Gjest CecilieX Skrevet 7. juli 2021 #46121 Del Skrevet 7. juli 2021 (endret) For å bruke noen nøytrale briller; dette kan ha foregått på ulike måter: - CBE bestiller / avtaler at firmaet sender henne hennes vanlige størrelse. Klærne ankommer og viser seg å være for små. Det er likevel avtalefestet at hun legger ut innlegg og det må skje når det er høysesong for kjøp av sommerklær. Hun ikler seg tøyet fordi det er avtalt og derfor ser det ikke bra ut. Problemet er at dette skjer igjen og igjen. Hadde det vært et engangstilfelle så kunne man konkludert med at akkurat denne leverandøren har et «størrelsesmønster» som ikke stemmer med normalen. Det er jo også vanlig at det er stor forskjell mellom merkene. Noen er store i størrelsen andre er små. De fleste er innafor en normal. Problemet er at disse klærne skal presenteres for en annonsør, og bildene skal friste kunder til å kjøpe. Da gjør du ingen god jobb for annonsøren om tøyet ser uflatterende ut. Denne smellen går influenceren CBE på igjen og igjen. Da burde de gjøre om på rutinene slik at de som firma ikke leverer dårlig reklame igjen og igjen. Feks ved å kjøpe inn / bestille flere størrelser. Hvorfor de ikke gjør det, kan man bare spekulere i og det er ikke lov her. På generelt grunnlag er det jo helt vanlig å insistere på å kjøpe klær i størrelsen som man alltid passet tidligere, den tabben er klassisk for mannen i gata. Endret 7. juli 2021 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lopploella Skrevet 7. juli 2021 #46122 Del Skrevet 7. juli 2021 Hun sier også at toppen er heklet, men den ser absolutt ut som den er strikket. Virker ofte som hun ikke vet helt vanlige ting. Det er jo et problem om hun kommer med feil opplysninger om plagg hun reklamerer for. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elina123 Skrevet 7. juli 2021 #46123 Del Skrevet 7. juli 2021 Lopploella skrev (6 minutter siden): Hun sier også at toppen er heklet, men den ser absolutt ut som den er strikket. Virker ofte som hun ikke vet helt vanlige ting. Det er jo et problem om hun kommer med feil opplysninger om plagg hun reklamerer for. Den heter også knit top på hjemmesiden til chiquelle. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 7. juli 2021 #46124 Del Skrevet 7. juli 2021 Den annonsøren brukte cirka 400 ulike influencere i 2019 (leste jeg et sted, kan finne igjen kilden om jeg må), så spørs om de bryr seg så mye om CBE og hva hun gjør mht klærne deres. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 7. juli 2021 #46125 Del Skrevet 7. juli 2021 Kollontaj skrev (4 minutter siden): Den annonsøren brukte cirka 400 ulike influencere i 2019 (leste jeg et sted, kan finne igjen kilden om jeg må), så spørs om de bryr seg så mye om CBE og hva hun gjør mht klærne deres. Og dette er jo interessant ut fra det @Oline12 skriver. Å bli valgt av en annonsør betyr at annonsøren har definert deg som en som har kvalitet nok til å være verdt å betale for. At influenceren selv velger seg ut en annonsør gir ikke dette inneforståtte kvalitetsstempelet. Veldig interessert i kildene du finner når du leser deg opp Oline12. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blondinbolla Skrevet 7. juli 2021 #46126 Del Skrevet 7. juli 2021 Merkevaren Chiquelle er noe billig ræl som jeg synes det er rart at noen over 20 år vil assosieres med. Omdømmet er lavt og kundetilfredsheten likeså: https://no.trustpilot.com/review/chiquelle.com Basert på tilbakemeldingene fra kunder kan det virke som at størrelsene er helt koko, så kanskje ikke CBE kan lastes alene for fryktelig passform. Men, å samarbeide med selskaper som lager billige forbruksvarer i polyester (dvs. bearbeidet olje) som absolutt ikke er laget for å vare, det synes jeg man kan laste et selskap med ledelse i midten av 30-årene for. Uansvarlig og miljøfiendtlig. 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GhostHug Skrevet 7. juli 2021 #46127 Del Skrevet 7. juli 2021 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 7. juli 2021 #46128 Del Skrevet 7. juli 2021 CecilieX skrev (3 timer siden): Og dette er jo interessant ut fra det @Oline12 skriver. Å bli valgt av en annonsør betyr at annonsøren har definert deg som en som har kvalitet nok til å være verdt å betale for. At influenceren selv velger seg ut en annonsør gir ikke dette inneforståtte kvalitetsstempelet. Veldig interessert i kildene du finner når du leser deg opp Oline12. http://hb.diva-portal.org/smash/get/diva2:1468443/FULLTEXT01.pdf Side 23-24 står det om antall influencere (388) i 2019. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 7. juli 2021 #46129 Del Skrevet 7. juli 2021 (endret) Kollontaj skrev (48 minutter siden): http://hb.diva-portal.org/smash/get/diva2:1468443/FULLTEXT01.pdf Side 23-24 står det om antall influencere (388) i 2019. Dette var en interessant eksamensoppgave som helhet. Veldig på temaet som diskuteres. Takk! Endret 7. juli 2021 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 8. juli 2021 #46130 Del Skrevet 8. juli 2021 Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt, brukerangrep, krenkelser og innlegg som utviser manglende respekt for moderator. Måne, admin. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likermegher Skrevet 8. juli 2021 #46131 Del Skrevet 8. juli 2021 Det er ikke normalt å beundre seg så mye i speilet som CBE gjør og kringkaste det for tusenvis av folk. Smiler, gaper og ler😳 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 8. juli 2021 #46132 Del Skrevet 8. juli 2021 1 hour ago, likermegher said: Det er ikke normalt å beundre seg så mye i speilet som CBE gjør og kringkaste det for tusenvis av folk. Smiler, gaper og ler😳 Spesielt ikke med tanke på at hun er en godt voksen tobarnsmor. Vært litt annerledes om hun var 15 år. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 8. juli 2021 #46133 Del Skrevet 8. juli 2021 Hun lever av å eksponere seg, bare nevner det. Synes det er langt verre om det er barn med eller det er tydelig thinspo (ikke sett dagens bilder). 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 8. juli 2021 #46134 Del Skrevet 8. juli 2021 Det merkeligste for min del er den maniske latteren bedriftseieren tvinger frem hver gang hun filmer seg selv til bedriftskontoen. Er det virkelig så gøy å være ferdig med trening/prøve nytt tøy/være ute i hagen/drikke iskaffe osv 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 8. juli 2021 #46135 Del Skrevet 8. juli 2021 Det handler kanskje om å skape et «girly»- image. Romantiske filmer, piruetter, barnlig forventning før høytider osv osv. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 8. juli 2021 #46136 Del Skrevet 8. juli 2021 46 minutter siden, Kollontaj said: Hun lever av å eksponere seg, bare nevner det. Synes det er langt verre om det er barn med eller det er tydelig thinspo (ikke sett dagens bilder). Enig i det, så lenge barna slipper å bli eksponert offentlig. Men synes uansett det er merkelig av en voksen kvinne å benytte enhver anledning til å ta bilde av seg selv, enten det er i et speil på et toalett, i gjenskinnet i en stekovnsdør eller i et butikkvindu. Det er bare rart og en smule kleint, selv om man lever av å eksponere seg selv. Det blir for dumt, rett og slett. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 8. juli 2021 #46137 Del Skrevet 8. juli 2021 Det carolinebergeriksen-profilen driver med er såkalt samhandling med følgerne sine. Vedlikehold av relasjoner. Skuespill. Hun er fullstendig klar over at hun blir sett av mange. Aldersgruppen på disse er uviss. Om vi, som syns dette ser fjollete ut, og som ikke har inntekt av denne eksponeringen av oss selv skulle holde på på samme måte, hadde vi selvsagt fått spørsmål om vi hadde klikket eller var beruset. Det er derfor det ser så merkelig ut for oss denne konstante selveksponeringen, tenker jeg. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacBeth Skrevet 8. juli 2021 #46138 Del Skrevet 8. juli 2021 Jeg liker at hun er blid og glad, og tror den voldsomme positiviteten hennes kan være inspirerende for mange, men jeg syns denne geipingen og "I see rainbows and unicorns"-latteren og smilinga blir altfor tilgjort, og jeg syns den har eskalert voldsomt siste tiden. Virker som bedriften er i en slags "midtlivskrise", i mangel av bedre ord. Gjennom tiden har følgere funnet inspirasjon og kanskje paralleller til sitt liv, kanskje man skulle gifte seg, få barn eller ville pusse opp selv, lage god mat, eller oppdage nye produkter som ikke koster skjorta, men nå er det bare mye random, dyre produkter, kjedelige oppskrifter og lite eget. Det som vises virker som et desperat behov for å vise "det lykkelige liv", med en dæsj av kropp og hud. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 8. juli 2021 #46139 Del Skrevet 8. juli 2021 I tillegg er bildene/filmene arbeidssøknad til annonsører. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 8. juli 2021 #46140 Del Skrevet 8. juli 2021 4 minutter siden, MacBeth said: Jeg liker at hun er blid og glad, og tror den voldsomme positiviteten hennes kan være inspirerende for mange, men jeg syns denne geipingen og "I see rainbows and unicorns"-latteren og smilinga blir altfor tilgjort, og jeg syns den har eskalert voldsomt siste tiden. Virker som bedriften er i en slags "midtlivskrise", i mangel av bedre ord. Gjennom tiden har følgere funnet inspirasjon og kanskje paralleller til sitt liv, kanskje man skulle gifte seg, få barn eller ville pusse opp selv, lage god mat, eller oppdage nye produkter som ikke koster skjorta, men nå er det bare mye random, dyre produkter, kjedelige oppskrifter og lite eget. Det som vises virker som et desperat behov for å vise "det lykkelige liv", med en dæsj av kropp og hud. Det blir så tilgjort og krampeaktig, finnes jo ikke noe naturlig av det hun legger ut. Ingenting man kan kjenne seg igjen i. Den der fjåsinga, knisinga og tullet hun driver med når hun skal reklamere for noe, har motsatt effekt på meg. Mulig jeg hadde syntes det var kult hvis jeg hadde vært fjortis, men ikke som voksen. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå