Klementine Skrevet 6. mars 2021 #37001 Skrevet 6. mars 2021 De som gjør disse tingene kan umulig ha det godt med seg selv. På et eller annet tidspunkt våkner en, og da håper jeg at hun har gode mennesker rundt seg som kan bygge selvfølelsen opp igjen. Trist å se bruken av slike filtere. 10
Shopgirl2014 Skrevet 6. mars 2021 #37002 Skrevet 6. mars 2021 (endret) Lavande skrev (12 minutter siden): Var det ikke kritikk av filterbruk o.l ? Det er ikke utseendepress. Det skaper ikke utseendepress å sitte og mobbe ei på 34 for å se nærmere ut som hun er nærmere 62 år? Javelnei. Endret 6. mars 2021 av Shopgirl2014 9
Gjest Lavande Skrevet 6. mars 2021 #37003 Skrevet 6. mars 2021 (endret) Shopgirl2014 skrev (19 minutter siden): Det skaper ikke utseendepress å sitte og mobbe ei på 34 for å se nærmere ut som hun er nærmere 62 år? Javelnei. Jeg ser det du siterte som kritikk av filterbruk på en bedriftskonto som er til for å påvirke de som følger den... Bruk av bl.a. filter o.l kan bidra til utseende-/kroppspress, jf. https://www.kk.no/livet/skremmende-at-man-kan-endre-slik-pa-utseendet/72731956 Filterbruk gjelder bl.a cbe.no. Hva tenker du om det, du som er opptatt av utseendepress? Endret 6. mars 2021 av Lavande
Populært innlegg Mme Blavatsky Skrevet 6. mars 2021 Populært innlegg #37004 Skrevet 6. mars 2021 (endret) Det er ingen tvil om at det for de aller fleste virker avskrekkende å se slike bilder som bærer preg av overdreven filterbruk eller redigering. Det er ikke bare på KG at folk reagerer negativt på filterbruk som går over i det latterlige. For et par uker siden så var to tidligere «Real Housewives» ute på middag sammen, og etterpå la de ut hver sin versjon av et bilde de tok. (https://toofab.com/2021/02/24/jeana-keough-explains-edited-photo-with-vicki-gunvalson/) Begge hadde nok brukt filter, men på den ene versjonen av bildet var kvinnene som er i sekstiårene helt ugjenkjennelige, og ganske like de eksemplene vi ser her i tråden. At folk flest reagerer med latter og vantro over slike bilder vil jeg anse som et sunnhetstegn som fremmer aksept av individet og slett ikke skaper kroppspress. Endret 6. mars 2021 av Mme Blavatsky 59
Shopgirl2014 Skrevet 6. mars 2021 #37005 Skrevet 6. mars 2021 (endret) Lavande skrev (13 minutter siden): Jeg ser det du siterte som kritikk av filterbruk på en bedriftskonto som er til for å påvirke de som følger den... Bruk av bl.a. filter o.l kan bidra til utseendepress, Det gjelder bl.a cbe.no. Hva tenker du om det, du som er opptatt av utseendepress? Jeg synes det er ugreit å skrive i sosiale medier at ei på 34 år ser ut som hun er nærmere 62. Det er mobbing i mine øyne og kan føre til at ikke bare den det gjelder blir usikker på seg sjøl, men også føre til at andre som leser innleggene blir usikre. Filterbruk på instagram og snapchat synes jeg er helt innafor. Alle gjør det og jeg synes ikke det gjør noe. Bedre å bruke filter enn å omtale andres utseende negativt! Endret 6. mars 2021 av Shopgirl2014 8
Gjest Lavande Skrevet 6. mars 2021 #37006 Skrevet 6. mars 2021 (endret) Shopgirl2014 skrev (1 time siden): .... Filterbruk på instagram og snapchat synes jeg helt innafor. Alle gjør det og jeg synes ikke det gjør noe.... Selv om det kan skape utseende-/kroppspress? Tilføyelse: Nei, alle gjør ikke det. Filter er en uting. Endret 6. mars 2021 av Lavande
Populært innlegg FruRosa Skrevet 6. mars 2021 Populært innlegg #37007 Skrevet 6. mars 2021 Det er forskjell på "hun ser ut som hun er i 50-årene" og "filterbruken får henne til å se ut som hun er i 50-årene". 63
Shopgirl2014 Skrevet 6. mars 2021 #37008 Skrevet 6. mars 2021 Lavande skrev (Akkurat nå): Selv om det kan skape utseende-/kroppspress? Var det "plutselig" ikke så viktig tema likevel? Jeg har oppdatert innlegget mitt 1
Keaton Skrevet 6. mars 2021 #37009 Skrevet 6. mars 2021 Shopgirl2014 skrev (1 minutt siden): Jeg synes det er ugreit å skrive i sosiale medier at ei på 34 år ser ut som hun er nærmere 62. Det er mobbing i mine øyne. Filterbruk på instagram og snapchat synes jeg helt innafor. Alle gjør det og jeg synes ikke det gjør noe. Oi. Alle gjør det ikke, nei. ☺️ Jeg tenker at CBE ser eldre ut enn hun er med mange av filtrene som brukes, helt klart eldre enn det hun er i virkeligheten (jmf bildet på Iselin G sin IG («sexologen»). 36
Gjest Lin11 Skrevet 6. mars 2021 #37010 Skrevet 6. mars 2021 (endret) Slettet Endret 6. mars 2021 av Lin11
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 6. mars 2021 #37011 Skrevet 6. mars 2021 Shopgirl2014 skrev (51 minutter siden): Det skaper ikke utseendepress å sitte og mobbe ei på 34 for å se nærmere ut som hun er nærmere 62 år? Javelnei. Du har ikke klart å få med deg alle innleggene der vi sier at hun er pen nok som hun er, og ikke trenger filter og operasjoner? Dere metakritikere har en fantastisk evne til å overse innlegg der CBE får komplimenter. Men kommentarer om filterbruk som får henne til å se mye eldre ut, (filterbruken, ikke hennes egentlige utseende), det klarer du å vrenge til utseendepress. Godt jobba!
Hallepalle2 Skrevet 6. mars 2021 #37012 Skrevet 6. mars 2021 Shopgirl2014 skrev (1 time siden): De jeg siterer bidrar til å øke presset på kvinner for å se unge ut. Jeg tror ikke det hjelper noen å lese at enkelte synes CBE ser ut som ei tante på 62. Jeg synes CBE ser ut som ei på 34 år, hverken mer eller mindre. Hva med deg sjøl? Jeg syns også at cbe ser ut som alderen sin de gangene man får se uredigerte bilder. Jeg syns ikke hun ser ut som hun er alderen sin på de bildene med ‘hardest’ filter. Der kan hun ofte se ut som alt mellom 40 og 50. Og det syns jeg er helt innafor å kommentere på når bildene blir lagt ut på kommersielle kanaler. FruRosa skrev (32 minutter siden): Det er forskjell på "hun ser ut som hun er i 50-årene" og "filterbruken får henne til å se ut som hun er i 50-årene". Nettopp! 49
Clara80 Skrevet 6. mars 2021 #37013 Skrevet 6. mars 2021 Synes looken hennes er merkelig for tiden. Både ansikt og hår, sminke, fillers og redigering gjør så hun ser ut som en glamourskuespiller fra 80 tallet eller noe sånt. Ser veldig bitchy ut, litt sånn cruel liksom. Så ufattelig mye søtere hun kunne vært med en naturlig look. 30
Emma Marie Skrevet 6. mars 2021 #37014 Skrevet 6. mars 2021 Kan ikke tro at det er samme person... 33
loffen Skrevet 7. mars 2021 #37015 Skrevet 7. mars 2021 NewStart87 skrev (4 timer siden): Hva har skjedd mellom låra her? Ser sofaen som står bak henne ikke er helt «jevn» mellom låra? Lavande skrev (3 timer siden): Ser ut til å være fra spisestuen, dvs. er ikke sofa, men spisestuestoler i bakgrunnen. Ja, det er stoler, og hvis man ser på de andre stolene ved siden av, så er det der stolbenet går ned som gjør at stoffet ikke er helt i vater. Jeg synes ikke det ser redigert ut mellom bena. Ansiktet derimot.. øynene er like plirete som i det forrige bildet som ble lagt ut her med teddyjakke, så sikkert samme filter. Merkelig å holde på slik. Håper ingen andre kjøper den buksa forresten, om det er reklame. Tenker på underlivssopp når jeg ser den. Og hvorfor holder hun pusten alltid. 23
Inocybe Skrevet 7. mars 2021 #37016 Skrevet 7. mars 2021 loffen skrev (4 minutter siden): Ja, det er stoler, og hvis man ser på de andre stolene ved siden av, så er det der stolbenet går ned som gjør at stoffet ikke er helt i vater. Jeg synes ikke det ser redigert ut mellom bena. Ansiktet derimot.. øynene er like plirete som i det forrige bildet som ble lagt ut her med teddyjakke, så sikkert samme filter. Merkelig å holde på slik. Håper ingen andre kjøper den buksa forresten, om det er reklame. Tenker på underlivssopp når jeg ser den. Og hvorfor holder hun pusten alltid. Håper du har rett i det er stolene som gjør det ser ut slik 🤞. Jeg er muligvis bare påvirket av hennes mangeårige redigering av seg selv tynnere mens hun hardnakket påstod hun ikke redigerte bildene sine. Hun er bra nok som hun er og trenger på ingen måte hverken Photoshop, filter eller poseringer. 18
loffen Skrevet 7. mars 2021 #37017 Skrevet 7. mars 2021 Inocybe skrev (1 minutt siden): Håper du har rett i det er stolene som gjør det ser ut slik 🤞. Jeg er muligvis bare påvirket av hennes mangeårige redigering av seg selv tynnere mens hun hardnakket påstod hun ikke redigerte bildene sine. Hun er bra nok som hun er og trenger på ingen måte hverken Photoshop, filter eller poseringer. 6
Pikeliten Skrevet 7. mars 2021 #37018 Skrevet 7. mars 2021 Dette er vel ikke filter? Bilder fra blogginnlegg her: https://www.carolinebergeriksen.no/2021/03/05/dager-med-verdens-fineste-ozo/ . Linjene i ansiktet er jo helt duset ut? 13
Sølv_dugg Skrevet 7. mars 2021 #37019 Skrevet 7. mars 2021 For å presisere: På andres bilder, Bloggerne etc, ser hun ut som hun, med forbehold om at jeg aldri har sett hun live, er en helt normal, søt 30 something dame. Men på bildene hun legger ut, bildene hun selv har fullstendig råderett over, så ser hun mye eldre ut. Ikke 60 kanskje, men mye eldre ut. Om det er filter eller ”lys og skygge“ vet jeg ikke, men at utseende endres markant på andres bilder versus hennes egne bilder, er ikke til å stikke under en stol. Jeg leker meg med filter jeg også når ungene og meg tøyser på snap etc, men jeg legger ikke ut et filterbilde. Alle som kjenner meg vet jo at det ikke er sånn jeg ser ut. Hun er god nok som hun er. Uten filter og redigering. Kunne ønske hun, og photoshopperen i hjemmet, så det også. 41
MiniMjau Skrevet 7. mars 2021 #37020 Skrevet 7. mars 2021 På bilder av spisestuen fra tidligere så ser vi at det er 4 stoler på Hver side av bordet.... . Jeg får det ikke til å stemme , den selfie med enormt thigh gap... det et ikke rom for å flytte så mye på stolene som det bli det skulle tilsi. Stolene er ikke så brede heller. For enkelhetskyld så her de tegnet inn en stol, og ikke mellomrommet mellom to stoler.... 10
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå