Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Anbefaler alle å se Stacy Dooley «Familiebloggerne» på NRK. Hun tar opp problematikken rundt eksponering av barn på nett. 

• Liker 21
Videoannonse
Annonse
Gjest Snøsøta
Skrevet
42 minutter siden, Kollontaj skrev:

Brukes nok bare publisher på engelsk, kanskje reklamepusher er det nærmeste vi kommer? ☺️ 

Reklamepusher høres ganske spot on ja. Ææsj, fremdeles ikke helt med på at det er innafor men får vel slette kommentaren læll. 

Skrevet

Vet at dette er filleting, men er drittlei av at cbe aaaaaaaaaldriiiiii tar feil eller gjør noe feil. 

Ser i kommentarfeltet at en tipser om å piske kremen litt mindre, slik at den ikke ser så kornete ut. Nei, kremen har aldri noen tendens til å være verken overpisket eller kornete, så det tør cbe påstå at aldri skjer (jf. svar i kommentarfeltet https://www.carolinebergeriksen.no/2020/05/11/en-litt-annerledes-pavlova-til-17-mai/#comment-1123322).

Jo, kremen ser ut som riskrem.

• Liker 41
Skrevet
1 time siden, Sukkertøy skrev:

Anbefaler alle å se Stacy Dooley «Familiebloggerne» på NRK. Hun tar opp problematikken rundt eksponering av barn på nett. 

Anbefales:

https://tv.nrk.no/serie/stacey-dooley

• Liker 17
Skrevet
9 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Vet at dette er filleting, men er drittlei av at cbe aaaaaaaaaldriiiiii tar feil eller gjør noe feil. 

Ser i kommentarfeltet at en tipser om å piske kremen litt mindre, slik at den ikke ser så kornete ut. Nei, kremen har aldri noen tendens til å være verken overpisket eller kornete, så det tør cbe påstå at aldri skjer (jf. svar i kommentarfeltet https://www.carolinebergeriksen.no/2020/05/11/en-litt-annerledes-pavlova-til-17-mai/#comment-1123322).

Enig! Men hun blir faktisk uvel av overpisket krem, så det så!

• Liker 35
Skrevet
11 minutter siden, LilleSnupp said:

Alt CBE gjør er perfekt, det må du jo skjønne.

• Liker 25
Skrevet

Caroline Berg-Eriksen i 2-årsdag lot kameraet ligge men måtte likevel spre noen bilder fra bursdagen på nettet. Hun kan bare ikke la det være. 

• Liker 28
Skrevet
6 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Den kremen er så overpisket at den er i ferd med å bli smør🙄 Men CBE klarer selvsagt ikke å innrømme det og svarer på med sedvanlig passiv aggressiv tone:

Sitat

Så rart, kremen er fluffy og god og har aldri noen tendens til å være verken kornete eller overpisket 🙂 Jeg blir faktisk uvel av overpisket krem, så det tør jeg påstå aldri skjer 🙂 

God 17. mai!

🤦‍♀️

• Liker 48
Skrevet (endret)
På 9.5.2020 den 2.21, loffen skrev:

Du har ødelagt hele tråden, jeg orker ikke lese de siste fem sidene, regner med du bare fortsetter å si at 'du har da ikke snakket om rippling' for n'te gang! 

Ta en whisky til og gå til sengs. 

Jeg har rapportert deg, og meg selv for dette innlegget, men nå ble jeg forbannet. :bond: 

Alle med øyne i hodet ser at den kremen er kornete/klumpete. Ser ut som cottage cheese, jo!

Endret av Rubella
  • Liker 34
Skrevet (endret)

Det er bare så typisk. Det er dokumentert på opptil flere bilder at kremen ER overpisket og kornete, men nei, det skjer ikke ifølge bloggeier. Ikke engang en sånn bitteliten ting greier hun å innrømme at ok, den ble kanskje ikke helt perfekt. 

Et kjapt søk på hennes pavlovaer viser kornete krem på alle jeg gadd å kikke på, antar det er flere.

Endret av Lopploella
  • Liker 38
Skrevet

Det er akkurat med sånn som dette hun skaper et negativt inntrykk av seg selv. Hun får et vennlig råd om noe, men kan ikke gå med på noe så lite som at kremen er overpisket og kornete. Alle ser det, men i følge henne skjer det aldri og hun blir i tillegg uvel av overpisket krem, faktisk! 

• Liker 43
Skrevet

Jeg er i stuss. Jeg tviler ikke på at hun ikke husker hvordan krem skal smake, sikkert veldig lenge siden hun unnet seg det. Når det skal en fødsel til for å unne seg ei bolle, da må det nok en Everestekspedisjon til for et stykke Pavlova 😏

Men å ikke se at den grøten der er på god vei til smør....så flaut i et matbloggingsinnlegg. 

• Liker 34
Skrevet

Man trenger ikke å være baker for å se at den kremen er overfisket, men jeg vet ikke hvem som har bakt kaken? Uansett, cbe tar på seg æren, da bør man kunne ta i mot konstruktiv kritikk også, men slik er det ikke når man tror at alt skal være perfekt. Må le av kommentaren under spørsmål om hun har fått grått hår, et typisk eksempel på noe cbe oppfatter som nedverdigende. Men beklager cbe, det er heeeelt normalt med gråe hår i 30-årene. man tråkker da vel ingen på tærne fordi man sier at man ikke har fått grått hår. Og hvordan kan egentlig cbe vite at hun ikke har et eneste grått hår? Hun farger jo håret absolutt hele tiden. 

Svar i cbe sitt kommentarfelt

CAROLINE BERG ERIKSEN

Det har sikkert med gener å gjøre og det var ikke meningen å støte noen. Jeg har i hvert fall ikke fått mine første grå hår ennå 🙂

• Liker 20
Skrevet

Noen ganger tenker jeg at kommentarfeltet er en parodi, for det så karikert perfekt at det kunne vært en parterapi-karakter. 

All teori innen PR tyder på at man vinner på å innrømme åpenbare og ubetydelige feil. Iallfall de som ingen bryr seg om i utgangspunktet. 

Og, la oss være ærlige. Overpisket krem er udelikat, både på bilder i munnen. 

• Liker 31
Skrevet

Jeg vil tro kremen er overpisket for å lage en mer fotovennlig kake. Det er ikke pent å se på kremen, men kaken blir mer stabil og får mer høyde. Hva som er best og verst er jeg litt usikker på, men kanskje det er her de kunne ha brukt et redigeringsprogram for å få kremen til å se fluffy ut. 

• Liker 8
Skrevet (endret)

......

Endret av MissLucy
  • Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Liver skrev:

Jeg vil tro kremen er overpisket for å lage en mer fotovennlig kake. Det er ikke pent å se på kremen, men kaken blir mer stabil og får mer høyde. Hva som er best og verst er jeg litt usikker på, men kanskje det er her de kunne ha brukt et redigeringsprogram for å få kremen til å se fluffy ut. 

Kanskje de kan bruke samme verktøy som de bruker til å glatte hud 😂

• Liker 27
Skrevet
1 time siden, Inocybe skrev:

Er ikke noen hemmelighet at jeg i sin tid ble tiltrukket av det noe spesielle kommentarfeltet hos CBE.no. Jeg fascineres fortsatt av den ekstreme motsetningen mellom rosa sukkerspinn svarene på alle du er så fink/pen svarene og aggressiviteten som kan komme bare minutter etterpå. Av og til reposter CBE andres skryte-kommentarer av henne på instastories for eksempel. Med masse du er så god og snill. Jeg lurer alltid på hvilken CBE det er de har møtt for denne viser seg ikke i kommentarfeltene hennes? Alt i alt framstår hun for meg som en person som bare kan strykes medhårs ellers så "biter" hun. Skal legges til at de som skryter så veldig av CBEs gode egenskaper ofte er personer med økonomiske bindinger eller i klappe hverandre på ryggen posisjoner. 
Men hvorfor velger CBE jevnt og trutt å framstille seg selv så lite fordelaktig? Krem-kommentaren er typisk. Det er ingen tvil om overpisking men likevel svarer hun nebbete og bedrevitende tilbake. Hva er poenget med det? Er det en valgt strategi for å få sårt tiltrengt liv på bloggen eller er dra-til-oppførelsen hennes så framtredende del av personligheten hun ikke klarer å avstå? 

dette forundrer meg også. Og det er vel hovedårsaken til at debatten fortsatt lever - det er mange som forundres over kontrasten mellom det striglede og sukkersøte og den noe merkverdige måten å svare på i kommentarfeltet.

• Liker 28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...