Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Gjest Lin11
Hut skrev (13 minutter siden):

Eller så er det bare latterlig å kritisere CBE for å være glad i kaffe. Enkelte av hennes kritikere ser ut til å finne noe kritikkverdig med alt hun foretar seg og være ute etter å ta CBE for noe. Selv for kaffe. 

Nå er det slik at denne bedriften har anerkjent at det som vises ikke nødvendigvis er slik mottager tror det er. Så man kan umulig vite om CBE er «glad i kaffe». Når det gjelder kritikken så er det i sammenheng med andre momenter i denne «kaffedrikkingen». Blant annet har det vært x antall innlegg over de siste årene med kaffe, noen av de med «snikreklame». Ok?Personlig er det mer kritikkverdig at en av foreldrene og eier av Treasures AS deler at de overnatter ute i en «offentlig hage» med mindreårige i eget telt? Hva f.. skal allmenheten med slik hjernedød og lite gjennomtenkt informasjon fra en bedrift? 

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For tredje gang: det handler om hele sammenhengen. Kaffe, trening, kropp, kropp, kropp, trening, litt mat, pulsklokke. 
Hadde hun lagt ut at hun nyter en kaffe på den lille balkongen sin i sola blir det noe helt annet. For å nevne ett eksempel. Det virker mer som om kaffekoppen er noe som må til for å holde det gående. 

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hut skrev (18 minutter siden):

Eller så er det bare latterlig å kritisere CBE for å være glad i kaffe. Enkelte av hennes kritikere ser ut til å finne noe kritikkverdig med alt hun foretar seg og være ute etter å ta CBE for noe. Selv for kaffe. 

Og enkelte av hennes forsvarere ser ut til å reagere på alt av kritikk mot CBE, uansett hva det er, snodig det der, lurer litt på hvorfor det er så viktig å diskreditere andre sine meninger uten å komme med annet enn nevnte diskreditering 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (3 minutter siden):

Og enkelte av hennes forsvarere ser ut til å reagere på alt av kritikk mot CBE, uansett hva det er, snodig det der, lurer litt på hvorfor det er så viktig å diskreditere andre sine meninger uten å komme med annet enn nevnte diskreditering 

Og enkelte av de faste kritikerne iler til og skal forsvare kritikken uansett hvor latterlig den måtte være. Drikking av kaffe i dette tilfelle. Snodig det der også. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hut skrev (1 minutt siden):

Og enkelte av de faste kritikerne iler til og skal forsvare kritikken uansett hvor latterlig den måtte være. Drikking av kaffe i dette tilfelle. Snodig det der også. 

Hvorfor forsvarer du de kaffekoppene? hva er bra med dem?

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pøbelsara skrev (1 minutt siden):

Hvorfor forsvarer du de kaffekoppene? hva er bra med dem?

Sikkert fordi det er selveste CBE som drikker kaffe, og da må det forsvares, uansett 🤣

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
Skrottefar skrev (9 minutter siden):

Noen velger å kverulere på kritikken, fremfor å argumentere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo et rent under at ingen sponser CBE med kaffe. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (1 minutt siden):

Sikkert fordi det er selveste CBE som drikker kaffe, og da må det forsvares, uansett 🤣

Ikke vet jeg. Men at det liksom skal være bra innhold er beyond me. Selv om det er bedre enn eksponering av de yngste. Selv om det neppe engasjerer i nærheten av like mye.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hut skrev (43 minutter siden):

Tullprat. Ingen kritiserer orivatpersonen bak den iscenesatte personaen  carolinebergeriksenno.  Uten grunnlag i det hun selv publiserer i de kanalene vi har innsyn i. Firmakanalene, altså.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lært så mye av story nå: CBE spiste en is, det er vanskelig å kutte tomat med lange negler og nei, hunden ser ikke ut som en isbjørn. 

😶

Endret av Kollontaj
  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (4 minutter siden):

Tullprat. Ingen kritiserer orivatpersonen bak den iscenesatte personaen  carolinebergeriksenno.  Uten grunnlag i det hun selv publiserer i de kanalene vi har innsyn i. Firmakanalene, altså.

En influencer legger ut content på bedriftskontoen og det skal liksom ikke kunne kommenteres, det er jammen meg snodig, ja. 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Revenge o'Cavatina skrev (5 minutter siden):

Så da er det saklig kritikk og samfunnsnyttig kritikk av bedriften å kritisere kaffedrikking anonymt på nett. Jaja sånn går no dagan. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hut skrev (1 minutt siden):

Så da er det saklig kritikk og samfunnsnyttig kritikk av bedriften å kritisere kaffedrikking anonymt på nett. Jaja sånn går no dagan. 

Hvor mange innlegg har du om bloggerens kaffekopper nå? Er det ingenting annet du kan diskutere? 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hut skrev (3 minutter siden):

hvorfor mener du kritikken skal være samfunnsnyttig? Jeg kritiserer samfunnsnytten av influencervirksomheten, det gjør jeg - det er det veldig mange andre her som gjør også. . Inklusive publiseringen av kaffekopper. Men jeg skjønner faktisk ikke hvorfor du hevder at kritikken må være samfunnsnyttig - kaffedrikkefremvisningen er jo ikke det, så da skjønner jeg virkelig ikke hvorfor du mener at kritikkenn av den ikke-samfunnsnyttige kaffekoppfremvisningen skal være det? 

Og hva er usaklig med å si at det er kjedelig/dårlig innhold med kaffekopp i monitor hver eneste dag i år ut og år inn?

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis vi kan enes om at alt som publiseres i kanalene til denne influenseren, i likhet med alle influensere, er reklame for ett eller annet - hvordan kan bedriften da komme unna med filterbruk på hovedpersonen i reklamen? For hvis det ikke er reklame, hva er det da? Skal ikke bedriften tjene penger? Jeg har aldri publisert noe jeg ikke tjener penger på, når jeg har jobbet på nett, eller papir, for den del.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang kaffekopper. De lever av å levere innhold i sine kanaler, og jobben de har heter "påvirker". De leverer innhold som kan ses av absolutt alle, og selv om det kanskje er overraskende for noen, så blir altså ikke alle positivt påvirket. Det er ikke usaklig å mene at daglig kaffekopp-innlegg er repetetivt og kjedelig, det er en tilbakemelding på lik linje med at man fritt kan kommentere og mene at en spalte i et "vanlig magasin/avis" er kjedelig. 

Det trenger ikke å være samfunnsnyttig å diskutere innholdet i influencerkanaler. Kaffekopp, tynn kropp,  midje, tredemølle og valp er det de ønsker å selge oss i disse dager - og alle er fri til å mene noe om det, det er jo derfor de legger det ut til "alle". 

Når det gjelder kropppress, eksponering av barn osv, så er dette temaer som i høy grad er en del av samfunnsdebatten (vesentlig mer enn kaffekopper) - og da er innlegg og debatter her i tråden nettopp samfunnsnyttige som holder fokus på dette. Men å mene at kaffekopp-bilder er kjedelig trenger altså ikke være samfunnsnyttig av den grunn. 

Endret av Isild
  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Havnefogden skrev (9 timer siden):

Hvis vi kan enes om at alt som publiseres i kanalene til denne influenseren, i likhet med alle influensere, er reklame for ett eller annet - hvordan kan bedriften da komme unna med filterbruk på hovedpersonen i reklamen? For hvis det ikke er reklame, hva er det da? Skal ikke bedriften tjene penger? Jeg har aldri publisert noe jeg ikke tjener penger på, når jeg har jobbet på nett, eller papir, for den del.

Vi kan enes om at alt som publiseres er innhold som direkte eller indirekte er inntektsgivende, men reklame har en snevrere definisjon. 

Foreløpig er det vel bare et forslag om at retusjering og filterbruk skal merkes, og da bare knyttet til reklame. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (10 timer siden):

Har lært så mye av story nå: CBE spiste en is, det er vanskelig å kutte tomat med lange negler og nei, hunden ser ikke ut som en isbjørn. 

😶

Vanskelig å kutte tomater, vanskelig å holde manualer og vektstang.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...