blåbærpai Skrevet 7. august 2021 #48081 Del Skrevet 7. august 2021 Faen meg flaut å bevitne to voksne mennesker opptre slik på åpne kanaler.. 😑 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 7. august 2021 #48082 Del Skrevet 7. august 2021 42 minutter siden, tarantulla said: coach_eriksens stories; Barn; "Hvem snakker du til?" Far; "Jeg snakker til... telefonen min:" Kom ikke her og fortell meg at det ikke er råttent gjort mot barnet/barna. (Tar dette med her fordi coach_eriksen er den ene av CBE.nos ansatte, firmaets fotograf og hovedpersonens ektemann. Synes det illustrerer nivået av sharenting i familien.) Og barnet spør "hvorfor?" Faren overser spørsmålet og fortsetter å filme ruta han skal løpe. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
happygilmore Skrevet 7. august 2021 #48083 Del Skrevet 7. august 2021 Minnie Mus skrev (Akkurat nå): Og barnet spør "hvorfor?" Faren overser spørsmålet og fortsetter å filme ruta han skal løpe. Åja, kanskje det er "hvorfor?" hun sier, ikke "hvem er det?" Så trist eksempel på hvor feil denne eksponeringen er. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tarantulla Skrevet 7. august 2021 #48084 Del Skrevet 7. august 2021 (endret) happygilmore skrev (1 time siden): Det gjorde faktisk vondt i hjertet å se den storyen..! Og datteren sier videre: "hvem er det?" etter at faren svarte "jeg snakker til... telefonen min." Det er jo ikke sant. Hun aner altså ikke at videoen skal ses av mange, mange tusen fremmede. Minnie Mus skrev (58 minutter siden): Og barnet spør "hvorfor?" Faren overser spørsmålet og fortsetter å filme ruta han skal løpe. Ja, det nailet jo akkurat hovedkjernen i det problematiske å bruke barn i sosiale medier, enten man poster som privatperson eller bedrift; Barnet skjønner ikke hva som faktisk skjer når pappa står og "snakker til telefonen sin". (Hadde nok ikke vært bedre om pappa var ærlig og svarte at han delte med "over 1000 mennesker han ikke kjenner"...) Hvordan kan man forsvare dette, tross alle advarsler? Endret 7. august 2021 av tarantulla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 7. august 2021 #48085 Del Skrevet 7. august 2021 Lill skrev (3 timer siden): «CBE har selv delt at barna gjerne vil være med på bilder og film, og at det er hun som må begrense det.» Har du dokumentasjon på dette? Det foreligger nemlig masse dokumentasjon på noe helt annet. At noen ikke ønsker å filmes eller bli tatt bilde av. Og det blir det ikke vist hensyn til. Barn på 4 og 7 synes ofte det er kult å bli tatt bilder av og filmes men det betyr jo absolutt ikke at de skjønner rekkevidden av dette…at mamman deler bilder og filmer med «halve Norge» og hvor lite ok det er. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 7. august 2021 #48086 Del Skrevet 7. august 2021 Minnie Mus skrev (2 timer siden): Så på storyen til frua i går at hun hengte ut noen som hadde sagt meningen sin ang at frua suger inn magen på alle bilder. Greit nok at det ikke falt i god jord hos frua med en så ærlig kommentar, men hvorfor i alle dager kunne hun ikke bare sladde navnet på vedkommende, eller bare oversett hele kommentaren og blokkert vedkommende???? Er jo ikke rart at folk ikke tør å skrive noe annet enn "søte og vakre deg" når man blir hengt ut offentlig 😕 hun har virkelig ALDRI tålt kritikk på noe nivå. hun både gjør og sier ting som hun burde skjønne kan skape kritikk og diskusjon men det er hun ikke mottagelig for. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg wizardunicorn Skrevet 7. august 2021 Populært innlegg #48087 Del Skrevet 7. august 2021 Jeg er i fra Stranda (hvor Fjord Trail Race blir arrangert) og kvelden før løpet campet familien Eriksen tilsynelatende midt på et jorde, godt dokumentert på story. Nå har jeg ikke forhørt meg om de hadde tillatelse eller ikke til å sette opp telt der de gjorde, men det virker jo litt merkelig at de skulle ha fått lov til å campe midt på dyrket mark. Søsteren min hadde kjørt forbi den kvelden og stusset på hva i alle dager det var som lyste midt på marka. 59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 7. august 2021 #48088 Del Skrevet 7. august 2021 Snødronninga skrev (1 time siden): Må dokumenteres at det drikkes vin (?) i dag også. Snart så jeg tror det gjøres for å provosere. de ser vel at det skaper debatt og engasjement og at de får mange likes og kommentarer 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hut Skrevet 7. august 2021 #48089 Del Skrevet 7. august 2021 Snødronninga skrev (1 time siden): Må dokumenteres at det drikkes vin (?) i dag også. Snart så jeg tror det gjøres for å provosere. Er du seriøs?? Ja, dette gjorde hun nok for å provosere nettopp deg. Det er lørdag, hun har ferie og tar seg et glass rosévin. Jeez for en kommentar🤣 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ikkenoledig Skrevet 7. august 2021 #48090 Del Skrevet 7. august 2021 Pusern3 skrev (11 minutter siden): hun har virkelig ALDRI tålt kritikk på noe nivå. hun både gjør og sier ting som hun burde skjønne kan skape kritikk og diskusjon men det er hun ikke mottagelig for. Nå hadde vel vedkommende kommentert under IG posten hennes? Altså offentlig, slik at alle kunne se det. Ikke akkurat å henge henne ut. Vil tvert i mot nevne at hun vanligvis kritiseres for å slette kritikk. Her lot hun den stå og svarte. Synes forøvrig hun svarte godt for seg! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 7. august 2021 Populært innlegg #48091 Del Skrevet 7. august 2021 Levina skrev (2 timer siden): Jeg er ikke enig i det. Jeg har sett at det kan gå mange dager hvor barn ikke vises. Når det er ferie så vises de litt mer, men ikke mye vi sett av de. Veldig lite på bilder på Instagram. Vi som foreldre må ta til oss råd og kunnskap, men det er opp til hver enkel foreldre til å ta valg for sine barn ut fra sine egne vurderinger. Det utsagnet sjekket jeg nå. Barn er avbildet på 6 av 15 siste postene, dvs 40 % av de siste 15 er med barn. Er det veldig lite? 🙄 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Danseskjørt Skrevet 7. august 2021 Populært innlegg #48092 Del Skrevet 7. august 2021 I dag tok jeg steget og trykket UNFOLLOW. Jeg orker ikke å følge denne dama lenger. 51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 7. august 2021 #48093 Del Skrevet 7. august 2021 (endret) Ikkenoledig skrev (11 minutter siden): Nå hadde vel vedkommende kommentert under IG posten hennes? Altså offentlig, slik at alle kunne se det. Ikke akkurat å henge henne ut. Vil tvert i mot nevne at hun vanligvis kritiseres for å slette kritikk. Her lot hun den stå og svarte. Synes forøvrig hun svarte godt for seg! Jeg tror ikke det stemmer. Kan i hvert fall ikke se det noe sted på de nyeste bildene. Mulig at det er en kommentar på en eldre IG-post? Eller skjermdump av chat? Edit: Beklager, nå så jeg hvor det var postet. Litt rart synes jeg, at hun som er så fornøyd med kroppen sin alltid må vri seg i slankende positurer, bruke filtere, vidvinkel og andre «triks». Er du komfortabel med kroppen din, holder du ikke på sånn. Endret 7. august 2021 av Fibonacci 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ice-91 Skrevet 7. august 2021 #48094 Del Skrevet 7. august 2021 Tuttifrutt skrev (12 minutter siden): I dag tok jeg steget og trykket UNFOLLOW. Jeg orker ikke å følge denne dama lenger. Jeg også 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 7. august 2021 #48095 Del Skrevet 7. august 2021 Kollontaj skrev (12 minutter siden): Det utsagnet sjekket jeg nå. Barn er avbildet på 6 av 15 siste postene, dvs 40 % av de siste 15 er med barn. Er det veldig lite? 🙄 Siden 5 mars, altså 5 måneder siden, så har hun delt 8 bilder av barn (a) på Instagram. Det tilsvarer 1,6 bilde i måneden. Synes ikke det er mye. Det meste av det hun deler ikke er av barna. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tarantulla Skrevet 7. august 2021 #48096 Del Skrevet 7. august 2021 Levina skrev (1 minutt siden): Siden 5 mars, altså 5 måneder siden, så har hun delt 8 bilder av barn (a) på Instagram. Det tilsvarer 1,6 bilde i måneden. Synes ikke det er mye. Det meste av det hun deler ikke er av barna. Du har glemt stories. De forsvinner etter en tid, men der er det stadig barn med. Jeg tør ikke si hver dag da jeg ikke er innom profilen hennes hver dag, men dette har kanskje andre bedre oversikt over. Det er i alle fall barn i stories hver gang jeg sjekker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 7. august 2021 #48097 Del Skrevet 7. august 2021 tarantulla skrev (Akkurat nå): Du har glemt stories. De forsvinner etter en tid, men der er det stadig barn med. Jeg tør ikke si hver dag da jeg ikke er innom profilen hennes hver dag, men dette har kanskje andre bedre oversikt over. Det er i alle fall barn i stories hver gang jeg sjekker. Ja, det forsvinner etter 24 timer. Det er flest stories hvor barna ikke er med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tarantulla Skrevet 7. august 2021 #48098 Del Skrevet 7. august 2021 Levina skrev (4 minutter siden): Det er flest stories hvor barna ikke er med. Det hjelper så lite når det likevel er mange stories MED barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 7. august 2021 #48099 Del Skrevet 7. august 2021 (endret) Levina skrev (32 minutter siden): Siden 5 mars, altså 5 måneder siden, så har hun delt 8 bilder av barn (a) på Instagram. Det tilsvarer 1,6 bilde i måneden. Synes ikke det er mye. Det meste av det hun deler ikke er av barna. Da tror jeg du har oversett noen. Telte 16 Instagram-poster i det tidsrommet hvor barna er med. I noen av dem var det en bildekarusell, der et eller begge barna er med hvis du blar litt videre. I flere av video-postene er de også til stede. Det var også 2 (eller muligens 3) poster hvor barnas private rom og dukkehuset deres blir vist fram i minste detalj. Så totalt 18-19 poster der barna og deres private stedet blir vist - helt ukritisk - til alle som vil se. 19-20 % av totalt antall poster. Det virker kanskje ikke som *fryktelig* mye, men man må legge til all eksponeringen på Instastories, der de er med stadig vekk. Endret 7. august 2021 av Fibonacci La til tall og prosenter. 47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 7. august 2021 #48100 Del Skrevet 7. august 2021 Levina skrev (10 minutter siden): Ja, det forsvinner etter 24 timer. Det er flest stories hvor barna ikke er med. Dokumentasjon? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå