Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kladd skrev (41 minutter siden):

Det der er jo ikke sluttresultatet. Så vidt jeg kan se endte han på 6. plass - ikke langt bak 5. plass. Mulig det var noe mixup med timingen for de to, slik at hun trodde og skrev 5. plass. 

Åja da er det jeg som har tolket det feil, trodde dette var den ferdige resultatlisten 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levina skrev (1 time siden):

Sånn er jo livet og vi som foreldre tar jo valg for våre barn hver dag. Små barn kan ikke bestemme alt, men jeg  kan heller  ikke tenke meg at CBE driver med noe som helst av tvang. Hun bryter absolutt ikke deres menneskerettigheter, nettopp fordi det hun deler hverken er krenkende eller intimerende. Men, jeg er enig at det skal være en bevisstgjøring rundt deling av barn sosiale medier, og den bevisstgjøringen synes jeg CBE tar på alvor. 

hvor i menneskerettsloven står det at det er et vilkår at det må være krenkende eller "intimerende" (hva nå det merkelige nyordet betyr???) for å være et menneskerettsbrudd? Jeg kan ta feil, men her virker det som du dikter opp lovregler på impuls. Og ord.

Endret av MissLucy
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er din subjektive mening. Så hun bryter barnas rettigheter hver dag også..? Selv når hun ikke viser barna på sosialemedier, for det gjøres ikke hver dag nemlig. Interessant påstand! 

Det er utelukkende deg som kommer med subjektive meninger om eksponering her. Alle andre dokumenterer, side opp og side ned, men du overser alt. Og kun for å forsvare CBE.no. Det er helt absurd å lese det du skriver. 

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er jo livet og vi som foreldre tar jo valg for våre barn hver dag. Små barn kan ikke bestemme alt, men jeg  kan heller  ikke tenke meg at CBE driver med noe som helst av tvang. Hun bryter absolutt ikke deres menneskerettigheter, nettopp fordi det hun deler hverken er krenkende eller intimerende. Men, jeg er enig at det skal være en bevisstgjøring rundt deling av barn sosiale medier, og den bevisstgjøringen synes jeg CBE tar på alvor. 

Sprøyt!! Hvordan vet du at cbe er bevist hva som legges ut på some? Det er ingenting kommunikasjonen mellom henne og leserne som tyder på noe refleksjon rundt tema. Eneste argumentet som kommer fra bloggen er « jeg vet best og tar aldri feil!!» der er ikke å være reflektert eller bevist. 

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Levina skrev (51 minutter siden):

Jeg er ikke enig i det. Jeg har sett at det kan gå mange dager hvor barn ikke vises. Når det er ferie så vises de litt mer, men ikke mye vi sett av de. Veldig lite på bilder på Instagram. Vi som foreldre må ta til oss råd og kunnskap, men det er opp til hver enkel foreldre til å ta valg for sine barn ut fra sine egne vurderinger.  

Nok en gang helt tull og tøys. Jeg skrev en gang opp hva barna daglig gjorde. Fordi jeg syntes dette var ekstremt fascinerende, at noen kan være så korttenkte og eksponere barna så veldig. Men jeg stoppet, det ble jo bare trist. Men det gikk over en måned, som jeg daglig viste litt hva barna gjorde. Enten hva de hadde fått i julekalenderen, felespillene, dansing, leking eller at de lagde smoothie. Det var også en god del om hva de liker å gjøre, spill de liker å spille, eller hvordan de sover. De deler riktig nok ikke at deltider med maten, gikk i bleie eller slår seg vrange, men det trenger vel ikke å være «intime» detaljer før det er langt over grensa. Hadde noen delt så mye om meg på nett hadde jeg blitt føy forbanna.De deler med med hvermannsen en hva besteforeldre vet om barnebarna sine. 

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

texas1990 skrev (1 time siden):

Jepp, av to stk denne gangen 👊😂

Kanskje fordi han må filme seg selv under turen. Det har jeg aldri sett før at er vanlig... 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levina skrev (2 timer siden):

(…)Den eldste datteren har vi sett mindre av, og det kan være grunner til det, og det må respekteres. (…)

Dette sier vel sitt. Kanskje er det ikke så stas når de vokser til. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tarantulla

coach_eriksens stories;

Barn; "Hvem snakker du til?"

Far; "Jeg snakker til... telefonen min:"

Kom ikke her og fortell meg at det ikke er råttent gjort mot barnet/barna.

(Tar dette med her fordi coach_eriksen er den ene av CBE.nos ansatte, firmaets fotograf og hovedpersonens ektemann. Synes det illustrerer nivået av sharenting i familien.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du kan tenke deg, er revnende likegyldig. Forhold deg heller til fakta.

Utstrakt eksponering (selv om den ikke foregår hver eneste dag, og selv om bilder og film på Instastories «forsvinner»), er brudd på barnas rettigheter. Det dreier seg om en stor mengde bilder, filmer og informasjon. Du kan ikke mene at dette er til barnas beste.

Hva tenker du om at dette paret tjener penger på barna sine? At de brukes rett ut i reklame? At 3 fotballstadioner fulle med mennesker (noen  med gode hensikter, noen med dårlige) kan se det de foretar seg? Stunder som burde være private eller kun delt med nær familie. 

Jeg forstår ikke at du kan forsvare dette.

Endret av Fibonacci
  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dokumenteres at det drikkes vin (?) i dag også. Snart så jeg tror det gjøres for å provosere. 

9A4EEED4-B74D-4540-B406-2BE8BEBB78FC.png

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg tror det er for å provosere. jeg antar at mannens utspill om å å få refundert startavgiften også er for å fyre opp noen. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Surikatt skrev (10 timer siden):

De er sikkert vant til det og tror sånt er normalt. Ferier og hverdag for dem er selfier i speilet, dronefotografeting  og photoshoots. Det er først når de blir 10-12 år gamle at de blir mer selvbevisste og skjønner mer av det store bildet. 

ikke lenge til den eldste er 10. og da har hun allerede fått en oppfatning av at slik eksponering er vanlig. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke enig i det. Jeg har sett at det kan gå mange dager hvor barn ikke vises. Når det er ferie så vises de litt mer, men ikke mye vi sett av de. Veldig lite på bilder på Instagram. Vi som foreldre må ta til oss råd og kunnskap, men det er opp til hver enkel foreldre til å ta valg for sine barn ut fra sine egne vurderinger.  

Du mener at det kan gå mange dager hvor det ikke legges ut nye innlegg av barn? For det som er lagt ut, et der ute, hele tiden. Det er naivt å tro at det som legges ut på story, blir borte. Det kan kopieres og/eller lagres og vil aldri forsvinne. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Levina skrev (8 timer siden):

Ja, CBE har vurdert det slik at det er til barnas beste, noe hun også har uttrykk. Dette handler om tolkninger og der kan nok folk ha forskjellige oppfatninger, men hun som er barnas mor, mener det.  Jeg vil nok engang påpeke at det ikke er ulovlig å vise barn i sosiale medier, selv om man får inntrykk av det her inne. Det som folk skal være bevisste på, er hva man deler av bilder, film og tekst på sosiale medier. 

Det handler nok om hennes jobb og at hun har den jobben hun har, er til barnas beste.  Jobben til CBE gir de veldig god økonomisk trygghet som barna både nå og senere nyter godt av. Så da har CBE vurdert det til barnas beste. At du mener noe annet, er irrelevant.  Og med det utgangspunktet så er å dele noe av familielivet  noe hun ønsker å ha med på sosiale medier. Men, betyr jo ikke at hun deler alt, bare litt som hun mener er helt greit. Det er de som kjenner sine barn. Det å være en offentlig person og ha et kjent ansikt, har nok også sine ulemper, men siden hun har valgt den jobben, så er jeg sikker på at det positive med den overgår det event, negative.  Slik jeg ser det, så det ikke disse barna man skal være bekymret for hverken nå eller i fremsiden. Dedikerte foreldre fulle av kjærlighet som har det godt sammen, og som bruker mye tid sammen med barna og gir de mange fine opplevelser. 

herlighet. Er denne formen for økonomisk trygghet viktigere enn å ivareta barns sosiale trygghet og beskyttelse??? Alt måles ikke i økonomiske verdier - langt fra 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...