Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Altså - det er mye å kritisere CBE for, men at hun blir kritisert for å gå i magetopp blir for teit. 
Jeg regner med flere av dere liker å fremheve det dere er fornøyd med? Utringning hvis man liker puppene sine, ettersittende topper hvis man har en smal midje, korte skjørt hvis man har slanke bein osv. At hun er 30+ har ingenting å si 😂 skal man kle seg som en kjip kjerring med en gang man bikker 30? Dessuten er magetopper i motebildet nå og jenter og damer i alle aldre og former bruker de! 

Skjerpings, dere! 

🏻🏻

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

123Frustrert skrev (2 minutter siden):

Mye å kritiserte cbe for det er jeg enig i, om det å gå med magetopp ikke er det veldig mye å kritisere for kan jeg allikevel si at det underbygger hvorfor jeg kritiserer cbe. Om noen voksne hadde gått med magetopp i bursdag til mine barn hadde jeg ledd litt og ristet på hodet, og tror ikke jeg hadde vært den eneste som hadde tenkt at det var er merkelig valg av klær.. og om vedkommende hadde gått på badet og vrikket på seg for å få den riktige posituren, tatt selfie og laget det ut på insta hadde jeg trodd det hadde klikket for vedkommende. 

det jeg mener er at det er et sykt fokus på seg selv, kroppen sin og sitt eget ego. Hvorfor skal det dokumenteres at man er i en barnebursdag? 

Jeg hadde også ledd litt hvis en mor tok en toilet selfie i mitt barns bursdag, men jeg hadde ikke ledd hvis hun kom i magetopp - det er for smålig! Dessuten viser den ikke så mye mage og hun hadde en skjorte over.

Enig i at fokus på tynn kropp tar av på kontoen hennes nå, men å kritisere henne (eller andre kvinner) for valg av klær man selv ikke ville gått i, eller ikke synes er pent, blir for dumt.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gull vaffel skrev (8 timer siden):

Helt vanlig det, aldri tenkt over at man ikke kan bruke magetopp som voksne 😅

Ok, bare jeg som ikke er vant med det i min omgangskrets/der jeg ferdes da 😅 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, loffen said:

Så forelsket hun ser ut 🤩... 

Men, er det vanlig å gå i sånn BH-topp i  barnebursdag? Ser kaldt ut også, ikke akkurat sommertemperatur om dagen. :kalle:

Men de andre mødrene fikk se magen hennes da, så gøy for dem. 

Hun så vel sitt snitt til å vise de andre mødrene at en graviditet ikke nødvendigvis ødelegger kroppen, det ble jo en gang oppgitt som både hennes drøm og største motivasjon for å holde seg i god form.

https://www.theskinnyconfidential.com/healthy-deets-norways-top-fitness-blogger-caroline-berg-eriksen/

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gull vaffel skrev (8 timer siden):

Helt vanlig det, aldri tenkt over at man ikke kan bruke magetopp som voksne 😅

Helt vanlig er det vel ikke. Jeg har sikkert levert og vært i 100 barnebursdager, men aldri sett voksne med magetopp. Jeg ser det egentlig ikke ellers i hverdagen heller. Kanskje på noen ungdommer. Kanskje en voksen eller to også, men da er det gjerne på slike type mennesker som ikke kan få vist frem kroppen sin nok. 

Endret av Klaraku78
  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns magetoppen var fin på henne og at hun som andre skal  kunne gå i hva hun vil. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på en måte noe veldig ærlig over «Toilet selfie». Hun gidder ikke ta seg bryet med å finne opp en dekkhistorie som unnskyldning for å vise fram et bilde av seg selv der hun selv synes hun er veldig pen.  Rett på sak: «toilet selfie»

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Fjas skrev (1 time siden):

Ok, bare jeg som ikke er vant med det i min omgangskrets/der jeg ferdes da 😅 

Det er ikke vanlig i min krets heller, jeg kjenner ingen over 20 år som går med det

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (4 minutter siden):

Det er ikke vanlig i min krets heller, jeg kjenner ingen over 20 år som går med det

Det er ingen som bør bry seg om hva dere debattanter og deres vennekretser kler seg i! Håpløst argument! Slutt å kritiser andres klesvalg på bakgrunn av egne (og vennekretsens) preferanser. Gud forby at noen skulle kle seg annerledes enn det dere synes er innafor.

Redigering - både med digitale verktøy, posisjoner og vinkler, filterbruk, små matporsjoner , manisk trening: Alt dette er det lov å være kritisk til, men folks smak generelt, enten det gjelder klær eller interiør, hører ikke hjemme i en seriøs debatt og nører kun opp under «misunnelseskortet».

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (12 minutter siden):

Jeg kommer faktisk ikke helt over denne do-selfien jeg. 

Hun er på besøk, må tisse (får man anta). Gjør seg ferdig, vasker hender og ser seg i speilet. Blir så fornøyd med det hun ser at hun tenker at her må jeg bare ta et bilde. Tørker hender og finner frem mobilen (er det vanlig å ha den med på do?) tar noen prøveposeringer, tar noen bilder før rette uttrykket er på plass, publiserer og går ut til vertskap og barn. 

Det er bare så usannsynlig oppførsel hos noen jeg kjenner at jeg knapt kan tro at det er en naturlig ting å gjøre for noen over 15 år. 

Helt enig med deg, det er virkelig ikke vanlig oppførsel 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sillymac skrev (37 minutter siden):

Det er ingen som bør bry seg om hva dere debattanter og deres vennekretser kler seg i! Håpløst argument! Slutt å kritiser andres klesvalg på bakgrunn av egne (og vennekretsens) preferanser. Gud forby at noen skulle kle seg annerledes enn det dere synes er innafor.

Redigering - både med digitale verktøy, posisjoner og vinkler, filterbruk, små matporsjoner , manisk trening: Alt dette er det lov å være kritisk til, men folks smak generelt, enten det gjelder klær eller interiør, hører ikke hjemme i en seriøs debatt og nører kun opp under «misunnelseskortet».

Selvfølgelig kan hun bruke de klærne hun vil. Det gjør hun jo hele tiden. Og den magen vises jo frem om hun så er på hyttetur med svigerfar, barnebursdag eller betalt reklameoppdrag i Sveits. Sistnevnte viste hun vel frem mer enn magen også. Det var vel der hun stod toppløs i bakgrunn på et bilde med LK. Selv om hun kan kle seg som hun vil, så kan alikevel folk reagere på i hvilken settinger hun velger å vise magen. På skolen til barna mine hadde de en lærerstudent med magetopp. Og barna spurte faktisk læreren om hvorfor hun måtte vise frem magen. Så det er ikke alltid bare de som er "misunnelige" som reagerer. 

Endret av Klaraku78
  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (24 minutter siden):

Jeg kommer faktisk ikke helt over denne do-selfien jeg. 

Hun er på besøk, må tisse (får man anta). Gjør seg ferdig, vasker hender og ser seg i speilet. Blir så fornøyd med det hun ser at hun tenker at her må jeg bare ta et bilde. Tørker hender og finner frem mobilen (er det vanlig å ha den med på do?) tar noen prøveposeringer, tar noen bilder før rette uttrykket er på plass, publiserer og går ut til vertskap og barn. 

Det er bare så usannsynlig oppførsel hos noen jeg kjenner at jeg knapt kan tro at det er en naturlig ting å gjøre for noen over 15 år. 

Men dette er er punkt hvor jeg føler at jeg og CBE er bittelitt på linje. Fordi HVIS jeg noensinne skulle tatt en sånn type selfie måtte de ha blitt på do hvor jeg garantert var helt alene 😆 Noe annet ville vært alt for flaut. Men vi er tydeligvis litt forskjellige likevel, for da ville det selvfølgelig også vært alt for flaut å sende den til noen, langt mindre legge den ut på Instagram 🤯

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Klink skrev (18 timer siden):

Jeg tenker at det er troverdig når det er bilde av is og hun skriver at den smakte godt. 

Hanne357 skrev (17 timer siden):

Enig i akkurat dette! Man kan ikke kritisere henne for små porsjoner (anta hun spiser det hun viser) og samtidig kritisere henne for å posere med is (anta at hun IKKE spiser det hun viser.)

Tror nok hun spiser den isen. Men synes fortsatt at hun er et dårlig forbilde når det gjelder trening og kosthold. 

Grunnen til at det fremstår som lite troverdig er jo også fordi hun selv har dokumentert hvordan de kjøper ting som is kun for bloggbilder og innhold. I Bloggerne viste de at de kjøpte is i Disneyland kun for å ta bilde av dem før de smeltet, og ble kastet. De kjøpte ekstra hvis isen smeltet før de rakk å ta nok bilder av dem, og den ble kastet rett etterpå. Det er jo både sløs av matprodukter som går rett i søpla, og et triks for å lure lesere til å tro at hun har spist noe som hun faktisk ikke spiste. Det kan godt hende Caroline spiste isen i det joggeinnlegget men jeg forstår hvorfor folk finner det lite troverdig, eller at det formidles via jogging så det fremstår som noe hun har "fortjent" for å ha løpt langt. 

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leli7
loffen skrev (14 timer siden):

Så forelsket hun ser ut 🤩... 

Men, er det vanlig å gå i sånn BH-topp i  barnebursdag? Ser kaldt ut også, ikke akkurat sommertemperatur om dagen. :kalle:

Men de andre mødrene fikk se magen hennes da, så gøy for dem. 

BH-topp? Ser vi to forskjellige bilder? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
Klink skrev (19 timer siden):

Det var bilde av to iser, da er det mest naturlige å gå ut fra at de spiste hver sin. Ut fra hvordan det ser ut på bloggen kan en anta at hun spiste den selv. Forresten står det også at isen smakte godt likevel. (Til tross for regn) 

På samme måte som vi skal skjønne at hun spiser mer av pastaen enn det hun viser på bildet?

Ingen her vet hva/hvor mye CBE spiser. Men det er faktisk viktig å belyse hvordan CBE.no som har begynt å fokusere så mye på trening og som selger et trenings- og livsstilsprodukt som de også sier skal omfatte ernæring, kommuniserer matinntak. 

Jeg husker et blogginnlegg fra Frankrike, mange år siden. CBE hadde kjøpt en eske makroner, og bare tatt en bit av hver for å kjenne smaken av alle. Jeg vet ikke om hun spiste isen, men av det hun viser på bloggen det er minst like sannsynlig at hun spiste en bit av den og kastet resten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...