Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Lafamiglia skrev (8 minutter siden):

Alle dem som ikke ser hets i denne tråden, har ikke skjønt poenget mitt, og er dermed ikke kvalifisert for å diskutere videre når det gjelder akkurat dette.

(I tillegg finnes det mengder av hets som heldigvis har blitt moderert bort, men alle disse innleggene sto jo der en tid før moderator kom på banen.)

Kritikk, saklig og av og til usaklig. Noe latterliggjøring, men svært sjelden hets (les ryddemeldingene). Forøvrig enig med @Felis

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kollontaj skrev (21 minutter siden):

Kritikk, saklig og av og til usaklig. Noe latterliggjøring, men svært sjelden hets (les ryddemeldingene). Forøvrig enig med @Felis

Joda, "hets" var muligens ikke riktig ord, men latterliggjøring, raljering, drittslenging, skittkasting og leting med lupe etter noe å kritisere, synes jeg karakteriserer mye av denne tråden.

Hva med å bare kritisere det som er kritikkverdig i stedet? For der er det virkelig masse å ta av.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (1 time siden):

Men jeg mener altså at fra Caroline Berg Eriksen sitt ståsted, så fremstår sikkert hele denne tråden som en gedigen mobb som hele tiden er ute etter å ta henne for noe.

Og da blir det veldig lett (og dessuten sikkert helt naturlig) at saklig kritikk går med i det samme dragsuget. Den velbegrunnede og velfunderte kritikken "forsvinner" altså, og mister dessuten sin relevans i hennes øyne. 

Pluss i tillegg at det må være helt umenneskelig å stå i en sånn drittstorm. INGEN fortjener det. Hun er som tidligere skrevet et menneske hun også.

Heldigvis så får hun det ikke med seg, bortsett fra når noen ivrige ‘venninner’ prøver å gjøre seg til venns med henne ved å sitere fra tråden. 

Det er ingenting som blir diskutert her som  ikke cbe har valgt å publisere på sine offentlige plattformer. Alt som diskuteres her handler om bedriften og imaget de prøver å selge. 

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Lafamiglia skrev (7 timer siden):

Jeg skjærer ikke hele tråden over én kam. Jeg sier derimot at det også er saklige og velfunderte innlegg her.

Lafamiglia skrev (5 timer siden):

Øh, nei.

Men jeg sliter oppriktig med å forstå folk som mener at det ikke finnes hets, latterliggjøring, osv. i denne tråden. For jeg mener at den er fullstendig gjennomsyret av det.

Jeg mente bare at det blir fullstendig umulig å diskutere med noen som har det sånn.

Jo, du drar hele tråden over en kam. Order «gjennomsyret» er ikke til å misforstå. Hvis din fanesak er å komme hets og latterliggjøring til livs er det feil strategi. Det er mye mer ubehagelig for en bruker å bli imøtegått, enn å lese generelle karakteristikker som de sannsynligvis ikke opplever at angår dem. 

Du ramser opp ting som er kritikkverdig hos CBE, og jeg må innrømme at jeg klør meg litt i hodet. For det du ramser opp er det jeg mener er essensen i tråden. Det er thinspo, kroppspress, eksponering av barn, dårlig merking og uetikk som er de sentrale punktene som diskuteres, i motsetning til mange andre tråder her inne. 

Du er opptatt av CBE som menneske og hva hun må føle. Det er sympatisk av deg. Problemet mitt er at det finnes en stor andel enkeltmennesker som rammes negativt av det hun presenterer i sine kanaler. Det er hos dem min sympati ligger. De trenger å lese den kritikken som målbæres i denne tråden. Det vil bevisstgjøre dem og forhåpentligvis hjelpe dem til å gjennomskue det som blir presentert. Disse vier du ikke en eneste tanke når du går inn for å devaluere hele tråden. Du rammer alle som målbærer den kritikken som du etter sigende er enig i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klementine skrev (7 timer siden):

Ja, hva er det med hunden som gjør at den ikke kan gå i trapper? burde jo lære seg det. Han er jo 15 kg tung eller noe sånt. 

Valper skal helst ikke gå opp og ned mange trinn om dagen, dette har med utvikling/belastning av muskelmasse før rundt 4 mnd. Her er det tusenvis av meninger og fakta, og veldig mye avhenger av hunden, rase, hvor sterk og tung den er, farten og hvor bratt/lang trappa er. En vurderingssak der altså.

Treasures AS bør vite bedre enn å stikke hånda inn i det vepsebolet ;)

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (8 timer siden):

Joda, "hets" var muligens ikke riktig ord, men latterliggjøring, raljering, drittslenging, skittkasting og leting med lupe etter noe å kritisere, synes jeg karakteriserer mye av denne tråden.

Hva med å bare kritisere det som er kritikkverdig i stedet? For der er det virkelig masse å ta av.

Jeg er veldig enig i at det til tider dukker opp lite saklige innlegg her, og de kommer gjerne fra de samme brukerne. Sånt er jo lite fruktbart i en ellers viktig debatt. Jeg rapporterer det som er regelbrudd, og resten må jeg nesten bare overse. Det er mange ulike brukere her, og ulik motivasjon for å delta i tråden, og da blir det sånn. Heldigvis er tråden etter min mening preget av saklige innlegg om de viktige temaene. 

Noe av det jeg synes er ekstra problematisk med reklamekanaler (for det er jo faktisk dét det er) som CBE, er at business og privatliv blandes i ei salig røre. Det blir nesten umulig å skille på hva som er hva, hvilket faktisk også er et mål, fordi den måten å gjøre reklame på funker best overfor forbruker. Kritikk mot bedriften blir da gjerne oppfattet som personlig kritikk mot menneskene bak, og bedriften kan enkelt trekke jeg er jo bare et menneske-kortet og unndra seg det meste av kritikk, inkludert den rettmessige. 

At noen faktisk velger en yrkesvei som dette er for meg en stor gåte. Man skal være rimelig spesiell, tror jeg. 

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malum skrev (1 minutt siden):

Jeg er veldig enig i at det til tider dukker opp lite saklige innlegg her, og de kommer gjerne fra de samme brukerne. Sånt er jo lite fruktbart i en ellers viktig debatt. Jeg rapporterer det som er regelbrudd, og resten må jeg nesten bare overse. Det er mange ulike brukere her, og ulik motivasjon for å delta i tråden, og da blir det sånn. Heldigvis er tråden etter min mening preget av saklige innlegg om de viktige temaene. 

Noe av det jeg synes er ekstra problematisk med reklamekanaler (for det er jo faktisk dét det er) som CBE, er at business og privatliv blandes i ei salig røre. Det blir nesten umulig å skille på hva som er hva, hvilket faktisk også er et mål, fordi den måten å gjøre reklame på funker best overfor forbruker. Kritikk mot bedriften blir da gjerne oppfattet som personlig kritikk mot menneskene bak, og bedriften kan enkelt trekke jeg er jo bare et menneske-kortet og unndra seg det meste av kritikk, inkludert den rettmessige. 

At noen faktisk velger en yrkesvei som dette er for meg en stor gåte. Man skal være rimelig spesiell, tror jeg. 

Jeg tenker at så lenge man kun kommenterer på ting som er lagt ut av bloggeren og ektemannen så er det innafor, selv på ting som for de fleste andre av oss er privat. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at så lenge man kun kommenterer på ting som er lagt ut av bloggeren og ektemannen så er det innafor, selv på ting som for de fleste andre av oss er privat. 

Så enkelt er det ikke, feks når det gjelder å diskutere innhold i innlegg som eksponerer barn, eller andre tredjepersoner som ikke har valgt å eksponere seg selv.

Dessuten har måten man ordlegger seg på mye å si.

Men ellers: Ikke noe av dette gjør generell diskreditering av debatten (i stedet for motsvar til enkeltinnlegg) til noe mer fruktbart eller berettiget. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacBeth skrev (3 timer siden):

Valper skal helst ikke gå opp og ned mange trinn om dagen, dette har med utvikling/belastning av muskelmasse før rundt 4 mnd. Her er det tusenvis av meninger og fakta, og veldig mye avhenger av hunden, rase, hvor sterk og tung den er, farten og hvor bratt/lang trappa er. En vurderingssak der altså.

Treasures AS bør vite bedre enn å stikke hånda inn i det vepsebolet ;)

Ja, men han har jo vært høyt og lavt helt siden de fikk han, så skjønte ikke dette her. Trodde jo nesten at han hadde blitt skadet av all denne fartingen! Men godt å lese at det antakelig ikke er det :)

Han bæres jo støtt og stadig. Virker mindre fornøyd med det. Han er jo en stor bamse, så klart en da ikke vil bli bært for å se pen ut på bilde. 

Endret av Klementine
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, NewStart87 said:

Tror ikke hun fjernet reiret, men hun jagde måkemor bort fra reiret fordi hun skulle bade der. :filer:

Joda, reiret ble fjernet. Hun la ut flere videosnutter og bilder fra samme brygga i ettertid, og ingen måker eller reir der. Hun fikk spørsmål om hvordan det gikk med måkemor, å vi fikk aldri noe skikkelig svar. Kan skjønne at frua måtte jage bort måken, hun skrek jo i filmsnutten at hun skulle bade deeeeer, og at måken måtte flytte seg 😡 Empatiske mennesker med respekt for naturen og dyrelivet disse to 🤮

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klementine skrev (12 timer siden):

Ja, hva er det med hunden som gjør at den ikke kan gå i trapper? burde jo lære seg det. Han er jo 15 kg tung eller noe sånt. 

Flere raser, gjerne større raser, vokser såpass fort at de helst ikke skal gå i trapper det første året, ikke uvanlig dette

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmekkFull

Hunden er en 5-6 mnd nå, og den kan derfor fint gå opp til soverommet til natten, og ned igjen om morgenen - den skal bare ikke løpe opp og ned flere ganger om dagen.

At han må bæres ned de få trinnene til hagen er bare tull. Den kan fint gå selv.

Endret av SmekkFull
Rettet feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ellevira skrev (1 minutt siden):

Sjekk den foccaciaoppskriften idag. Hastverksarbeid. 

Det må jo gå fort når såpass mange bare sitter og venter på at hun skal legge den ut... 😉

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (13 timer siden):

Øh, nei.

Men jeg sliter oppriktig med å forstå folk som mener at det ikke finnes hets, latterliggjøring, osv. i denne tråden. For jeg mener at den er fullstendig gjennomsyret av det.

Jeg mente bare at det blir fullstendig umulig å diskutere med noen som har det sånn.

Kritikk er ikke hets. Er så lei av folk som ikke vet forskjell på det!

Vær så god: 

https://snl.no/kritikk

https://snl.no/hets

Det ER forskjell på kritikk og hets. At influensere og deres fans ikke forstår forskjellen er innlysende. 
Som oftest er innlegg her inne sterkt kritiske, men også veldokumenterte. Treasures AS har valgt en levevei som består i stor grad av juks, løgner og uredelig oppførsel. Er det greit, mens at å kritisere bedriften for dette ikke er greit?

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...