Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
MonaSunde skrev (31 minutter siden):

De kommer aldri til å ha normale jobber. Bloggen har sørget for at de kan investere og leve av den resten av livet. 

Du skal ha bra med midler i bakhånd for å kunne leve bekymringsfritt, i Norge.

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet
LilleSnupp skrev (26 minutter siden):

Må bare spørre her.

Er den siste sminkevideoen på bloggen veldig uskarp/ute av fokus eller må jeg bestille time hos specsavers?

Var uskarp film. Ikke særlig bra reklame for sminke.

• Liker 9
Skrevet
LilleSnupp skrev (28 minutter siden):

Må bare spørre her.

Er den siste sminkevideoen på bloggen veldig uskarp/ute av fokus eller må jeg bestille time hos specsavers?

De har blurret ut huden så den ser helt glatt ut. Se på panna. Den er helt glatt helt uten mimikk. 

• Liker 16
Skrevet (endret)
17 hours ago, LilleSnupp said:

Må bare spørre her.

Det er nok ikke dine øyne det er noe i veien med. Innlegget med sminkevideoen er reklame for Makeup Mekka, og de har nylig fått tilbakemeldinger om at kundene ikke liker slik tung filterbruk som CBE.no benytter seg av i reklame for make-up. Det ble kommunisert i en email som ble lagt ut i denne tråden.

I emailen som ble gjengitt her svarte nemlig Makeup Mekka at de skulle gi CBE.no beskjed om at denne filterbruken var uønsket i fremtidige reklamer for firmaet, så istedenfor publiseres altså denne overeksponerte filmen der frontfigurens ansikt i tillegg til alt lyset såvidt skimtes bak produktene som holdes opp mot kamera. 

Hva blir det neste? Det gamle trikset med vaselin på linsa? 

Endret av Mme Blavatsky
  • Liker 49
Skrevet

Men sminken på sminkevideoen ser fin ut da 😊 

• Liker 2
Skrevet

Hun har blitt sin egen verste fiende. Tør ikke vise seg uten filter. Ingen kan se effekten av sminken når lerretet er jukset med. Villedende reklame. 

• Liker 36
Gjest Powerball
Skrevet

Ganske sikker på at det er første gang jeg har sett en sminkevideo med modellen stort sett bare filmet fra siden i små, kjappe glimt.... 😬 Må være grusomt å være så avhengig av skjønnhetsfilter 😵 Og hva er de hvite, nesten lysende ringene rundt pupillene hennes? 

Gjest Powerball
Skrevet
Klink skrev (17 minutter siden):

Men sminken på sminkevideoen ser fin ut da 😊 

Ja det var naturlig og fint sminket, topp for bunad, men lyset ble så rart! Ville heller ha sett henne i naturlig dagslys. Men paletten var så absolutt matchende til bunadsveska hennes 😊 Jeg tør ikke å gå for så billig sminke selv, har mye dårlig erfaring med det. Det hadde vært fint med bakgrunnsinfo i fht dyretesting, forhold for fabrikkarbeidere osv når hun velger å være langvarig ambassadør for noe. Det gjelder forresten for influensere generelt, bakgrunnssjekken deres fremstår rimelig ikke-eksisterende når de velger samarbeidspartnere. 

Skrevet

Ser veldig ut som det er benyttet filter her.

175C7B60-CB63-4584-9487-B804E2716F7A.jpeg

• Liker 15
Skrevet
Powerball skrev (13 minutter siden):

Ganske sikker på at det er første gang jeg har sett en sminkevideo med modellen stort sett bare filmet fra siden i små, kjappe glimt.... 😬 Må være grusomt å være så avhengig av skjønnhetsfilter 😵 Og hva er de hvite, nesten lysende ringene rundt pupillene hennes? 

Tror lyset kan være en sånn som dette. Brukes for å få finere bilder.

https://mobilverkstedet.no/produkt/mobiltelefon-tilbehor/gadgets/selfie-lys-clip-on/

• Liker 5
Gjest Powerball
Skrevet (endret)
NewStart87 skrev (43 minutter siden):

Ser veldig ut som det er benyttet filter her.

175C7B60-CB63-4584-9487-B804E2716F7A.jpeg

Wow! Ikke en eneste linje eller en eneste pore i hele ansiktet! Lysringer rundt pupillene og tennene/det hvite i øynene er blenda-kritthvitt 😬 Og bildet er selvfølgelig tatt fra venstresiden hennes. Jeg blir helt satt ut. Dette er en 34 år gammel dame som rett og slett ikke våger å vise frem det ekte utseendet sitt selv når den betalende annonsøren har bedt henne om det. Fordi CBE har lagt lista for utseendet sitt så høyt at ikke engang hun selv, som bruker mesteparten av arbeidsdagene sine på skjønnhetsbehandlinger, klinikkbesøk, sminking/hår og trening, klarer å leve opp til det uten å jukse med filter, retusjering, blurring, lys og skygge. Skremmende at hun henvender seg til 10-12-14-åringer også nå, via TikTok.

Endret av Powerball
Skrevet

Merksnodig video, lyset er jo helt vilt. Men pluss i boka for å ikke ha på filter, her ser man jo linjer rundt munnen feks, selv om mye annet ble «off» feks de hvite rundingene på øynene, hva skyldes det? 

• Liker 13
Skrevet
Kollontaj skrev (3 minutter siden):

Merksnodig video, lyset er jo helt vilt. Men pluss i boka for å ikke ha på filter, her ser man jo linjer rundt munnen feks, selv om mye annet ble «off» feks de hvite rundingene på øynene, hva skyldes det? 

Det er en spesiell lampe som brukes - se link noen innlegg over her. 

• Liker 12
Skrevet
pøbelsara skrev (22 minutter siden):

Det er en spesiell lampe som brukes - se link noen innlegg over her. 

Ah. 😶

• Liker 2
Skrevet (endret)
Emma Marie skrev (20 minutter siden):

90% av det som legges ut er uten filter...🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️ALT er retusjert. 
https://www.carolinebergeriksen.no/2021/05/03/slik-gjor-jeg-min-17-mai-sminke/#comments

B0F1C583-4358-451C-B2E8-0597E162E9F8.png

Dette er nesten det verste. Hvem tror hun at hun lurer? Hun ser jo ut som en ailien på en del av bildene, for ikke å snakke om et ansikt helt uten linjer og poser under øynene som man ser på bilder tatt av andre (screenshot fra Instagram profil og 
https://www.vg.no/rampelys/i/q0vre/helsedirektoratet-avslutter-granskning-mot-fotballfrue )

Jeg blir faktisk oppriktig frustrert og provosert!

EC6BC718-EF55-409A-A970-16CF5CE3BE46.png

5A0CFE65-748E-4C7A-BA8A-648FA39C12E7.png

A5FC9541-6E20-4A56-8BAA-15EECAAE89EC.png

Endret av Hallepalle2
  • Liker 33
Skrevet

På instabilder fra hytta ser man tydelig at hun har noe under treningsbuksen. Det er en stripe på låret, så det ser ut som hun har sykkelbukse eller noe under treningsbuksen. Mulig det er slik hun fikser seg en tidvis enorm sprettrumpe. Jeg har lagt merke til det på andre bilder tidligere også 

• Liker 21
Skrevet
Powerball skrev (4 timer siden):

Wow! Ikke en eneste linje eller en eneste pore i hele ansiktet! Lysringer rundt pupillene og tennene/det hvite i øynene er blenda-kritthvitt 😬 Og bildet er selvfølgelig tatt fra venstresiden hennes. Jeg blir helt satt ut. Dette er en 34 år gammel dame som rett og slett ikke våger å vise frem det ekte utseendet sitt selv når den betalende annonsøren har bedt henne om det. Fordi CBE har lagt lista for utseendet sitt så høyt at ikke engang hun selv, som bruker mesteparten av arbeidsdagene sine på skjønnhetsbehandlinger, klinikkbesøk, sminking/hår og trening, klarer å leve opp til det uten å jukse med filter, retusjering, blurring, lys og skygge. Skremmende at hun henvender seg til 10-12-14-åringer også nå, via TikTok.

Reagerte på at det var filmet fra siden når det er en sminkevideo. Har også lagt merke til at omtrent alle bilder av henne er tatt fra denne ene siden, lurer på hva hun skjuler på den andre 🤔😅

• Liker 20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...