virkelig Skrevet 17. september 2020 #28321 Skrevet 17. september 2020 3 minutter siden, CecilieX skrev: Nei. Det som skjer er ganske riktig at noen ytrer en mening. Deretter blir man møtt med spørsmål og motargumenter. Det er mange som er kritiske til CBE sin influencervirksomhet i denne tråden, så det burde ikke komme som noen overraskelse at man a) får mange svar og b) blir møtt med motargumenter. Etter å ha deltatt i denne tråden plukker man opp særdeles mange gode argumenter og får finslipt sin argumentasjon. Skjønner det er frustrerende å stadig komme til kort. Det er ikke spørsmål og motargumenter @SoWhat?har blitt møtt med av flere , med her har faste kritikerne av CB kommet i flokk og hakket løs på vedkommende, blitt ufine flere og stilt spørsmål ved inteligensen hennes bl.a. Og begynne kommentere på at vedkommende mangler et verb, det er også vanlig at skjer mot de som forsvarer CBE. Det er ikke alle som har vokst opp med norsk, folk har dysleksi osv. Men slik denne tråden har utviklet seg over flere sider er en ren kampanje mot @SoWhat?, minner om skolegården på ungdomsskolen hvor en flere jenter rokker seg sammen mot denne ene. utrolig ufint av flere. Merkelig at moderator ikke slår ned på dette. 8
Gjest CecilieX Skrevet 17. september 2020 #28322 Skrevet 17. september 2020 14 minutter siden, CecilieX skrev: I rest my case. Nok et godt eksempel på manglende evne til argumentasjon. Denne gangen er det også uklart hvilken del av «oppgaven» du svarer på. Og språklig sett mangler du er verb slik at setningen din blir ufullstendig. 10 minutter siden, SoWhat? skrev: Beklager manglende verb. Jeg vokste ikke opp med norsk språk, så noen feil blir der jo. Og jeg har holdt meg for god til å kommentere andres mangel på rettskrivning, og,-å- feil pluss. Men du må gjerne rette på meg! Jeg kommenterer ikke rettskriving. Jeg kommenterer at innleggene dine ikke er spesielt overbevisende, siden du klager over at folk her ikke tar til seg det du skriver. Forøvrig kostelig avsporing i retning av offermentalitet. #buhu
SoWhat? Skrevet 17. september 2020 #28323 Skrevet 17. september 2020 4 minutter siden, Lavande skrev: 👍 👏 Ja, det ligger nok langt over hodene våre. Så hvorfor skriver du videre da? 1
MaleficentAurora Skrevet 17. september 2020 #28324 Skrevet 17. september 2020 Akkurat nå, SoWhat? skrev: Beklager. Jeg skjønner ikke et kvekk av det Du prøver å formidle her. Så bra, da vet du hvordan det er for oss andre her i tråden når du skal prøve å formidle noe uten kilde eller dokumentasjoner på dine meninger å påstander etc. 10
SoWhat? Skrevet 17. september 2020 #28325 Skrevet 17. september 2020 2 minutter siden, virkelig skrev: Det er ikke spørsmål og motargumenter @SoWhat?har blitt møtt med av flere , med her har faste kritikerne av CB kommet i flokk og hakket løs på vedkommende, blitt ufine flere og stilt spørsmål ved inteligensen hennes bl.a. Og begynne kommentere på at vedkommende mangler et verb, det er også vanlig at skjer mot de som forsvarer CBE. Det er ikke alle som har vokst opp med norsk, folk har dysleksi osv. Men slik denne tråden har utviklet seg over flere sider er en ren kampanje mot @SoWhat?, minner om skolegården på ungdomsskolen hvor en flere jenter rokker seg sammen mot denne ene. utrolig ufint av flere. Merkelig at moderator ikke slår ned på dette. Takk for observasjonen! Men jeg er ikke så nærtagende og vet min intelligens 🙂 men klart, det er jo ikke greit med slike angrep. 5
MaleficentAurora Skrevet 17. september 2020 #28326 Skrevet 17. september 2020 3 minutter siden, virkelig skrev: Det er ikke spørsmål og motargumenter @SoWhat?har blitt møtt med av flere , med her har faste kritikerne av CB kommet i flokk og hakket løs på vedkommende, blitt ufine flere og stilt spørsmål ved inteligensen hennes bl.a. Og begynne kommentere på at vedkommende mangler et verb, det er også vanlig at skjer mot de som forsvarer CBE. Det er ikke alle som har vokst opp med norsk, folk har dysleksi osv. Men slik denne tråden har utviklet seg over flere sider er en ren kampanje mot @SoWhat?, minner om skolegården på ungdomsskolen hvor en flere jenter rokker seg sammen mot denne ene. utrolig ufint av flere. Merkelig at moderator ikke slår ned på dette. Det har blitt rapportert. Men moderatorer har 48 timer på seg til og gå gjennom alt sammen og rydde opp i tråden for personangrep, hersketeknikker, brukerdebatt, helsing, trakassering etc. 5
SoWhat? Skrevet 17. september 2020 #28327 Skrevet 17. september 2020 2 minutter siden, MaleficentAurora skrev: Så bra, da vet du hvordan det er for oss andre her i tråden når du skal prøve å formidle noe uten kilde eller dokumentasjoner på dine meninger å påstander etc. Nei, jeg vet overhodet ikke hvordan det er for dere andre i tråden her. Innlevelsen min stopper ett sted. 2
Gjest Snøsøta Skrevet 17. september 2020 #28328 Skrevet 17. september 2020 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Takk for observasjonen! Men jeg er ikke så nærtagende og vet min intelligens 🙂 men klart, det er jo ikke greit med slike angrep. Sterke ord fra folk som kommer inn i tråden med hovedformål å angripe deltakerne.
Gjest CecilieX Skrevet 17. september 2020 #28329 Skrevet 17. september 2020 Jeg synes det er rart at dere metakritikere lar dere hisse opp av metakritikk. 😂😂😂
Gjest Lavande Skrevet 17. september 2020 #28330 Skrevet 17. september 2020 (endret) 8 timer siden, Lavande skrev: Her er innlegget du sikter til: Alle kan se at lenken ble lagt ved som dokumentasjon på det jeg skrev. Noe Kvinneguiden krever at vi skal gjøre i Slike tilfeller. At du iķke gadd å gå inn på lenken, når du lurte på hva som var ment som "omfattende", får være opp til deg. Det jeg reagerer på er den ufine tonen, der du beskylder meg for dårlig debattskikk, når jeg faktisk gjør det motsatte. Jeg ga opp å forklare dette. 1 time siden, SoWhat? skrev: Ja, det ligger nok langt over hodene våre. Så hvorfor skriver du videre da? Er det en hyggelig tone? Hvem er det som driver med personangrep/brukerdebatt? Endret 17. september 2020 av Lavande
Hellasinmyheart Skrevet 17. september 2020 #28331 Skrevet 17. september 2020 (endret) 31 minutter siden, SoWhat? skrev: Beklager manglende verb. Jeg vokste ikke opp med norsk språk, så noen feil blir der jo. Og jeg har holdt meg for god til å kommentere andres mangel på rettskrivning, og,-å- feil pluss. Men du må gjerne rette på meg! Det er faktisk helt utrolig at du orker disse hersketeknikkene. Imponerende at du fremdeles er høflig mens den harde kjerne her holder på med sin sedvanlige angrep på meningsmotstandere over flere sider i sin higen etter å slå ned på den minste kritikk av «debatten» her inne. Forøvrig helt enig med @Nudeldamai det som skrives over her. Endret 17. september 2020 av Hellasinmyheart 9
MaleficentAurora Skrevet 17. september 2020 #28332 Skrevet 17. september 2020 Akkurat nå, SoWhat? skrev: Nei, jeg vet overhodet ikke hvordan det er for dere andre i tråden her. Innlevelsen min stopper ett sted. Enda godt at du sier det. Det har vært fint om du kunne vedlegger dokumentasjoner og kilder til videre debattering om CBE&co. Det gjør så alt så mye enklere å man slipper da og ta den kjedelig dansen rundt grøten, for å skjønne motstanderen sitt poeng. Det er faktisk lærerikt å få linket til kilde slik at man faktisk får sett flere sider av det som blir diskutert. 8
SoWhat? Skrevet 17. september 2020 #28333 Skrevet 17. september 2020 2 minutter siden, MaleficentAurora skrev: Enda godt at du sier det. Det har vært fint om du kunne vedlegger dokumentasjoner og kilder til videre debattering om CBE&co. Det gjør så alt så mye enklere å man slipper da og ta den kjedelig dansen rundt grøten, for å skjønne motstanderen sitt poeng. Det er faktisk lærerikt å få linket til kilde slik at man faktisk får sett flere sider av det som blir diskutert. Jeg kan ikke ta ansvar for at man ikke skjønner poeng altså. Jeg forklarer og oppgir grunn for mine meninger, og om dere ikke forstår...ok. Jeg har sagt klart at alt dere linker til vedrørende barn i sosiale media osv går på skjønn. Og det gjør det. Barn har rett på privatliv. Sies det hele tiden her inne. Jeg er enig. Og jeg tror jentene til CBE og LKE får det. Absolutt. 3
LilleSnupp Skrevet 17. september 2020 #28334 Skrevet 17. september 2020 (endret) Fascinerende! Samme skjer igjen og igjen! De samme brukerne kommer inn for å angripe kritikerne, så kommer avsporingene, kveruleringen, det var ikke deg jeg svarte så hvorfor skriver du til meg, runddansen, jeg leser ikke linker/dokumentasjon/bloggen.. og til slutt kommer anklagene om at vedkommende blir hetset, angrepet i flokk, møtt med ufin debattskikk før squaden kommer ilende til for å støtte opp om denne forferdelige behandlingen vedkommende er blitt utsatt for mens en selv bare er snill, høflig og from.. mens selvinnsikten befinner seg millioner av lysår borte! Sånn går no dagan! Endret 17. september 2020 av LilleSnupp 38
Gjest Snøsøta Skrevet 17. september 2020 #28335 Skrevet 17. september 2020 Nei sjå, hele gjengen i arbeid @SoWhat?@Nudeldama@Shopgirl2014@Hellasinmyheart Med en throwback til de som har bidratt tidligere i uka @Klink@Levina. Beklager om noen føler seg utelatt. Men siden dere nå engang er samlet her: Denne uka har CBE.no brukt en barnebursdag til spons og reklame til inntekt for bedriften (Fakta - ikke til diskusjon) Hva synes dere om det? Her er det flere spørsmål det går an å ta tak i: 1) Er det OK å få sponset kake/ballonger som blir publisert for 300.000 følgere? 2) Er det OK å bruke barns bursdag i reklame i det hele tatt? 3) Hva tenker dere om overdådigheten og forbruksbonansaen i bursdagen? Er det OK? Bare tre av mange spørsmål som er relevante for tråden. Enkle spørsmål som folk flest klarer å ta stilling til og begrunne hvorfor de mener det ene eller det andre, Skjønner om @SoWhat er litt utslitt av å prøve å pense debatten over på deltakerne her inne, men noen må vel ha en mening?
Frøken Scott Skrevet 17. september 2020 #28336 Skrevet 17. september 2020 2 minutter siden, Snøsøta skrev: Nei sjå, hele gjengen i arbeid @SoWhat?@Nudeldama@Shopgirl2014@Hellasinmyheart Med en throwback til de som har bidratt tidligere i uka @Klink@Levina. Beklager om noen føler seg utelatt. Men siden dere nå engang er samlet her: Denne uka har CBE.no brukt en barnebursdag til spons og reklame til inntekt for bedriften (Fakta - ikke til diskusjon) Hva synes dere om det? Her er det flere spørsmål det går an å ta tak i: 1) Er det OK å få sponset kake/ballonger som blir publisert for 300.000 følgere? 2) Er det OK å bruke barns bursdag i reklame i det hele tatt? 3) Hva tenker dere om overdådigheten og forbruksbonansaen i bursdagen? Er det OK? Bare tre av mange spørsmål som er relevante for tråden. Enkle spørsmål som folk flest klarer å ta stilling til og begrunne hvorfor de mener det ene eller det andre, Skjønner om @SoWhat er litt utslitt av å prøve å pense debatten over på deltakerne her inne, men noen må vel ha en mening? Jeg kan svare for dem! 1) Jaaa, så gøy! Så smart forretningskvinne hun er! Så utrolig heldig bursdagsbarn, får fiiiiiineste bursdagen av alle. 2) Jaaa, så gøy! Så stolte mammaer skjuler jo ikke at de har barn! 3) Jaa, så gøy! Så solidarisk hun er, dette skaper jo såååå mange arbeidsplasser. Og det er jo bare å kildesortere de 50 kiloene med søppel daaa. 33
Klink Skrevet 17. september 2020 #28337 Skrevet 17. september 2020 2 timer siden, Snøsøta skrev: Nei sjå, hele gjengen i arbeid @SoWhat?@Nudeldama@Shopgirl2014@Hellasinmyheart Med en throwback til de som har bidratt tidligere i uka @Klink@Levina. Beklager om noen føler seg utelatt. Men siden dere nå engang er samlet her: Denne uka har CBE.no brukt en barnebursdag til spons og reklame til inntekt for bedriften (Fakta - ikke til diskusjon) Hva synes dere om det? Her er det flere spørsmål det går an å ta tak i: 1) Er det OK å få sponset kake/ballonger som blir publisert for 300.000 følgere? 2) Er det OK å bruke barns bursdag i reklame i det hele tatt? 3) Hva tenker dere om overdådigheten og forbruksbonansaen i bursdagen? Er det OK? Bare tre av mange spørsmål som er relevante for tråden. Enkle spørsmål som folk flest klarer å ta stilling til og begrunne hvorfor de mener det ene eller det andre, Skjønner om @SoWhat er litt utslitt av å prøve å pense debatten over på deltakerne her inne, men noen må vel ha en mening? 1: ja, så lenge det er merket på riktig måte. 2: nei, her må jeg gi meg, selv om cbe på langt nær er den verste. 3: Det er hennes valg. Syns det så ut som noe jeg hadde elsket som barn. Forbruket til de fleste i Norges land er het hinsides om en er opptatt av miljø. 2
Klink Skrevet 17. september 2020 #28338 Skrevet 17. september 2020 2 timer siden, Snøsøta skrev: Nei sjå, hele gjengen i arbeid @SoWhat?@Nudeldama@Shopgirl2014@Hellasinmyheart Med en throwback til de som har bidratt tidligere i uka @Klink@Levina. Beklager om noen føler seg utelatt. Men siden dere nå engang er samlet her: Denne uka har CBE.no brukt en barnebursdag til spons og reklame til inntekt for bedriften (Fakta - ikke til diskusjon) Hva synes dere om det? Her er det flere spørsmål det går an å ta tak i: 1) Er det OK å få sponset kake/ballonger som blir publisert for 300.000 følgere? 2) Er det OK å bruke barns bursdag i reklame i det hele tatt? 3) Hva tenker dere om overdådigheten og forbruksbonansaen i bursdagen? Er det OK? Bare tre av mange spørsmål som er relevante for tråden. Enkle spørsmål som folk flest klarer å ta stilling til og begrunne hvorfor de mener det ene eller det andre, Skjønner om @SoWhat er litt utslitt av å prøve å pense debatten over på deltakerne her inne, men noen må vel ha en mening? 1: ja, så lenge det er merket på riktig måte. 2: nei, her må jeg gi meg, selv om cbe på langt nær er den verste. 3: Det er hennes valg. Syns det så ut som noe jeg hadde elsket som barn. Forbruket til de fleste i Norges land er het hinsides om en er opptatt av miljø. 2
SoWhat? Skrevet 17. september 2020 #28339 Skrevet 17. september 2020 2 timer siden, Snøsøta skrev: Nei sjå, hele gjengen i arbeid @SoWhat?@Nudeldama@Shopgirl2014@Hellasinmyheart Med en throwback til de som har bidratt tidligere i uka @Klink@Levina. Beklager om noen føler seg utelatt. Men siden dere nå engang er samlet her: Denne uka har CBE.no brukt en barnebursdag til spons og reklame til inntekt for bedriften (Fakta - ikke til diskusjon) Hva synes dere om det? Her er det flere spørsmål det går an å ta tak i: 1) Er det OK å få sponset kake/ballonger som blir publisert for 300.000 følgere? 2) Er det OK å bruke barns bursdag i reklame i det hele tatt? 3) Hva tenker dere om overdådigheten og forbruksbonansaen i bursdagen? Er det OK? Bare tre av mange spørsmål som er relevante for tråden. Enkle spørsmål som folk flest klarer å ta stilling til og begrunne hvorfor de mener det ene eller det andre, Skjønner om @SoWhat er litt utslitt av å prøve å pense debatten over på deltakerne her inne, men noen må vel ha en mening? Ser ikke det store problemet med å bli sponset. Jeg er ikke med på premissene her. Rammene rundt ble sponset. Ok. Jeg har ingen videre mening om det. Jeg syns ikke at det var overdådig. Hva var overdådig? Det var ballonger, et tema med noen rekvisitter og kake og ostepizza. Hm. Det var kjempefint med ballongene, jeg ville elsket dette som barn. 5
Shopgirl2014 Skrevet 17. september 2020 #28340 Skrevet 17. september 2020 2 timer siden, Snøsøta skrev: Nei sjå, hele gjengen i arbeid @SoWhat?@Nudeldama@Shopgirl2014@Hellasinmyheart Med en throwback til de som har bidratt tidligere i uka @Klink@Levina. Beklager om noen føler seg utelatt. Men siden dere nå engang er samlet her: Denne uka har CBE.no brukt en barnebursdag til spons og reklame til inntekt for bedriften (Fakta - ikke til diskusjon) Hva synes dere om det? Her er det flere spørsmål det går an å ta tak i: 1) Er det OK å få sponset kake/ballonger som blir publisert for 300.000 følgere? 2) Er det OK å bruke barns bursdag i reklame i det hele tatt? 3) Hva tenker dere om overdådigheten og forbruksbonansaen i bursdagen? Er det OK? Bare tre av mange spørsmål som er relevante for tråden. Enkle spørsmål som folk flest klarer å ta stilling til og begrunne hvorfor de mener det ene eller det andre, Skjønner om @SoWhat er litt utslitt av å prøve å pense debatten over på deltakerne her inne, men noen må vel ha en mening? 1) Er det OK å få sponset kake/ballonger som blir publisert for 300.000 følgere? Ja, så lenge det er merket i henhold til gjeldende lovverk. 2) Er det OK å bruke barns bursdag i reklame i det hele tatt? Ja, det ingenting som tyder på at barn tar skade av bursdagsfeiringen deres blir brukt i reklameinnlegg og det er ikke i strid med lovverket. 3) Hva tenker dere om overdådigheten og forbruksbonansaen i bursdagen? Er det OK? Ja, det er opp til hver enkelt hvor mye man ønsker å bruke på en bursdagsfeiring. 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå