Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Klink skrev (46 minutter siden):

Jeg syns at det er og skal være helt greit for en kvinne å gå uten bh om en ønsker. Blir brystvorta stiv er det sånn vi er. Hvis cbe vil vise fram sine så kan hun da bare gjøre det? Hva er problemet med ei god gammaldags brystvorte vi alle har?  Med klær utenpå for å presisere! 
og ja jeg er klar over at ho selv er veldig bevisst på det, men det kan ho da bare være. Ei brystvorte har aldri skadet noen. 

Jeg bryr meg da ikke om hva du mener? Jeg hevder mitt syn og jeg syns at synlige nipler og penis er tacky. Jeg aldri påstått at det skader noen. 

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

pøbelsara skrev (20 minutter siden):

Hvem har sagt at det har skadet noen?

At hun selv ønsker å fremstå slik - eller posere slik, synes jeg er merkverdig. Men ingen har påstått at de er skadet. SÅ dropp den evinnelige stråmannsargumentasjonen din.

Jeg synes det er skammelig at hun fortsetter å eksponere ungene og deres aller meste private greier. Ikke en gang soverommet sitt får de ha i fred.

Jeg har vel ikke anklaget noen for å skrive det heller, men hva er da problemet med bilde? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (6 minutter siden):

Jeg bryr meg da ikke om hva du mener? Jeg hevder mitt syn og jeg syns at synlige nipler og penis er tacky. Jeg aldri påstått at det skader noen. 

Mens jeg mener at det ikke bør være til problem for noen at cbe legger ut bilde av seg med synlige brystvorter og at det er synd å kommentere kroppen hennes og spesielt dette i 2021. 
Og har vel lov til å si meningen min selv om den er motsatt av din uten å få dritt. 

Endret av Klink
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miamiamia skrev (1 time siden):

Så mye finere hun var før... kontra de merkelige opererte oppover-brystvortene hun har kjøpt seg....  

Bildet med den hvite toppen? Oppfattet ikke det som brystvorter men en krøll i stoffet på toppen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (48 minutter siden):

Mens jeg mener at det ikke bør være til problem for noen at cbe legger ut bilde av seg med synlige brystvorter og at det er synd å kommentere kroppen hennes og spesielt dette i 2021. 
Og har vel lov til å si meningen min selv om den er motsatt av din uten å få dritt. 

Vanskelig å forstå det som noe annet enn at hun ønsker oppmerksomhet på dette, og andre, parti på kroppen ettersom det av henne selv fremheves så hyppig. Er det meningen at man skal applaudere alt hun viser frem?

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medici skrev (6 minutter siden):

Vanskelig å forstå det som noe annet enn at hun ønsker oppmerksomhet på dette, og andre, parti på kroppen ettersom det av henne selv fremheves så hyppig. Er det meningen at man skal applaudere alt hun viser frem?

Trenger man gjøre noen av delene? Når det gjelder kropp og utseede på noen er det vel normalt å holde kjeft om en ikke har noe pent å si. 
( nei, da mener jeg ikke at bedriften ikke kan kritiseres ) 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Medici skrev (9 minutter siden):

Jeg tror ikke noen er tjent med at verden utelukkende er rosenrød og består av tilbakemeldinger i form av søte fine du og liknende. Enten det gjelder kropp eller annet.

Kroppen til personen bak bloggen har åpenbart gjennomgått kosmetiske og plastiske forandringer, samtidig som det har vært et mål å bevise at svangerskap ikke "ødelegger" kroppen. Da virker det noe spesielt å ha gjort inngrep og smøre resultatet av disse ut i alle kanaler uten å forvente at det kommer tilbakemeldinger. 

Mitt inntrykk er at hun selv ønsker kommentarer på kroppen, dette sett i lys av mengden selfies og andre bilder med kropp i fokus med hovedvekt på enkelte områder.

Samtidig forfektes det at kosthold og trening gir de resultatene man ønsker. Det er ikke rart at man reagerer på det som presenteres. Hennes kropp er jo ikke et resultat av nettopp det.

De fallende lesertallene tatt i betraktning kunne det jo være verdt å forsøket å ta til seg noe av kritikken? 

Det handler for meg om fokuset hun selv har. Ville vært utenkelig å kommentere kroppen til damen bak Trines matblogg f.eks.

Dette er noe annet enn å kommentere at det er tacky med synlige brystvorter, hvilket var det jeg svarte på 😊 

Endret av Klink
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 minutt siden):

Dette er noe annet enn å kommentere at det er tacky med brystvorter 😊 

Det har jeg heller aldri gjort.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medici skrev (1 minutt siden):

Det har jeg heller aldri gjort.

Klink skrev (4 minutter siden):

Dette er noe annet enn å kommentere at det er tacky med synlige brystvorter, hvilket var det jeg svarte på 😊 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medici skrev (37 minutter siden):

Jeg tror ikke noen er tjent med at verden utelukkende er rosenrød og består av tilbakemeldinger i form av søte fine du og liknende. Enten det gjelder kropp eller annet.

Kroppen til personen bak bloggen har åpenbart gjennomgått kosmetiske og plastiske forandringer, samtidig som det har vært et mål å bevise at svangerskap ikke "ødelegger" kroppen. Da virker det noe spesielt å ha gjort inngrep og smøre resultatet av disse ut i alle kanaler uten å forvente at det kommer tilbakemeldinger. 

Mitt inntrykk er at hun selv ønsker kommentarer på kroppen, dette sett i lys av mengden selfies og andre bilder med kropp i fokus med hovedvekt på enkelte områder.

Samtidig forfektes det at kosthold og trening gir de resultatene man ønsker. Det er ikke rart at man reagerer på det som presenteres. Hennes kropp er jo ikke et resultat av nettopp det.

De fallende lesertallene tatt i betraktning kunne det jo være verdt å forsøket å ta til seg noe av kritikken? 

Det handler for meg om fokuset hun selv har. Ville vært utenkelig å kommentere kroppen til damen bak Trines matblogg f.eks.

👆🏻Dette! Signerer dette. 

Jeg opplever at kart og terreng ikke stemmer. Kroppen/utseende hun fremviser på SoMe er ikke kroppen slik den ser ut pga trening og kosthold, men kosmetiske og kirurgiske inngrep - samt posering, redigering og/eller filterbruk. *
Dette narrativet er mye mer skadelig, ev. farlig enn å ikke merke reklame!

Så.. et høyt ruvende ja fra meg om at utseende-/kroppsfokuset Treasure pusher på sine SoMe kanaler absolutt bør kunne kritiseres!

edit: * .. (muligens) og løping, egenvektstrening og kosthold.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Monimoni skrev (8 timer siden):

Jeg skjønte ironien og burde skrevet det også. Sorry. 

Helt i orden :) vavar litt treg der selv merket jeg haha!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (2 timer siden):

Stråmannsbygging igjen 😴

Du definerer forøvrig ikke hva andre skal eller ikke skal ha et problem med. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Scott skrev (20 minutter siden):

Stråmannsbygging igjen 😴

Det er det da virkelig ikke 😟 det er i alle fall ikke ment slik. 

Endret av Klink
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Båndtvang eksisterer ikke og frua gir seg selv 10 poeng på en selfie med tungt filter 😂 The show must go on liksom.... Fra siste insta story

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Scott skrev (43 minutter siden):

Stråmannsbygging igjen 😴

💅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie Mus skrev (21 minutter siden):

Båndtvang eksisterer ikke og frua gir seg selv 10 poeng på en selfie med tungt filter 😂 The show must go on liksom.... Fra siste insta story

Skjermbilde?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må jo gjerne ha et problem med synlige brystvorter og fortelle om det i denne tråden. Men da bærer det fort preg av moralisme, siden det ikke har så mye å si for bedriften.

Forøvrig tviler jeg på at så mange tenåringsjenter følger en tobarnsmor i 30-årene, enten det er på bloggen, på instagram eller på tiktok. Det betyr ikke at jeg automatisk forsvarer alt hun legger ut, bare at jeg tror folk der ute bryr seg mindre om det enn hva folk her i tråden gjør.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...