Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Gunvald skrev (33 minutter siden):

Nettopp. Noe som er veldig sannsynlig fordi de ikke vet om noe annet. Og det finnes mange syke folk der ute, og nysgjerrige folk som kommer til å følge kontoene til disse barna. Da får faren to nye kommentarfelt som han kan herje i. 

@Måne Rampelyseter dette greit å spekulere i? Barns fremtidige atferd? 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Surikatt skrev (4 timer siden):

Hun skjønner ikke bedre. At skryt og ros gjør noe med psyken er det ikke tvil om uten at jeg går inn og stiller diagnoser. Grenser i sosiale medier fllyttes jo mer man bruker det og lever man av det er det fort å miste dømmekraften i jakten på likes, kommentarer og klikk. Først skulle barna skjermes, så var det bilder forfra, så var det en periode med ryggen til og nå er det tilbake til ingen skjerming. Lurer på hva som skjedde underveis her. De så at barn drar flere følgere, dette tjener de penger på eller føles det godt fordi hun er så stolt av de. Må alt man er stolt av ut på sosiale medier?? 

Det er bare å sjekke ut Helene Drage tråden. Før barnet ble født skulle det ikke eksponeres, kanskje bare til bursdager eller et par nyfødt bilder. Det skjedde ikke, barnet fyller både IG og IG story hver eneste dag. Følgertall og klikk har økt i samme periode. Det tyder på at penger trumfer alt annet, hos disse influenser foreldrene.

Endret av Lill :)
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunvald skrev (8 timer siden):

Det er nok ikke så morsomt når barna blir eldre og får Instagram selv, og ser drøssevis av bilder av seg selv, og moren sin mer eller mindre halvnaken for å hele tiden høste ros for sin egen kropp. Gud hjelpe meg at det er mulig at hun som har hatt et anstrengt forhold til kropp og mat ikke skjønner bedre. 

ja, det er skremmende. Nettopp personer med slike erfaringer selv burde være extra forsiktige med for mye fokus på kropp og å vise den frem slik 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (1 time siden):

Det er bare å sjekke ut Helene Drage tråden. Før barnet ble født skulle det ikke eksponeres, kanskje bare til bursdager eller et par nyfødt bilder. Det skjedde ikke, barnet fyller både IG og IG story hver eneste dag. Følgertall og klikk har økt i samme periode. Det tyder på at penger trumfer alt annet, hos disse influenser foreldrene.

Tja, jeg synes det er forbilledlig at HD i det minste skjuler ansiktet til babyen. Det hjelper. 
Det var jo det CBE også skulle, men det varte visst i to minutter…

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aquarius04 skrev (7 minutter siden):

Tja, jeg synes det er forbilledlig at HD i det minste skjuler ansiktet til babyen. Det hjelper. 
Det var jo det CBE også skulle, men det varte visst i to minutter…

Barnet er knapt 2 mnd. CBE har lengre fartstid med mindreårige. Tiden vil vise hva som skjer i HD sitt tilfelle. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallepalle2 skrev (13 minutter siden):

Glimt fra dagens IG story.  Veien er kort fra sexy undertøy til samtale med barn om «årets penal» (skulle tatt seg ut som man brukte fjorårets, liksom!!!)

92FABDDF-80DF-4EDB-9E78-622B1F169D08.png

16A6DE2F-3E49-48A2-9DCE-6E1E7C657C26.png

Faen heller! Det her er ikke greit. Det er ikke greit uansett, enten det er undertøy eller ikke, men det her var drøyt. 

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiniBaguette skrev (9 timer siden):

Jo, når man har en businesskonto eller en "creator"-konto på instagram får man tilgang til mye statistikk. Jeg kan for eksempel se at 32400 så mitt siste instabilde, mens 3450 trykker liker. 413 lagret bildet, 395 trykket seg inn på profilen min fra bildet (bra for algoritmene). Kan også se hvor mange som så bildet fra feeden sin, hvor mange som kom via "explore", via hashtags...

All denne statistikken (og mer) gjøres nok også tilgjengelig for annonsører (de smarte annonsørene ber i hvertfall om denne infoen!). Så, klikk etc teller på instagram også - selv om man ikke DIREKTE betales per klikk. 

Det var nytt for meg, og veldig nyttig info! Takk! (Klikker meg herved mindre inn hos dem!)

Vekker nok et spørsmål, når 300 000 følger kontoen, kun gj.snitt 4000 likes, og kanskje (antakelse følger: ) 200 000 ser bildet.. bør man ikke da som smart bedriftseier tenke seg om på hva man legger ut og hva som fenger.. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacBeth skrev (14 minutter siden):

Det var nytt for meg, og veldig nyttig info! Takk! (Klikker meg herved mindre inn hos dem!)

Vekker nok et spørsmål, når 300 000 følger kontoen, kun gj.snitt 4000 likes, og kanskje (antakelse følger: ) 200 000 ser bildet.. bør man ikke da som smart bedriftseier tenke seg om på hva man legger ut og hva som fenger.. 

Jo, men smart bedriftseier er nok å overdrive, mulig det var smart tidligere, men nå? Not so much 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (2 timer siden):

Barnet er knapt 2 mnd. CBE har lengre fartstid med mindreårige. Tiden vil vise hva som skjer i HD sitt tilfelle. 

Ja, det blir kun spekulasjoner, men er enig med deg der. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (11 timer siden):

Glimt fra dagens IG story.  Veien er kort fra sexy undertøy til samtale med barn om «årets penal» (skulle tatt seg ut som man brukte fjorårets, liksom!!!)

92FABDDF-80DF-4EDB-9E78-622B1F169D08.png

16A6DE2F-3E49-48A2-9DCE-6E1E7C657C26.png

Delikat og klasse…Ikke så veldig. 

Synes forøvrig de siste bildene fra inststory er noe av det verste jeg har sett hos CBE. Hun virker så opptatt av å fremstille seg selv tynnest mulig, også når hun gjør øvelser. Det er så trist. 
Bildene er hentet fra instastory og kan ikke linkes til. 

7B902DE0-9114-4FF9-B498-0054101D18E1.jpeg

A4977159-FC31-460E-9CAD-A4BBE51517DB.jpeg

Endret av Aquarius04
La til
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aquarius04 skrev (7 minutter siden):

Delikat og klasse…Ikke så veldig. 

Synes forøvrig de siste bildene fra inststory er noe av det verste jeg har sett hos CBE. Hun er så tynn!! Muskler ja, men så vanvittig tynn. Det er så trist. 
Bildene er hentet fra instastory og kan ikke linkes til. 

Jeg syns det er unødvendig å kommentere på selve kroppsfasongen. Posering og det å fremstille seg tynnest mulig er én ting, men å kommentere direkte på utseende blir litt feil?

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minnie Mus skrev (På 12.8.2021 den 21.41):

Så på storyen hun la ut i går, der ene barnet klappet hunden. Hvis CBE hadde hatt en smule peiling på hundens språk, hadde hun tatt vekk ungen med en gang. Hunden viste tydelig at den ikke var komfortabel, blandt annet ved å legge ørene bakover og kikke bort.

Dette stemmer ikke nødvendigvis. Jeg har selv hund med ståører og de legger ørene bak ved kosing. Ikke trenger de å ha blikket på meg heller. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (1 time siden):

Jeg syns det er unødvendig å kommentere på selve kroppsfasongen. Posering og det å fremstille seg tynnest mulig er én ting, men å kommentere direkte på utseende blir litt feil?

Muskler 🤣

Jeg ser ingen.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hallepalle2 skrev (2 timer siden):

Det må være lov å påpeke at et slikt bilde ikke er bra å legge ut og hvorfor. 
Det ser manipulert ut, når man ser på overgangen fra BH til mage så er noe borte der. Det er slik hun higer mot å se ut. Hvis dette er slik hun ser ut, bør hun søke hjelp. 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (51 minutter siden):

Det jeg bet meg merke i er å tenke igjennom hva man vil oppnå med å dele bilder av barnet og ikke oppgi navn på barnet og sted man befinner seg. Rart at disse foreldrene som skal være best i alt setter seg selv og egne behov  foran barna og bryter barnets rett til oersonvern.  Jeg fatter det ikke og det er totalt uansvarlig. Hvilket behov har barn for å få bilder og tekst om seg selv spredt på Internett? 

Endret av Surikatt
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hun har blitt ekstremt tilgjort i det siste, som om hun spiller en rolle i en film eller serie. Alt er så perfekt at jeg synes det blir vanskelig å se at dette er en helt «vanlig» familie på en helt «vanlig» familieferie. Alt er stylet til perfeksjon til enhver tid. Og disse utrykkene i ansiktet etter hun har trent, jeg skal ikke si hva jeg synes de ser ut som… *kremt*

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...