Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Aquarius04 skrev (40 minutter siden):

Kritikk er ikke hets. Er så lei av folk som ikke vet forskjell på det!

Vær så god: 

https://snl.no/kritikk

https://snl.no/hets

Det ER forskjell på kritikk og hets. At influensere og deres fans ikke forstår forskjellen er innlysende. 
Som oftest er innlegg her inne sterkt kritiske, men også veldokumenterte. Treasures AS har valgt en levevei som består i stor grad av juks, løgner og uredelig oppførsel. Er det greit, mens at å kritisere bedriften for dette ikke er greit?

Hvorfor er man automatisk stemplet som fans bare fordi man ikke er enig i at mye av debatten her inne går under det som kan kalles saklig debatt? 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lavande

Trond Moi sin focaccia-oppskift fra boken "100 retter og matopplevelser" (side 29) lagt ut her: http://www.foreldreportalen.no/forum/showpost.php?s=76d6882ad9177f43481f9542400a24c8&p=394720&postcount=3:

30 g gjær
6 dl lunkent vann
800 g hvetemel
2 ss sukker
1 ts salt
1 kvist rosmarin
1 fedd hvitløk
olivenolje
grov salt

Vs.

Cbe.no sin oppskrift - https://www.carolinebergeriksen.no/2021/06/09/oppskrift-onsdag-focaccia/

♥ 1/2 pakke gjær ♥ 800 g. hvetemel ♥ 2 ss. sukker ♥ 1 ts. salt ♥ 1 dl. olivenolje ♥ 6 dl. lunkent vann .... godt med olivenolje, havsalt og rosmarin over. 
Endret av Lavande
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie Mus skrev (4 timer siden):

Joda, reiret ble fjernet. Hun la ut flere videosnutter og bilder fra samme brygga i ettertid, og ingen måker eller reir der. Hun fikk spørsmål om hvordan det gikk med måkemor, å vi fikk aldri noe skikkelig svar. Kan skjønne at frua måtte jage bort måken, hun skrek jo i filmsnutten at hun skulle bade deeeeer, og at måken måtte flytte seg 😡 Empatiske mennesker med respekt for naturen og dyrelivet disse to 🤮

Var det denne måka?

https://www.carolinebergeriksen.no/2020/06/15/spontantur-til-hytta/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I samme kommentarfelt benekter hun at hun suger inn magen. Sendte henne en kommentar angående det, venter i spenning på om den blir publisert. :filer:

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tipper hun kommer inn her nå som jeg skrev at det er film her hvor hun suger inn magen og slipper den ut. Kommentaren blir nok ikke publisert, for da kan fansen komme inn her og se det samme.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NewStart87 skrev (16 minutter siden):

Tipper hun kommer inn her nå som jeg skrev at det er film her hvor hun suger inn magen og slipper den ut. Kommentaren blir nok ikke publisert, for da kan fansen komme inn her og se det samme.

Det at du går inn i tråden og kommenterer her at du har spurt om det og tipper det ikke blir publisert virker vel også muligens inn da - jeg må si at jeg ikke helt skjønner poenget med akkurat den praksisen (?).

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne357 skrev (14 timer siden):

Jeg synes @Lafamiglia har mange gode poeng, @Felis og @Kollontaj likeså. Jeg er en av de som synes tråden inneholder mye unødvendig og latterliggjørende, og vegrer meg for å delta for mye eller for ofte, og heller rapporterer eller holder meg unna når det er som verst. Jeg har også fulgt med lenge nok til å vite hva som skjer når noen kommer inn og kritiserer tråden i sin helhet: de brukerne som faktisk burde føle seg truffet (etter min mening) blir tyst for en stund, mens flere av de faste som er her for de punktene som er beskrevet som trådens formål, blir igjen og imøtekommer kritikken. (Så blir det meta, så blir det brukerdebatt og så blir tråden stengt). Alle brukere skal kunne stå for det de skriver, så synes du gjerne kan sitere enkeltinnlegg neste gang @Lafamiglia! Det får man tåle som deltaker her, spesielt hvis man slenger med leppa! På samme måte som bloggere bør tåle kritikk og takle når lesere spør hva de mener, til og med ned i detaljer, fordi de lever av å fortelle om livet sitt/selge produkter.

Og nå begynner jeg å nærme meg det jeg tror er årsaken til at kritikken hagler: bedriften er spektakulært dårlige på å innrømme feil, imøtekomme kritikk eller legge til rette for gode ordskifter i egen kanal. Budskapene de sender er nok til dels inspirerende (fine matbilder) men også til dels intetsigende (bilde av kaffekopp, 216 dager på rad) til dels usympatiske (lar ufine kommentarer stå dersom det er til støtte for dem, kritiske kommentarer publiseres i mindre grad) til dels upassende (barn, kropp, alkohol) til dels ulovlige (drone i nasjonalpark, utlevering av personlig informasjon om barn, båndtvang, merking av reklame) og til dels farlige (så lite mat, så mange skritt, alltid størrelse XS) .Det er bare litt for mye kritikkverdig fra en bedrift hvis eneste geskjeft er å påvirke. 

For de kjører enveiskjøring og kan bli oppgitt eller synlig irriterte over at folk legger seg oppi alt, og legger i liten grad opp til konstruktiv dialog på egne flater. At de som kommunikasjon og salgskanal ikke er opptatt av budskapet som mottas, bare det som sendes, er helt utrolig og litt skremmende synes jeg. Og mer og mer akterutseilt blir de når de ikke får korreks fra omverdenen og fastholder sin belærende tone. At de også kan komme til avskrive den gode kritikken herfra fordi mye annet som skrives er ufint, er selvfølgelig synd, men en dum slutning å trekke. De burde hatt rådgivere som hjalp dem å sortere, hjalp dem å utvikle en strategi som ikke går på å være bedre enn sine lesere, eller selge troverdighet med åpenbare brister. 

Som Felis påpeker er denne trådens innhold satt sammen av ulike menneskers innlegg tog alle med sitt moralske kompass. Det gjør ikke tråden uangripelig, og det er ikke sikkert det gode alltid veier opp for det negative, men igjen - der er vi ulike. Noen er her for debatten og andre for underholdningen. Jeg synes noen av innleggene her er faktisk tankevekkende og velformulerte, med reell påvirkningskraft. Jeg har blant annet selv blitt langt mer oppmerksom på hva «thinspo» er og det gjør meg til en bedre tenåringsmamma. Dessuten er jeg blitt godt kjent med (hvorfor begynner dette å høres ut som en jobbsøknad?) lovverket rundt reklamering og det har gjort meg til en mer bevisst forbruker, som ofte melder til Forbrukertilsynet på deres eminente nettskjema, ulike former for brudd i sosiale medier - noe jeg også har lært om i denne tråden. 

For min egen del har jeg også tenkt at flere av innleggene her kunne vært gode kronikker og stått bedre alene uten de innleggene som jeg mener er støy. Men enn så lenge, er nytten fortsatt stor mener jeg. Så: Jeg deltar i denne tråden, ja. Kan jeg stå for alt som skrives her, nei. Kan jeg stå for det jeg selv skriver, ja. Forventer jeg at CBE også kan stå for det de skriver, ja. 

Takk, Hanne. dette var godt skrevet, og jeg er enig med deg i de meste du skriver her. Jeg bidrar med endel ramsalt kritikk, men jeg prøver å holde meg til det som er skikkelig kritikkverdig, feks at ungene vokser opp i rampelyset og at CBE oppfører seg ufint i kommentarfeltet. At de ikke har fått påpakk fra FT kommer nok ikke av at de er så himla gode til å merke reklame, men at FT virker å ha gitt helt opp å følge med på influensermarkedsføring og riktig merking av denne. Så det hender jeg kommer med et sarkastisk stikk om reklamemerking. Jeg synes også kroppsfokuset er skrudd og merkverdig, og jeg er drit lei av at misunnelsekortet eller "kvinne-er-kvinne-verst" trekkes frem når man kritiserer promotering av kvinnekroppen som dekor og kvinnens fremste oppgave som å ta seg ut. Men det er en del å ta av, så den siste tiden er det de yngstes opptrededener og den uforståelige og merkverdige oppførselen i kommentarfeltet jeg kommenterer mest. 

Jeg synes også det skrives usalige ting  denne tråden. men siden jeg har all mulig interesse av at de gode innleggene i denne tråden får stå og helst være  det som er dominerende, pleier jeg ofte å rapportere istedet for å refse folk i tråden. det er jo uansett avsporing, og ikke lov, så det beste er å rapportere. . Og ja - jeg rapporterer ofte usaklig kritikk av CBE,  spekulasjoner og feks folk som bruker navnene til barna i innleggene siden - ikke bare metakritikernes usakligheter når det stormer. 

Jeg er ikke enig i @Lafamiglias påstand om at den usaklige kritikken gjennomsyrer tråden. Det skrives mye bra innlegg her. Veldig mye bra. 

Og jeg er HELT enig med i at mye av kritikken og oppbragtheten til folk kunne vært unngått hvis de to som driver treasures as hadde vært litt mer åpne for de ikke alltid vet best og har rett. Måten de røkter kommentarfeltet på er virkelig helt sjokkerende av de som liksom er blant Norges ledende i sin bransje. Og jeg må innrømme at det er av de tingene som engasjerer meg og gjør at jeg gidder å skrive variasjoner over den samme kritikken i denne tråden over lang tid. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (17 minutter siden):

Det at du går inn i tråden og kommenterer her at du har spurt om det og tipper det ikke blir publisert virker vel også muligens inn da - jeg må si at jeg ikke helt skjønner poenget med akkurat den praksisen (?).

Enig med @Aricia - hva er poenget med det? Jeg vet det er folk i kommentarfeltet hennes som gjør det motsatte - men hvorfor? 

Og hvorfor konfrontere henne med den mageinnsugingen, egentlig? Hun kan si til hun blir blå at hun ikke gjør det, men hun leverer jo utallige bevis på det motsatte hver eneste dag.

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta

Å be enkeltbrukerne ta ansvar for tråden som helhet er som å be enkeltpersoner på et smekkfullt torg ute i ulikt ærend og med ulik bakgrunn og forutsetninger, å spontant gå over i en synkronisert og koreografert flashmob. 

Jeg forholder meg til at når jeg stikker hodet innom her vil jeg møte personer som er ute i ærend jeg ikke interesserer meg for, og ting jeg ikke ante noen kunne bry seg om. Noen er innom for å se hva som skjer, andre har større og mer samfunnsnyttige ærend. Noen vil bare uttrykke misnøye.  Og noen sitter på galleriet og kommenterer at ikke alle bruker torget som de selv synes er riktig eller mest effektivt.

KG har som ansvar å luke ut de som er i uhederlig ærend. De har vekterne i forumet, de setter premissene for hva man kan gjøre eller hvordan man kan opptre. Jeg som bruker kan ikke kreve at en som er ute etter softis skal gå etter kombucha istedet. Og jeg kan heller ikke stoppe og si at nå har noen allerede kjøpt softis eller kombucha så da får jeg la være.

Endret av Snøsøta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (1 time siden):

Om jeg ikke hadde skrevet her inne om kommentaren jeg skrev så hadde jo Caroline høyst sannsynlig ikke publisert den på bloggen uansett. Hun vil jo ikke at folk skal gå inn her og se filmen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NewStart87 skrev (8 minutter siden):

Om jeg ikke hadde skrevet her inne om kommentaren jeg skrev så hadde jo Caroline høyst sannsynlig ikke publisert den på bloggen uansett. Hun vil jo ikke at folk skal gå inn her og se filmen. 

Jeg tenkte mer generelt på hva som er poenget med å skrive en kritisk kommentar i bloggens kommentarfelt, tilsynelatende bare for å gå inn her etterpå og si at man skrevet den, men at den garantert ikke blir publisert.

Særlig ikke siden det at man faktisk kringkaster det hele her først jo vil måtte være en effektiv måte å hindre den publiseringen på (tenker jeg da).

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (5 minutter siden):

Jeg tenkte mer generelt på hva som er poenget med å skrive en kritisk kommentar i bloggens kommentarfelt, tilsynelatende bare for å gå inn her etterpå og si at man skrevet den, men at den garantert ikke blir publisert.

Særlig ikke siden det at man faktisk kringkaster det hele her først jo vil måtte være en effektiv måte å hindre den publiseringen på (tenker jeg da).

Det er jo en gjenganger at Caroline ikke publiserer kritikk, det er det flere eksempler på her i tråden hvor folk har gitt henne kommentarer, men de ikke har blitt godkjent. Dette beviser jo bare hvor mye de stikker strupehodet i sanden. De vet at de blir tatt med buksene nede og velger derfor å slette kommentarer. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (7 minutter siden):

Glemte å nevne at kommentaren min om video aldri hadde blitt publisert uansett, Caroline ønsker jo ikke at lesere skal klikke seg inn her for å se bevis.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
NewStart87 skrev (14 minutter siden):

Det er jo en gjenganger at Caroline ikke publiserer kritikk, det er det flere eksempler på her i tråden hvor folk har gitt henne kommentarer, men de ikke har blitt godkjent. Dette beviser jo bare hvor mye de stikker strupehodet i sanden. De vet at de blir tatt med buksene nede og velger derfor å slette kommentarer. 

Eller så indikerer det at når man går inn her for å opplyse at man har publisert en kritisk bemerkning som GARANTERT ikke vil bli publisert, så blir den - overraskende nok - ikke det.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NewStart87 skrev (15 minutter siden):

Glemte å nevne at kommentaren min om video aldri hadde blitt publisert uansett, Caroline ønsker jo ikke at lesere skal klikke seg inn her for å se bevis.

Og hva er da poenget med å poste den hos henne, og fortelle om det her? 

Som du selv sier: Den ville aldri blitt publisert uansett, så hva tilfører det debatten (annet enn å skjerpe tonen og frontene)?

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellevira skrev (6 timer siden):

Sjekk den foccaciaoppskriften idag. Hastverksarbeid. 

Selve foccaciaen var hastverksarbeid, den var pannekakeflat. Her har hun firet på sin høye standar. Det er faktisk litt deilig å se at hun er menneskelig og kan feile med gjærbaksten hun også 😄

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...