Populært innlegg pøbelsara Skrevet 10. mars 2021 Populært innlegg #37161 Skrevet 10. mars 2021 Jeg antar at vedkommende bedriftseier har fått overlevert CBE.no/treasures tolkning av hva innholdet i denne tråden er. Det var kanskje ikke noen genistrek å ta det for god fisk? 50
Gjest tranedatter Skrevet 10. mars 2021 #37162 Skrevet 10. mars 2021 @herese You had me in the start. ...så gikk det bare utfor. Du velger altså bruke mer tid på å forsvare en av dine modeller, men imøtegår ikke kritikken mot egen bedrift som jeg regner med du tenker leve av....? Innlegget du siterte av meg, har flere påpekninger på photoshopping, merkelig posering, ensidige modeller. Mulig DU ikke vet det, men for oss som faktisk jobber med bilder, photoshop og merkevarer, så kan vi se at bildene er mer en retusjert for bildekvalitetens skyld. Kanskje spørre de som jobber med bildene? ps. det finns både modeller og fotografer i flere steder i verden enn Bali, om det var vanskelig finne passende modell der. Når treningsklærne fremstår mer som shape wear, det vi andre har under finklærne på fest, så er det ikke rart vi stiller spørsmål om hva dere egentlig vil fremstå som. Vi normale treningsfolk vil ha TRENINGSKLÆR når vi trener. pps. Her er en av mange artikkler om kommunikasjon i sosiale medier. For tenk, det finnes de av oss som jobber med dette også her inne! Slik takler bedriften kritikk i sosiale medier - ledernytt.no
Gjest CecilieX Skrevet 10. mars 2021 #37163 Skrevet 10. mars 2021 herese skrev (1 time siden): Hei! Og takk for oppsummering av Balion:) At vi er tre ansatte er riktig, det er meg (Therese) min mann (Marius) og så har vi av og til hatt min 70år gamle mor inne for å hjelpe oss i travle perioder:) Så du kan si at det er en skikkelig familiebedrift:) Min mann driver også et vaskefirma i tillegg så derfor er han knyttet til BergenTrappevask. Tidligere drev jeg en klinikk sammen med en venninne som het Bodyshapes, dette firma "overførte" jeg til venninnen som også har startet sitt eget treningsmerke. Så jeg er ikke knyttet til Bodyshapes lenger:) Det stemmer at vi er et nyoppstartet firma- lanserte vår første kolleksjon i 2017. Det har vært en tung og spennende reise. Og ja, vi har nok negative tall nå de første årene. Vi har spyttet alle sparepengene, ferie pengene etc inn i Balion for vi har virkelig tro på at vi skal få dette til å funke:) Det er SUPERTØFT men også veldig kjekt- spesielt når vi får så mange gode tilbakemeldinger på treningsklærne. Jeg er SÅ enig med at vi nå for tiden har veldig ensidige modeller og tro meg- vi prøver å finne modeller også i litt større størrelser. Vi har hatt mye av dette tidligere men i våre seneste kolleksjoner så har det dessverre ikke vært slik, og det er ikke en bevisst handling fra vår side. Det er vår faste fotograf som har som oppdrag å plukke ut for oss og hun utrykker at det er vanskelig å finne modeller i større størrelser i området hvor hun holder til (Bali). MEN vi har nå endelig funnet en nydelig dame og gleder oss veldig til å kjøre en shoot med henne! Så skal vi stå på videre for å finne flere! Jeg er litt overrasket over alt hatet her inne rettet mot Caroline, og syntes det er oppriktig trist at mennesker kan uttale seg på en slik ondsinnet måte mot noen! Spesielt mot andre kvinner! Om man blir så provosert av alt Caroline gjør så må man kanskje se på sitt eget selvbilde? Kanskje man skal snakke litt finere til seg selv også? For i bunn og grunn så vet jo alle at når man snakker negativt om andre så ligger ikke problemet hos andre- men seg selv. Ønsker dere en nydelig dag videre og oppfordrer til å heie på hverandre og bygge hverandre opp! Livet er tøft nok som det er -ikke sant? Vennlig hilsen Therese Balion Jeg tror nesten ikke det jeg leser. Jeg forstår at du ønsker å forsvare livsverket ditt, men dette er ikke måten å gjøre det på. Å avfeie all kritikk som hat er sikkert en behagelig strategi, men særlig smart er det ikke. Det beste eksempelet er CBE selv som har mistet 60% av leserne sine. I stedet for å ta til seg kritikk og følge med på utviklingen i samfunnet hva gjelder hva folk vil ha, har hun fortsatt med redigering, eksponering og et perfeksjonsfokus som savner sidestykke i SoMe. Hun har blitt offentlig kritisert av mange andre enn de som frekventerer KG, uten at det har endret måten å blogge på. Samarbeider med store aktører har gått med i dragsuget, og det at hun nå samarbeidet med en liten aktør som dere byrde fortelle dere at hun ikke er attraktiv for andre med større markedsføringsbudsjett enn Balion. Så du må gjerne kjøpe dette hat-narrativet, men det vil gå ut over din bedrift i det lange løp. Mulig du har latt deg blende av statistikk på antall lesere, og glemt å sjekke engasjementsraten på SoMe. Den gir et mye riktigere bilde. Du er avhengig av at følgerne hennes har et positivt forhold til henne for at reklamen skal fungere. Når hun får pris begrunnet som «manges guilty pleasure» forteller det en hel del. Og ja, den eminente CBE har i sine kanaler vist at treningstøyet hun markedsfører for dere gir brannsår. Det sier litt om profesjonaliteten hennes i forhold til deg som kunde. Hun tenkte ikke over hva det kommuniserte, da hun utelukkende ønsket å formidler hvor rå hun var i form av å trene på seg gnagsår. Igjen; spør deg selv hvorfor alle hennes samarbeid med store treningsklær-aktører er avsluttet.
Levina Skrevet 10. mars 2021 #37164 Skrevet 10. mars 2021 (endret) Roadrunner skrev (1 time siden): @herese Men er dette så god reklame? Med en kropp som er LANG unna størrelse XS er passform og komfort det viktigste. Jeg bryr meg katta om sømmen bak er hjerteformet for at rompa skal bli større/penere, jeg har mer enn stor nok rompe. Shape/kompresjon betyr bare at det er enda trangere enn vanlig, og mer ukomfortabelt. Ingen variasjon i modeller på nettsiden sier meg at målgruppen er nettopp størrelse XS. Og når ambassadøren i tillegg legger ut bilde (og kommentar) om solide brannsår/gnagsår etter løpetur på snaue to timer? Da har jeg forlatt Balion for lenge siden. Jeg synes det er ganske dårlig å komme med kritikk av tøyet hun bruker, når gnagsårene kommer av pulsbeltet. Antagelig så er du ikke kjent med treningsøkter hvor man svetter og bruker pulsbelte, for da hadde du nok uttalt deg bedre. Veldig mange opplever slike gnagesår, som forsvinner ganske raskt. Nok engang så er det påstander her inne som ikke har rot i virkeligheten. At mange av dere holder på slik dere gjør med hets og kritikk dagen lang. Gå inn i dere selv og finn ut hvorfor dere må projisere så mye negativt om CBE. Endret 10. mars 2021 av Levina 7
Populært innlegg Inocybe Skrevet 10. mars 2021 Populært innlegg #37165 Skrevet 10. mars 2021 Levina skrev (Akkurat nå): Jeg synes det er ganske dårlig å komme med kritikk av tøyet hun bruker, når gnagsårene kommer av pulsbeltet. Antagelig så er du ikke kjent med treningsøkter hvor man svetter og bruker pulsbelte, for da hadde du nok uttalt deg bedre. Veldig mange opplever slike gnagesår, som forsvinner ganske raskt. Nok engang så er det påstander her inne som ikke har rot i virkeligheten. At mange av dere holder på slik dere gjør med hets og kritikk dagen lang. Gå inn i dere selv og finn ut hvorfor dere må projisere så mye negativt på CBE. Hvilket pulsbelte er det som lager gnagsår både oppe i høyde under brystene (der det skal sitte) og rett ved bukselinningen? Jeg har aldri sett et slikt. 51
Pust Skrevet 10. mars 2021 #37166 Skrevet 10. mars 2021 (endret) Levina skrev (5 minutter siden): Jeg synes det er ganske dårlig å komme med kritikk av tøyet hun bruker, når gnagsårene kommer av pulsbeltet. Antagelig så er du ikke kjent med treningsøkter hvor man svetter og bruker pulsbelte, for da hadde du nok uttalt deg bedre. Veldig mange opplever slike gnagesår, som forsvinner ganske raskt. Nok engang så er det påstander her inne som ikke har rot i virkeligheten. At mange av dere holder på slik dere gjør med hets og kritikk dagen lang. Gå inn i dere selv og finn ut hvorfor dere må projisere så mye negativt på CBE. Det ligger ikke så mange bilder på nettet av omtalte type gnagsår, men her er ett. Hentet fra https://smartmatraskebein.no/2016/09/pulsbelter-og-gnagsar/ Endret 10. mars 2021 av Pust 7
Roadrunner Skrevet 10. mars 2021 #37167 Skrevet 10. mars 2021 Levina skrev (3 minutter siden): Jeg synes det er ganske dårlig å komme med kritikk av tøyet hun bruker, når gnagsårene kommer av pulsbeltet. Antagelig så er du ikke kjent med treningsøkter hvor man svetter og bruker pulsbelte, for da hadde du nok uttalt deg bedre. Veldig mange opplever slike gnagesår, som forsvinner ganske raskt. Nok engang så er det påstander her inne som ikke har rot i virkeligheten. At mange av dere holder på slik dere gjør med hets og kritikk dagen lang. Gå inn i dere selv og finn ut hvorfor dere må projisere så mye negativt om CBE. Jeg har brukt pulsbelte i mange år, men aldri fått gnagsår/brannsår to steder som @Inocybe også nevner. Har hendt at jeg har blitt litt rød foran, der pulsbeltet krangler med valk, men ikke nederst på ryggen. At de øverste stripene kan komme fra pulsbelte er jeg enig i, men med de nederste?? 31
Levina Skrevet 10. mars 2021 #37168 Skrevet 10. mars 2021 Inocybe skrev (3 minutter siden): Hvilket pulsbelte er det som lager gnagsår både oppe i høyde under brystene (der det skal sitte) og rett ved bukselinningen? Jeg har aldri sett et slikt. Narrativet her inne er jo selvfølge at det må komme av for trange klær. Dere får holde på å spre hat. Er det noe jeg ikke ønsker å bidra med i disse tider så er det det. Takk for meg! 8
Hunter7 Skrevet 10. mars 2021 #37169 Skrevet 10. mars 2021 1 minutt siden, Levina said: Jeg synes det er ganske dårlig å komme med kritikk av tøyet hun bruker, når gnagsårene kommer av pulsbeltet. Antagelig så er du ikke kjent med treningsøkter hvor man svetter og bruker pulsbelte, for da hadde du nok uttalt deg bedre. Veldig mange opplever slike gnagesår, som forsvinner ganske raskt. Nok engang så er det påstander her inne som ikke har rot i virkeligheten. At mange av dere holder på slik dere gjør med hets og kritikk dagen lang. Gå inn i dere selv og finn ut hvorfor dere må projisere så mye negativt på CBE. Du, jeg har vært der så mange ganger at jeg nå har det som permanent bosted. Likevel, konklusjonen er den samme hver gang: Jeg projiserer ikke. Derimot når jeg vender blikket utover, ser jeg noe jeg reagerer på - som utstrakt utlevering av mindreårige, villet bedrageri, narrativforfalskning, og revisjonisme. Men jeg lurer saktens på hva du og dine likemenn gjør, all den tid det eneste dere bedriver er å applaudere en bedrift med et mildt sagt møllspist og tvilsomt renommé OG bedrive sedvanlig brukerdebatt. 42
Inocybe Skrevet 10. mars 2021 #37170 Skrevet 10. mars 2021 Roadrunner skrev (Akkurat nå): Jeg har brukt pulsbelte i mange år, men aldri fått gnagsår/brannsår to steder som @Inocybe også nevner. Har hendt at jeg har blitt litt rød foran, der pulsbeltet krangler med valk, men ikke nederst på ryggen. At de øverste stripene kan komme fra pulsbelte er jeg enig i, men med de nederste?? Jeg har ofte fått gnagsår ca midt på ryggen der jeg fester det. I høyde med det øverste på CBE. Men aldri i to separate "bånd" hvor der ene er så langt nede på ryggen. Levina skrev (Akkurat nå): Narrativet her inne er jo selvfølge at det må komme av for trange klær. Dere får holde på å spre hat. Er det noe jeg ikke ønsker å bidra med i disse tider så er det det. Takk for meg! Når pulsbelte-narrativet så åpenbart ikke stemmer så prøver man å forklare. Du som har så god tilgang på informasjon kunne jo forklare det for oss uvitende i stedet for å avreagere med brukerdebatt. 34
Marioposa Skrevet 10. mars 2021 #37171 Skrevet 10. mars 2021 (endret) Levina skrev (29 minutter siden): Narrativet her inne er jo selvfølge at det må komme av for trange klær. Dere får holde på å spre hat. Er det noe jeg ikke ønsker å bidra med i disse tider så er det det. Takk for meg! Men hvorfor har hun 2 gnagsår? Ett der man vanligvis har pulsbeltet +ett ved bukselinningen? Endret 10. mars 2021 av Marioposa 23
Kollontaj Skrevet 10. mars 2021 #37172 Skrevet 10. mars 2021 Levina skrev (31 minutter siden): Narrativet her inne er jo selvfølge at det må komme av for trange klær. Dere får holde på å spre hat. Er det noe jeg ikke ønsker å bidra med i disse tider så er det det. Takk for meg! For et utrolig barnslig innlegg! ☺️ 47
Kollontaj Skrevet 10. mars 2021 #37173 Skrevet 10. mars 2021 Marioposa skrev (8 minutter siden): Men hvorfor har hun 2 gnagsår? Ett der man vanligvis har pulsbeltet +ett ved bukselinningen? Det er nok fordi CBE er så slim at pulsbeltet faller ned. 😑 27
Swan1998 Skrevet 10. mars 2021 #37174 Skrevet 10. mars 2021 Huldra-78 skrev (6 timer siden): Tror jeg hadde dratt på Lindex, og kjøpt trenings-bh der, eller en sportsbutikk, som fører kjente merker. Kjøp Casall 9
Populært innlegg Aricia Skrevet 10. mars 2021 Populært innlegg #37175 Skrevet 10. mars 2021 (endret) Levina skrev (41 minutter siden): Narrativet her inne er jo selvfølge at det må komme av for trange klær. Dere får holde på å spre hat. Er det noe jeg ikke ønsker å bidra med i disse tider så er det det. Takk for meg! Men i alle dager da? Hvordan kan et pulsbelte gi gnagsår ved bukselinningen? Det er et enkelt og høyst betimelig spørsmål. Du som går høyt ut med hersketeknikker og sarkasmer om at ingen her sikkert har trent nok til at de vet hva et pulsbelte er for noe, bør vel kunne svare på et så enkelt og konkret spørsmål som du måtte vite MÅTTE komme dersom du faktisk har sett bildet CBE.no la ut, og faktisk selv vet hva et pulsbelte er, og hvordan det brukes?? DU brakte det opp! Du kan ikke bare melde deg ut ved å klistre merkelappen "hat" på alle motargumenter som blir for vanskelige å imøtegå, særlig ikke etter å ha innledet i så arrogant og nedlatende stil. Jeg er faktisk helt oppriktig sjokkert, noe jeg jammen hadde trodd denne tråden ikke var i stand til å forårsake lenger. Når nå CBE.no engang velger, helt fritt og på øverste hylle blant alt hun kunne poste til sine 300.000 følgere, å publisere bilde av TO gnagsår etter trening, ett helt nede ved bukselinningen (der pulsbelte IKKE brukes), og ett lenger opp på ryggen (der pulsbelte ganske riktig brukes), HVA skal den jevne leser tro at har laget det nederste gnagsåret, annet enn treningsklærne? Hvilke andre alternativer finnes? Hadde hun Bergans-sekk med meis, lzm? Hvis hun (og du, og evt klesprodusenten hun gjør reklame for) vil unngå at folk skal lure på det, så ville det åpenbare alternativet vært å unngå å poste et slikt gnagsårbilde som med nødvendighet kommuniserer mer enn influenceren øyensynlig har overskuet (utrolig men sant). (Jeg har sett mange rare unnamanøvre i denne diskusjonen, men her tror jeg vi har en vinner, altså). Endret 10. mars 2021 av Aricia 69
MaleficentAurora Skrevet 10. mars 2021 #37176 Skrevet 10. mars 2021 Levina skrev (38 minutter siden): Narrativet her inne er jo selvfølge at det må komme av for trange klær. Dere får holde på å spre hat. Er det noe jeg ikke ønsker å bidra med i disse tider så er det det. Takk for meg! Du kommer nok tilbake når du ser noe du vil kommentere på😊 Det er synd at du ikke klare å være konstruktivt saklig når du først er innom. Tanken på hennes påstander ift str på klesplagg så er det ikke så rart at den konklusjonen blir tatt fram. 24
Populært innlegg Felis Skrevet 10. mars 2021 Populært innlegg #37177 Skrevet 10. mars 2021 herese skrev (2 timer siden): Jeg kan garantere deg at vi ikke har photoshoppet noen av våre modeller:) Og jeg kan heller ikke se på bilde over at det skal være det? Da logger jeg ut og ønsker dere en fin dag videre! Jeg forstå at vi trenger et sted å få ut vår frustrasjon til tider- og flott at det finnes et sted som Kvinneguiden. Men vær snill og tenk over hva dere poster før dere trykker send. Kritikk er én ting og mobbing noe annet- noen ganger kan det være vanskelig å se selv forskjellen. Det er alltid sjarmerende når noen kaster seg inn på et DISKUSJONSforum og slenger fornærmelser i øst og vest, for så å trekke seg ut igjen før noen rekker å respondere. Gjerne med en avskjedsmelding ala "Nå har jeg sagt det JEG har å si, deres svar betyr ingen ting" Jeg har ofte lurt på Treasures påfallende mangel på profesjonalitet, men nå tenker jeg at det er et resultat av miljøet hun vanker i. Balion er ikke den første samarbeidspartneren hennes som driter seg loddrett ut. Ingen glemmer vel Kremmerhuset-gate? 79
¤flicka¤ Skrevet 10. mars 2021 #37178 Skrevet 10. mars 2021 Slik det er nå har hun uansett etterlatt tvil om hvor gnagsårene/brannsårene kommer fra. Det er ikke god reklame for tøyet hun hadde på seg. Hvis det er slik at det skyldes pulsbelte/ryggsekk/magebelte/noe annet burde hun presiserer det en gang for alle. Inntrykket mange sitter med nå er at det er klærne sin skyld. Det bør dere ta opp med henne umiddelbart, @herese 38
Gjest Lavande Skrevet 10. mars 2021 #37179 Skrevet 10. mars 2021 (endret) Felis skrev (10 minutter siden): Det er alltid sjarmerende når noen kaster seg inn på et DISKUSJONSforum og slenger fornærmelser i øst og vest, for så å trekke seg ut igjen før noen rekker å respondere. Gjerne med en avskjedsmelding ala "Nå har jeg sagt det JEG har å si, deres svar betyr ingen ting" Jeg har ofte lurt på Treasures påfallende mangel på profesjonalitet, men nå tenker jeg at det er et resultat av miljøet hun vanker i. Balion er ikke den første samarbeidspartneren hennes som driter seg loddrett ut. Ingen glemmer vel Kremmerhuset-gate? Lenke til til de som ikke har hørt om den: https://influencere.wordpress.com/2019/05/13/caroline-berg-eriksen-samarbeidspartner-og-kundebehandling/ Endret 10. mars 2021 av Lavande
123Frustrert Skrevet 10. mars 2021 #37180 Skrevet 10. mars 2021 Levina skrev (1 time siden): Jeg synes det er ganske dårlig å komme med kritikk av tøyet hun bruker, når gnagsårene kommer av pulsbeltet. Antagelig så er du ikke kjent med treningsøkter hvor man svetter og bruker pulsbelte, for da hadde du nok uttalt deg bedre. Veldig mange opplever slike gnagesår, som forsvinner ganske raskt. Nok engang så er det påstander her inne som ikke har rot i virkeligheten. At mange av dere holder på slik dere gjør med hets og kritikk dagen lang. Gå inn i dere selv og finn ut hvorfor dere må projisere så mye negativt om CBE. Hei Levina! Så hyggelig at du er tilbake!! Det er jo så mange ganger du har fått forespørsel ting i denne tråden, men siden du ikke har svart har jeg nesten blitt bekymret for deg 😀 Jeg kan godt svare deg her altså. Jeg har brukt pulsbeltet i mange år og på mange løpeturer som er vesentlig lenger en 1,5 mil, aldri fått slike gnagsår om man ikke strammer det noe jævlig. Men jeg er heller ikke så redd for at det skal se ut som jeg har en cm ekstra rundt bringa da. Også et tips: be cbe ha puls belte på riktig plass, det skal ikke være nede ved livet. Det vet vel en PT? 🤔 47
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå