Hallepalle2 Skrevet 6. mars 2021 #36961 Skrevet 6. mars 2021 Lin10 skrev (11 minutter siden): Jeg tenker at du må gjerne få mene det du mener, men nå er det slik at ikke alle deler din tankegang og oppfatning rundt dette og det må være greit. CBE tar sine vurderinger rundt sine barn. Du skriver hele tiden om at anonymiteten tas i fra de, og privatlivet. Min oppfatning, CBE åpenbare oppfatning, er at slik er det ikke. Selv om vi vet hvordan de ser ut og det vises små glimt at deres hverdag, så er det så mye vi ikke ser eller vet om barna. Men, som sagt det er din opplevelse og har forstått at hele følelsesspekteret ditt har kommet frem, fordi CBE viser bilder av barna. Jeg må si jeg stusser litt over at du synes det er helt greit å ha en tråd som hver dag i åresvis kritiserer barnas mor, for det er vel ikke så skadelige for barna eller negativt? Nå er jeg sikker på at CBE vil fortelle om den siden av å være en offentlig person til barna, når den tiden kommer, så jeg er ikke bekymret for det heller. Bare påfallende den dobbeltmoralen og mangel på selvinnsikt som har fått fotfeste her inne. Så har jeg sett at noen reagere på bruk av filter. Trodde de fleste forstod at det handler om å leke seg litt. I noen setting viser hun seg uten sminke, så med sminke, med filter, uten filter. Som influencer i dag må du fornye deg og by på deg selv når en deler noe. Virker som det funker siden hun skaper sånn engasjement her inne. Mange av dere fremstår som moralens vokter og alt er så galt og negativt. Ta litt lettere på livet, så blir det antagelig mindre bitterhet og mer glede. 1. Hvordan kan du være sikker på det? Hvordan kan du vite noe som helst om hvordan hun snakker til barna sine? Er det fordi du kjenner henne i det virkelige liv, eller er det pga inntrykket du har fått gjennom sosiale medier? 2. Kan du linke til ett eneste bilde av cbe som er tatt de soste 10 årene hvor hun er uten sminke og uten filter? 33
Inocybe Skrevet 6. mars 2021 #36962 Skrevet 6. mars 2021 Shopgirl2014 skrev (1 minutt siden): Kremt. Jeg skrev: Anmelderen uttrykker seg på en måte som tilsier at innblikket i mammaforumenes kommentarfelt er skremmende. Hva som ligger i det, vet ikke jeg. Det er vel det motsatte av å anta, er det ikke @Inocybe? Hvis du var åpen for at anmelderen mente annet enn at mammaforums var skremmende pga annet enn hets så kom det ikke godt fram i kommentaren din. 24
Inocybe Skrevet 6. mars 2021 #36963 Skrevet 6. mars 2021 (endret) Lin10 skrev (21 minutter siden): ... Slettet da det var litt mye brukerdebatt... Så har jeg sett at noen reagere på bruk av filter. Trodde de fleste forstod at det handler om å leke seg litt. I noen setting viser hun seg uten sminke, så med sminke, med filter, uten filter. Som influencer i dag må du fornye deg og by på deg selv når en deler noe. Virker som det funker siden hun skaper sånn engasjement her inne. Mange av dere fremstår som moralens vokter og alt er så galt og negativt. Ta litt lettere på livet, så blir det antagelig mindre bitterhet og mer glede. Kanskje du kan lenke til der hvor CBE har publisert bilder helt uten sminke? Eller der hun hverken bruker filter eller Photoshop i egne kanaler? Når hun skriver hun sjelden bruker filter på bloggen så er det bare kverulering over at hun på bloggen fortrinnsvis bruker Photoshop mens filter forbeholdes Instagram. Sammenligner man med bilder tatt av andre så ser man tydelig at alt hun selv publiserer er redigert enten med filter eller Photoshop og sminke har hun på alt. Legger til: Det er ikke å være moralens vokter å reagere på den ekstreme retusjeringen vi ser hos influencere. Eller når de bruker filter mens de reklamerer for sminke. Endret 6. mars 2021 av Inocybe 29
Shopgirl2014 Skrevet 6. mars 2021 #36964 Skrevet 6. mars 2021 pøbelsara skrev (1 time siden): @Shopgirl2014 - nå har jeg kommet et godt stykke på vei i boken, og det er ingen tvil om at den er ytterst kritisk til eksponering av barn på kommersielle some-kontier med mange følgere. Som forfatteren selv sier til VG, "Personen som har ansvaret for barnets beste har plutselig økonomisk interesse i det." Og kommentarfeltene som gjengis i boka, er full av beundrende fans med veldig godt innblikk i barnets liv. Just sayin'. OG for å ha sagt det - jeg er ganske lei av mer eller mindre subtile angrep på min person og det jeg skriver her inne. Jeg skulle virkelig ønske at flere fikk øynene opp for hva barn utsettes for når deres anonymitet tas fra dem og de ikke får mulighet til å selv forme sin digitale identitet når de blir store nok til det. Og jeg tror ikke et øyeblikk på at det er bedre for barna dette gjelder å IKKE diskutere dette i det offentlige rom. Bare så det er sagt, du uttaler deg offentlig, flere ganger daglig, om en navngitt person og hennes familie. Når du deltar i en offentlig debatt, kan du ikke reservere deg mot motreaksjoner på det du skriver. 7
pøbelsara Skrevet 6. mars 2021 #36965 Skrevet 6. mars 2021 Lin10 skrev (15 minutter siden): Jeg tenker at du må gjerne få mene det du mener, men nå er det slik at ikke alle deler din tankegang og oppfatning rundt dette og det må være greit. CBE tar sine vurderinger rundt sine barn. Du skriver hele tiden om at anonymiteten tas i fra de, og privatlivet. Min oppfatning, CBE åpenbare oppfatning, er at slik er det ikke. Selv om vi vet hvordan de ser ut og det vises små glimt at deres hverdag, så er det så mye vi ikke ser eller vet om barna. Men, som sagt det er din opplevelse og har forstått at hele følelsesspekteret ditt har kommet frem, fordi CBE viser bilder av barna. Jeg må si jeg stusser litt over at du synes det er helt greit å ha en tråd som hver dag i åresvis kritiserer barnas mor, for det er vel ikke så skadelige for barna eller negativt? Nå er jeg sikker på at CBE vil fortelle om den siden av å være en offentlig person til barna, når den tiden kommer, så jeg er ikke bekymret for det heller. Bare påfallende den dobbeltmoralen og mangel på selvinnsikt som har fått fotfeste her inne. Så har jeg sett at noen reagere på bruk av filter. Trodde de fleste forstod at det handler om å leke seg litt. I noen setting viser hun seg uten sminke, så med sminke, med filter, uten filter. Som influencer i dag må du fornye deg og by på deg selv når en deler noe. Virker som det funker siden hun skaper sånn engasjement her inne. Mange av dere fremstår som moralens vokter og alt er så galt og negativt. Ta litt lettere på livet, så blir det antagelig mindre bitterhet og mer glede. jeg har aldri sagt at det ikke er greit at ikke folk deler min tankegang. Men nå er det engang slik at mange advarer mot nettopp å legge ut mye informasjon i form av bilder og tekst om barn, så dette er ikke akkurat noe jeg er alene om. Og selv om CBE ikke deler alt, så deler hun veldig, veldig mye mer enn nesten ingenting. Uansett om du og mange andre synes det er greit, så synes og mener jeg at det er himla ugreit at alt fra bursdager og morsdager og skiturer og små glimt på IG-stories, deles med hundertusenvis av folk foreldrene ikke vet hvem er - eller med hvilken hensikt de følger. De aller fleste mennesker er snille. Men ikke alle er det, og man kan ikke vite hvem når man ikke aner noe om hvem de er. Og argumentet ditt om at kritikk av barnas mor på noen som helst måte skulle vær verre enn deling og salg av livet til småtasser fra før de er født, kjøper jeg faktisk ikke. helt siden Shirley Temple og Mickey Rooneys tid, har det vært kjent at tidlig berømmelse kan være svært skadelig for barn. Hanne Krogh uttalte forrige lørdag på Hver gang vi møtes at det å bli kjent før hun visste selv hvem hun var, var en stor belastning. Sara Teigen har fortalt om hvordan hun syntes det var. Anna Rasmussen fortalte for flere år siden at datteren mislikte at fremmede kjente henne igjen når de var ute blant folk. jeg hører mer enn gjerne argumentene dine om hvorfor eksponering er til barns beste. Hittil har jeg bare blitt møtt med at jeg mangler selvinnsikt, at jeg er dobbeltmoralsk (hvordan?) og at mitt følelsesspekter tydeligvis fører meg på avveie. 46
Lin10 Skrevet 6. mars 2021 #36966 Skrevet 6. mars 2021 Hallepalle2 skrev (4 minutter siden): 1. Hvordan kan du være sikker på det? Hvordan kan du vite noe som helst om hvordan hun snakker til barna sine? Er det fordi du kjenner henne i det virkelige liv, eller er det pga inntrykket du har fått gjennom sosiale medier? 2. Kan du linke til ett eneste bilde av cbe som er tatt de soste 10 årene hvor hun er uten sminke og uten filter? 1. Hun har svart på spørsmål rundt dette mange ganger og en trenger ikke kjenne henne for å ha fått med det. 2. på bloggen så har hun som oftest sminke på seg, men sett henne uten sminke når hun trene f.eks på Instagram. Men uansett så er det hennes avgjørelse og hva hun føler seg mest komfortabel med. Det å bruke filter er det mange som gjør og er helt vanlig, og bare en morsom greie. 3
pøbelsara Skrevet 6. mars 2021 #36967 Skrevet 6. mars 2021 (endret) Shopgirl2014 skrev (5 minutter siden): Bare så det er sagt, du uttaler deg offentlig, flere ganger daglig, om en navngitt person og hennes familie. Når du deltar i en offentlig debatt, kan du ikke reservere deg mot motreaksjoner på det du skriver. Jeg tåler helt fint motreaksjoner - hvor har jeg reservert meg mot det?. Men personangrep istedet for argumenter, synes jeg ikke noe om. Ei heller stalking. Og hvis man ønsker å forsvare eksponering av barn, synes jeg man skal gjøre det på en litt mer reflektert måte enn angrep på min person/mitt engasjement. Forøvrig uttaler jeg meg KUN om ting som er lagt ut i de kommersielle some-kanalene til en person som har valgt å kalle alle kontiene sine for sitt eget folkeregisterregistrerte navn. Endret 6. mars 2021 av pøbelsara 41
Aricia Skrevet 6. mars 2021 #36968 Skrevet 6. mars 2021 Shopgirl2014 skrev (19 minutter siden): Kremt. Jeg skrev: Anmelderen uttrykker seg på en måte som tilsier at innblikket i mammaforumenes kommentarfelt er skremmende. Hva som ligger i det, vet ikke jeg. Det er vel det motsatte av å anta, er det ikke @Inocybe? Nei, det er en dårlig skjult og svært lite subtil insinuasjon. (Slå det opp). 23
pøbelsara Skrevet 6. mars 2021 #36969 Skrevet 6. mars 2021 Shopgirl2014 skrev (22 minutter siden): Kremt. Jeg skrev: Anmelderen uttrykker seg på en måte som tilsier at innblikket i mammaforumenes kommentarfelt er skremmende. Hva som ligger i det, vet ikke jeg. Det er vel det motsatte av å anta, er det ikke @Inocybe? For nor vrøvl. Jeg vil anbefale deg å lese boken. Kanskje du får et annet syn på influencervikrsomhetens potensielt mørkere sider. 26
MaleficentAurora Skrevet 6. mars 2021 #36970 Skrevet 6. mars 2021 Lin10 skrev (9 minutter siden): 1. Hun har svart på spørsmål rundt dette mange ganger og en trenger ikke kjenne henne for å ha fått med det. 2. på bloggen så har hun som oftest sminke på seg, men sett henne uten sminke når hun trene f.eks på Instagram. Men uansett så er det hennes avgjørelse og hva hun føler seg mest komfortabel med. Det å bruke filter er det mange som gjør og er helt vanlig, og bare en morsom greie. Du må virkelig trå varsomt fram nå på dine kommentarer, for det er veldig mye påstander fra deg som du ikke støtter opp til noe som helst form av dokumentasjon av link. Inocybe skrev (15 minutter siden): Kanskje du kan lenke til der hvor CBE har publisert bilder helt uten sminke? Eller der hun hverken bruker filter eller Photoshop i egne kanaler? Når hun skriver hun sjelden bruker filter på bloggen så er det bare kverulering over at hun på bloggen fortrinnsvis bruker Photoshop mens filter forbeholdes Instagram. Sammenligner man med bilder tatt av andre så ser man tydelig at alt hun selv publiserer er redigert enten med filter eller Photoshop og sminke har hun på alt. Legger til: Det er ikke å være moralens vokter å reagere på den ekstreme retusjeringen vi ser hos influencere. Eller når de bruker filter mens de reklamerer for sminke. Det kan ikke bevises fordi det ikke finnes originale bilder av CBE som ikke har blitt redusert eller lagt på med filter. 16
likermegher Skrevet 6. mars 2021 #36971 Skrevet 6. mars 2021 Lin10 skrev (15 minutter siden): 1. Hun har svart på spørsmål rundt dette mange ganger og en trenger ikke kjenne henne for å ha fått med det. 2. på bloggen så har hun som oftest sminke på seg, men sett henne uten sminke når hun trene f.eks på Instagram. Men uansett så er det hennes avgjørelse og hva hun føler seg mest komfortabel med. Det å bruke filter er det mange som gjør og er helt vanlig, og bare en morsom greie. Bare en morsom greie? Hun nekter jo for det til og med. 40
Populært innlegg Inocybe Skrevet 6. mars 2021 Populært innlegg #36972 Skrevet 6. mars 2021 Lin10 skrev (21 minutter siden): 1. Hun har svart på spørsmål rundt dette mange ganger og en trenger ikke kjenne henne for å ha fått med det. 2. på bloggen så har hun som oftest sminke på seg, men sett henne uten sminke når hun trene f.eks på Instagram. Men uansett så er det hennes avgjørelse og hva hun føler seg mest komfortabel med. Det å bruke filter er det mange som gjør og er helt vanlig, og bare en morsom greie. Nei hun bruker også sminke på treningssnuttene. At sminken er mindre påfallende og mer diskret enn ellers er ikke det samme som uten sminke. I tillegg er det filter. Morsom greie? Morsom greie er hundeører, hvis man har den typen humor. Beauty-filtre er for å forskjønne seg selv til noe man ikke selv lever opp til. Det er kroppsbilde-forvrengende og utseendepress. 61
MaleficentAurora Skrevet 6. mars 2021 #36973 Skrevet 6. mars 2021 (endret) Enkelte må seriøst ha flyttet under en stein i fjæra når corona ankom Norge. Når man kan komme med villenede påstander om det ene og det andre om CBE uten å linke til fakta så begynner jeg lurer på hva slike folk gjøre på forumet her. CBE dokumentere sin hverdag så flittig at man greier nesten ikke og få med seg hva som er siste nytt fra hennes SoMe kanaler. Hun trener med påfallende ferdig sminket ansikt. Og når hun ikke er smiket så er det klasket til med en nok så riktig skjønnhetsfilter som dekker så pass til at det blir seende ut som at hun har på seg sminke og klar for dagen. Til og med når hun lager sminke vidoer så er det på med skjønnhetsfilter, noe som gjør hele videoen poengløs. For poenget er jo den at man skal se fra starten og til slutten hvordan man sminker huden fra livløs til hverdagslig glød uten å ende opp som at man skal på den store festen liksom. Endret 6. mars 2021 av MaleficentAurora Skrivefeil 25
Swan1998 Skrevet 6. mars 2021 #36974 Skrevet 6. mars 2021 Lin10 skrev (1 time siden): Jeg tenker at du må gjerne få mene det du mener, men nå er det slik at ikke alle deler din tankegang og oppfatning rundt dette og det må være greit. CBE tar sine vurderinger rundt sine barn. Du skriver hele tiden om at anonymiteten tas i fra de, og privatlivet. Min oppfatning, CBE åpenbare oppfatning, er at slik er det ikke. Selv om vi vet hvordan de ser ut og det vises små glimt at deres hverdag, så er det så mye vi ikke ser eller vet om barna. Men, som sagt det er din opplevelse og har forstått at hele følelsesspekteret ditt har kommet frem, fordi CBE viser bilder av barna. Jeg må si jeg stusser litt over at du synes det er helt greit å ha en tråd som hver dag i åresvis kritiserer barnas mor, for det er vel ikke så skadelige for barna eller negativt? Nå er jeg sikker på at CBE vil fortelle om den siden av å være en offentlig person til barna, når den tiden kommer, så jeg er ikke bekymret for det heller. Bare påfallende den dobbeltmoralen og mangel på selvinnsikt som har fått fotfeste her inne. Så har jeg sett at noen reagere på bruk av filter. Trodde de fleste forstod at det handler om å leke seg litt. I noen setting viser hun seg uten sminke, så med sminke, med filter, uten filter. Som influencer i dag må du fornye deg og by på deg selv når en deler noe. Virker som det funker siden hun skaper sånn engasjement her inne. Mange av dere fremstår som moralens vokter og alt er så galt og negativt. Ta litt lettere på livet, så blir det antagelig mindre bitterhet og mer glede. Leke seg litt?! På ingen måte det det handler for noe, bortsett fra kanskje noen svært få. CBE er defintivt ikke blant dem. Å bruke filter og fremstille seg som en annen utgave enn seg selv er like dumt om man er i influenser eller ikke. Det eneste som er dummere er å svare tusen takk til alle som legger igjen «Gud så pen du er», «du har aldri vært vakrere» osv kommentarer 37
Ultiva Skrevet 6. mars 2021 #36975 Skrevet 6. mars 2021 (endret) Lin10 skrev (6 timer siden): På bloggen så har hun som oftest sminke på seg, men sett henne uten sminke når hun trene f.eks på Instagram. Men uansett så er det hennes avgjørelse og hva hun føler seg mest komfortabel med. Det å bruke filter er det mange som gjør og er helt vanlig, og bare en morsom greie. På et IG-bilde hvor CBE er nærmest ugjenkjennelig på grunn av massivt filterbruk, så får hun f eks denne kommentaren: "fineste bildet jeg har sett av deg 💗 Så vakker 🌸" Mener du likevel at dette bare er "moro", når du ser hvordan et falskt utseende hylles på bekostning av det ekte? Tror du CBE kommer til å bruke mindre filter og sminke med slike tilbakemeldinger på et nærmest ugjenkjennelig ytre? Og som en annen også har skrevet; vis meg gjerne et bilde de siste 10 årene hvor CBE hverken er sminket, retusjert eller skjønnhetsfiltrert. https://instagram.com/carolinebergeriksenno?igshid=1vw6gy0d2jfpq Endret 6. mars 2021 av Ultiva 45
Populært innlegg NewStart87 Skrevet 6. mars 2021 Populært innlegg #36976 Skrevet 6. mars 2021 Ultiva skrev (3 minutter siden): På et IG-bilde hvor CBE er nærmest ugjenkjennelig på grunn av massivt filterbruk, så får hun f eks disse kommentarene: "Så forandret du er, veldig fin" "fineste bildet jeg har sett av deg 💗 Så vakker" Mener du likevel at dette bare er "moro", når du ser hvordan et falskt utseende hylles på bekostning av det ekte? Tror du CBE kommer til å bruke mindre filter og sminke med slike tilbakemeldinger på et nærmest ugjenkjennelig ytre? https://instagram.com/carolinebergeriksenno?igshid=1vw6gy0d2jfpq «Fineste bilde jeg har sett av deg! Vakker» Klarer seriøst ikke Carolines fans å se at hun bruker filter?! Det er jo faktisk ikke et kompliment, men det helt motsatte når en leser kommenterer at det er det fineste bilde hun har sett av henne. Også hun som kommenterer at hun ser annerledes ut..Ja, selvfølgelig gjør hun det når hun har masse filter på bildene sine! 50
Gjest Lin11 Skrevet 6. mars 2021 #36977 Skrevet 6. mars 2021 (endret) Er det et filter som heter «Look like Michael Jackson»? Tenker at når filterbruken er så ekstrem og når man også tar filter på bilder av mann og barn, da er det noen som har bikket over til noe annet en å «leke». Endret 6. mars 2021 av Lin11
Hallepalle2 Skrevet 6. mars 2021 #36978 Skrevet 6. mars 2021 Lin10 skrev (2 timer siden): 1. Hun har svart på spørsmål rundt dette mange ganger og en trenger ikke kjenne henne for å ha fått med det. 2. på bloggen så har hun som oftest sminke på seg, men sett henne uten sminke når hun trene f.eks på Instagram. Men uansett så er det hennes avgjørelse og hva hun føler seg mest komfortabel med. Det å bruke filter er det mange som gjør og er helt vanlig, og bare en morsom greie. 1. så du er sikker pga ting hun selv har skrevet på bloggen? Hun har også skrevet/sagt at hun skal skjerme barna mer (mer enn hva?) og at hun ikke bruker barna i reklame, bl.a. Er det på bakgrunn av slike utsagn du ‘er helt sikker på’? 2. Jeg følger på IG og har aldri sett et treningbilde uten sminke og/eller filter. Jeg etterspør dokumentasjon, ett bilde eller link holder. Tenker du at det er en morsom greie å bruke filter som gjør øynene større, nesa smalere, huden glattere og ansiktsformen forandret? Ikke så mye at man tydelig ser det som man gjør på div snap-filtre, men bare akkurat nok til at man ser smoot ut? 44
Gjest Marsh Skrevet 6. mars 2021 #36979 Skrevet 6. mars 2021 Selv med hundebilder er hun ikke i nærheten av å oppnå like stort engasjement som Funkygine, hennes treningsinnlegg har over 300000 visninger, og der kan man se ekte treningsglede og ustylet trening. Hvordan noen etter hvert skal være villig til å betale for netfit synes for meg uforståelig.
MaleficentAurora Skrevet 6. mars 2021 #36980 Skrevet 6. mars 2021 CBE sa tydelig at hun angret på at hun redigerte å reduserte bildene sine så mye at hun lurte leserne sine. Og det var noe hun skulle absolutt slutte med. Men det førte kun til at LKE gikk amok med "lys" og "skygge" når man så tydelig at det var mer han gjorde med bildene hennes. Det er blitt dokumentert opptil flere ganger så jeg ser ikke noe hensikt at jeg skal dokumentere saken for hver gang den blir nevnt! Det gikk så langt at de fjernet original greie ang bildene slik man ikke kunne søke opp originale lengre for å vise til forskjellen. Gradvis så begynte CBE å leke seg med filterbruk på instagram. I starten så var det ikke så mange som reagerte på det, men når man så hvor det førte til attpåtil løgnen om stussen hennes kom like ved, så skjønte man jo hvor det hele bærte hen. Hun er blitt totalt avhenging de skjønnhetsfilterene og det er et mirakel at hun ikke har brukt det på barna også når de har blitt snikfilmet av henne. Eneste muligheten for å se den EKTE henne er å se på reprise fra God morgen Norge og bloggerne. Da får man faktisk se hennes sanne ansikt enn det man blir servert på SoMe kanalene. Hun har lagt til seg en farlig å usunn trend å bildet av seg som absolutt ingen klare å leve opptil, ikke engang hun selv klare det. Det er myye som går i reparasjon her i tråden om CBE men det er jo på grunn av at CBE ikke endrer noe på instagramen sin. Hun er ikke bare Norges farligste fasade frue men også forbildet, for den står snart SE ikke lengre alene om, etter min mening. 24
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå