Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
7 minutter siden, pøbelsara skrev:

Mener du det er greit med eksponerende bilde av barnet fordi det er reklame som er merket riktig?

Og CBE viser virkelig adskillig mer av barna enn bakhodene. Filmer, bilder, til og med en helt privat stund hvor barnet gir uttrykk for sin kjærlighet og beundring for moren, er postet i mors kommersielle kanaler. 

Forstår bare ikke de som mener CBE (og andre influencere) ikke viser barna i sårbare situasjoner. Å blottlegge et øyeblikk hvor barn sier noe fortrolig er i mine øyne et veldig sårbart øyeblikk. Blir trist av å tenke på at slikt skal altså alle som trykker seg inn på kanalen vite om. Hva om det var slik at de la ut noe veldig negativt et barn sier, Hadde man da ment at det var ok? Mest sannsynlig ikke, for det er et privat øyeblikk som er ment mellom den som sier det og mottaker. 

• Liker 28
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Halle-Palle skrev:

Hvorfor insisterer du på å legge ord i munnen på meg? Slutt med det!

Hvor har jeg skrevet at cbe skal ta lærdom av andre bloggere?!?? Det kunne jeg faktisk aldri drømme om å mene. 

Beklager, jeg siterer innlegg og svarer på det. Og så lager jeg avsnitt og kommenterer andre ting jeg har lest også uten at det er det aktuelle innlegget jeg da kommenterer. 

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, Lana01 skrev:

Jeg synes det er flott at hun delte dette bildet, og er enig med at det er en positiv ting at hun fremmer amming. Har selv likt bildet på Insta. . Eksempelet ble trukket frem, da det var det siste hun har delt. Reagerer på at CBE får masse tyn for at hun deler, mens Funkygine som når hun til langt flere , slipper unna. Hvorfor det? 

Du sier det er flott at Funkygine fremmer amming. Er det flott for sønnen hennes som får bilde av seg selv på sosiale medier hvor han suger pupp? Hun kan fremme amming på en annen måte. Det er ikke første gang hun legger ut bilde av at han suger pupp.

(For ordens skyld: Det er ikke noe galt i å amme, fremme amming, amme offentlig osv).

• Liker 9
Skrevet
45 minutter siden, pøbelsara skrev:

Mener du det er greit med eksponerende bilde av barnet fordi det er reklame som er merket riktig?

Og CBE viser virkelig adskillig mer av barna enn bakhodene. Filmer, bilder, til og med en helt privat stund hvor barnet gir uttrykk for sin kjærlighet og beundring for moren, er postet i mors kommersielle kanaler. 

For det første jeg mener at feks et ammebilde er verre eksponering enn et barn som står oppstilt. Altså verre om en skal sammenligne hva dom er verst å dele.  Som eksempel. Selve ammingen eller bilde av det har jeg ingen problemer med, det er jo koselig. 

Så jeg syns bilde med cbe og babyen er like ille som funkygine ditt med tanke på eksponering. 
Husker ikke hva jeg mente med reklamen, men det var eg svar på k knegger jeg siterte. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, LiamG skrev:

Nå har de heldigvis oppegående foreldre. LKE har tidligere uttrykt sin mening om de faste deltakerne i denne tråden. Med rette.

Jeg vet 🙂

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, Pjolterbeist skrev:

Altså, du hopper jo her glatt over hva som i det hele og store var årsaken til at jeg reagerte og skrev det jeg skrev. Hadde du tatt deg tid til å lese innleggene fra brukeren og diskusjonene vedkommende hadde med andre brukere, ville du ha sett at vedkommende benyttet seg av akkurat samme retorikk som jeg valgte å anvende. 

Det var ikke noe mer enn en reaksjon, ikke ulikt hva som kan skje når man provoserer noen med viten og vilje. Før eller siden er det slutt på velvilje og forståelse, og da smeller det. Stikker du fingeren din til stadighet inn i øyet på en hund, så må du faktisk regne med at bikkja kommer til å bite. 

At du nå prøver å bruke akkurat dét innlegget i en eller annen forkvaklet forståelse av bevisførsel for hvor lite konstruktiv denne tråden er, viser bare at poenget gikk deg fullstendig hus forbi. 

Nei vettuhva der syns jeg du trår over streken. 

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Vet du hva? Det er flere av dere her som virkelig ikke klarer å la vær og slenge med leppa. Er høflighet er totalt fremmedord for dere? 

I like måte ;) 

Men jeg dreier mer enn gjerne tilbake til eksponering av barn-diskusjonen. At barn er lojale over for foreldre er da enda ett eksempel på hvorfor man virkelig skal respektere deres integritet og privatliv. Barn vil ikke nødvendigvis motsette seg eksponering selv om de innerst inne ikke liker det. Dette virker ikke til å være noe CBE, eller andre eksponerende influencerforeldre, reflekterer over. De slutter ikke før barnet sier blankt nei og da ligger det allerede åresvis og tusenvis med bilder/tekster ute som barnet ikke ønsket. Det er hjerteskjærende å tenke på. 

• Liker 30
Skrevet
2 minutter siden, pøbelsara skrev:

Ja, han er jo en stødig fyr som alltid har opptrådt helt uklanderlig i sosiale medier. Han har jo forvaltet selskapet deres på en helt forbilledlig måte og utvist god forretningsskikk og alltid utvist stor respekt for leserne deres.

Ingen skrev at han er feilfri. Ingen er det. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Endres pga spekulering

Endret av Hockeypulver
Fjernes pga spekulering
Skrevet
1 minutt siden, Inocybe skrev:

I like måte ;) 

Men jeg dreier mer enn gjerne tilbake til eksponering av barn-diskusjonen. At barn er lojale over for foreldre er da enda ett eksempel på hvorfor man virkelig skal respektere deres integritet og privatliv. Barn vil ikke nødvendigvis motsette seg eksponering selv om de innerst inne ikke liker det. Dette virker ikke til å være noe CBE, eller andre eksponerende influencerforeldre, reflekterer over. De slutter ikke før barnet sier blankt nei og da ligger det allerede åresvis og tusenvis med bilder/tekster ute som barnet ikke ønsket. Det er hjerteskjærende å tenke på. 

Nei, det er ikke noe i like måte. Jeg har ikke vært frekk mot noen her. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
14 minutter siden, Hockeypulver skrev:

Slettet 

Slettet

Endret av Inocybe
  • Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, LiamG skrev:

Nå har de heldigvis oppegående foreldre. LKE har tidligere uttrykt sin mening om de faste deltakerne i denne tråden. Med rette.

15 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg vet 🙂

5 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg synes dette var nokså frekt.

• Liker 14
Skrevet
1 minutt siden, Poppis skrev:

Jeg synes dette var nokså frekt.

?

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, SoWhat? skrev:

Selvinnsikt er en fin ting...

Men hva med å kommentere resten av innlegget mitt som handlet om trådens tema? 

• Liker 17
Skrevet
7 minutter siden, Inocybe skrev:

Det er ikke lov å spekulere i brukeres identiteter. Selv LKE har rett til å være anonym på KG, selv om det hadde vært mer enn spezielt om han skulle delta anonymt i denne tråden. 🙈 

Oi beklager det. Har endret opprinnelig innlegg

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, Hockeypulver skrev:

Oi beklager det. Har endret opprinnelig innlegg

:)  Jeg sletter innlegget jeg siterte. 

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, Inocybe skrev:

Selvinnsikt er en fin ting...

Men hva med å kommentere resten av innlegget mitt som handlet om trådens tema? 

Jeg tror jeg dropper å svare ufine folk jeg.

Skriver en ordentlig til meg, så svarer jeg gjerne. Men orker ikke sånn udannelse

• Liker 3
Skrevet

Etter å ha sett Innafor på NRK, og fått et bedre innblikk i hvor organisert infuenser bransjer er, syns jeg at deres utlevering av mindreårige er enda mer hårreisende. 

Her sitter man med et team som er med å styrer sjappa om hvordan uken ser ut i detaljer. Alt som skal deles på deres platformer. Dette vil jeg tolke at de også sitter å finner ut når bilder av barn skal bli postet. For man har analysert hva som trekker annonsører, kunder og likes. For en verden sier jeg bare. 

• Liker 44
Skrevet
35 minutter siden, LiamG skrev:

33 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg vet 🙂

9 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg tror jeg dropper å svare ufine folk jeg.

Skriver en ordentlig til meg, så svarer jeg gjerne. Men orker ikke sånn udannelse

Men det øverste mente du var dannet? 

😳 

Forøvrig har ikke LKE insinuerende makt. Jeg anser folk som lever av å utlevere ungene sine som uten troverdighet, kompetanse og etisk kompass. 

• Liker 32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...