pøbelsara Skrevet 18. september 2020 #28401 Del Skrevet 18. september 2020 16 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: Som enhver journalist vil fortelle deg, så blir det en bedre sak om de også får med et tilsvar fra den det gjelder. Det er ikke presseetikk som stopper publisering ved manglende tilsvar (forutsatt at påstandene kan bekreftes), men at saken ikke er god nok uten tilsvar. Du skrev: "Mange journalister strever med å lage artikler om de store aktørene som har et kritisk blikk på bransjen - fordi veldig mange legger seg på en linje hvor det ikke er mulig å få noen kommentar - de vil ikke svare - og det er en fin måte å unngå redaksjonell omtale på - fordi redaktører og journalister synes at tilsvarsretten ikke bare må tilbys, men også brukes. Så "ingen kommentar" eller å la være å ta telefonen når joubrlåastene ringer, kan være en effektiv måte å unngå kritiske artikler i mm på." Tenk om det var så enkelt å stoppe en drittsak om seg selv? Bare ikke ta telefonen, liksom. Kjendiser og influencere over hele landet takker deg for dette rådet. At de ikke tenkte på det selv. Ja. legg merke til at jeg skriver KAN. Jeg skriver ikke at dette er en vanntett metode å unngå negativ omtale på - men utfra det du skriver, går jeg utfra at du har litt kjennskap til denne typen journalistikk - og da vet du akkurat like godt som meg, at dette har skjedd noen - NOEN - ganger. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 18. september 2020 #28402 Del Skrevet 18. september 2020 17 minutter siden, Minnie Mus skrev: Altså, hvordan kan noen tjene millioner i året på å fremstå så dum og enkel? Siste insta story, der CBE skryter av en tights som ikke viser at hun er så,så, sååå svett, pga at den ikke er gjennomsiktig???? Og at knottene på skapet skinner i solen og gir gjenskinn med teksten "elsker dette"??? Dette er en godt voksen småbarnsmor på over 30 år 😮 Da må det jo være håp for alle, og ingen trenger å gå på nav eller noe, for man kan jo tjene seg styrtrik på å fremstå som en enkel bambi, noe de aller fleste kan greie å gjennomføre. For hvem går rundt og filmer skapene sine samtidig som man skriver en sånn tekst, og publiserer det for mange tusen mennesker, mens resten av verden er opptatt av corona, krig, forsøpling, dyremisshandling osv. Hjelp, stopp verden, jeg vil av. Enda et godt eksempel på hva jeg reagerer på i denne tråden. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 18. september 2020 #28403 Del Skrevet 18. september 2020 Ja, gud forby at noen skulle kritisere noe som publiseres i en kommersiell kanal som tanketomt sludder. Det skulle tatt seg ut. 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 18. september 2020 #28404 Del Skrevet 18. september 2020 (endret) 21 minutter siden, pøbelsara skrev: Ja, gud forby at noen skulle kritisere noe som publiseres i en kommersiell kanal som tanketomt sludder. Det skulle tatt seg ut. Ja, Gud forby at noen skulle mene noe annet enn en selv i et forum på internett alle kan lese. Endret 18. september 2020 av Klink 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 18. september 2020 #28405 Del Skrevet 18. september 2020 9 minutter siden, Klink skrev: Ja, Gud forby at noen skulle mene noe annet enn en selv i et forum på internett alle kan lese. ?? Hva mener du? Jeg kommenterer din generelle fordømmelsen av denne tråden på bakgrunn av at en bruker synes det som publiseres i CBEs kanaler er tanketomt sludder. Du må mene akkurat hva du vil. Men fint om du bruker ordene dine og forteller hva du mener selv - isete for å angripe andre for hva de mener. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 18. september 2020 #28406 Del Skrevet 18. september 2020 11 minutter siden, Klink skrev: Ja, Gud forby at noen skulle mene noe annet enn en selv i et forum på internett alle kan lese. Kan du ikke mene noe om temaet i stedet for å reagere negativt på andres inntrykk av en reklamekanal? Hva mener du? 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 18. september 2020 #28407 Del Skrevet 18. september 2020 Da Anikken Jørgensen ga ut bok og fikk den anmeldt av en seriøs kritiker, ble hun fornærmet og gikk til angrep på anmelderen. Hun hevdet bla at anmelderen hverken husket hvordan det var å være ung eller ulykkelig forelsket. Det er det mest bisarre angrepet jeg har sett noen gang. AnniJor tok anmeldelsen av boken hun hadde skrevet og gitt ut - i kommersiell øyemed, går jeg ut fra, dypt personlig og så på anmeldelsen som et angrep på hennes person. Omtrent slik klink ser på Minnie Mus' beskrivelse av sin opplevelse av innholdet i CBEs innhold i hennes kommersielle SoME-kanaler - som hun lever av. Det er på en måte helt typisk for reaksjonene til mange her inne også, som ser på kritikken - som jo er system-kritikk - som en slags bitch-fight, hvor de som er kritiske til (eller angriper, i følge noen) innholdet i en kommersiell kanal, får kjeft for AT de mener noe, at de mener for mye om det, for ofte og at for mange mener noe på en gang. Jeg debatterer innhold og form i en kommersiell some-bedrift. Jeg kjenner ikke CBE eller mannen. Jeg mener noe om innholdet i kanalene hennes. Hvis noen skulle slenge med leppa eller finne på å feks kalle det CBE publiserer for tanketomt vås, betyr ikke det at man må rykke tilbake til start, eller at CBE og mannen får et "get out of jail"-card som gir dem fortsatt rett til å eksponere ungene helt uten at noen er kritiske til det. 49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 18. september 2020 #28408 Del Skrevet 18. september 2020 29 minutter siden, pøbelsara skrev: ?? Hva mener du? Jeg kommenterer din generelle fordømmelsen av denne tråden på bakgrunn av at en bruker synes det som publiseres i CBEs kanaler er tanketomt sludder. Du må mene akkurat hva du vil. Men fint om du bruker ordene dine og forteller hva du mener selv - isete for å angripe andre for hva de mener. Gjør jo det hele tiden? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halle-Palle Skrevet 18. september 2020 #28409 Del Skrevet 18. september 2020 1 time siden, pøbelsara skrev: Da Anikken Jørgensen ga ut bok og fikk den anmeldt av en seriøs kritiker, ble hun fornærmet og gikk til angrep på anmelderen. Hun hevdet bla at anmelderen hverken husket hvordan det var å være ung eller ulykkelig forelsket. Det er det mest bisarre angrepet jeg har sett noen gang. AnniJor tok anmeldelsen av boken hun hadde skrevet og gitt ut - i kommersiell øyemed, går jeg ut fra, dypt personlig og så på anmeldelsen som et angrep på hennes person. Omtrent slik klink ser på Minnie Mus' beskrivelse av sin opplevelse av innholdet i CBEs innhold i hennes kommersielle SoME-kanaler - som hun lever av. Det er på en måte helt typisk for reaksjonene til mange her inne også, som ser på kritikken - som jo er system-kritikk - som en slags bitch-fight, hvor de som er kritiske til (eller angriper, i følge noen) innholdet i en kommersiell kanal, får kjeft for AT de mener noe, at de mener for mye om det, for ofte og at for mange mener noe på en gang. Jeg debatterer innhold og form i en kommersiell some-bedrift. Jeg kjenner ikke CBE eller mannen. Jeg mener noe om innholdet i kanalene hennes. Hvis noen skulle slenge med leppa eller finne på å feks kalle det CBE publiserer for tanketomt vås, betyr ikke det at man må rykke tilbake til start, eller at CBE og mannen får et "get out of jail"-card som gir dem fortsatt rett til å eksponere ungene helt uten at noen er kritiske til det. @Lana01 @Klink @Shopgirl2014 @virkelig@Lin10 @Nudeldama @SoWhat? @Hellasinmyheart Denne bør dere lese og tenke litt over før dere fortsetter korstoget deres. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 18. september 2020 #28410 Del Skrevet 18. september 2020 10 timer siden, 123Frustrert skrev: Har du folk i din omgangskrets som forbruker mer en cbe bør du ta et alvorsord med dem og at « noen er verre» er ikke et godt argument når jobben er å påvirke andre til å gjøre det samme som henne. takk og lov er hun mye verre en alle jeg kjenner. Jeg gremmes over at min egen generasjon er så dumme og tankeløse i forhold til miljø som cbe. Kan ikke ta tog fordi det ? Tja. Hva var argumentet der igjen? Pusse opp huset x2 for å få trendfargen, og alle klærne som kastes etter ett bruk? ( det er fortsatt like miljøskadelig å produsere de selv om de hos til Fretex) Og ikke glem alle flyreisene. tilføyelse; glemte å svare på barnebursdag. om selve barnebursdagen var reklame er det et annet spørsmål for barne har blitt brukt i reklamen, så da er du vel enig i at det er feil? Enig i at bildet av barnet i reklamen burde vært unngått. mange som pusser opp hus og maler alt for ofte. Noen sorterer ikke søppel. Andre kjøper mye klær. Mange kjører mye bil, mens andre reiser for mye med fly. Jeg ser helt ærlig ikke at hun påvirker så mange til å gjøre noe man ikke alt gjør. Hadde jeg hatt pengene og det ikke hadde vært korona skulle jeg reist mye selv. Eller pusset opp huset og kjøpt de møblene jeg har lyst på. Flott hvis andre Ville valgt Finn eller noe brukt om de vant 20 mill, jeg er så ærlig å si at det hadde jeg ikke gjort. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 18. september 2020 #28411 Del Skrevet 18. september 2020 1 time siden, pøbelsara skrev: Da Anikken Jørgensen ga ut bok og fikk den anmeldt av en seriøs kritiker, ble hun fornærmet og gikk til angrep på anmelderen. Hun hevdet bla at anmelderen hverken husket hvordan det var å være ung eller ulykkelig forelsket. Det er det mest bisarre angrepet jeg har sett noen gang. AnniJor tok anmeldelsen av boken hun hadde skrevet og gitt ut - i kommersiell øyemed, går jeg ut fra, dypt personlig og så på anmeldelsen som et angrep på hennes person. Omtrent slik klink ser på Minnie Mus' beskrivelse av sin opplevelse av innholdet i CBEs innhold i hennes kommersielle SoME-kanaler - som hun lever av. Det er på en måte helt typisk for reaksjonene til mange her inne også, som ser på kritikken - som jo er system-kritikk - som en slags bitch-fight, hvor de som er kritiske til (eller angriper, i følge noen) innholdet i en kommersiell kanal, får kjeft for AT de mener noe, at de mener for mye om det, for ofte og at for mange mener noe på en gang. Jeg debatterer innhold og form i en kommersiell some-bedrift. Jeg kjenner ikke CBE eller mannen. Jeg mener noe om innholdet i kanalene hennes. Hvis noen skulle slenge med leppa eller finne på å feks kalle det CBE publiserer for tanketomt vås, betyr ikke det at man må rykke tilbake til start, eller at CBE og mannen får et "get out of jail"-card som gir dem fortsatt rett til å eksponere ungene helt uten at noen er kritiske til det. Men det er det jeg reagerer på at kritikken ofte går på personen. Personen framstiller seg slik og slik. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 18. september 2020 #28412 Del Skrevet 18. september 2020 2 minutter siden, Klink skrev: Men det er det jeg reagerer på at kritikken ofte går på personen. Personen framstiller seg slik og slik. Da går det jo nettopp ikke på personen, men på framstilling, iscenesettelse og representasjon - altså på medium og virkemidler. 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halle-Palle Skrevet 18. september 2020 #28413 Del Skrevet 18. september 2020 33 minutter siden, Klink skrev: Men det er det jeg reagerer på at kritikken ofte går på personen. Personen framstiller seg slik og slik. Men her viser du jo at du faktisk ikke skjønner premissene for diskusjonen? Det er jo hvordan personen, bloggeren CBE fremstiller seg og de rundt seg som er essensen i kritikken. Privatpersonen Caroline er det ingen som mener noe om, det er kun det hun selv publiserer som blir diskutert. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shopgirl2014 Skrevet 18. september 2020 #28414 Del Skrevet 18. september 2020 1 time siden, pøbelsara skrev: Da Anikken Jørgensen ga ut bok og fikk den anmeldt av en seriøs kritiker, ble hun fornærmet og gikk til angrep på anmelderen. Hun hevdet bla at anmelderen hverken husket hvordan det var å være ung eller ulykkelig forelsket. Det er det mest bisarre angrepet jeg har sett noen gang. AnniJor tok anmeldelsen av boken hun hadde skrevet og gitt ut - i kommersiell øyemed, går jeg ut fra, dypt personlig og så på anmeldelsen som et angrep på hennes person. Omtrent slik klink ser på Minnie Mus' beskrivelse av sin opplevelse av innholdet i CBEs innhold i hennes kommersielle SoME-kanaler - som hun lever av. Det er på en måte helt typisk for reaksjonene til mange her inne også, som ser på kritikken - som jo er system-kritikk - som en slags bitch-fight, hvor de som er kritiske til (eller angriper, i følge noen) innholdet i en kommersiell kanal, får kjeft for AT de mener noe, at de mener for mye om det, for ofte og at for mange mener noe på en gang. Jeg debatterer innhold og form i en kommersiell some-bedrift. Jeg kjenner ikke CBE eller mannen. Jeg mener noe om innholdet i kanalene hennes. Hvis noen skulle slenge med leppa eller finne på å feks kalle det CBE publiserer for tanketomt vås, betyr ikke det at man må rykke tilbake til start, eller at CBE og mannen får et "get out of jail"-card som gir dem fortsatt rett til å eksponere ungene helt uten at noen er kritiske til det. For det første, kan du ikke lenke til uttalelsene fra Jørgensen som du omtaler sånn at vi kan se om saken er slik du fremstiller den? For det andre, jeg diskuterer og kritiserer ytringer fremsatt på et forum som er åpent for alle. Jeg kjenner ikke deg eller de andre her. Jeg kritiserer ikke deg personlig, jeg kritiserer noe du har uttalt offentlig. Hvis du ikke vil at ytringene dine skal kritiseres bør du ikke uttale deg offentlig. For det tredje, er det ikke dette mange i denne tråden kritiserer influencere for, at de ytrer seg på blogg eller i andre kanaler og så tåler de ikke kritikk etterpå? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 18. september 2020 #28415 Del Skrevet 18. september 2020 (endret) 13 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: For det første, kan du ikke lenke til uttalelsene fra Jørgensen som du omtaler sånn at vi kan se om saken er slik du fremstiller den? For det andre, jeg diskuterer og kritiserer ytringer fremsatt på et forum som er åpent for alle. Jeg kjenner ikke deg eller de andre her. Jeg kritiserer ikke deg personlig, jeg kritiserer noe du har uttalt offentlig. Hvis du ikke vil at ytringene dine skal kritiseres bør du ikke uttale deg offentlig. For det tredje, er det ikke dette mange i denne tråden kritiserer influencere for, at de ytrer seg på blogg eller i andre kanaler og så tåler de ikke kritikk etterpå? https://radio.nrk.no/serie/dagsnytt-atten/sesong/201809/NMAG03019418 her er dax18-sendingen hvor annijor sa disse tingene. Spol frem til 43:20. 😊 Endret 18. september 2020 av pøbelsara 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klokkereim Skrevet 18. september 2020 #28416 Del Skrevet 18. september 2020 (endret) 47 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: Hvis du ikke vil at ytringene dine skal kritiseres bør du ikke uttale deg offentlig. Da mener du det er til sin fulle rett å kritisere CBE.no da? Fordi hun uttaler seg jo offentlig? Er det ikke det fansen mener er feil? For det tredje, er det ikke dette mange i denne tråden kritiserer influencere for, at de ytrer seg på blogg eller i andre kanaler og så tåler de ikke kritikk etterpå? De tåler kritikken, det er enkelte brukere her som ikke tåler at de blir kritisert. Endret 18. september 2020 av Klokkereim 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klaraku78 Skrevet 18. september 2020 #28417 Del Skrevet 18. september 2020 43 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: For det første, kan du ikke lenke til uttalelsene fra Jørgensen som du omtaler sånn at vi kan se om saken er slik du fremstiller den? For det andre, jeg diskuterer og kritiserer ytringer fremsatt på et forum som er åpent for alle. Jeg kjenner ikke deg eller de andre her. Jeg kritiserer ikke deg personlig, jeg kritiserer noe du har uttalt offentlig. Hvis du ikke vil at ytringene dine skal kritiseres bør du ikke uttale deg offentlig. For det tredje, er det ikke dette mange i denne tråden kritiserer influencere for, at de ytrer seg på blogg eller i andre kanaler og så tåler de ikke kritikk etterpå? Det gjelder vel for CBE også? Alt som ytres offentlig, kan kritiseres. Ellers byrde hun vel holde det privat. Og da bloggen stort sett handler om barn, kropp og kjøpe, kjøpe og kjøpe, så må det være lov å kritisere. Eller hvordan var det igjen... 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 18. september 2020 #28418 Del Skrevet 18. september 2020 17 minutter siden, Klokkereim skrev: Jeg er drittlei av å bli omtalt som fans. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 18. september 2020 #28419 Del Skrevet 18. september 2020 5 minutter siden, Klink skrev: Jeg er drittlei av å bli omtalt som fans. Enig her, ingenting av det metakritikere skriver taler for kategoriseringen "fans". Alt dreier seg derimot, slik jeg leser innleggene deres, om å angripe kritikerne i tråden, gjerne med brukerdebatt og diverse avsporinger. Ingenting om å faktisk forsvare eller fremsnakke innholdet i CBEs kanaler. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 18. september 2020 #28420 Del Skrevet 18. september 2020 2 minutter siden, Aricia skrev: Enig her, ingenting av det metakritikere skriver taler for kategoriseringen "fans". Alt dreier seg derimot, slik jeg leser innleggene deres, om å angripe kritikerne i tråden, gjerne med brukerdebatt og diverse avsporinger. Ingenting om å faktisk forsvare eller fremsnakke innholdet i CBEs kanaler. Selvfølgelig 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå