Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Levina skrev (1 time siden):

Hun har helt sikkert sine vanskelige dager som andre, men hun har uttalt og skrevet flere ganger hvor takknemlig hun  er livet sitt, og det forstår jeg. Har aldri lest eller hørt offentlig at hun snakker ned andre, som enkelte andre influencere  kan gjøre med sine kollegaer. Hun lever sitt liv og er ikke etter andre.  At hun av og til forsvare seg selv når folk komme med feilaktige påstander og er ufine i kommentarfeltet, skulle da bare mangle. 

Joda, det har hun. Hun og mannen har jo vært svært glade i å styre på i kommentarfelt under falskt navn, særlig på egne blogger. Regner med jeg ikke trenger å legge igjen noe bevis på akkurat dette ettersom det er godt kjent og dokumentert tidligere.

Dessverre for hans/hennes/deres del skjedde det en liten glipp da kommentarten om Blondinbella ble postet. Ikke alltid like lett å huske på hvem man er "innlogget" som i kommentarfeltet sitt, si.

https://stoppapressarna.se/svenskabloggare/Norsk bloggare på spotlife dissar Blondinbella

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hufsaaaaa skrev (4 minutter siden):

Joda, det har hun. Hun og mannen har jo vært svært glade i å styre på i kommentarfelt under falskt navn, særlig på egne blogger. Regner med jeg ikke trenger å legge igjen noe bevis på akkurat dette ettersom det er godt kjent og dokumentert tidligere.

Dessverre for hans/hennes/deres del skjedde det en liten glipp da kommentarten om Blondinbella ble postet. Ikke alltid like lett å huske på hvem man er "innlogget" som i kommentarfeltet sitt, si.

https://stoppapressarna.se/svenskabloggare/Norsk bloggare på spotlife dissar Blondinbella

Pinlig! Rett og slett dødspinlig!

Snakk om å bli tatt med buksa nede ...

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Powerball
Levina skrev (1 time siden):

Når behovet for å kritisere er så stort at man ikke klarer å finne noe positivt med CBE, så er det slike uttalelse som kommer..

Du ser ikke noe ved hennes liv som er vellykket? 😀Du ser bort fra at hun er sunn og frisk, ser flott ut, har en mann hun elsker og fått 2 friske barn. Ikke minst har godt og nært forhold til sin familie og venner. Hun har en jobb som gir henne en god inntekt, har et hus og trygge rammer for barna, har økonomi som gir familien mulighet til å reise når de ønsker det. Har tilgang til sommerhytta og vinterhytte. Virker tilfreds med livet. Kan heller ikke se at hun snakker ned andre mennesker, er misunnelig og negativ som denne tråden dessverre er preget av. Din definisjon på vellykket er kanskje å henge her inne😅Lykke er å kunne gjøre akkurat hva man vil, uten at andre skal fortelle deg noe annet. Om det er en blafrende liten sommerkjole som CBE tar på seg, eller en større kjole som du kanskje foretrekker. Fritt valg! 

CBE har det samme som veldig mange andre i dette landet med hus og mann, 2 barn, 2 biler og hund. Dette er en veldig klassisk standard i Norge. "Alle" er Norge rundt på kryss og tvers nå med hengekøyer, telt og med Kaptein Sabeltann i dyreparken. Det som skiller CBE fra andre er det faktum at både hun og mannen bruker arbeidsdagene sine på hobbyer og selfies mens de fleste andre drifter landet videre. Noen vil misunne "arbeidsdagene" til CBE og LKE, mens andre vil synes det virker totalt meningsløst. Vi er alle ulike. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Powerball
hufsaaaaa skrev (17 minutter siden):

LKE har også skrevet at noen burde få en kule i panna under falskt nick på egen blogg. Skikkelig sjarmerende type.

Endret av Powerball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hufsaaaaa skrev (30 minutter siden):

Så det er der "oser av kvalitet" kommer fra. Classy. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del, tenker ikke positivt om noe som "oser". At noe oser er noe som er overdrevet, stinker.

Kanskje ordet brukes annerledes i Sarpsborg. 🤷‍♀️

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (1 time siden):

Det det reageres på er at en bruker skriver at han eller hun ikke kan se noe vellykket ved cbe

Er dette kjennetegn på å være vellykket, da? Når 2 barn, partner og hus er normalen, er man da vellykket?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vipser skrev (4 minutter siden):

Jeg for min del, tenker ikke positivt om noe som "oser". At noe oser er noe som er overdrevet, stinker.

"Oser av kvalitet" er et uttrykk. 

Endret av Kvins
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 time siden):

På samme måte som vi vet alt annet? 

Vi vet jo at hun har mann og barn som ser friske og raske ut. At hun bor i et fint hus med tilgang på hage og uteområde. Dette er bra nok å ha fått til. 

Mener du man sksl være misunnelig på det?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Robinson skrev (4 timer siden):

Er dette kjennetegn på å være vellykket, da? Når 2 barn, partner og hus er normalen, er man da vellykket?

Hva må man i dine øyne oppnå for å være vellykket? 
For min del holder det som eksempel  at man har velskapte barn et godt familieliv som selvfølgelig ikke er perfekt til enhver tid, en grei lønn , jobb man trives i , venner , en meningsfylt fritid og så videre. Og ikke nødvendigvis at man har alt dette på likt. Hva er egentlig vellykket? Vellykket ferie for meg er for eksempel at alle koste seg , lite krangling og at man gjorde ting man liker å gjøre og opplevde noe fint. Hvorfor er ikke normalen vellykket? 

Edit: velskapt ble litt dumt uttrykk å bruke. Jeg mente det ikke «sånn»

Endret av Klink
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 minutt siden):

Hva må man i dine øyne oppnå for å være vellykket? 
For min del holder det som eksempel  at man har velskapte barn et godt familieliv som selvfølgelig ikke er perfekt til enhver tid, en grei lønn , jobb man trives i , venner , en meningsfylt fritid og så videre. Og ikke nødvendigvis at man har alt dette på likt. Hva er egentlig vellykket? Vellykket ferie for meg er for eksempel at alle koste seg , lite krangling og at man gjorde ting man liker å gjøre og opplevde noe fint. Hvorfor er ikke normalen vellykket? 

Velskapt barn?

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (Akkurat nå):

Mener du man sksl være misunnelig på det?

Man kan da være misunnelig på hva f… man blir misunnelig på. Aller helst vil vel ingen være misunnelig på noe. Dette med misunnelig har jeg da aldri nevnt at man skal være. 
Jeg bare reagerte på kommentaren at det ikke finnes noe vellykket med cbe. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (Akkurat nå):

Velskapt barn?

Ja? Eller barn da.. alle barn er flotte på sitt vis. Det er et uttrykk. Man kan fint være vellykket uten barn, med barn, med barn med spesielle behov , osv 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Levina skrev (2 timer siden):

Når behovet for å kritisere er så stort at man ikke klarer å finne noe positivt med CBE, så er det slike uttalelse som kommer..

Du ser ikke noe ved hennes liv som er vellykket? 😀Du ser bort fra at hun er sunn og frisk, ser flott ut, har en mann hun elsker og fått 2 friske barn. Ikke minst har godt og nært forhold til sin familie og venner. Hun har en jobb som gir henne en god inntekt, har et hus og trygge rammer for barna, har økonomi som gir familien mulighet til å reise når de ønsker det. Har tilgang til sommerhytta og vinterhytte. Virker tilfreds med livet. Kan heller ikke se at hun snakker ned andre mennesker, er misunnelig og negativ som denne tråden dessverre er preget av. Din definisjon på vellykket er kanskje å henge her inne😅Lykke er å kunne gjøre akkurat hva man vil, uten at andre skal fortelle deg noe annet. Om det er en blafrende liten sommerkjole som CBE tar på seg, eller en større kjole som du kanskje foretrekker. Fritt valg! 

Jeg kan si det sånn da; jeg ser ikke mer ved hennes som er vellykket en andre jeg kjenner. Bloggen viser for meg en familie som er fysisk frisk, men jeg er av den oppfatning av at fysisk og psykisk sykdom henger veldig godt sammen. Med det ekstreme kroppsfokuset som bloggen viser og barn som må jobbe fra spedbarnsalder er for meg langt fra vellykket og noe vits i å misunde.  

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vipser skrev (27 minutter siden):

Jeg ville nok brukt et annet verb jeg også ja 😉

0FECFEE7-0029-41B5-9EC3-53A4B4BEAEBC.jpeg

Endret av hufsaaaaa
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levina skrev (4 timer siden):

Poenget er vel at hun kan ikke gjøre hva hun vil. Hun må på tur hver søndag for å reklamere for turklær, må svinge seg i sommerkjole for å selge en sommerdrøm, må selge bilder av barna/hagen/hunden/huset for å ha råd til hagen, hunden og huset. Hun må på de feriedestinasjonene som betaler henne for det, og hun må late som hun bruker spesielle hudkremer selv om de tester på dyr. Dette er ikke å gjøre hva man vil. 

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Levina skrev (4 timer siden):

Det innlegget ditt kunne vært en grei replikk i en debatt, hvis du ikke hadde falt for fristelsen til å snakke ned din motdebattant - i stedet for å holde deg til saken. (Se HI)

Nå er det vel ikke mangel på hverdagslykke som gjør at mennesker blir samfunnsinteresserte og oppmerksomme på at influensere ikke bare påvirker på positive måter, kanskje tvert om. Og hvor kom det med «større kjole» fra? Tror du virkelig at kvinner  er feite fordi de kommenterer kritisk på «stepford-wife»-karikaturen man kan se på diverse SoMe-kontoer produsert av husmorbloggere, her eksemplifisert ved CBE?

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hufsaaaaa skrev (2 timer siden):

Hverken CBE eller LKE står tilbake for å henge ut kollegaer eller andre som skulle formaste seg til å ikke elske alt CBE publiserer. Spesielt LKE tenner hvis det dreier seg om kvinner: https://imgur.com/a/Sj9UR

Sikkert også ikke bare jeg som husker LKE kaste kampestein i glasshuset sitt da han kritiserte Fitfocouse for en filleting: https://www.facebook.com/Fitfocuse/posts/1753334751492057

Nei å påstå disse er hyggelige mot andre er rett og slett feil @Levina

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andungene skrev (18 timer siden):

Jeg er så utrolig misunnelig på CBE. Jeg vet jeg ikke burde lese bloggen hennes da den får meg til å føle meg dårlig.

Men fyttirakkeren for et vellykket liv. Bra mann, pene barn, godt forhold og masse penger. De har tjent så mye penger at de ikke behøver å jobbe lenger, men kan leve på avkastninger.

Jeg tror CBE er en veldig dyktig forretningskvinne, men for meg så er det noe som skurrer. Jeg kjøper de fleste produktene hun promoterer og der er bra, men veldig dyre.

Klink skrev (16 timer siden):

Jeg vet ikke helt om jeg finner dette innlegget troverdig… 

Isild skrev (2 timer siden):

Ikke jeg heller. Mistenker at det er ironi - for å se om deltagerne i tråden "går på" det. Det nevnes ganske ofte her at man ikke forstår hva faktiske følgere blir inpspirert av. Innlegget virket som et svar til de - hvor noe av det stereotypiske som pleier å provosere mest som "misunnelig", "pene barn", "kan leve av avkastning" nevnes. 

Dette fremsto for meg litt som å komme inn å "banne i kjerka" med hensikt - for å se om det ble debatt. 

Og debatt ble det😂

Imponert over at man kan diskutere det å være vellykket, det syns jeg er så individuelt at for meg blir det helt umulig å diskutere, ganske irrelevant for denne tråden er det og.

Om innlegget er seriøst ment, tror jeg rett og slett bare brukeren er av den typen som blir lett misunnelig. Å være misunnelig på en illusjon er trist, særlig når illusjonen er bygget på å eksponere seg selv og sin familie for verden og tjene penger på å selge (store deler av) sitt privatliv, som attpåtil er redigert og iscenesatt, hvor man plutselig kan sitte en dag og så er moroa over, for ingen bryr seg lengre om hvem dem er... 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hufsaaaaa skrev (2 timer siden):

Oida, dette var nytt for meg. Dette i tillegg til det jukset hvor LKE utga seg for å være lege osv. Må si jeg lurer på om dette pågår fortsatt.

Det er vel først og fremst muligheten for å sjekke dette som ikke er der lenger? 

De syns ofte at kritikere, KG-brukere og andre som inviterer til "ubehagelige" debatter ikke er verdt tiden deres. De svarer stygt (hvem glemmer vel psychobitch  - for ikke å snakke om den gode stemningen i kommentarfeltet til Kremmerhuset)

Noen ganger kan man lese små "samtaler" mellom Caroline og følgere i kommentarfeltet på bloggen. Hun er helt enig når følgere skriver der at KG-brukere ikke kan ha noe liv osv. 

Vel, trå litt forsiktig i glasshuset CBE og LKE, for det virker som dere "sitter inne" like mye i kommentarfelt og "hater" som det vi gjør her. (`Sitter inne`- pun intended. Det var slik Caroline omtalte "oss" her på KG. At vi "sitter her inne i dette fine været" ++ )

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...