Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

MacBeth skrev (1 time siden):

Problemet med bildet er enkelt å greit at det er fokus på nipler og kropp, når hun selv vil fremstå som ressurssterk, seriøs foretningskvinne. Hun er opptatt av at det hun viser skal være delikat og appellerende til målgruppen hennes som hun mener er sterke, ressurssterke kvinner i alderen 30-45 år. Da skal det ikke være en nødvendighet å vise nipler.

Litt rart hun da er på tik tok med fjortenåringene. Igjen: desperat. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lever i 2021, shaming av hvordan kvinner går kledd er utdatert, ferdig snakka.  Problemet her er at cbe eksponerer sine barn. De kunne helt fint å ha lagt ut det innlegget uten å ta med et bilde av barnet. Hvorfor har de det med? Innlegget står fint uten. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (2 minutter siden):

De aller fleste kvinner har brystvorter. Når man velger å operere brystene så vortene nærmest ligger oppå det struttende brystet, gå uten bh i tynne topper og stadig legger ut bilder med brystene i fokus så ‘kan man for det’. 

Isild skrev (2 minutter siden):

Nei, hun kan ikke noe for at hun har brystvorter. Men når vi vet hvor nøye utvelgelses- og redigeringsprosessen deres er ift bilder de velger å publisere i innlegg, så kan det jo fremstå litt pussig å velge et bilde et bilde hvor stive brystvorter er svært iøyenfallende og fremtredende - til et innlegg som handler om hyggetur med barna. 

Litt frekk og sexy familiekos der altså. 

Jeg er ikke av den formening at å vise frem brystvorter under en skjorte er noe galt. Det blir en moralisering over hvordan kvinner får lov til å gå kledd i offentligheten i mitt hode.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikea skrev (11 minutter siden):

Jeg er ikke av den formening at å vise frem brystvorter under en skjorte er noe galt. Det blir en moralisering over hvordan kvinner får lov til å gå kledd i offentligheten i mitt hode.

Og det er helt greit, det må du gjerne mene. Jeg diskuterer det jeg finner relevant. Det er sikkert greit for deg?

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallepalle2 skrev (30 minutter siden):

Og det er helt greit, det må du gjerne mene. Jeg diskuterer det jeg finner relevant. Det er sikkert greit for deg?

Ja for all del, det er lov å være uenig. Jeg svarte bare på det du skrev til meg.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oline12 skrev (48 minutter siden):

Vi lever i 2021, shaming av hvordan kvinner går kledd er utdatert, ferdig snakka.  Problemet her er at cbe eksponerer sine barn. De kunne helt fint å ha lagt ut det innlegget uten å ta med et bilde av barnet. Hvorfor har de det med? Innlegget står fint uten. 

👍

Brannfakkel: Jeg synes det antrekksbildet var fint. Selv ville jeg droppet å vise tydelige brystvorter, men at frua gjør det... come on! Det er da virkelig verre ting å fokusere på. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingenting på barnas rom som er reklame? 

Synd det er barna som genererer mest aktivitet / likes. 

Når det gjelder debatten om synlige brystvorter osv. Er det vel sammensuriet  av lettkledde bilder og barn som er problemet? Halvnaken mamma på ett bilde, barna på det neste. 

Kan vise så mye kropp hun vil for min del, men hold barna utenfor! 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma Marie skrev (På 25.5.2021 den 10.51):

Ved bulgarske utfall, skal kne på fremste fot være over hæl når man er i laveste possitur. Er det virkelig mulig at disse skal selge treningskunnskap?🤯

https://www.instagram.com/p/CPSImDmAFCc/?utm_medium=copy_link

4E8948C3-051E-494E-9F7D-E2B69796F6DD.jpeg

Ideelt sett skal ikke kneet vandre foran tåen, men ikke alle klarer dette. Det går på teknikk, styrke og faktisk på kroppsbygning. Har man lange lårbein er det vanskeligere å klare riktig teknikk. På disse videoene vises også at hun ikke klarer å ha hælen i gulvet når hun tar øvelsen, det er nok mer belastende i seg selv enn kneposisjonen, da kneet da tar mer belastning når det ikke trykkes opp fra hælen men fra tærne. Jeg stusset litt på hva den klatreøvelsen med krum rygg var for noe? Dette har jeg aldri sett før, iallefall ikke på den måten der. Det ser ut som om hun er helt utsitt men skal prøve likevel? 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippio skrev (11 minutter siden):

Er det ingenting på barnas rom som er reklame? 

