var en moteinteressert person som skrev om sin interesse for stil og mote, uten at det var reklameinnlegg eller innlegg med annonselenker, eller content til en annonsekanal, men rett og slett uavhengig blogging om mote, så ville jeg heiet og sagt at det er interessant med en stemme som er uavhengig av de store magasinene og kommersielle bindinger. Jeg husker der var noen slike blogger for noen år siden - skikkelig interessante moteblogger skrevet av folk som hadde interessante ting å si om mote. Det var blogger som var interessante og spennende supplement til de tradisjonelle magasinene. Men - så skjedde der en kommersialisering av bloggene, og content marketing tok av. Det er mulig det fortsatt finnes gode og interessante moteblogger, men jeg vet ikke om noen. I denne prosessen har blogging og influencing og content marketing stukket av med størstedelen av den kaka vi kaller annonseinntekter. Konsekvensen av det er at bare i Norge har vi mistet de største magasinene som Elle og Stella, og Bonnier som eier Costume og Tara. Du kan lese i lenkene jeg har satt inn nederst at det er fallende annonseinntekter og lesertall i et marked som overtas av content marketing og influencers som oppgis som forklaring på at motemagasinene måtte gi opp. Selv om jeg hadde mine innvendinger mot de skjulte kommersielle bindingene i magasinbransjen også, så kunne likevel magasinene gi noe som carolinebergeriksen.no og hennes medbloggere etter min mening IKKE gir oss: Journalistikk om stil og mote, skrevet av fagfolk som vet hva de driver med, fagfolk som reiser på moteukene, som er oppdaterte, og har evnen til å lese trendbildet og oversette det for leseren av magasinet. Jeg savner reportasjer som viser klær som er interessante på grunn av den plassen de har i motebildet. Bloggerne derimot, og i dette tilfellet carolinebergeriksen.no, har ingenting relevant eller interessant å si om mote. Hun kan ingenting om trender og tendenser, og hun kan ikke sette sammen et inspirerende antrekk om det sto om livet. Moteinnleggene hennes fremstår som rene salgsinnlegg, eller content til annonsekanalen, mer motivert av å vise frem seg selv enn plagget, og videre fremstår de som motivert av hva hun kan få betalt for. De blir aldri satt inn i en større sammenheng. For meg blir den kjipe nattkjolen som ikke passer til anledningen representativ for alt som er problematisk med at influencere som har ingenting relevant å si, og ingenting å bidra med, stikker avgårde med annonsekronene og leserne, med den konsekvens at vi mister den gode og uavhengige journalistikken. Derfor. https://www.minmote.no/#!/artikkel/24427918/over-for-stella-redaksjonen https://journalisten.no/signy-fardal-elle-egmont-publishing/elle-legger-ned-i-norge/285631 https://www.dn.no/medier/bonnier-media/magasiner/costume/bonnier-media-legger-ned-i-norge-58-ansatte-rammes/2-1-466128 Veldig bra oppsummert.👏👏 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nijole Skrevet 27. august 2021 #49497 Del Skrevet 27. august 2021 MissLucy skrev (4 minutter siden): Nei, det er ikke forbudt å ha dårlig smak. Og ja, man kan, og man bør diskutere influencere og det de legger ut i bedriftskanaler, fordi det er viktig at vi diskuterer, reflekterer og prøver å forstå hva influencere og content marketing er, og hva de gjør med den uavhengige pressen. Jeg har svart på et lignende spørsmål før, så jeg gjentar bare meg selv: Hvis Caroline Berg Eriksen var en moteinteressert person som skrev om sin interesse for stil og mote, uten at det var reklameinnlegg eller innlegg med annonselenker, eller content til en annonsekanal, men rett og slett uavhengig blogging om mote, så ville jeg heiet og sagt at det er interessant med en stemme som er uavhengig av de store magasinene og kommersielle bindinger. Jeg husker der var noen slike blogger for noen år siden - skikkelig interessante moteblogger skrevet av folk som hadde interessante ting å si om mote. Det var blogger som var interessante og spennende supplement til de tradisjonelle magasinene. Men - så skjedde der en kommersialisering av bloggene, og content marketing tok av. Det er mulig det fortsatt finnes gode og interessante moteblogger, men jeg vet ikke om noen. I denne prosessen har blogging og influencing og content marketing stukket av med størstedelen av den kaka vi kaller annonseinntekter. Konsekvensen av det er at bare i Norge har vi mistet de største magasinene som Elle og Stella, og Bonnier som eier Costume og Tara. Du kan lese i lenkene jeg har satt inn nederst at det er fallende annonseinntekter og lesertall i et marked som overtas av content marketing og influencers som oppgis som forklaring på at motemagasinene måtte gi opp. Selv om jeg hadde mine innvendinger mot de skjulte kommersielle bindingene i magasinbransjen også, så kunne likevel magasinene gi noe som carolinebergeriksen.no og hennes medbloggere etter min mening IKKE gir oss: Journalistikk om stil og mote, skrevet av fagfolk som vet hva de driver med, fagfolk som reiser på moteukene, som er oppdaterte, og har evnen til å lese trendbildet og oversette det for leseren av magasinet. Jeg savner reportasjer som viser klær som er interessante på grunn av den plassen de har i motebildet. Bloggerne derimot, og i dette tilfellet carolinebergeriksen.no, har ingenting relevant eller interessant å si om mote. Hun kan ingenting om trender og tendenser, og hun kan ikke sette sammen et inspirerende antrekk om det sto om livet. Moteinnleggene hennes fremstår som rene salgsinnlegg, eller content til annonsekanalen, mer motivert av å vise frem seg selv enn plagget, og videre fremstår de som motivert av hva hun kan få betalt for. De blir aldri satt inn i en større sammenheng. For meg blir den kjipe nattkjolen som ikke passer til anledningen representativ for alt som er problematisk med at influencere som har ingenting relevant å si, og ingenting å bidra med, stikker avgårde med annonsekronene og leserne, med den konsekvens at vi mister den gode og uavhengige journalistikken. Derfor. https://www.minmote.no/#!/artikkel/24427918/over-for-stella-redaksjonen https://journalisten.no/signy-fardal-elle-egmont-publishing/elle-legger-ned-i-norge/285631 https://www.dn.no/medier/bonnier-media/magasiner/costume/bonnier-media-legger-ned-i-norge-58-ansatte-rammes/2-1-466128 Så om du hadde likt stilen hennes så hadde cbe sin konto vært mindre problematisk for deg? Og hva vil man oppnå med postene om at man ikke liker cbe sin klesstil? Jeg er enig i diskusjon av hvilke leverandører cbe velger å bruke, miljøperspektiv osv mtp klær er viktig å diskutere. Men om man liker de klærne hun har på seg eller ikke er unødvendig kritikk. Noen liker de, noen liker de ikke. Det er smak og behag og skader ingen. Heller det motsatte. Hvis det ikke appellerer til folk, så slutter folk å følge. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 27. august 2021 Forfatter #49498 Del Skrevet 27. august 2021 Nijole skrev (1 minutt siden): Så om du hadde likt stilen hennes så hadde cbe sin konto vært mindre problematisk for deg? Og hva vil man oppnå med postene om at man ikke liker cbe sin klesstil? Jeg er enig i diskusjon av hvilke leverandører cbe velger å bruke, miljøperspektiv osv mtp klær er viktig å diskutere. Men om man liker de klærne hun har på seg eller ikke er unødvendig kritikk. Noen liker de, noen liker de ikke. Det er smak og behag og skader ingen. Heller det motsatte. Hvis det ikke appellerer til folk, så slutter folk å følge. nei, det var vel ikke akkurat det jeg sa. 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 27. august 2021 #49499 Del Skrevet 27. august 2021 Nijole skrev (Akkurat nå): Så om du hadde likt stilen hennes så hadde cbe sin konto vært mindre problematisk for deg? Og hva vil man oppnå med postene om at man ikke liker cbe sin klesstil? Jeg er enig i diskusjon av hvilke leverandører cbe velger å bruke, miljøperspektiv osv mtp klær er viktig å diskutere. Men om man liker de klærne hun har på seg eller ikke er unødvendig kritikk. Noen liker de, noen liker de ikke. Det er smak og behag og skader ingen. Heller det motsatte. Hvis det ikke appellerer til folk, så slutter folk å følge. Det første uthevede: Var det alt du leste ut av resonnementet til @MissLucy? Du svarer jo på et argument hun ikke bruker overhodet, og overser ellers absolutt hele argumentasjonen hennes. Til det siste uthevede: Så du betrakter altså ikke mote og klesdesign som et fagfelt? Det er bare subjektiv smak og synsing? 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nijole Skrevet 27. august 2021 #49500 Del Skrevet 27. august 2021 (endret) Aricia skrev (15 minutter siden): Det første uthevede: Var det alt du leste ut av resonnementet til @MissLucy? Du svarer jo på et argument hun ikke bruker overhodet, og overser ellers absolutt hele argumentasjonen hennes. Til det siste uthevede: Så du betrakter altså ikke mote og klesdesign som et fagfelt? Det er bare subjektiv smak og synsing? Ja, det er et fagfelt. Men det endrer ikke at smak er subjektivt. Jeg kan likevel like stilen til en fagperson og hate en annens. Hva savner du kommentar på fra meg? Endret 27. august 2021 av Nijole 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå