Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

1 time siden, Klaraku78 skrev:

Det kan jeg være enig kan være både slitsomt og stressende, men det gjelder jo ikke CBE. Omtrent alt hun legger ut er uinteressant. Har man sett gjennom storyen på mandag, så kan man hoppe over tirsdag-søndag for hun viser det samme hele tiden. Mye av det som legges ut går jo på at hun beundrer seg selv, om igjen og om igjen.. Det er jo ikke sånn at hun virkelig har engasjert seg og funnet på noe nytt når hun legger ut noe på story. Det virker som om hun er opptatt av kvantitet og ikke kvalitet. 

Ja jeg syns heller ikke det er spesielt interessant. Men det er vel smak og behag? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, MissLucy skrev:

Spot on! Paris Hilton var vel den første kjendisen som ikke var kjent for noe annet enn det at hun var kjent.

Nettopp.. Det var hun som også startet med selfie. at hun føler ett ansvar ang influencer monsteret som hun sier selv  er forståelig. 

CBE er kjent for ingenting. Hun har ikke noe talenter som har fått henne fram i lyset. 

Før bloggingen ble til noe stort så var det dagbøker som fantes.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twistdott
1 time siden, SoWhat? skrev:

Dette var motstridende. Du skriver at hun nok har lettere arbeidsdager enn andre, for så å avslutte med at denne jobben hadde du ikke orket for inntekten hennes en gang?  Og det du kaller tvangspreget, kaller andre rutiner og disiplin.

Jeg vet ikke om du kanskje misforsto - jeg skrev i _mitt_ hode. Jeg finner dagene hennes enormt innholdsløse, og hadde ikke orket. 

Rutiner og disiplin.... jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Twistdott skrev:

Jeg vet ikke om du kanskje misforsto - jeg skrev i _mitt_ hode. Jeg finner dagene hennes enormt innholdsløse, og hadde ikke orket. 

Rutiner og disiplin.... jaja.

Så du antar at fakta er at hun nok har lettere dager, men i _ditt hode_ er de slitsomme? Ok 

I mitt hode også. Jeg hadde ikke orket all farting hit og dit i møter. All treningen, og å være modell. Pluss at hun oppdaterer på insta og på bloggen samt er tobarnsmor. Og driver med teater! 

Så ja. Jeg tenker at hun har disiplin og er rutinert. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SoWhat? skrev:

Så du antar at fakta er at hun nok har lettere dager, men i _ditt hode_ er de slitsomme? Ok 

I mitt hode også. Jeg hadde ikke orket all farting hit og dit i møter. All treningen, og å være modell. Pluss at hun oppdaterer på insta og på bloggen samt er tobarnsmor. Og driver med teater! 

Så ja. Jeg tenker at hun har disiplin og er rutinert. 

Av alle influencere er vel CBE en av de mest rutinerte og den som ser ut til å jobbe desidert mest. Andre står opp, tipser om en bok og legger ut noen linker fra Nelly. CBE er mamma, trener, leverer fantastiske bilder og god tekst på bloggen hver eneste dag. I tillegg er hun aktiv på Snapchat og Instagram. Hun er vel snart en av få som fortsatt har blogg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Milio skrev:

Av alle influencere er vel CBE en av de mest rutinerte og den som ser ut til å jobbe desidert mest. Andre står opp, tipser om en bok og legger ut noen linker fra Nelly. CBE er mamma, trener, leverer fantastiske bilder og god tekst på bloggen hver eneste dag. I tillegg er hun aktiv på Snapchat og Instagram. Hun er vel snart en av få som fortsatt har blogg. 

Jeg følger helt ærlig ingen andre blogger, men har sett innom en og annen. Sist IRaad, og der gikk jeg fort ut! 

Jeg har litt vondt for å kalle folk dumme ved navn, så det gjør jeg ikke, men noen av bloggerne/influenserne virker sånn. Totalt slapt.

Så her også scorer CBE. Hun har ihverfall normal intelligens. Og ja, det er ingen tvil om at hun kan jobben sin. Syns også det er bra bilder! De kunne kanskje latt være å legge ut mange av samme motiv, men bilden er fine! LK er en god fotograf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Jeg følger helt ærlig ingen andre blogger, men har sett innom en og annen. Sist IRaad, og der gikk jeg fort ut! 

Jeg har litt vondt for å kalle folk dumme ved navn, så det gjør jeg ikke, men noen av bloggerne/influenserne virker sånn. Totalt slapt.

Så her også scorer CBE. Hun har ihverfall normal intelligens. Og ja, det er ingen tvil om at hun kan jobben sin. Syns også det er bra bilder! De kunne kanskje latt være å legge ut mange av samme motiv, men bilden er fine! LK er en god fotograf

Har du sett Innafor på NRK? De har en episode om influencere. Vi får ikke se CBE der, men du får se noen andre profiler. Ble egentlig overrasket over hvor mye de egentlig jobber, selv om det ikke virker sånn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Milio skrev:

Har du sett Innafor på NRK? De har en episode om influencere. Vi får ikke se CBE der, men du får se noen andre profiler. Ble egentlig overrasket over hvor mye de egentlig jobber, selv om det ikke virker sånn. 

Jeg blir ikke overrasket over det. En skjønner jo at det er mange avtaler og en del møter. Syns det er rart ikke folk skjønner det, og faktisk tror at det handler om frisørtime, et par bilder og trening pr dag. Veldig merkelig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke overrasket over det. En skjønner jo at det er mange avtaler og en del møter. Syns det er rart ikke folk skjønner det, og faktisk tror at det handler om frisørtime, et par bilder og trening pr dag. Veldig merkelig. 

Tror det varierer veldig fra influencer til influencer. De fulgte moteprofil Gine Margrethe der. Har fulgt henne i mange år og har hatt inntrykk av at hun gjorde det mer som en hobby, enn at hun tjente så mye penger på det. Der tok jeg feil gitt. Det var så mye mer bak enn det som har kommet til syne hos henne. Hun blogger kanskje et par gang i mnd og har først nå nylig begynt med YouTube. Ble virkelig imponert, men også litt mer skeptisk til bransjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Milio skrev:

Tror det varierer veldig fra influencer til influencer. De fulgte moteprofil Gine Margrethe der. Har fulgt henne i mange år og har hatt inntrykk av at hun gjorde det mer som en hobby, enn at hun tjente så mye penger på det. Der tok jeg feil gitt. Det var så mye mer bak enn det som har kommet til syne hos henne. Hun blogger kanskje et par gang i mnd og har først nå nylig begynt med YouTube. Ble virkelig imponert, men også litt mer skeptisk til bransjen.

Hva ble du skeptisk til? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ble du skeptisk til? 

I det programmet kom det veldig tydelig frem markedsstrategiene som ble brukt og at de tydelig bruker denne venninnesjargongen bevisst. Et eksempel var når de viste at plaggene influencere viser frem og snakker om at de skal bruke i sommer, ofte går i retur dagen etter slik at de ikke skal betale skatt. Dette er noe jeg har mistenkt, men ble litt lettere sjokkert når det kom frem :) Gjelder ikke alle influencere selvsagt.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SoWhat? skrev:

Nå kommer det jo helt an på hvilken "vanlig" jobb man har da... 

Du store vide verden! 

22 minutter siden, Milio skrev:

Hun oppdaterer ikke bloggen hver dag. Hun er ikke aktiv på Snapchat. 

Hun viser sjelden noe fra arbeidsdagen annet enn trening, kaffekopp og lunsjtallerken. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Milio skrev:

I det programmet kom det veldig tydelig frem markedsstrategiene som ble brukt og at de tydelig bruker denne venninnesjargongen bevisst. Et eksempel var når de viste at plaggene influencere viser frem og snakker om at de skal bruke i sommer, ofte går i retur dagen etter slik at de ikke skal betale skatt. Dette er noe jeg har mistenkt, men ble litt lettere sjokkert når det kom frem :) Gjelder ikke alle influencere selvsagt.

Jeg blir ikke sjokkert. Veldig bra at det går i retur da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, SoWhat? skrev:

Akkurat det skjønner nok de fleste, men jeg beviser sterkt at cbe har såå mange møter. Det er ikke så ofte hun er i Oslo og de få gangene hun klager over rush og trafikk generelt har de nok møter i Oslo. Men de kan ikke ha det så stressende når begge to tar seg tid til å sitte i bilen nesten en hel dag. Hva gjør managementet til cbe om det er hun som har møter med alle hun skal reklamere for?  

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Du store vide verden! 

Hun oppdaterer ikke bloggen hver dag. Hun er ikke aktiv på Snapchat. 

Hun viser sjelden noe fra arbeidsdagen annet enn trening, kaffekopp og lunsjtallerken. 

Ja, det var jo en saklig og forståelig respons. Hvis du har lest her, så ser du jo at det er mer jobb en en frisørtime og trening pluss middagslaging om dagen. Jeg skjønner ikke hvorfor noen tror det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke litt av imaget til cbe.no at der vises "hverdagslivet" og ikke selve arbeidet de gjør? Jeg er kritisk til mye som cbe.no publiserer, men jeg tror det ligger mye arbeid bak. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
11 minutter siden, Oline12 skrev:

Er ikke litt av imaget til cbe.no at der vises "hverdagslivet" og ikke selve arbeidet de gjør? Jeg er kritisk til mye som cbe.no publiserer, men jeg tror det ligger mye arbeid bak. 

Fotograferingen og arbeidet med bildene tror jeg det er endel jobb med dvs LKE gjør vel dette fortsatt. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg blir ikke sjokkert. Veldig bra at det går i retur da. 

Veldig bra? Å få plagg for å kun ha det på å så sende i retur er vel ikke særlig bra

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Orly skrev:

Veldig bra? Å få plagg for å kun ha det på å så sende i retur er vel ikke særlig bra

Og hva er feil? Folk prøver da klær i forretninger, og plagget du kjøper, kan jo ti personer hatt på før deg. Om det var det du mente?

Eller??  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, 123Frustrert skrev:

Akkurat det skjønner nok de fleste, men jeg beviser sterkt at cbe har såå mange møter. Det er ikke så ofte hun er i Oslo og de få gangene hun klager over rush og trafikk generelt har de nok møter i Oslo. Men de kan ikke ha det så stressende når begge to tar seg tid til å sitte i bilen nesten en hel dag. Hva gjør managementet til cbe om det er hun som har møter med alle hun skal reklamere for?  

Det lurer jeg på også.. United Influencers gjør mesteparten av jobben ut i fra det som står på hjemmesiden deres hvert fall:

"Vi jobber med alt fra små enkeltstående kampanjer, til store langsiktige konsept. Fra å definere riktige engasjementstrategier, til å finne de riktige influencerne for din merkevare og sørge for at planen gjennomføres fra A-Å."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...