Synd det er barna som genererer mest aktivitet / likes. 

Når det gjelder debatten om synlige brystvorter osv. Er det vel sammensuriet  av lettkledde bilder og barn som er problemet? Halvnaken mamma på ett bilde, barna på det neste. 

Kan vise så mye kropp hun vil for min del, men hold barna utenfor! 

Men hun var ikke halvnaken, det var bare et par brystvorter som syntes gjennom toppen. Det går fint. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallepalle2 skrev (9 timer siden):

Men jeg bryr meg ikke om hva du mener! Syns du jeg bryter forumreglene får du rapportere meg, hvis ikke kan du gi faen i å prøve å sette munnkurv på meg! Jeg skriver om mine preferanser og så får du ta deg av dine. 

Det er da det jeg gjør? Har ikke akkurat pålagt deg munnkurv det er vel også stråmann.

Endret av Klink
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

Følger selv flere konto som jobber mot bodyshaming, de blander IKKE sex, barn og arbeid mot bodyshaming på samme konto!

Det cbe.no driver med har null med kvinnekamp og normalisering av kvinnekroppen - som arbeid mot bodyshaming handler om. CBE.NO handler om å selge produkter gjenom bruk av kvinnekroppen. Gullbarbie kandidat nummer 1 der.

Cbe bruker kropp som staffasje. Der filter, redigering, posering, klær og kosmetiske behandlinger av ymse arter, brukes for å fremme et snevert kroppsideal. Her har de forsøkt henge med i rumpetrenden, men cbe.no er som vanlig sent ute med nye trender. Nå er store unaturlige store rumper ut.

Og på bildet ved siden av seksualisert kropp, ser vi plutselig "mamma cbe.no". DET er tacky det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
ane_luise87 skrev (På 22.5.2021 den 13.25):

Dette blir for dumt. Det er mye jeg misliker med CBE, men er helt enig med henne om konfliktene mellom Israel og Palestina. Vi i Norge er helt gjennomsyret av medienes vinkling av denne saken. Helt fullstendig uenig med deg. 

Enig med deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt enig med @FruJohansen, ser jeg. 

Jeg tenker vi må huske på at bildene vi ser både på bloggen og Insta, er nøye utvalgt og redigert før de publiseres. Det gjøres bevisste valg, og vi kan bare spekulere i hva som er motivasjonen for å publisere et bilde hvor brystpartiet er så fremtredende. Hun synes kanskje hun er fin - eller så er det et bevisst forsøk på å få klikk fra folk som digger pupper, eller som liker å moralisere. Vi vet ikke mer enn det vi ser. 

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruJohansen skrev (26 minutter siden):

Jeg er i utgangspunktet enig. Alle kan kle seg som de vil, og slippe å bli diskutert på bakgrunn av det. Jeg er til og med enig med Sophie Elise, at hvis man ønsker å vise seg naken for offentligheten er det også greit. Det som, for meg, skaper friksjon er at det er stort misforhold mellom det influensere sier de ønsker å kommunisere, og det publikum oppfatter. Cbe hevder hardnakket at hun IKKE seksualiserer seg selv på bilder, men får stadige tilbakemeldinger på at folk oppfatter dem sånn likevel. Slørete blikk skrått over skulderen i sexy undertøy, mens man står på tå med rumpa vendt mot kamera har ofte den effekten, likevel hevder cbe at hun utelukker viser fram undertøy, og at det er umulig å gjøre det uten å kle av seg. Sant nok, men hvorvidt bildet presenteres informativt eller sensuelt, det har man kontroll over både som modell og fotograf.  

I det diskuterte innlegget handler teksten om en koselig familietur, og bildet kommuniserer i følge cbe at de tok med pizza hjem. Denne settingen kræsjer helt med "free the nipple" for meg, det blir en forvirrende og litt ekkel miks av to verdener. 

Jeg vil snu påstanden din på hodet: i denne settingen kunne hun publisert bildene uten stive nipler. Innlegget står seg helt fint uten dem.

Nettopp. Konteksten barn og familieaktivitet og seksualisert kropp (lik det eller ikke) er tacky. På byen med venner eller mann; helt innafor. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tranedatter skrev (12 minutter siden):

Følger selv flere konto som jobber mot bodyshaming, de blander IKKE sex, barn og arbeid mot bodyshaming på samme konto!

Det cbe.no driver med har null med kvinnekamp og normalisering av kvinnekroppen - som arbeid mot bodyshaming handler om. CBE.NO handler om å selge produkter gjenom bruk av kvinnekroppen. Gullbarbie kandidat nummer 1 der.

Cbe bruker kropp som staffasje. Der filter, redigering, posering, klær og kosmetiske behandlinger av ymse arter, brukes for å fremme et snevert kroppsideal. Her har de forsøkt henge med i rumpetrenden, men cbe.no er som vanlig sent ute med nye trender. Nå er store unaturlige store rumper ut.

Og på bildet ved siden av seksualisert kropp, ser vi plutselig "mamma cbe.no". DET er tacky det!

Ja, uff. Tenk å vise seg i en trang topp hvor brystvortene synes. Tenk å kunne føle seg litt sexy selv om man er mamma. Det er ikke greit....nei, her skulle hun ha sladdet bildet med en firkant akkurat det brystene er. Hun burde vel egentlig ikke vise noe av seg selv egentlig, det er for ille å se kroppen hennes og poseringene. Nei. nå har det gått for langt. Tenk nå er det sommer og lett tøy, det kommer til å være mange seksualiserte bilder fremover. Det er skammelig rett og slett! Tenk  å være influencer og mamma og opptre sånn. Nei, enig med dere her inne som er så flinke til å opptre moralsk og har så gode grunnverdier. Dere kvinner er forbilder for dagens 2021 kvinner. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansjosen skrev (1 time siden):

Her synliggjør dere det hverdagslige problemet ved å dele barnas antatte privatliv slik bloggermødre og fedre gjør. Et soverom vises fram, man gjør seg opp en mening. For @Maydis8 var det at barnet enten er litt mer barnslig enn forventet eller at hen må finne seg i en barnsligere stil grunnet et yngre søsken.  For @MacBethvar dette innafor, for kanskje er det akkurst nå hen liker denne stilen. Begge deler er like ok som mening i seg selv. Men, vi aner ikke hva som er rett, eller for den delen om barnet drømmer om blått rom med romskip i taket. Alt man har oppnådd er at foreldrene har skapt et bilde og sendt det ut i verden av hva barnet foretrekker og liker. Hvordan barnet er. Det finnes ingen måte å sikre seg at den oppfatningen kan fjernes igjen. Og da har man skapt en digital identitet for et lite menneske. Det er problematisk!!! Samme om barnet selv blir en eksibisjonist eller ei, så vil det være en fortelling der ute som vedkommende ikke har hatt noen påvirkning på.

Veldig bra innlegg, @Ansjosen - dette er jo kjernen i problemet. Bildene er for så vidt uskyldige nok, de. Men vi vet altså hvilke barn som bor der, hva de heter, hvor de bor, hvor gamle de er og vi blir servert små glimt fra hverdagen - eller "hverdagen" deres nesten daglig.

Så når folk ser disse bildene, begynner de å spekulere og diskutere. Jeg hadde ikke likt at noen skulle diskutert og spekulert i mine barns preferanser - så innleggene du siterte, Ansjosen, illustrerer på veldig treffende vis hvordan barna ikke selv får forme sin identitet, fordi folk observerer, antar, spekulerer og drar slutninger. på grunn av mor og fars intense deling av alle mulige greier rundt barna.  

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...