Gjest Lin11 Skrevet 9. juni 2021 #44061 Del Skrevet 9. juni 2021 Lafamiglia skrev (Akkurat nå): Jeg skjærer ikke hele tråden over én kam. Jeg sier derimot at det også er saklige og velfunderte innlegg her. Ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 9. juni 2021 #44062 Del Skrevet 9. juni 2021 Og dessuten: Det finnes kjendiser som jeg har langt opp i vrangstrupen, men det kunne ikke falle meg inn å skrive noe om det, eller komme med nedsettende kommentarer om dem, i sosiale media. Mine antipatier holder jeg for meg selv, eller eventuelt bare forteller om det til venner. Men å gå ut mot kritikkverdige ting kjendiser gjør, er noe helt annet. Det er viktig å kritisere profilerte mennesker offentlig når de går over streken på en eller annen måte. Og det gjelder selvfølgelig også Caroline Berg Eriksen (og her er det dessuten massevis å ta av). 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 9. juni 2021 #44063 Del Skrevet 9. juni 2021 Xstrella skrev (1 time siden): Ruset på likes, ros, hyllest og du er så fiiiiiiiiin søta. 😏🙄😑 Vitner om dårlig selvtillit. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 9. juni 2021 #44064 Del Skrevet 9. juni 2021 Tråden er ryddet for latterliggjøring. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 9. juni 2021 #44065 Del Skrevet 9. juni 2021 Lafamiglia skrev (14 minutter siden): Og dessuten: Det finnes kjendiser som jeg har langt opp i vrangstrupen, men det kunne ikke falle meg inn å skrive noe om det, eller komme med nedsettende kommentarer om dem, i sosiale media. Mine antipatier holder jeg for meg selv, eller eventuelt bare forteller om det til venner. Men å gå ut mot kritikkverdige ting kjendiser gjør, er noe helt annet. Det er viktig å kritisere profilerte mennesker offentlig når de går over streken på en eller annen måte. Og det gjelder selvfølgelig også Caroline Berg Eriksen (og her er det dessuten massevis å ta av). Caroline Berg Eriksen er ikke «kjendis». Hun driver og er ansatt i en bedrift som heter Treasures AS. Alt denne bedriftslederen legger ut er ment for å treffe et publikum som skal påvirkes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 9. juni 2021 #44066 Del Skrevet 9. juni 2021 Lin11 skrev (1 minutt siden): Caroline Berg Eriksen er ikke «kjendis». Hun driver og er ansatt i en bedrift som heter Treasures AS. Alt denne bedriftslederen legger ut er ment for å treffe et publikum som skal påvirkes. Jo, hun er kjendis. Men resten av det du skriver, er jeg helt enig i, og det fremgår også av innlegget mitt. Jeg mener altså så absolutt at betenkelige sider ved forretningsvirksomheten skal kritiseres. Så jeg skjønner ikke helt hvor du vil hen. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klementine Skrevet 9. juni 2021 #44067 Del Skrevet 9. juni 2021 anon15 skrev (48 minutter siden): Er det noe galt med hunden? Hvorfor skal de bære den i trapper fremover? (insta) Ja, hva er det med hunden som gjør at den ikke kan gå i trapper? burde jo lære seg det. Han er jo 15 kg tung eller noe sånt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 9. juni 2021 #44068 Del Skrevet 9. juni 2021 Men jeg mener altså at fra Caroline Berg Eriksen sitt ståsted, så fremstår sikkert hele denne tråden som en gedigen mobb som hele tiden er ute etter å ta henne for noe. Og da blir det veldig lett (og dessuten sikkert helt naturlig) at saklig kritikk går med i det samme dragsuget. Den velbegrunnede og velfunderte kritikken "forsvinner" altså, og mister dessuten sin relevans i hennes øyne. Pluss i tillegg at det må være helt umenneskelig å stå i en sånn drittstorm. INGEN fortjener det. Hun er som tidligere skrevet et menneske hun også. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 9. juni 2021 #44069 Del Skrevet 9. juni 2021 (endret) Lafamiglia skrev (7 minutter siden): Men jeg mener altså at fra Caroline Berg Eriksen sitt ståsted, så fremstår sikkert hele denne tråden som en gedigen mobb som hele tiden er ute etter å ta henne for noe. Og da blir det veldig lett (og dessuten sikkert helt naturlig) at saklig kritikk går med i det samme dragsuget. Den velbegrunnede og velfunderte kritikken "forsvinner" altså, og mister dessuten sin relevans i hennes øyne. Pluss i tillegg at det må være helt umenneskelig å stå i en sånn drittstorm. INGEN fortjener det. Hun er som tidligere skrevet et menneske hun også. Tenker du at Petter Stordalen opplever det som umenneskelig å stå i drittstorm når han blir karaktererisert på en negativ måte? Han er et menneske han også, som driver med sosial dumping og dobbeltmoralisme? Og CBE er virkelig ingen kjendis, isåfall må det være en F-kjendis. Når det gjelder sympatien, så ligger den uten tvil hos forbrukerne. Både når det gjelder Stordalen og ekteparet Berg Eriksen sine forretninger. Endret 9. juni 2021 av Lin11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 9. juni 2021 #44070 Del Skrevet 9. juni 2021 Lin11 skrev (Akkurat nå): Tenker du at Petter Stordalen opplever det som umenneskelig å stå i drittstorm når han blir karaktererisert på en negativ måte? Han er et menneske han også, som driver med sosial dumping og dobbeltmoralisme? Og CBE er virkelig ingen kjendis, isåfall må det være en F-kjendis. Det gjør han sikkert. Og jeg synes at all drittslenging, hetsing og ufundert og urettmessig kritikk, bør bort fra offentligheten., 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 9. juni 2021 #44071 Del Skrevet 9. juni 2021 Lafamiglia skrev (Akkurat nå): Det gjør han sikkert. Og jeg synes at all drittslenging, hetsing og ufundert og urettmessig kritikk, bør bort fra offentligheten., Enig i det. Men da bør man vel trekke opp en definisjon av dette? Ser ingen hets i denne tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NewStart87 Skrevet 9. juni 2021 #44072 Del Skrevet 9. juni 2021 Caroline sier selv hun bare er et menneske, men det er hun selv som velger å være en blogger og legge ut livet sitt for alle og enhver. Hun har valgt dette livet selv og hun er absolutt ikke alene om å motta kritikk som blogger. Når hun ( og andre bloggere ) gjør mye kritikkverdig så må man regne med at folk reagerer. Hvis denne tråden gir Caroline et nervesammenbrudd så anbefaler jeg henne å avslutte. Dette er en del av gamet i «yrket» hun har valgt seg. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2020 Skrevet 9. juni 2021 #44073 Del Skrevet 9. juni 2021 Var det ikke hun som fjerna et reir fra brygga? Eller tar jeg helt riv ruskende feil? 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 9. juni 2021 #44074 Del Skrevet 9. juni 2021 Bedriftseierne leser jo etter sigende ikke denne tråden, så da må det vel være ett fett hva som skrives her inne? Eller for å ta argumentet som kommer når noen påpeker at CBE påvirker på en negativ måte: Bare slutt å les. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NewStart87 Skrevet 9. juni 2021 #44075 Del Skrevet 9. juni 2021 2020 skrev (14 minutter siden): Var det ikke hun som fjerna et reir fra brygga? Eller tar jeg helt riv ruskende feil? Tror ikke hun fjernet reiret, men hun jagde måkemor bort fra reiret fordi hun skulle bade der. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2020 Skrevet 9. juni 2021 #44076 Del Skrevet 9. juni 2021 NewStart87 skrev (11 minutter siden): Tror ikke hun fjernet reiret, men hun jagde måkemor bort fra reiret fordi hun skulle bade der. Åh okei. Ja det var jo så mye bedre 😅 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 9. juni 2021 Populært innlegg #44077 Del Skrevet 9. juni 2021 (endret) Jeg skjønner godt hva @Lafamiglia mener. Denne tråden er så lang og så aktiv, at det kan være overveldende for noen og enhver å lese, særlig for menneskene bar Treasures AS. Jeg synes det er viktig å ha i bakhodet at det er mennesker bak kontoen, mennesker som velger å bruke sin kropp, sitt ansikt og sitt liv i kommersiell virksomhet. Klart det svir, når dette ikke blir møtt med hyllest! Men så er det slik at Kvinneguiden består av svært mange ulike brukere og disse har selvfølgelig forskjellige ting som opptar dem. I denne tråden er det noen som brenner for barns rett til privatliv, noen vil kroppspress til livs. Noen er opptatt av at lover følges, enten det gjelder merking av reklame, eller å følge smittevernsreglene. Noen er opptatt av etterrettelighet, noen reagerer på trolling og noen er skuffet når yndlingsproduktet går inn i porteføljen til bedriften. Noen liker ikke innredningsstilen, noen liker ikke klesstilen, noen liker ikke lugg, noen liker karbohydrater... Sånn er det bare, vi er forskjellige. Alle har sine kjepphester og samlet blir det helt sikkert overveldende. Det er ikke ofte, men det hender jeg ser innlegg som er så ufine at jeg rapporterer. Andre ganger synes jeg kanskje innlegget er unødvendig, men innser at kritikken ikke er unødvendig for personen som skrev det. Det er ikke opp til meg å diktere hva andre skal reagere på. Så lenge Lafamiglia ikke vil presisere hva hun reagerer på, så må jeg bare anta at mine innlegg går inn under kritikken. Og det er helt greit, for da tenker jeg meg om en ekstra gang, før jeg publiserer. Det har vi alle godt av, en gang iblant. For historien har vist at mange influencere ikke har ressursene som skal til for å møte kritikk på en god måte. Anne Brith mistet det såpass at hun til slutt skrev en hel bok full av fiktive eller udokumenterte hat-meldinger. Kokkejævel har en pågående kamp mot tråden sin på KG, som han åpenbart ikke har de psykiske forutsetningene for å tåle. Caroline og mannen er bare mennesker, og tilsynelatende tærer det på psykisk, også for dem. Måten de tolker alt i verste mening og glemmer jobben sin for å jakte potensielle kritikere i eget kommentarfelt, tyder ikke på at alt er i balanse om dagen. Jeg har medfølelse for dette, men samtidig fortsetter de jo å pøse feeden sin full av kritikkverdige ting. Skal vi lukke øynene og la CBE tjene penger på løgn og uredelighet, fordi det er vondt for henne å bli møtt med kritikk? Sånn fungerer ikke verden. Endret 9. juni 2021 av Felis 97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 9. juni 2021 #44078 Del Skrevet 9. juni 2021 Lin11 skrev (1 time siden): Enig i det. Men da bør man vel trekke opp en definisjon av dette? Ser ingen hets i denne tråden. Alle dem som ikke ser hets i denne tråden, har ikke skjønt poenget mitt, og er dermed ikke kvalifisert for å diskutere videre når det gjelder akkurat dette. (I tillegg finnes det mengder av hets som heldigvis har blitt moderert bort, men alle disse innleggene sto jo der en tid før moderator kom på banen.) 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 9. juni 2021 Populært innlegg #44079 Del Skrevet 9. juni 2021 Lafamiglia skrev (6 minutter siden): Alle dem som ikke ser hets i denne tråden, har ikke skjønt poenget mitt, og er dermed ikke kvalifisert for å diskutere videre når det gjelder akkurat dette. (I tillegg finnes det mengder av hets som heldigvis har blitt moderert bort, men alle disse innleggene sto jo der en tid før moderator kom på banen.) Så bare de som er 100% enige med deg, får diskutere dette? Det er ikke slik et diskusjonsforum fungerer, du vet det? Veldig synd, for jeg syntes du tok opp et viktig tema, som alle her inne burde reflektere over fra tid til annen... 57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 9. juni 2021 #44080 Del Skrevet 9. juni 2021 Felis skrev (Akkurat nå): Så bare de som er 100% enige med deg, får diskutere dette? Det er ikke slik et diskusjonsforum fungerer, du vet det? Veldig synd, for jeg syntes du tok opp et viktig tema, som alle her inne burde reflektere over fra tid til annen... Øh, nei. Men jeg sliter oppriktig med å forstå folk som mener at det ikke finnes hets, latterliggjøring, osv. i denne tråden. For jeg mener at den er fullstendig gjennomsyret av det. Jeg mente bare at det blir fullstendig umulig å diskutere med noen som har det sånn. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå