Rev. Revenge Skrevet 12. mai 2020 #21121 Skrevet 12. mai 2020 (endret) Netfit hadde en "soft launch" med brask og bram på Instagram i januar 2019. Det skulle lanseres en app i løpet av året. Ideen hadde de jobbet med i allerede et år, gründeren av Netfit er Lars Kristian Eriksen ifølge insta-profilen hans i 2020. Netfit-domenet ble kjøpt av Adrian Paul mai 2018. Endret 12. mai 2020 av Revenge o'Cavatina 15
Kollontaj Skrevet 12. mai 2020 #21122 Skrevet 12. mai 2020 (endret) Hadde ikke CBE og LKE mange møter med Jan Thomas og Espen Hilton i den perioden, de filmet og hadde et opplegg som var «hemmelig»? Kanskje de var involvert i starten, for noe annet med de to har ikke blitt vist frem, så vidt jeg vet. Jo her https://www.carolinebergeriksen.no/2018/05/25/hemmeligprosjekt/ Endret 12. mai 2020 av Kollontaj 19
Klementine Skrevet 12. mai 2020 #21123 Skrevet 12. mai 2020 Jeg er ganske sikker på at utviklerjobben med appen ikke ble god nok eller for dyr. kanskje ikke så enkelt å få utviklere med på laget heller. Det er jo en bransje med vanvittig press for å rekruttere gode folk. Ikke mange som jobber gratis der. 10
Gjest CecilieX Skrevet 13. mai 2020 #21124 Skrevet 13. mai 2020 6 timer siden, Klementine skrev: Jeg er ganske sikker på at utviklerjobben med appen ikke ble god nok eller for dyr. kanskje ikke så enkelt å få utviklere med på laget heller. Det er jo en bransje med vanvittig press for å rekruttere gode folk. Ikke mange som jobber gratis der. På bloggen skrev de at de hadde møtt på «feil folk» . https://www.carolinebergeriksen.no/2020/04/02/netfit-news/comment-page-1/ Ellers får man en del info i kommentarfeltet, og som bonus en tidligere diskutert episk kverulering rundt hvem som er med på laget og hva slags kvalifikasjoner de har. Her nevner de også at de på sikt vil tilby 1:1 veiledning. De insisterer på å bruke seg selv og egen «kompetanse» så langt det går på tross av manglende utdanning og evner foran kamera. Det er selvfølgelig billigere men produktet blir deretter. De har jo ellers fremstått som gjerrige ved flere anledninger, og det kan godt være at de opplever at deres vanlige forretningsmodell med å motta tjenester mot profilering ikke funket spesielt godt i utviklingen av appen.
Gjest Snøsøta Skrevet 13. mai 2020 #21125 Skrevet 13. mai 2020 Ser på Insta at kroppsfokuset har blitt en del verre i det siste. Hjelper virkelig ikke at det blandes med bilder med #goals for barn. Oppstart for Netfit og undertøysamarbeid legger opp til at det blir enda mer ræv, skræv og pupper mikset med barn og mat framover. Så det er da det som utgjør livsstil i livsstilsbloggen cbe.no. Det er jo forsåvidt en livsstil å leve for klikk og å vise seg fram. Men så er det den influencer-content marketing slagsiden da. Løgnene, tilsløringene, de statlige unnvikelsesmanøvrene som tar sikte på å overbevise folk om at hvis de kjøper produktene så kan de få en uoppnåelig kropp, porselenshud, en lykkelig familie, vakre barn uten å si opp jobben og bruke hele dagen på å se ut sånn, finne kameravinkler, lære redigering og «skyggelegging» og få barna til å sitte stille mens mor fletter håret for fotografering. Heldigvis er det ytringsfrihet slik at det er mulig å peke på alt som er juks og fanteri fra et ekkokammer på SoMe.
Klaraku78 Skrevet 13. mai 2020 #21126 Skrevet 13. mai 2020 1 time siden, Snøsøta skrev: Ser på Insta at kroppsfokuset har blitt en del verre i det siste. Hjelper virkelig ikke at det blandes med bilder med #goals for barn. Oppstart for Netfit og undertøysamarbeid legger opp til at det blir enda mer ræv, skræv og pupper mikset med barn og mat framover. Så det er da det som utgjør livsstil i livsstilsbloggen cbe.no. Det er jo forsåvidt en livsstil å leve for klikk og å vise seg fram. Men så er det den influencer-content marketing slagsiden da. Løgnene, tilsløringene, de statlige unnvikelsesmanøvrene som tar sikte på å overbevise folk om at hvis de kjøper produktene så kan de få en uoppnåelig kropp, porselenshud, en lykkelig familie, vakre barn uten å si opp jobben og bruke hele dagen på å se ut sånn, finne kameravinkler, lære redigering og «skyggelegging» og få barna til å sitte stille mens mor fletter håret for fotografering. Heldigvis er det ytringsfrihet slik at det er mulig å peke på alt som er juks og fanteri fra et ekkokammer på SoMe. Ut i fra at hun mister ca 1000 følgere i måneden på Instagram, og bare 1400 likes på siste undertøysbildet, så kan det jo virke som om ikke alle er så fornøyd med det som legges ut. Blir kanskje litt mye kropp, men det viktigste for dem er vel at de selv er fornøyd. Så strategien med å vise rompe og pupper kommer nok til å fortsette en stund til. 20
MaleficentAurora Skrevet 13. mai 2020 #21127 Skrevet 13. mai 2020 1 time siden, Klaraku78 skrev: Ut i fra at hun mister ca 1000 følgere i måneden på Instagram, og bare 1400 likes på siste undertøysbildet, så kan det jo virke som om ikke alle er så fornøyd med det som legges ut. Blir kanskje litt mye kropp, men det viktigste for dem er vel at de selv er fornøyd. Så strategien med å vise rompe og pupper kommer nok til å fortsette en stund til. At hun hat mistet en god del følgere overrasker meg ikke. Hun er så fastkjørt i sin egen boble at hun bryr seg faktisk ikke. At hun får lite likes på bildene av seg selv i sammenlignen av jentene sine sier vel alt. 13
Pollen Skrevet 13. mai 2020 #21128 Skrevet 13. mai 2020 Selvfølgelig får ikke hun grå hår på mange år( ref. hennes kommentar på bloggen)🙄 Hun kommer aldri til å innrømme det likevel. 14
Rev. Revenge Skrevet 13. mai 2020 #21129 Skrevet 13. mai 2020 Det fremstår av alle disse kommentarene som om bloggeieren er livende redd for å bli fersket som fullstendig normal og akkurat som alle andre. Hormonendringer, grå hår og aldringstegn som vi ikke har kontroll over er vanskelig å motarbeide for de aller fleste, og verre etterhvert som årene går og alderen tar oss igjen. Da er det bedre å stikke fingeren i jorda, nyte pinneisen av fløte og slappe litt mer av først som sist. 34
Luvinesta Skrevet 13. mai 2020 #21130 Skrevet 13. mai 2020 (endret) 39 minutter siden, Revenge o'Cavatina said: Det fremstår av alle disse kommentarene som om bloggeieren er livende redd for å bli fersket som fullstendig normal og akkurat som alle andre. Hormonendringer, grå hår og aldringstegn som vi ikke har kontroll over er vanskelig å motarbeide for de aller fleste, og verre etterhvert som årene går og alderen tar oss igjen. Da er det bedre å stikke fingeren i jorda, nyte pinneisen av fløte og slappe litt mer av først som sist. Hormonendringer, grå hår og aldringstegn? Jenta er 33 år (Jeg vet det er vanskelig for enkelte å sitte på hendene nå fremfor å hamre på tastaturet at dere synes hun ser såå mye eldre ut, men bare prøv...) så at hun ikke setter seg ned med kamferdrops og lar seg forfalle forstår jeg godt. Hvorfor blir noen så provoserte at hun ikke lar seg bestemme over og kjører sitt eget løp? Akkurat det beundrer jeg henne for! Uansett hvor mye noen forsøker å rakke ned på henne og forsøker iherdig å fortelle hvordan hun skal gjøre alt, så gjør hun akkurat som hun vil. Flere bør lære av det i dette landet. (Nei, for å være føre var; barneeksponering er ikke en av de tingene) At noen ber ei på 33 år å roe ned og heller akseptere at man blir gammel, det er nok noen år til før det er en realitet, og heldigvis gjør folk som en selv vil og kjører sin egen stil selv om enkelte mener at man helst skal være dydig og en grå mus når man når en viss alder for å bli normal som alle andre. Du gjør det du føler for, og så kan andre ta vare på seg selv slik de føler for, uavhengig av alder. Endret 13. mai 2020 av Luvinesta 19
Pås Skrevet 13. mai 2020 #21131 Skrevet 13. mai 2020 (endret) 8 minutter siden, Luvinesta skrev: Hormonendringer, grå hår og aldringstegn? Jenta er 33 år (Jeg vet det er vanskelig for enkelte å sitte på hendene nå fremfor å hamre på tastaturet at dere synes hun ser såå mye eldre ut, men bare prøv...) så at hun ikke setter seg ned med kamferdrops og lar seg forfalle forstår jeg godt. Hvorfor blir noen så provoserte at hun ikke lar seg bestemme over og kjører sitt eget løp? Akkurat det beundrer jeg henne for! Uansett hvor mye noen forsøker å rakke ned på henne og forsøker iherdig å fortelle hvordan hun skal gjøre alt, så gjør hun akkurat som hun vil. Flere bør lære av det i dette landet. (Nei, for å være føre var; barneeksponering er ikke en av de tingene) At noen ber ei på 33 år å roe ned og heller akseptere at man blir gammel, det er nok noen år til før det er en realitet, og heldigvis gjør folk som en selv vil og kjører sin egen stil selv om enkelte mener at man helst skal være dydig og en grå mus når man når en viss alder for å "passe" inn. Jeg vet selvsagt ikke om hun har fått noen grå hår eller ikke, men problemet er at hun uansett ikke hadde innrømfmet det! Endret 13. mai 2020 av Pås 20
123Frustrert Skrevet 13. mai 2020 #21132 Skrevet 13. mai 2020 4 minutter siden, Pås skrev: Jeg vet selvsagt ikke om hun har fått noen grå hår eller ikke, men problemet er at hun uansett ikke hadde innrømfmet det! Jeg synes også det er ganske spesielt når hun nekter på at hun har fått et eneste grått hår og at hun beklager om hun tråkker noen på tærne? Altså.. uspiselig dame. og hvordan kan hun egentlig vite at hun ikke har fått et eneste grått hår? Hun har da farget håret kontinuerlig de siste 12-13 årene. 29
Rev. Revenge Skrevet 13. mai 2020 #21133 Skrevet 13. mai 2020 (endret) 24 minutter siden, Luvinesta skrev: Hormonendringer, grå hår og aldringstegn? Jenta er 33 år (Jeg vet det er vanskelig for enkelte å sitte på hendene nå fremfor å hamre på tastaturet at dere synes hun ser såå mye eldre ut, men bare prøv...) så at hun ikke setter seg ned med kamferdrops og lar seg forfalle forstår jeg godt. Hvorfor blir noen så provoserte at hun ikke lar seg bestemme over og kjører sitt eget løp? Akkurat det beundrer jeg henne for! Uansett hvor mye noen forsøker å rakke ned på henne og forsøker iherdig å fortelle hvordan hun skal gjøre alt, så gjør hun akkurat som hun vil. Flere bør lære av det i dette landet. (Nei, for å være føre var; barneeksponering er ikke en av de tingene) At noen ber ei på 33 år å roe ned og heller akseptere at man blir gammel, det er nok noen år til før det er en realitet, og heldigvis gjør folk som en selv vil og kjører sin egen stil selv om enkelte mener at man helst skal være dydig og en grå mus når man når en viss alder for å bli normal som alle andre. Du gjør det du føler for, og så kan andre ta vare på seg selv slik de føler for, uavhengig av alder. Poenget mitt gikk deg visst hus forbi. Istedet la du mye annet rart inn innlegget mitt. Det er ganske ugreit. Endret 13. mai 2020 av Revenge o'Cavatina 35
Luvinesta Skrevet 13. mai 2020 #21134 Skrevet 13. mai 2020 (endret) 39 minutter siden, Pås said: Jeg vet selvsagt ikke om hun har fått noen grå hår eller ikke, men problemet er at hun uansett ikke hadde innrømfmet det! Hvorfor i alle dager skal hun innrømme for noen at hun har grått hår? Spesielt om hun ikke har det i utgangspunktet? Skal hun ikke få lov til å svare for seg for noe i kommentarfeltet uten at det blir feil? 33 minutter siden, 123Frustrert said: Jeg synes også det er ganske spesielt når hun nekter på at hun har fått et eneste grått hår og at hun beklager om hun tråkker noen på tærne? Altså.. uspiselig dame. og hvordan kan hun egentlig vite at hun ikke har fått et eneste grått hår? Hun har da farget håret kontinuerlig de siste 12-13 årene. Vil heller si at du er enormt mye mer uspiselig som henger deg opp i slikt. Skal hun please deg og si at hun har grått hår selv om hun kanskje aldri har sett ett, slik at du kan føle deg bedre selv ved at hun kan innrømme feil og mangler? Eller hva er greia? Det har vel verken du eller noen andre vitterlig absolutt ingenting med. Hun svarte helt normalt i kommentarfeltet. Hun kan ikke gjøre noe rikitg. Svarer hun frekt, så er det feil, svarer hun hyggelig så er det også feil. Det må bli enormt slitsomt å legge så mye i det hele tiden og lete etter ting man kan bli trigga av i kommentarfeltet på hennes egen blogg. Hun skrev at hun beklaget seg om hun tråkket noen på tærne fordi det var en som ble fornærmet over at hun skreiv at hun ikke forventet å få grå hår før om flere år og at hun burde tenke over signalene hun sender ut... Altså... Jeg fikk grå hår i begynnelsen av 20 åra, men kan ikke i min villeste fantasi forestille meg at jeg ville blitt støtt av et slikt utsagn. Så all ære til henne som faktisk klarer å holde seg seriøs og høflig til slike tullete kommentarer Av alt som skal kritiseres... Endret 13. mai 2020 av Luvinesta 17
Surikatt Skrevet 13. mai 2020 #21135 Skrevet 13. mai 2020 1 time siden, Pollen skrev: Selvfølgelig får ikke hun grå hår på mange år( ref. hennes kommentar på bloggen)🙄 Hun kommer aldri til å innrømme det likevel. Håret så grått ut på et bilde de la ut. Enten er det grått ellers har Lars Kristian Eriksen bommet stort med redigeringen. 17
Smørøye Skrevet 13. mai 2020 #21136 Skrevet 13. mai 2020 Det finnes så mye annet å ta denne bedriften på, enn om bedriftens eier har grått hår eller ikke. Og om hun hadde innrømmet det hvis det var tilfelle. Det blir for dumt. Jeg har fulgt denne tråden i noen år, og synes det er mange interessante meninger her inne. Men å diskutere at hun sikkert har ett grått hår om man leter med lupe, blir nesten ironisk og ødelegger for mange av de gode innleggene her inne. Samme med kremen på kaken hun laget, at den ikke var fluffy nok osv. Det blir så innmari teit når man diskuterer det over flere sider😳 30
Gjest Saronsrose Skrevet 13. mai 2020 #21137 Skrevet 13. mai 2020 11 minutter siden, Smørøye skrev: Det finnes så mye annet å ta denne bedriften på, enn om bedriftens eier har grått hår eller ikke. Og om hun hadde innrømmet det hvis det var tilfelle. Det blir for dumt. Jeg har fulgt denne tråden i noen år, og synes det er mange interessante meninger her inne. Men å diskutere at hun sikkert har ett grått hår om man leter med lupe, blir nesten ironisk og ødelegger for mange av de gode innleggene her inne. Samme med kremen på kaken hun laget, at den ikke var fluffy nok osv. Det blir så innmari teit når man diskuterer det over flere sider😳 Kunne ikke vært mer enig. Det er så ufattelig....smålig. Man diskuterer bedriften CBE.no, eller hvordan var det igjen🤔
Populært innlegg 123Frustrert Skrevet 13. mai 2020 Populært innlegg #21138 Skrevet 13. mai 2020 12 minutter siden, Smørøye skrev: Det finnes så mye annet å ta denne bedriften på, enn om bedriftens eier har grått hår eller ikke. Og om hun hadde innrømmet det hvis det var tilfelle. Det blir for dumt. Jeg har fulgt denne tråden i noen år, og synes det er mange interessante meninger her inne. Men å diskutere at hun sikkert har ett grått hår om man leter med lupe, blir nesten ironisk og ødelegger for mange av de gode innleggene her inne. Samme med kremen på kaken hun laget, at den ikke var fluffy nok osv. Det blir så innmari teit når man diskuterer det over flere sider😳 Diskusjonen handler da ikke om cbe har grått hår eller ikke. Problemet blir når hun mener det er «feil» å ha grått hår og det har hun i alle fall ikke. Akkurat som at hun kan absolutt alle treningsøvelser bedre en alle andre, til tross for lite formell kunnskap om tema. Hun har aldri pisket krem feil (og all mat hun komponerer 😂😂😂 eller som andre vil si; stjeler oppskriften på, er jammy) til tross for ingen formell kompetanse, kroppen hennes er et produkt av sunn kost og trening til tross for synlige operasjoner, kroppen har faktisk ikke forandret seg siden hun var 16 år, til tross for at det er 16 år siden og to svangerskap.. hun oppgir selv at hun er snill og grei, hun er flink til å spille piano og synge, hun er ressurssterk og hadde kjempe gode karakterer på skolen, hun er et ordensmennesker og har kontroll på alt, det er struktur og orden på alt i hjemmet og ikke minst er hun renslig, så renslig at hun kan gå uten truse og det lukter ikke av underlivet i det hele tatt, til tross for klør på fingrene har hun aldri møkk under neglene. Hun hevder selv hun er så hjertegod at hun nesten får klump i magen av seg selv, fordi hun tenker sånn på andre. Hun er så miljøvennlig at hun tar med seg tannbørsten sin i bambus på cruise, for alle kan gjøre litt... og og og jeg kan nevne i fleng. Problemet er når hun fremstiller seg selv som såååååå perfekt og er alt annet en perfekt. Skulle bare en brøkdel av befolkningen være like «perfekte» som denne damen hadde verden virkelig vært et jævlig sted å bo. 67
Populært innlegg Minnie Mus Skrevet 13. mai 2020 Populært innlegg #21139 Skrevet 13. mai 2020 LK er bra hyggelig som henger ut vaskehjelpen sin på IG pga a t hun ikke hadde fått med seg beskjeden han ga ang søppelet 😕 Hva med å ta det med henne, istedet for å publisere det på insta??? Sjeleglad jeg ikke har og aldri kommer til å ha noe med dette paret å gjøre. 56
Luvinesta Skrevet 13. mai 2020 #21140 Skrevet 13. mai 2020 (endret) 20 minutter siden, 123Frustrert said: Diskusjonen handler da ikke om cbe har grått hår eller ikke. Problemet blir når hun mener det er «feil» å ha grått hår og det har hun i alle fall ikke. Akkurat som at hun kan absolutt alle treningsøvelser bedre en alle andre, til tross for lite formell kunnskap om tema. Hun har aldri pisket krem feil (og all mat hun komponerer 😂😂😂 eller som andre vil si; stjeler oppskriften på, er jammy) til tross for ingen formell kompetanse, kroppen hennes er et produkt av sunn kost og trening til tross for synlige operasjoner, kroppen har faktisk ikke forandret seg siden hun var 16 år, til tross for at det er 16 år siden og to svangerskap.. hun oppgir selv at hun er snill og grei, hun er flink til å spille piano og synge, hun er ressurssterk og hadde kjempe gode karakterer på skolen, hun er et ordensmennesker og har kontroll på alt, det er struktur og orden på alt i hjemmet og ikke minst er hun renslig, så renslig at hun kan gå uten truse og det lukter ikke av underlivet i det hele tatt, til tross for klør på fingrene har hun aldri møkk under neglene. Hun hevder selv hun er så hjertegod at hun nesten får klump i magen av seg selv, fordi hun tenker sånn på andre. Hun er så miljøvennlig at hun tar med seg tannbørsten sin i bambus på cruise, for alle kan gjøre litt... og og og jeg kan nevne i fleng. Problemet er når hun fremstiller seg selv som såååååå perfekt og er alt annet en perfekt. Skulle bare en brøkdel av befolkningen være like «perfekte» som denne damen hadde verden virkelig vært et jævlig sted å bo. Om bare en brøkdel av befolkningen kunne hatt så god selvtillit og ha guts nok til skryte av seg selv og andre, fremfor å la seg trykke ned hele tiden fra slike som deg så ville faktisk verden vært et bedre sted! Du beskriver jo janteloven så det synger etter i det innlegget ditt. Hva så om hun fremstiller seg perfekt? Hva så om hun hadde gode karakterer på skolen? At hun ser smashing ut? At hun er ressursterk? At hun mener hun er og kan alt det du ramser opp? Og jeg kan banne på at samtlige av det hun sier er et resultat av kommentarer som forsøker å bryte henne ned. Det er ingenting galt med å ha tro på seg selv, og vet du hva, det skader ingen. Og etter all dritt og motbør hun har fått, så står det respekt av å holde hodet hevet 💪 Det er flere her som fnyser hver gang janteloven kommer opp som et argument, men det er nettopp det det er i veldig mange tilfeller! Intet mer, intet mindre. Så la nå folk være som de selv vil og ha troen på seg selv. Å rakke ned på det er bare smålig og viser skikkelig ræva holdninger. Hvorfor blir du så provosert av det? Kjenn litt på det selv, om du føler deg dårlig ved at andre føler seg bra og har selvtillit så er det er noe du bør jobbe med selv, og ikke forsøke å "jekke" andre ned på samme nivå. Det er sikkert mye å kritisere, men det der blir bare tullete. Du skal ikke tro at du er noe. Du skal ikke tro du er like meget som oss. Du skal ikke tro du er klokere enn oss. Du skal ikke innbille deg du er bedre enn oss. Du skal ikke tro du vet mer enn oss. Du skal ikke tro du er mer enn oss. Du skal ikke tro at du duger til noe. Du skal ikke le av oss. Du skal ikke tro at noen bryr seg om deg. Du skal ikke tro du kan lære oss noe. Endret 13. mai 2020 av Luvinesta 18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå