Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

123Frustrert skrev (19 minutter siden):

Lada familien. Altså? Hva tror han at han er? Han kjører en liten Volvo, akkurat som «halve» Norge. Skoda er da minst like praktisk og fin bil i mitt hodet. Også at han legger ut bilde av noen som gjør stiller spørsmålstegn ved oppførselen hans sier litt om denne spesielle mannen. 

Han kjører nok ikke en liten Volvo, men en XC 90 som er en stor suv. Koster vel nærmere 1 mill. Så da vet du det. Ser du ofte kommer med feilaktige opplysninger her inne. Og nei, jeg er ikke LK. Det var nok bare et forsøk på å være morsom når han nevnte Skoda og Lada familien. Forstår ikke hvorfor dere som lett blir krenket trykker dere inn på CBE og Lk sine kanaler😂dette oppstyret blir bare komisk. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pust skrev (36 minutter siden):

Hva skjedde 11.august, med et hopp i følgertall på nesten 300? Eller 7.august, hvor drøyt 200 avfølger samtidig?

16. juli og 7. august mistet CBE.no mange følgere. 15. juli og 6. august la CBE ut bikinibilder som var ganske seksualiserte og nok ikke appellerte så mye til kvinner generelt. Kan være en sammenheng der.

Endret av Bettys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det skulle være slik at de kjøper følgere kan det kanskje være med å forklare den lave engasjementsraten? Disse kjøpte følgerne med kryptiske brukernavn engasjerer seg jo naturlig nok ikke ettersom de bare er kontoer opprettet for å skaffe følgere til andres konto.

I tillegg blokkerer jo paret over en lav sko, skal ikke mye kritikk til før man er blokkert, blir ikke mye engasjement på postene til CBE/LKE av det til slutt.

Mange måter å grave sin egen grav på, men å gå så aktivt inn for det som de to gjør er jo imponerende. Oppførselen deres, sensuren av kommentarfeltet og mulig kjøp av fake følgere må da samlet redusere engasjementsraten. Hjelper ikke med mange følgere når "ingen" bryr seg om hva du legger ut.

Det at de eksponerer barna så mye som det gjør kan jeg vanskelig se for meg er annet enn kynisme. Tallenes tale er klare, barna får mest likes og de det vet nok de og. Man har lite å by på selv da, når konklusjonen er at barna må frem i lyset for å opprettholde interessen for foreldrenes some-kanaler.

Bullshit-argumentet om at det er unaturlig å holde barna borte fra offentligheten fremstår som særs lite intelligent.

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levina skrev (31 minutter siden):

Han kjører nok ikke en liten Volvo, men en XC 90 som er en stor suv. Koster vel nærmere 1 mill. Så da vet du det. Ser du ofte kommer med feilaktige opplysninger her inne. Og nei, jeg er ikke LK. Det var nok bare et forsøk på å være morsom når han nevnte Skoda og Lada familien. Forstår ikke hvorfor dere som lett blir krenket trykker dere inn på CBE og Lk sine kanaler😂dette oppstyret blir bare komisk. 

Oi, er ikke det samme bil som Anne Brith Davidsen hadde? Jøss, den er jo kjempefin, husker hun var så fornøyd med den. Da skjønner jeg godt at LK var litt betuttet over å måtte kjøre Skoda i to uker. 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Felis skrev (17 timer siden):

Forutså Skoda-kritikken OGSÅ? Han forutser ingen av reaksjonene han får på SoMe, det er derfor han bruker en betydelig del av arbeidsdagen sin på å slette upassende innlegg. Tror Solaire er inne på noe, han fremstiller seg selv som drita full. Veldig ofte.

Tydelig at de gjør ting for å skape debatt, og dermed "blest" som de selger inn til annonsører som "se hvor mye trafikk vi har på sidene våre"

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Levina said:

Men er det morsomt? Lykkes han i sin kommunikasjon, synes du? 

Og er man automatisk krenket om man synes uttrykk som "Lada-familie" er uheldig fra en erfaren influencer?🤷‍♀️ Tenk om noen andre på IG hadde gjort det samme? Jenny Skavland eller Gunhild Stordalen f.eks? Fortsatt like morsomt? 

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (På 12.8.2021 den 1.52):

Hvis du velger å ikke dra dit lenger pga. reklamesamarbeidet med Treasures AS hhv. CBEvil det være fair og smart å si ifra til Brimi Sæters markedsføringsavfeling. 

Dette gjelder også på allment grunnlag. Velger man å ikke bruke en vare/tjeneste pga. en påvirker/blogger, bør firmaet det gjelder også informeres om det. Og når det er snakk om tungtveiende årsaker som utlevering av barn, så bør det påpekes. 

I det hele og det store er det snakk om å bruke forbrukermakta til å skape de endringene som definitivt behøves når det kommer til utnyttelsen av mindreårige i kommersiell sammenheng.

CBE har ikke smarbeidmed Brimi Sæter.

3C78C917-0BA7-4FCE-A031-B3B6B9A887CB.jpeg

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MorUgle skrev (13 minutter siden):

Hun bare velger å merke posten om Brimi sæter med reklame? En av dem lyver da..

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lavande
MorUgle skrev (42 minutter siden):

Har hatt samarbeid da?

Tilføyelse: Eller samarbeidet kom igang etter dette? Kan også være at Brimi Sæter har sponset oppholdet (det skal merkes som reklame),  men de som har svart er ikke klar over at det regnes som samarbeid. 

Endret av Lavande
Lenke til kommentar
Del på andre sider

123Frustrert skrev (1 time siden):

Lada familien. Altså? Hva tror han at han er? Han kjører en liten Volvo, akkurat som «halve» Norge. Skoda er da minst like praktisk og fin bil i mitt hodet. Også at han legger ut bilde av noen som gjør stiller spørsmålstegn ved oppførselen hans sier litt om denne spesielle mannen. 

I min verden er å kjøpe dyr bil noe av det minst smarte man gjør. Det er jo bare tap tap tap. Fremstår ikke smart og vellykket bare fordi man har råd til en dyr bil. Har selv råd til en mye dyrere bil enn jeg kjører, men valgte heller å putte overskuddspengene i fond med  15-25% årlig avkastning. Kjøpte bil etter hvordan den gjorde det i kræsjtest jeg (jada, vet Volvo gjør det bra der, men LKE kjører jo tydeligvis Volvo for å være kul eller noe🤦🏼‍♀️)

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ampersand skrev (49 minutter siden):

I tillegg til at de kjøper seg følgere så sitter det også massevis av sånne tilnærmede "call sentre" hvor det oppretter drøssevis av fake profiler med det formål å spre propaganda/virus/spam osv og disse hekter seg på alle åpne profiler. Jeg har lukkede profiler og har daglig flere følgeforespørsler fra spambots og lignende.

Innimellom tar FB og IG rydderufs for å kvitte seg med disse og da raser følgertallene hos mange.

I forhold til LKE så må jeg bare riste på hodet. Det er trist at en tilsynelatende voksen mann ikke skjønner rekkevidden av hva han holder på med. Her har han kjørt på en hest. Da fleiper man ikke med hestekjøtt i en SOME post. Han gir virkelig inntrykk av å være en 'frat boy' på det mest usympatiske vis.

Jeg vil ikke ta mengden av rare IG-profiler som tegn på at CBE og andre store SoMe-profiler kjøper følgere. Selvfølgelig er det litt mistenkelig når det dreier seg om hundrevis på én dag. Men selv hos lille meg dukker det ukentlig opp inntil ti stk som legger meg til. Jeg lar dem ligge noen dager. Hvis de ikke har likt noe eller ytret noe, sletter jeg dem. De kommer aldri tilbake. Noen har menneskelignende navn, andre har det ikke. Jeg tenker at store profiler nok har 100 ganger flere sånne. Jeg nekter nemlig å tro at Jenny Skavlan kjøper følgere. Det samme gjelder andre seriøse aktører med IG-profil.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavande skrev (12 minutter siden):

Har hatt samarbeid da? 

Men det var vel lenge etter at denne meldingen til Brimi ble sendt at Caroline la ut reklameinnleggene? Hun hadde ikke samarbeid med dem i juni, men kanskje i juli/august?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så, uansett hva som vises frem på firmakanalene kan dette være alt fra rene fradragsposter i regnskapet til et og annet samarbeid? Da er det ikke så rart at det er langt mellom reelle samarbeidsavtaler som genererer omsetning til Treasures AS mens det ser ut som det motsatte i kanalene om jeg har forstått det rett?

Ikke rart det er mye nakenhet og barn i monitor.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Levina skrev (1 time siden):

Så av alle ting er det type Volvo og hvor mye den KOSTER det er viktig å korrigere.

Det er er jo helt på linje med å poengtere at man nedskalerer til Skoda og omtaler Ladaeier og husøkonomer på en nedlatende måte.

Det er helt linje med å henge ut servitører for å ikke servere kaffe  på riktig tidspunkt.

Det er helt på linje med henge ut renholdere som ikke ryddet opp i ditt eget griseri

OG

Det er helt på linje med den famøse posten der de raljerte over hvor vellykket de var og at de tjente så mye at de kunne pensjonere seg om få år. Hus, bil og jobbtilbud flommet. https://forum.kvinneguiden.no/topic/612754-fotballfrue-ser-plutselig-så-gammel-ut/page/8/?tab=comments#comment-10256225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medici skrev (1 time siden):

Hun bare velger å merke posten om Brimi sæter med reklame? En av dem lyver da..

kanskje avtalen er med Treasures AS?

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...