Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Nicathv skrev (4 timer siden):

Hvorfor bruker da du og de 34 som likte dette innlegget tid på bloggen hennes?

Enig i at det hun har å komme med er totalt uinteressant - det er derfor jeg ikke bruker noe tid å følge påvirkere eller å snakke om dem på forum.

Er nysgjerrig på hva dere egentlig får ut av det?

....og allikevel er du her på et forum og snakker om det 😏 Brukerdebatt er forøvrig ikke tillatt. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Baelfire skrev (1 time siden):

Mulig dette har blitt svart på før,men fikk CB og LK noe konsekvenser da de utga seg for å være leger osv under anonyme svar, den gangen de ble avslørt? I og med det faktisk er straffbart. 

Nei…det ble vel bare skrevet om i media.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honningmor skrev (14 timer siden):

For et ektepar med et såpass massivt eksponeringsbehov samt null skrupler når det gjelder salg av privatliv er jeg i grunn forundret over at de ikke har pushet hardere på reality, talkshow, debatter etc.. Det eneste de har deltatt i/på er programmer som de til en viss grad kan "godkjenne" (som f.eks bloggerne) - eller lettbeint underholdning tidlig i karrieren (fire stjernes middag) mens CBE fortsatt levde et relativt filterfritt liv (redigeringsskandalen til side...) 

Det slår meg at de har malt seg selv i et hjørne med kronisk posering, redigering og filterbruk, og at det nå må sitte laaaangt inne å vise seg under en sterk studiolampe med kamera som filmer fra alle vinkler.  I tillegg må det være problematisk å faktisk debattere/ bli intervjuet uten muligheten for å kneble "motstander" med kommentarfeltsensur.  De er rett og slett så vanvittig avhengig av å redigere både bilder og tekst at de aldri kan gjennomføre det som er nødvendig for å holde CBE relevant.  

I tillegg er de på mange måter FULLSTENDIG avleggs når det gjelder både generell livsstil og meninger. Overforbruk, barneeksponering, manisk mølletrening og kjærringstil sponset av *insert whatever* er så vanvittig langt fra å være en kilde til inspirasjon at det er rent komisk.  

Så når ingenting annet funker tyr man til kropp kropp kropp, i den tro at folk skal bli blåst av banen, mens det vi som tilskuere ser er en desperat tobarnsmor som  er villig til å selge kropp, sjel og familie for å få bekreftelse gjennom likes og "🍑💥".  Fy faen noe så trist! 

Jepp, drømmen er CBE i Farmen kjendis. Hadde vært hysterisk morsomt. Men det kommer aldri til å skje. Der har hun jo ikke kontroll på vinkler, filter, sminke, thigh gap, og kan ikke løpe et par timer på mølla hver dag. I tillegg risikerer hun å havne i diskusjoner hvor hun ikke kan redigere motparten. 

Kanskje de etter hvert graver så dypt i kjendisbunken at de tar inn LK. Han har så stor tro på egen fortreffelighet at han sikkert hadde takket ja 😂 

Eksempel på mangel på relevans: influencere som Funky og SE blir invitert til F.eks Harald Eias podkast Sånn er du, mens cbe ikke er i nærheten av å være relevant eller interessant nok til å bli invitert til noe som helst med en viss seriøsitet. 

Endret av Titori
  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (16 timer siden):

"Og hva er konseptet med netfit? "

Fruen referer alltid til at hun "tar en økt med netfit". Så tanken er vel at det er en egen metode på lik linje med zumba eller crossfit.. ? Men HVA netfit konseptet egentlig er?, ja da spør man godt. Jeg tolker det som en form for styrke-ispirert aerobics. Med mye på stedet hopp og sprett, ingen utstyr og ingen tydelig plan og tanke om progresjon. Hva den appen egentlig skal by på er et mysterium. Det skal bli artig å se når den store premieredagen er her! 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten89 skrev (7 minutter siden):

Fruen referer alltid til at hun "tar en økt med netfit". Så tanken er vel at det er en egen metode på lik linje med zumba eller crossfit.. ? Men HVA netfit konseptet egentlig er?, ja da spør man godt. Jeg tolker det som en form for styrke-ispirert aerobics. Med mye på stedet hopp og sprett, ingen utstyr og ingen tydelig plan og tanke om progresjon. Hva den appen egentlig skal by på er et mysterium. Det skal bli artig å se når den store premieredagen er her! 

En økt Netfit? Ikke «en økt for Netfit»? Det første er jo uforståelig om det er det som formidles, jeg trodde det bare var skrivefeil. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror en økt Netfit betyr spurt på stedet hvil. En mye brukt øvelse i treningen (og lanseringen) for Netfit.

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX
Nudeldama skrev (16 timer siden):

Jeg leste kommentarfeltet under innlegget om turen og bålet, og må innrømme at jeg ble mest oppgitt over de som hele tiden skulle "ta" henne for noe. Og det på et uskyldig innlegg om en skogstur. Hvem som har rett ang. øvelser og bål skal jeg ikke uttale meg om, men syntes tonen til de som skulle kritisere var unødvendig. Hvis jeg hadde drevet blogg og hatt den type innlegg etter meg ofte så hadde jeg blitt sliten veldig fort, og forstår godt at de til slutt reagerer og blir lei.

Dette er jobben hennes. En vesentlig del av det å lykkes som influencer er at folk har et positivt og godt inntrykk av deg. 

Sammenlikner du med andre yrker der du møter folk så kan du ikke miste det på denne måten gang etter gang.

Tenk deg om eieren av et utested skulle miste tålmodigheten med kunder hver gang de ble lei av mas eller fulle folk. Selvfølgelig vil en ønske seg at alle som besøker utestedet er folk som betaler og smiler, også de som får sur vin eller overkokte grønnsaker. Slik er det ikke, du vil som eier oppleve å få kritikk. Det kalles profesjonalitet å håndtere folk som er kritiske. Og så er også å forbedre produktet sitt ved å ettergå kritikken. Er den urimelig, eller bør man endre på noe? Et annet eksempel er hvis din skjenking gjør at folk spyr ned gatene i byen og gjør det utrivelig. Du kan skylde på at folk får ta ansvar for seg selv og drikke mindre, eller du kan se på egne rutiner og sørge for at du ikke bedriver overskjenking. Du kan også skylde på at de sikkert har vært på andre utesteder, så det er ikke ditt ansvar. 

I tilfellet med bålbrenning, unnskyld, påtenning av kull i nærheten av brennbar natur, så er jo ikke kritikken urimelig. De har gjort en feil og burde bare takket for tilbakemeldingen. I stedet skjer det samme gang etter gang. Jeg har aldri sett dem ta selvkritikk på noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, CecilieX said:

Dette er jobben hennes. En vesentlig del av det å lykkes som influencer er at folk har et positivt og godt inntrykk av deg. 

Sammenlikner du med andre yrker der du møter folk så kan du ikke miste det på denne måten gang etter gang.

Tenk deg om eieren av et utested skulle miste tålmodigheten med kunder hver gang de ble lei av mas eller fulle folk. Selvfølgelig vil en ønske seg at alle som besøker utestedet er folk som betaler og smiler, også de som får sur vin eller overkokte grønnsaker. Slik er det ikke, du vil som eier oppleve å få kritikk. Det kalles profesjonalitet å håndtere folk som er kritiske. Og så er også å forbedre produktet sitt ved å ettergå kritikken. Er den urimelig, eller bør man endre på noe? Et annet eksempel er hvis din skjenking gjør at folk spyr ned gatene i byen og gjør det utrivelig. Du kan skylde på at folk får ta ansvar for seg selv og drikke mindre, eller du kan se på egne rutiner og sørge for at du ikke bedriver overskjenking. Du kan også skylde på at de sikkert har vært på andre utesteder, så det er ikke ditt ansvar. 

I tilfellet med bålbrenning, unnskyld, påtenning av kull i nærheten av brennbar natur, så er jo ikke kritikken urimelig. De har gjort en feil og burde bare takket for tilbakemeldingen. I stedet skjer det samme gang etter gang. Jeg har aldri sett dem ta selvkritikk på noe. 

Moralsk sett så er det helt utrolig at bedriften kan holde på slik de gjør. Men når man ser på hvordan de kommer unna alle situasjoner ved å dra offerkortet, selv når de har brutt loven (filmer mens man kjører ved valpehenting; utgir seg for å ha opptil flere utdannelser; utmerket reklame), da gir det dem jo grønt lys til å kjøre på. Det eneste de får er en liten vind av refs som blåser over like fort som den kom. Hvorfor i alle dager den bedriften er så vanvittig fredet er for meg et mysterium 

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titori skrev (2 timer siden):

Jepp, drømmen er CBE i Farmen kjendis. Hadde vært hysterisk morsomt. Men det kommer aldri til å skje. Der har hun jo ikke kontroll på vinkler, filter, sminke, thigh gap, og kan ikke løpe et par timer på mølla hver dag. I tillegg risikerer hun å havne i diskusjoner hvor hun ikke kan redigere motparten. 

Kanskje de etter hvert graver så dypt i kjendisbunken at de tar inn LK. Han har så stor tro på egen fortreffelighet at han sikkert hadde takket ja 😂 

Eksempel på mangel på relevans: influencere som Funky og SE blir invitert til F.eks Harald Eias podkast Sånn er du, mens cbe ikke er i nærheten av å være relevant eller interessant nok til å bli invitert til noe som helst med en viss seriøsitet. 

Ønsker ikke å se henne eller ham i noen form for realityprogrammer, holdt vel med skal vi danse, hvor hun alltid svarte "jeg veit ikke" på spørsmål og lot partneren svare i stedet...

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært interessant å se kommentarer som ikke blir publisert på bloggen. 
Selv har jeg skrevet et par som ikke ble godkjent, syntes selv de overhode ikke var ufine eller usaklige. 
Vi skulle samlet screenshots av kommentarer mens de avventer godkjenning!

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hver «idiot» klarer vel å sette sammen en økt med hopp og sprett, planke, push-ups på knæra osv av å se videoene på Instagram. Altså uten å betale for det. Ser jo litt ut som sånn all-idrett for barn noe av det. 

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keeping up apperance dere. Får jo litt VillaPaprika vibber av det hele. Kjører rundt i ny millionbil, men tallene sier at inntekten er under en ufaglært assistent. Men fint skal det være! For inntektene kommer jo garantert til å fyke oppover når corona er over. 

Jada. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lin11 skrev (1 time siden):

Jeg hadde aldri lagt ut noe på tik tok, hvis jeg ville bli oppfattet seriøst. https://melkoghonning.no/na-trender-dette-helsefarlige-utseendedopet-pa-tiktok/

Alle i the Kardashian familien er operert, fettsugd, fyllt inn og fyllt ut på hele kroppen. De har penger til det. Vi vanlige folk må slutte å se på dem. Det er uoppnåelig uten MANGE kosmetiske operasjoner. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Frøken Scott skrev (7 timer siden):

....og allikevel er du her på et forum og snakker om det 😏 Brukerdebatt er forøvrig ikke tillatt. 

Jeg lagde ett innlegg. Fordi jeg var genuint nysgjerrig på deres motivasjon - ikke fordi jeg var interessert i denne påvirkeren. Kan ikke skjønne hvordan det er brukerdebatt å spørre hvorfor så mange bruker tid på noe som de synes er uinteressant?

Det aner meg at svaret kanskje ikke er så pent, siden ingen har svart meg, mens ditt sarkastiske ikke-svar fikk mange likes. Er det fordi det er gøy å gjøre narr av henne/dem?

Endret av Nicathv
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Nicathv said:

Jeg lagde ett innlegg. Fordi jeg var nysgjerrig på deres motivasjon - ikke fordi jeg var interessert i denne påvirkeren. Kan ikke skjønne hvordan det er brukerdebatt å spørre hvorfor så mange bruker tid på noe som de synes er uinteressant?

Det aner meg at svaret kanskje ikke er så pent, siden ingen har svart meg men innlegget ditt fikk masse likes. Er det fordi det er gøy å gjøre narr av henne/dem?

Problemet er at gjennom spørsmålet ditt, så legger du likevel opp til brukerdebatt - være seg utilsiktet eller ei fra din side. Du etterspør motivasjonen til brukere, dette igjen er trådens tema uvedkommende og følgelig avsporing. 

Hvis du hadde lest tråden, så hadde du også fått med deg at spørsmålet du stiller har vært stilt ad nauseam og likeledes vært besvart ad nauseam ved tidligere anledninger. Hvis jeg ikke husker feil, så ble et likelydende spørsmål som ditt stilt (og besvart) for knappe to måneder siden. 

Nå kan jeg bare svare for meg selv - akkurat som hver enkelt deltager i denne tråden kun er ansvarlig for det hun/han skriver - men jeg tviler sterkt på at den gemene hop deltar i denne debatten og gir sine likes/tomler opp for å gjøre narr av noen. 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...