Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Noen mennesker næres av oppmerksomhet, uansett om den er positiv eller negativ. 

Der er vi enige. Det er ikke ok da. Folk bør bli sett for den de er. Og da er det sjelden bare negativt.

Endret av SoWhat?
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, CecilieX skrev:

Dette er eksempel på mangel på vektige argumenter. Tror du at du hadde fått bestått på eksamen hvis oppgaven hadde vært en argumenterende tekst? Dette er et diskusjonsforum der formålet for de fleste er å argumentere for eller i mot. 

Ja, herregud. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SoWhat? skrev:

Det er ikke alltid hva folk sier og spør om som er det viktige, men måten de spør på.

Jeg skal ikke leke psykolog, men jeg tror C er en veldig snill og også følsom person. Jeg tror også at hun var usikker i perioder. Da hun startet å blogge, så var jo alt uskyldig, og leserne var jo hyggelige med henne? Jeg kan lite om den første tiden, men inntrykket jeg har fått. Så fikk hun flere lesere, og det ble mer om mer business. Det er lett å miste litt kontroll og oversikt i et nytt landskap, og jo mer suksess hun hadde, jo flere kritikere og såkalte "hatere" ble det. Det er jo typisk over alt. Stikk deg fram, og vit at hatere alltid vil dukke opp.

Jeg tror ting gikk innpå henne i perioder den gang. Jeg tror LK bare ville forsvare henne. Ikke på riktig måte, men en kan jo lett skjønne intensjonen hans, om en er uenig i fremgangsmåten. 

Jeg vet ikke hva du mener med at jeg har kjøpt narrativet deres? Jeg har jo hele tide sagt at hun selger en illusjon. Eller at bedriften gjør det. Jeg har skjønt det folk ble overrasket over å se på NRK om influencere og apparatet bak. Jeg har skjønt at dette er en jobb. Så hva har jeg kjøpt?

Jeg ser også privatpersoner bak buisnissen, og jeg syns de opptrer som skikkelige folk og gode foreldre. Alt det forklarte jeg i går da. 

Jeg skal gjøre et forsøk på å innta ditt perspektiv. Faktum er at jeg tidlig også forsøkte å leke psykolog for å forstå hvordan CBE tenkte, jeg skrev noe om at all kritikken sikkert kunne oppleves som et tog i full fart, uten at CBE forstod hvordan hun kunne stoppe det løpske toget. Det var før jeg skjønte at de ikke hadde noe ønske om å forholde seg til kritikken som gikk på ansvaret de har som påvirkere. 

Som flere metakritikere før deg er du også opptatt av hvordan hun som privatperson lider under å få kritikk. Det er flott å være empatisk. Jeg lurer på hvordan det står til med din empati for de som har utviklet spiseforstyrrelser av å lese bloggen? Eller de gravide som valgte å slanke seg i svangerskapet fordi de så hvor liten mage CBE hadde? Eller de som gråt sine modige tårer av sine strekkmerker, og mage som ikke trakk seg sammen slik som CBE viste at hennes hadde gjort etter 4 dager. Har du empati for dem? For det burde engasjere deg like mye. Jeg kunne ha dokumentert at fagfolk har fortalt som slike opplevelser der de peker på CBE som bakgrunn, men siden du ikke gidder å lese lenker så lar være. 

For å sammenfatte: Hvorfor er CBE sine følelser viktigere enn følelsene til alle dem som blir negativt påvirket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, ella morax skrev:

Vil bare skyte kjapt inn: Du kan ikke vite hvem som henger her. Jeg besøker denne tråden daglig. Men det er ingen som "ser" meg. Jeg leser. Og plusser på innlegg jeg er enig i. Jeg kan ikke være den eneste som gjør det, vel?

Denne tråden har forresten vært min hovedkilde til å bli kritisk til influencerbransjen. Har blitt mer opplyst ang. eksponering av barn, feil merking av reklame, blokkering av kritiske røster og røkting av kommentarfelt. Gidder ikke bruke tiden min på bloggere og influencere lenger. Henger på KG istedet.

Sånn. Nå skal jeg bli stille igjen 🤐😉

Dette kunne jeg også skrevet! Denne tråden har vært en øyeåpner for meg. Takk til dere som er mest aktive. 

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gjøre et forsøk på å innta ditt perspektiv. Faktum er at jeg tidlig også forsøkte å leke psykolog for å forstå hvordan CBE tenkte, jeg skrev noe om at all kritikken sikkert kunne oppleves som et tog i full fart, uten at CBE forstod hvordan hun kunne stoppe det løpske toget. Det var før jeg skjønte at de ikke hadde noe ønske om å forholde seg til kritikken som gikk på ansvaret de har som påvirkere. 

Som flere metakritikere før deg er du også opptatt av hvordan hun som privatperson lider under å få kritikk. Det er flott å være empatisk. Jeg lurer på hvordan det står til med din empati for de som har utviklet spiseforstyrrelser av å lese bloggen? Eller de gravide som valgte å slanke seg i svangerskapet fordi de så hvor liten mage CBE hadde? Eller de som gråt sine modige tårer av sine strekkmerker, og mage som ikke trakk seg sammen slik som CBE viste at hennes hadde gjort etter 4 dager. Har du empati for dem? For det burde engasjere deg like mye. Jeg kunne ha dokumentert at fagfolk har fortalt som slike opplevelser der de peker på CBE som bakgrunn, men siden du ikke gidder å lese lenker så lar være. 

For å sammenfatte: Hvorfor er CBE sine følelser viktigere enn følelsene til alle dem som blir negativt påvirket?

Vet du at noen har utviklet spiseforstyrrelse av å lese bloggen? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, SoWhat? skrev:

Ja, herregud. 

I rest my case. Nok et godt eksempel på manglende evne til argumentasjon. Denne gangen er det også uklart hvilken del av «oppgaven» du svarer på. Og språklig sett mangler du er verb slik at setningen din blir ufullstendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes diskusjonen med @SoWhat? over de siste sidene er veldig illustrerende for denne tråden. Noen kommer inn og skriver sin mening, og det kan bare ikke tolereres. Man blir hoppet på av en mengde brukere av den faste kjernen og blir overveldet av mengden spørsmål, kommentarer, sitater, innlegg og lenker, når alt man gjorde var å si en mening. 

Når man da bare fortsetter med å si sin mening og ikke blir med på denne gish-galoppen så blir innleggene fra kjernen gradvis mer og mer ufine, latterliggjørende, hånende og fulle av hersketeknikker. Som enkeltbruker som står i en slik storm så er man bare et menneske så det kan ende med at man slenger med leppa selv til slutt - og får da virkelig høre hvor ufin debatteknikk man har, totalt blottet for selvinnsikt over hvordan kjernen selv har oppført seg i samlet tropp.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, CecilieX skrev:

I rest my case. Nok et godt eksempel på manglende evne til argumentasjon. Denne gangen er det også uklart hvilken del av «oppgaven» du svarer på. Og språklig sett mangler du er verb slik at setningen din blir ufullstendig. 

Beklager manglende verb. Jeg vokste ikke opp med norsk språk, så noen feil blir der jo. Og jeg har holdt meg for god til å kommentere andres mangel på rettskrivning, og,-å- feil pluss. Men du må gjerne rette på meg!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nudeldama skrev:

Jeg synes diskusjonen med @SoWhat? over de siste sidene er veldig illustrerende for denne tråden. Noen kommer inn og skriver sin mening, og det kan bare ikke tolereres. Man blir hoppet på av en mengde brukere av den faste kjernen og blir overveldet av mengden spørsmål, kommentarer, sitater, innlegg og lenker, når alt man gjorde var å si en mening. 

Når man da bare fortsetter med å si sin mening og ikke blir med på denne gish-galoppen så blir innleggene fra kjernen gradvis mer og mer ufine, latterliggjørende, hånende og fulle av hersketeknikker. Som enkeltbruker som står i en slik storm så er man bare et menneske så det kan ende med at man slenger med leppa selv til slutt - og får da virkelig høre hvor ufin debatteknikk man har, totalt blottet for selvinnsikt over hvordan kjernen selv har oppført seg i samlet tropp.

Hør hør!!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Vet du at noen har utviklet spiseforstyrrelse av å lese bloggen? 

Jepp, men ingen vits å bruke tid på dokumentasjon, siden du ikke leser slike lenker. 

Er det ikke gøy å bli møtt med motdebattanter som bare lirer av seg påstander uten å argumentere for dem? Du må nesten bare ta mitt ord for det. 

Alle som har fulgt denne debatten har sett dette dokumentert flere ganger. Hvis de leser lenkene vel og merke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nudeldama skrev:

Riktig observert. Man kan miste tålmodigheten. Hm. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, men ingen vits å bruke tid på dokumentasjon, siden du ikke leser slike lenker. 

Er det ikke gøy å bli møtt med motdebattanter som bare lirer av seg påstander uten å argumentere for dem? Du må nesten bare ta mitt ord for det. 

Alle som har fulgt denne debatten har sett dette dokumentert flere ganger. Hvis de leser lenkene vel og merke. 

Det er forskjell på påstand og meninger. Det bør dere lære dere. Du kommer med en alvorlig påstand! Jeg har ikke gjort det. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Nudeldama skrev:

👏👏👏

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Nudeldama skrev:

Nei. 

Det som skjer er ganske riktig at noen ytrer en mening. Deretter blir man møtt med spørsmål og motargumenter. Det er mange som er kritiske til CBE sin influencervirksomhet i denne tråden, så det burde ikke komme som noen overraskelse at man a) får mange svar og b) blir møtt med motargumenter. Etter å ha deltatt i denne tråden plukker man opp særdeles mange gode argumenter og får finslipt sin argumentasjon. 

Skjønner det er frustrerende å stadig komme til kort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, CecilieX skrev:

Nei. 

Det som skjer er ganske riktig at noen ytrer en mening. Deretter blir man møtt med spørsmål og motargumenter. Det er mange som er kritiske til CBE sin influencervirksomhet i denne tråden, så det burde ikke komme som noen overraskelse at man a) får mange svar og b) blir møtt med motargumenter. Etter å ha deltatt i denne tråden plukker man opp særdeles mange gode argumenter og får finslipt sin argumentasjon. 

Skjønner det er frustrerende å stadig komme til kort. 

De som kommer til kort melder seg ut av debatten? Ok. Syns det er fair. Og så lurer jeg litt på i mitt stille sinn om De som er en flokk her, hadde klart å stå mot og argumentere alene som vi få som er uenige her, gjør? 

Vi må  hanskes med en virvelvind av angrep, eller "angrep". Og det mens flokken rapporterer seg varm. Veldig spesielt. Og det sier noe. Men psykologi er vel bannlyst her 🙂

Endret av SoWhat?
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
8 minutter siden, Nudeldama skrev:

Ja gud forby at noen underbygger argumentene sine i en diskusjon med linker og sitater. Helt på jordet at noen kommenterer og stiller spørsmål i et diskusjonsforum. Tråden ligger kanskje et stykke over hodet på dere, @Nudeldama@SoWhat?@Shopgirl2014 hvis forventningene om at man skal holde seg til trådens tema og underbygge påstander med dokumentasjon blir for høye.

Jeg har ikke sett et eneste innlegg hvor noen av dere har diskutert CBE.no, alle innlegg handler om å rakke ned på eller diskreditere de andre deltakerne i tråden eller diskusjonen i seg selv. Så klager dere om folk her inne blir gretne? Jeg har til gode å se et fornuftig svar på spørsmålene mine til deg @SoWhat? om stalking og fakta, eller andre spørsmål som går på sak i denne tråden. Er meningen din viktigere enn dokumenterbare fakta? Og skal vi bare akseptere den sånn uten videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 minutter siden, SoWhat? skrev:

Det er forskjell på påstand og meninger. Det bør dere lære dere. Du kommer med en alvorlig påstand! Jeg har ikke gjort det. 

Skyt det fra rette hold... Du har altså ikke kontroll eller oversikt på hva du har sagt siden mandagen om det ene å det andre. Svært lite har innholdt om CBE&co. Engasjementet ditt er nok så på sitt høyeste nivå, og godt er nå så det fra noen som sjelden og sjeldnere er engasjert. Begynner å bli slitsomt dette med å se på en vaiende henge bru som ikke har noe som helst med tråden eller debatten rundt CBE&co og gjøre.

tenor.gif

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snøsøta skrev:

Ja gud forby at noen underbygger argumentene sine i en diskusjon med linker og sitater. Helt på jordet at noen kommenterer og stiller spørsmål i et diskusjonsforum. Tråden ligger kanskje et stykke over hodet på dere, @Nudeldama@SoWhat?@Shopgirl2014 hvis forventningene om at man skal holde seg til trådens tema og underbygge påstander med dokumentasjon blir for høye.

Jeg har ikke sett et eneste innlegg hvor noen av dere har diskutert CBE.no, alle innlegg handler om å rakke ned på eller diskreditere de andre deltakerne i tråden eller diskusjonen i seg selv. Så klager dere om folk her inne blir gretne? Jeg har til gode å se et fornuftig svar på spørsmålene mine til deg @SoWhat? om stalking og fakta, eller andre spørsmål som går på sak i denne tråden. Er meningen din viktigere enn dokumenterbare fakta? Og skal vi bare akseptere den sånn uten videre?

👍  👏  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Skyt det fra rette hold... Du har altså ikke kontroll eller oversikt på hva du har sagt siden mandagen om det ene å det andre. Svært lite har innholdt om CBE&co. Engasjementet ditt er nok så på sitt høyeste nivå, og godt er nå så det fra noen som sjelden og sjeldnere er engasjert. Begynner å bli slitsomt dette med å se på en vaiende henge bru som ikke har noe som helst med tråden eller debatten rundt CBE&co og gjøre.

tenor.gif

Beklager. Jeg skjønner ikke et kvekk av det Du prøver å formidle her. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...