Populært innlegg Hallepalle2 Skrevet 7. august 2021 Populært innlegg #48021 Del Skrevet 7. august 2021 (endret) Sisevt skrev (19 minutter siden): Ser at LK var på et eller annet løpeopplegg. Var visst dårlig oppmerking på slutten, så han krever refund. Sjekka avgiften, og den var på 250,-? Litt smålig å kreve refund for en så liten sum. Skal han ha refundert 250 kr?? Fra et lite idrettslag? Den mannen, altså🤪 Sist var det overtråkk, nå var det først pulsklokken som streiket (det virker som han har mye å gå på mtp forberedelsene til løp) og så feilmerking. Hva skal det skyldes på neste gang, tro? Endret 7. august 2021 av Hallepalle2 53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 7. august 2021 #48022 Del Skrevet 7. august 2021 Med den mengden bilder og filmer av barna de har lagt ut vil jeg si man kan vite mye om livene deres i forhold til andre barn. Det fremstår som mye. Men Caroline Berg Eriksen synes sikkert det er lite. Når barn når 10-12 årsalderen er det slutt på at de synes det er kult å bli tatt bilder av i hytt og pine. De blir mer selvbevisste og da er det ikke greit å finne tusenvis av bilder av seg selv på åpent Internett. Caroline Berg Eriksen har selvsagt ingen erfaring med større barn men dette kommer til å skje. I tillegg kan man ikke vite hvor bildene havner, at de kan ha blitt manipulert og havnet på nettsider man ikke orker å tenke på. Fatter ikke hvordan hun sover godt om natten uten kontroll på bilder av egne barn. Er hun blitt så selvsentrert at hun ikke har respekt for egne barns rett til privatliv? Dømmekraften er ihvertfall forsvunnet. 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 7. august 2021 #48023 Del Skrevet 7. august 2021 Hallepalle2 skrev (11 minutter siden): Skal han ha refundert 250 kr?? Fra et lite idrettslag? Den mannen, altså🤪 Sist var det overtråkk, nå var det først pulsklokken som streiket (det virker som han har mye å gå på mtp forberedelsene til løp) og så feilmerking. Hva skal det skyldes på neste gang, tro? Herregud, gikk han seg bort altså ? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 7. august 2021 #48024 Del Skrevet 7. august 2021 (endret) allie skrev (4 timer siden): Du mener altså at så lenge CBE og mann vurderer at det er til barnas beste at fremmede får vite mye om barna, så er det greit. At andre som har vært disse barna, dog med mindre utlevering, ex: Sara Teigen, Märtha Louise, forteller at det har vært problematisk. Det har lite betydning. Samme med fagfolk som advarer mot eksponering. Kan vi alltid gå ut i fra at foreldre vet best? Må bare legge til at argumentet med at barna er rene, pene og ofte oppstilt, det er et argument jeg ikke forstår! Poenget er jo at det ikke er mye de deler. Jeg synes ikke man kan sammenligne Sara Teigen med barna til CBE. Sara Teigen vokste opp i en annen tid og faren var ikke influencer. Så er det også forskjell på barn. Har forstått at Sara Teigen ikke er lik sine foreldre og ønsker ikke offentlig.oppmerksomhet. CBE har selv delt at barna gjerne vil være med på bilder og film, og at det er hun som må begrense det. Foreldre kjenne sine barn og CBE virker veldig bevisst på og reflektert rundt det hun anser som uproblematisk å dele. Så tar hun helt sikkert nye vurderinger underveis, etter som barna blir større. Jeg vil tror at barna til CBE selv vil komme til å være i sosiale medier når de blir større. Man kan ikke leve livet sitt basert på hva som event. Skal kunne skje i fremtiden. Og så tenker jeg at CBE som influencer på 12 året og mor på 8 år, absolutt vet best når man kommer til sine barn. Det er på ingen måte uvettig deling av barns liv i hennes kanaler og P.t er det ikke heller ulovlig. Nå er det vel ganske vanlig at barn ikke går skitne rundt med mindre de har vært ute å lekt i barnehagen e.l , så ja, barna virker rene og pene. Jeg ser heller ikke mye oppstilte bilder av barna. Det meste av det hun viser er familien i aktivitet, enten hjemme eller på tur. Altså i naturlige settinger. Hennes lesere synes nok det er hyggelig at hun viser den delen av sitt liv, uten at det går på bekostning at man utleverer barna. Det er mange her inne som er i sort hvitt modus. Det å kunne se nyanser i tilværelsen og integrere flere aspekter i sin oppfattelse av andre og andres vurderinger, er det ikke alle som klarer. Endret 7. august 2021 av Levina 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 7. august 2021 #48025 Del Skrevet 7. august 2021 Levina skrev (4 minutter siden): Poenget er jo at det ikke er mye de deler. Jeg synes ikke man kan sammenligne Sara Teigen med barna til CBE. Sara Teigen vokste opp i en annen tid og faren var ikke influencer. Så er det også forskjell på barn. Har forstått at Sara Teigen ikke er lik sine foreldre og ønsker ikke offentlig.oppmerksomhet. Foreldre kjenne sine barn og CBE virker veldig bevisst på og reflektert rundt det hun anser som uproblematisk å dele. Så tar hun helt sikkert nye vurderinger underveis, etter som barna blir større. Jeg vil tror at barna til CBE selv vil komme til å være i sosiale medier når de blir større. Man kan ikke leve livet sitt basert på hva som event. Skal kunne skje i fremtiden. Og så tenker jeg at CBE som influencer på 12 året og mor på 8 år, absolutt vet best når man kommer til sine barn. Det er på ingen måte uvettig deling av barns liv i hennes kanaler og P.t er det ikke heller ulovlig. Nå er det vel ganske vanlig at barn ikke går skitne rundt med mindre de har vært ute å lekt i barnehagen e.l , så ja, barna virker rene og pene. Jeg ser heller ikke mye oppstilte bilder av barna. Det meste av det hun viser er familien i aktivitet, enten hjemme eller på tur. Altså i naturlige settinger. Hennes lesere synes nok det er hyggelig at hun viser den delen av sitt liv, uten at det går på bekostning at man utleverer barna. Det er mange her inne som er i sort hvitt modus. Det å kunne se nyanser i tilværelsen og integrere flere aspektet i sin oppfattelse av andre og andres vurderinger, er det ikke alle som klarer. «CBE har selv delt at barna gjerne vil være med på bilder og film, og at det er hun som må begrense det.» Har du dokumentasjon på dette? Det foreligger nemlig masse dokumentasjon på noe helt annet. At noen ikke ønsker å filmes eller bli tatt bilde av. Og det blir det ikke vist hensyn til. 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Aricia Skrevet 7. august 2021 Populært innlegg #48026 Del Skrevet 7. august 2021 (endret) Levina skrev (11 minutter siden): Man kan ikke leve livet sitt basert på hva som event. Skal kunne skje i fremtiden. Og så tenker jeg at CBE som influencer på 12 året og mor på 8 år, absolutt vet best når man kommer til sine barn. Det er på ingen måte uvettig deling av barns liv i hennes kanaler og P.t er det ikke heller ulovlig. Nå er det vel ganske vanlig at barn ikke går skitne rundt med mindre de har vært ute å lekt i barnehagen e.l , så ja, barna virker rene og pene. Jeg ser heller ikke mye oppstilte bilder av barna. Det meste av det hun viser er familien i aktivitet, enten hjemme eller på tur. Altså i naturlige settinger. Hennes lesere synes nok det er hyggelig at hun viser den delen av sitt liv, uten at det går på bekostning at man utleverer barna. Men når CBE tar uopprettelige valg mht å eksponere sine egne barn i sosiale medier, så er det jo ikke for SITT liv hun treffer valg - det er for barnas liv. Hun tar deres frie valg mht det å bygge opp en egen digital identitet i fra dem. Hun lever sitt liv her og nå slik det passer henne på bekostning av barnas fremtidige liv og valg. Dermed må DE leve sine liv en gang i framtiden basert på hva hun har valgt for dem mht noe så grunnleggende som hvem de skal være som offentlige personer. Du må skille mellom hva som er valg foreldre må gjøre som foresatte for sine barn, og valg ethvert menneske må få gjøre selv som frie, autonome individer. Det første gjør alle ansvarlige voksne med ansvar for barn, det andre kan man ikke gjøre for andre uten å bryte deres menneskerettigheter. Endret 7. august 2021 av Aricia 56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 7. august 2021 #48027 Del Skrevet 7. august 2021 Levina skrev (12 minutter siden): Poenget er jo at det ikke er mye de deler. Jeg synes ikke man kan sammenligne Sara Teigen med barna til CBE. Sara Teigen vokste opp i en annen tid og faren var ikke influencer. Så er det også forskjell på barn. Har forstått at Sara Teigen ikke er lik sine foreldre og ønsker ikke offentlig.oppmerksomhet. CBE har selv delt at barna gjerne vil være med på bilder og film, og at det er hun som må begrense det. Foreldre kjenne sine barn og CBE virker veldig bevisst på og reflektert rundt det hun anser som uproblematisk å dele. Så tar hun helt sikkert nye vurderinger underveis, etter som barna blir større. Jeg vil tror at barna til CBE selv vil komme til å være i sosiale medier når de blir større. Man kan ikke leve livet sitt basert på hva som event. Skal kunne skje i fremtiden. Og så tenker jeg at CBE som influencer på 12 året og mor på 8 år, absolutt vet best når man kommer til sine barn. Det er på ingen måte uvettig deling av barns liv i hennes kanaler og P.t er det ikke heller ulovlig. Nå er det vel ganske vanlig at barn ikke går skitne rundt med mindre de har vært ute å lekt i barnehagen e.l , så ja, barna virker rene og pene. Jeg ser heller ikke mye oppstilte bilder av barna. Det meste av det hun viser er familien i aktivitet, enten hjemme eller på tur. Altså i naturlige settinger. Hennes lesere synes nok det er hyggelig at hun viser den delen av sitt liv, uten at det går på bekostning at man utleverer barna. Det er mange her inne som er i sort hvitt modus. Det å kunne se nyanser i tilværelsen og integrere flere aspekter i sin oppfattelse av andre og andres vurderinger, er det ikke alle som klarer. Når noen er 4 og 7 år vil de være med ja, men ikke når de blir eldre og da er det heller ikke stas at hele skolen kan se fotoalbumet deres på nettet. Jeg har større barn og kjenner svært få som legger ut bilder av dem i sosiale medier fordi barna nekter. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 7. august 2021 #48028 Del Skrevet 7. august 2021 Lill skrev (2 minutter siden): «CBE har selv delt at barna gjerne vil være med på bilder og film, og at det er hun som må begrense det.» Har du dokumentasjon på dette? Det foreligger nemlig masse dokumentasjon på noe helt annet. At noen ikke ønsker å filmes eller bli tatt bilde av. Og det blir det ikke vist hensyn til. Jeg har aldri sett at barna har sagt til moren sin at de ikke ønsker å bli tatt bilde av og at CBE har postet dette. Jeg har sett film av barna i baksetet på bilen, hvor de roper « film meg» og CBE forteller at de liker å være med. Den eldste datteren har vi sett mindre av, og det kan være grunner til det, og det må respekteres. Skulle gjerne likt å dine påstander om at det foreligger masse dokumentasjon på at barna blir filmet og de gir utrykk for at dette liker de ikke. Når man må bruke feilaktige påstander i sin argumentasjon, så blir ikke argumentene så gode. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 7. august 2021 #48029 Del Skrevet 7. august 2021 (endret) Levina skrev (8 minutter siden): Jeg har aldri sett at barna har sagt til moren sin at de ikke ønsker å bli tatt bilde av og at CBE har postet dette. Jeg har sett film av barna i baksetet på bilen, hvor de roper « film meg» og CBE forteller at de liker å være med. Den eldste datteren har vi sett mindre av, og det kan være grunner til det, og det må respekteres. Skulle gjerne likt å dine påstander om at det foreligger masse dokumentasjon på at barna blir filmet og de gir utrykk for at dette liker de ikke. Når man må bruke feilaktige påstander i sin argumentasjon, så blir ikke argumentene så gode. Så bare svada og synsing altså? I respekt for mindreårige legger jeg ikke ut bilder her. Men det er delt på IG og IG story. Det er muligens kommentert bakover i tråden også. Endret 7. august 2021 av Lill :) 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 7. august 2021 #48030 Del Skrevet 7. august 2021 Levina skrev (24 minutter siden): Poenget er jo at det ikke er mye de deler. Jeg synes ikke man kan sammenligne Sara Teigen med barna til CBE. Sara Teigen vokste opp i en annen tid og faren var ikke influencer. Så er det også forskjell på barn. Har forstått at Sara Teigen ikke er lik sine foreldre og ønsker ikke offentlig.oppmerksomhet. CBE har selv delt at barna gjerne vil være med på bilder og film, og at det er hun som må begrense det. Foreldre kjenne sine barn og CBE virker veldig bevisst på og reflektert rundt det hun anser som uproblematisk å dele. Så tar hun helt sikkert nye vurderinger underveis, etter som barna blir større. Jeg vil tror at barna til CBE selv vil komme til å være i sosiale medier når de blir større. Man kan ikke leve livet sitt basert på hva som event. Skal kunne skje i fremtiden. Og så tenker jeg at CBE som influencer på 12 året og mor på 8 år, absolutt vet best når man kommer til sine barn. Det er på ingen måte uvettig deling av barns liv i hennes kanaler og P.t er det ikke heller ulovlig. Nå er det vel ganske vanlig at barn ikke går skitne rundt med mindre de har vært ute å lekt i barnehagen e.l , så ja, barna virker rene og pene. Jeg ser heller ikke mye oppstilte bilder av barna. Det meste av det hun viser er familien i aktivitet, enten hjemme eller på tur. Altså i naturlige settinger. Hennes lesere synes nok det er hyggelig at hun viser den delen av sitt liv, uten at det går på bekostning at man utleverer barna. Det er mange her inne som er i sort hvitt modus. Det å kunne se nyanser i tilværelsen og integrere flere aspekter i sin oppfattelse av andre og andres vurderinger, er det ikke alle som klarer. Du mener cbe virker reflektert? Hmm.. jeg kan opplyse deg om at selv barna hennes ønsker å bli filmet er ikke det det samme som at de ønsker å bli lagt ut på some. Vi vet om mange kjendiser som har barn og de blir på ingen måte eksponert på samme måte som cbe sine barn, rett og slett fordi foreldrene har litt sunn fornuft og vett. Jenny Skavland og mannen er betydelig mer kjent en cbe og Co, men ser vi barna der i some? Tiltross for at de lever i samme tidsalder og er jevngamle med cbe sine barn. Dette med at cbe vet best om sine barn blir så merkverdig argumentasjon og er oppbrukt. På måten mannen og hun holder på går de på tvers av alle råd. Redd barna og lignende organisasjoner fraråder på det sterkeste at barna skal eksponeres på denne måten. Hvor har mannen og cbe det fra at de vet bedre? Jeg skjønner det bare ikke. 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 7. august 2021 #48031 Del Skrevet 7. august 2021 Aricia skrev (17 minutter siden): Men når CBE tar uopprettelige valg mht å eksponere sine egne barn i sosiale medier, så er det jo ikke for SITT liv hun treffer valg - det er for barnas liv. Hun tar deres frie valg mht det å bygge opp en egen digital identitet i fra dem. Hun lever sitt liv her og nå slik det passer henne på bekostning av barnas fremtidige liv og valg. Dermed må DE leve sine liv en gang i framtiden basert på hva hun har valgt for dem mht noe så grunnleggende som hvem de skal være som offentlige personer. Du må skille mellom hva som er valg foreldre må gjøre som foresatte for sine barn, og valg ethvert menneske må få gjøre selv som frie, autonome individer. Det første gjør alle ansvarlige voksne med ansvar for barn, det andre kan man ikke gjøre for andre uten å bryte deres menneskerettigheter. Takk for at du setter ord på det jeg selv ville kommentere, du gjør det på en mye bedre måte👏👏👏 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 7. august 2021 #48032 Del Skrevet 7. august 2021 Aricia skrev (11 minutter siden): Men når CBE tar uopprettelige valg mht å eksponere sine egne barn i sosiale medier, så er det jo ikke for SITT liv hun treffer valg - det er for barnas liv. Hun tar deres frie valg mht det å bygge opp en egen digital identitet i fra dem. Hun lever sitt liv her og nå slik det passer henne på bekostning av barnas fremtidige liv og valg. Dermed må DE leve sine liv en gang i framtiden basert på hva hun har valgt for dem mht noe så grunnleggende som hvem de skal være som offentlige personer. Du må skille mellom hva som er valg foreldre må gjøre som foresatte for sine barn, og valg ethvert menneske må få gjøre selv som frie, autonome individer. Det første gjør alle ansvarlige voksne med ansvar for barn, det andre kan man ikke gjøre for andre uten å bryte deres menneskerettigheter. Sånn er jo livet og vi som foreldre tar jo valg for våre barn hver dag. Små barn kan ikke bestemme alt, men jeg kan heller ikke tenke meg at CBE driver med noe som helst av tvang. Hun bryter absolutt ikke deres menneskerettigheter, nettopp fordi det hun deler hverken er krenkende eller intimerende. Men, jeg er enig at det skal være en bevisstgjøring rundt deling av barn sosiale medier, og den bevisstgjøringen synes jeg CBE tar på alvor. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 7. august 2021 Populært innlegg #48033 Del Skrevet 7. august 2021 Det er virkelig helt hårreisende å lese alle merkverdige synsinger om eksponering av barn. Barna liker å filmes?! Ja, mange barn liker det, de kan se på filmen av seg selv og synes det er hyggelig. Kanskje forslå å sende den til bestemor eller til tante, men ingen unger på 4 og 7-8, har begrep om hva en eksponert influencer-unge er, hvordan er det mulig å innbille seg noe så idiotisk? Som voksen? Jeg blir skremt. 74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 7. august 2021 #48034 Del Skrevet 7. august 2021 Levina skrev (1 minutt siden): Sånn er jo livet og vi som foreldre tar jo valg for våre barn hver dag. Små barn kan ikke bestemme alt, men jeg kan heller ikke tenke meg at CBE driver med noe som helst av tvang. Hun bryter absolutt ikke deres menneskerettigheter, nettopp fordi det hun deler hverken er krenkende eller intimerende. Men, jeg er enig at det skal være en bevisstgjøring rundt deling av barn sosiale medier, og den bevisstgjøringen synes jeg CBE tar på alvor. Hva vet du om det? Hva barn synes er krenkende? All eksponering av privatliv er dessuten å bryte deres menneskerettigheter. 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 7. august 2021 #48035 Del Skrevet 7. august 2021 Levina skrev (5 minutter siden): Sånn er jo livet og vi som foreldre tar jo valg for våre barn hver dag. Små barn kan ikke bestemme alt, men jeg kan heller ikke tenke meg at CBE driver med noe som helst av tvang. Hun bryter absolutt ikke deres menneskerettigheter, nettopp fordi det hun deler hverken er krenkende eller intimerende. Men, jeg er enig at det skal være en bevisstgjøring rundt deling av barn sosiale medier, og den bevisstgjøringen synes jeg CBE tar på alvor. Les mitt siste avsnitt på nytt. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 7. august 2021 #48036 Del Skrevet 7. august 2021 Dessuten er det skremmende at noen tilsynelatende mener å være inne i hodet på CBE og vite hva og hvordan hun vurderer eller ikke. Er ikke det spekulasjoner, så vet ikke jeg. ☹️ 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
texas1990 Skrevet 7. august 2021 #48037 Del Skrevet 7. august 2021 Lurer på hvorfor han skriver at han kom på 5.plass?? I følge resultatlisten endte han på 12. plass sammenlagt og på 10. plass av herrene. 🧐🤔 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 7. august 2021 #48038 Del Skrevet 7. august 2021 (endret) Kollontaj skrev (4 minutter siden): Dessuten er det skremmende at noen tilsynelatende mener å være inne i hodet på CBE og vite hva og hvordan hun vurderer eller ikke. Er ikke det spekulasjoner, så vet ikke jeg. ☹️ Hjertens enig! Her er det bare å anbefale Abels tårns sommerpodkast om bevissthet: https://radio.nrk.no/podkast/abels_taarn/l_1c2fd93f-00bb-458a-afd9-3f00bb558aee Endret 7. august 2021 av Aricia 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea59 Skrevet 7. august 2021 #48039 Del Skrevet 7. august 2021 28 minutter siden, Surikatt said: Når noen er 4 og 7 år vil de være med ja, men ikke når de blir eldre og da er det heller ikke stas at hele skolen kan se fotoalbumet deres på nettet. Jeg har større barn og kjenner svært få som legger ut bilder av dem i sosiale medier fordi barna nekter. …og hvis de faktisk gjerne vil ha bilder av seg i media når de blir i tidlig tenårene….så kan man jo fastslå at hun har klart å ale opp de perfekte bloggerbarna, påvirket dem til å bli - og ønske å være - levende utstillingsdukker. Grøss. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Era Vulgaris Skrevet 7. august 2021 Populært innlegg #48040 Del Skrevet 7. august 2021 Levina skrev (25 minutter siden): Jeg har aldri sett at barna har sagt til moren sin at de ikke ønsker å bli tatt bilde av og at CBE har postet dette. Jeg har sett film av barna i baksetet på bilen, hvor de roper « film meg» og CBE forteller at de liker å være med. Den eldste datteren har vi sett mindre av, og det kan være grunner til det, og det må respekteres. Skulle gjerne likt å dine påstander om at det foreligger masse dokumentasjon på at barna blir filmet og de gir utrykk for at dette liker de ikke. Når man må bruke feilaktige påstander i sin argumentasjon, så blir ikke argumentene så gode. Du må rett og slett bare slutte å forsvare denne barneeksponeringen. Du tar fullstendig feil i denne saken, og hva du føler og synes om eksponering, er helt irrelevant. Om barna liker det eller ikke, har overhodet ikke noe med saken å gjøre. 58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå