Hellasinmyheart Skrevet 7. mai 2020 #20681 Skrevet 7. mai 2020 1 minutt siden, Aricia skrev: Ja, stråmannsargumentasjon avsporer tråden. Derfor påpeker jeg det, slik at vi kan unngå avsporingen. Avsporing igjen 2
pøbelsara Skrevet 7. mai 2020 #20682 Skrevet 7. mai 2020 15 minutter siden, Titori skrev: Jeg kan være enig i at "is som premie" ikke er det viktigste å kritisere henne for. Men absolutt noe man bør være obs på! Jeg ga selv en is i "premie" til datteren min etter vi hadde gått på fjelltur, men hadde overhodet ikke noe med sunt/usunt, kalorier, e.l i tankene. Bare at det var en kjekk ting å gjøre på vei hjem. Men takk for bevisstgjøring. Er ellers påpasselig med å aldri snakke vekt, kropp, nei-mat osv foran barna. Og er helt enig i at man generelt ikke skal bruke mat som belønning. Denne snapen kan sies å være uheldig, men aller mest fordi hun filmer barna og legger de ut HELE TIDEN. Den ene kommentaren om is som premie er en liten bagatell i seg selv, helt enig. Men den totale mengden informasjon disse barna får med seg om utseende, #hairgoals, trening, mest mulig synlig mage, mamma som ikke spiser burgerbrød osv., kan ikke være bra! Og jo eldre de blir jo mer får de med seg. La de få slippe å leve dette livet i offentligheten i det minste. nettopp! det er summen som gjør dette så helt utrolig trist og kritikkverdig. 23
pøbelsara Skrevet 7. mai 2020 #20683 Skrevet 7. mai 2020 (endret) Forøvrig vil jeg minne alle på å rapportere regelbrudd. Ikke spor av tråden med kommentarer som er ment for moderatorene. Man kan mistenke at folk bare er ute etter å spore av debatten istedet for å delta. Vær så snill å debattere tema - det er helt uinteressant og bare avsporende når noen oppretter et innlegg bare for å opplyse om at de har rapportert. Endret 7. mai 2020 av pøbelsara 33
Populært innlegg Ultiva Skrevet 7. mai 2020 Populært innlegg #20684 Skrevet 7. mai 2020 (endret) CBE frister med at hun i morgen skal avsløre hva hun har jobbet så masse med. Det blir spennende å se hva som som var så viktig at myndighetenes nasjonale retningslinjer rett og slett måtte brytes; jamfør helgens undertøysfotografering hvor den profesjonelle påvirkeren ivrig kringkastet for 317 000 følgere at hun ble sminket, innsmurt og klemt av diverse mennesker utenfor egen husstand. Det kan jo ikke bare være det at hun er b-kjendis nummer 4 (etter Sophie Elise, Alexandra Joner og Hedda Skoug) til å lansere egen undertøyskolleksjon for My Muse 🤔 Endret 7. mai 2020 av Ultiva 55
Eevee Skrevet 7. mai 2020 #20685 Skrevet 7. mai 2020 20 minutter siden, Ultiva skrev: CBE frister med at hun i morgen skal avsløre hva hun har jobbet så masse med. Det blir spennende å se hva som som var så viktig at myndighetenes nasjonale retningslinjer rett og slett måtte brytes; jamfør helgens undertøysfotografering hvor den profesjonelle påvirkeren ivrig kringkastet for 317 000 følgere at hun ble sminket, innsmurt og klemt av diverse mennesker utenfor egen husstand. Det kan jo ikke bare være det at hun er b-kjendis nummer 4 (etter Sophie Elise, Alexandra Joner og Hedda Skoug) til å lansere egen undertøyskolleksjon for My Muse 🤔 Jeg krysser fingrene for en ny spennekolleksjon 🤞🏼 Men tipper det er treningsklær med mye magetopper og små sportsbher, alt for å vise mage, mage, mage 🙈 16
Surikatt Skrevet 7. mai 2020 #20686 Skrevet 7. mai 2020 Ja, den spenne «kolleksjonen» var jo en stor suksess.... 15
Kollontaj Skrevet 7. mai 2020 #20687 Skrevet 7. mai 2020 4 timer siden, MissLucy skrev: ... Enig. 🌼 7
Gjest CecilieX Skrevet 7. mai 2020 #20688 Skrevet 7. mai 2020 Håper på noe nyskapende, feks at bloggeren viser hvordan design-prosessen fra ide til ferdig produkt har vært. Det ville vært en avveksling og gitt mer troverdighet til bloggerens involvering. Forøvrig også interessant å vite noe om bevisstheten rundt bærekraft og etisk produksjon av «kolleksjonen». I og med at det har vært jobbet mye med dette finnes det sikkert massevis av dokumentasjon.
Halle-Palle Skrevet 7. mai 2020 #20689 Skrevet 7. mai 2020 4 timer siden, Nudeldama skrev: Det er jo det denne tråden gjør. Hva er det egentlig du ikke skjønner? Jeg skjønner ikke hva du egentlig kritiserer? Ingenting, absolutt ingenting, av det som diskuteres her er ting man får kjennskap til utenfor det Caroline Berg Eriksen selv velger å vise. Alt som diskuteres er ting man ser i hennes sosiale plattformer. Altså ting hun vil at vi skal se. Hvorfor trekker du inn privatlivet hennes? Det er det bare du som gjør. 37
Måne Rampelyset Skrevet 7. mai 2020 #20690 Skrevet 7. mai 2020 Tråden er ryddet for persondebatt. Måne, admin
Gjest Saul Skrevet 8. mai 2020 #20691 Skrevet 8. mai 2020 På 7.5.2020 den 0.02, Revenge o'Cavatina skrev: La oss bare holde oss til å kritisere nye kritikkverdige og tvilsomme tilfeller samt uetiske valg kronologisk, selv om historien som publiseres av firmaeierne gjentar seg til det kjedsommelige. Idag ny eksponering av små, at is er belønning/premie, og ny sykkeltur med små, uten hjelm på voksen. Her blir jeg usikker på formuleringen din. Du stiller et krav til hva som skal skrives i denne tråden? Du har like lite rett til å kreve at man kun skal diskutere nye saker, som jeg har like lite rett til å kreve at diskusjoner om gapesmil og (manglende) bruk av undertøy er totalt unødvendig. Jeg tror du mente det som en oppfordring eller et spørsmål, men vil bare påpeke at formuleringen din kan oppfattes annerledes. Ellers er jeg veldig enig i oppfordringen din! Det er et stort steg i riktig retning, synes jeg, om man kun diskuterer nye og dagsaktuelle, kritikkverdige valg. Det vil definitivt gjøre at kritikken vil fremstå mindre smålig enn slik mange av oss opplever den i dag.
pop up bruker Skrevet 8. mai 2020 #20692 Skrevet 8. mai 2020 2 timer siden, CecilieX skrev: Håper på noe nyskapende, feks at bloggeren viser hvordan design-prosessen fra ide til ferdig produkt har vært. Det ville vært en avveksling og gitt mer troverdighet til bloggerens involvering. Forøvrig også interessant å vite noe om bevisstheten rundt bærekraft og etisk produksjon av «kolleksjonen». I og med at det har vært jobbet mye med dette finnes det sikkert massevis av dokumentasjon. Eneste bloggeren jeg har sett vise dette er Anjor for sin egen kleskolleksjon. Utover det har jeg aldri sett noe, selv om mange hevder å være designer for det ene og det andre. Hadde vært en veldig løft! Og ikke minst interessant å følge! 6
Inocybe Skrevet 8. mai 2020 #20693 Skrevet 8. mai 2020 Fokuset på Camilla Pihl pinlige stein-reklame og overtramp av barns privatliv har fått meg til å lure. https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/Opdjdl/kjendisenes-nye-krystallsyke-ingeborg-senneset Camilla Pihl og CBE har vel samme management og tidligere har de hatt reklameoppdrag sammen. Blant annet saftisen hvis noen husker. Men det virker som om at CP har betydelig større, bedre og mer delikate, for å bruke et uttrykk CBE bruker om bloggvirksomheten sin, oppdrag og samarbeidspartnere enn CBE.no. Mens jeg husker CBE reklamere for svisker (velger å dra fram et lite flatterende samarbeid for å understreke poenget mitt) så har CP samarbeid med David Andersen om smykkeserie, Nespresso ambassadør, Essie, Nuxe Paris og noe som framstår som en betydelig bedre avtale med Slettvold enn CBE.nos. I tillegg har CP strikkeserie https://camillapihlstrikk.no klær og butikk med Holzweiler på laget https://www.minmote.no/#!/artikkel/24409038/camilla-pihl-lanserer-klesmerke-en-droem-som-gaar-i-oppfyllelse kosmetikk https://www.lyko.no/camilla-pihl-cosmetics duftlys https://www.designforevig.no/vare-merker/frederik-bagger/fb-by-camilla-pihl/ Hvorfor denne forskjellen? CP har færre lesere og er betydelig mindre kjent enn CBE men likevel denne uforståelige forskjellen i kvaliteten på oppdragene. De har samme ønskede nedslagsfelt, kjøpesterke kvinner, så det kan ikke være der det ligger. Er det en forskjellsbehandling fra managementets side? Hvorfor finner CBE seg i så fall i det? Er det noe hos CBE.no som gjør at hun for eksempel ikke er med på David Andersen slik de tidligere delte is-oppdraget? Jeg undres over at CP har veldig ufortjent høy stjerne hos high end samarbeidspartnere mens CBE virker til å være nedprioritert i managementet. 30
Klementine Skrevet 8. mai 2020 #20694 Skrevet 8. mai 2020 23 minutter siden, Inocybe skrev: Fokuset på Camilla Pihl pinlige stein-reklame og overtramp av barns privatliv har fått meg til å lure. https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/Opdjdl/kjendisenes-nye-krystallsyke-ingeborg-senneset Camilla Pihl og CBE har vel samme management og tidligere har de hatt reklameoppdrag sammen. Blant annet saftisen hvis noen husker. Men det virker som om at CP har betydelig større, bedre og mer delikate, for å bruke et uttrykk CBE bruker om bloggvirksomheten sin, oppdrag og samarbeidspartnere enn CBE.no. Mens jeg husker CBE reklamere for svisker (velger å dra fram et lite flatterende samarbeid for å understreke poenget mitt) så har CP samarbeid med David Andersen om smykkeserie, Nespresso ambassadør, Essie, Nuxe Paris og noe som framstår som en betydelig bedre avtale med Slettvold enn CBE.nos. I tillegg har CP strikkeserie https://camillapihlstrikk.no klær og butikk med Holzweiler på laget https://www.minmote.no/#!/artikkel/24409038/camilla-pihl-lanserer-klesmerke-en-droem-som-gaar-i-oppfyllelse kosmetikk https://www.lyko.no/camilla-pihl-cosmetics duftlys https://www.designforevig.no/vare-merker/frederik-bagger/fb-by-camilla-pihl/ Hvorfor denne forskjellen? CP har færre lesere og er betydelig mindre kjent enn CBE men likevel denne uforståelige forskjellen i kvaliteten på oppdragene. De har samme ønskede nedslagsfelt, kjøpesterke kvinner, så det kan ikke være der det ligger. Er det en forskjellsbehandling fra managementets side? Hvorfor finner CBE seg i så fall i det? Er det noe hos CBE.no som gjør at hun for eksempel ikke er med på David Andersen slik de tidligere delte is-oppdraget? Jeg undres over at CP har veldig ufortjent høy stjerne hos high end samarbeidspartnere mens CBE virker til å være nedprioritert i managementet. Det må unektelig være en fordel å være partner også privat med manageren. De er antakelig veldig gode på å prate og få solgt inn ting. Men helt enig med deg. Fremstår som CBE får veldig lite ut av avtalen. Eller at hun rett og slett ikke er salgbar... hvem vet? 18
blåbærpai Skrevet 8. mai 2020 #20695 Skrevet 8. mai 2020 Hun er vel lite salgbar og mangler IT-faktoren CP har. Sånn virker det for meg. 19
Medici Skrevet 8. mai 2020 #20696 Skrevet 8. mai 2020 Kanskje CP rett og slett har den eksklusiviteten CBE påberoper seg og at hun dermed er mer attraktiv å samarbeide med? Skulle jeg valgt mellom de to ville jeg valgt CP rett og slett fordi hun fremstår mer profesjonell og high end enn CBE. CP sitt arbeid har et annet preg over seg med tanke på samarbeidspartnere nevnt over. Det er en annen stil over det sammenlignet med svisker og underlivsspray. 31
Klementine Skrevet 8. mai 2020 #20697 Skrevet 8. mai 2020 Kan si mye om CP, men hun er flott. Lever et liv på beste vestkant i harmoni og delikatskap. Pusser opp en diger villa og omgir seg med design og dyre ting. Det appelerer til kvinner på en helt annen måte enn CBE, som er mer enn guilty pleasure enn noe annet. 28
Embla82 Skrevet 8. mai 2020 #20698 Skrevet 8. mai 2020 (endret) Jeg har ikke inntrykk av at noen følger CP for guilty pleasure, eller liksom titter innom ironisk? Jeg er aldri innom CP, sånn absolutt aldri. Er heller aldri innom CE for inspirasjon (utenom oppskriftene hennes, de liker jeg faktisk). Men det hender at jeg titter innom en sjelden gang, det er noe med det veldig påtatte perfekte som fascinerer på en eller annen rar måte. Og så blir hun jo diskutert her og der, fordi bloggen hennes provoserer. Et klikk i måneden er ikke stort, men om mange gjør det samme så teller det jo litt. Uten at det har noen som helst verdi for annonsører. Kanskje heller motsatt, for om jeg påvirkes noen vei så er det heller negativt fordi min tillit til bloggeren er på den negative siden. Særlig den splittede personligheten som ikke klarer å bestemme seg for om hun vil være en dydig og perfekt 50-talls husmor eller en naughty midtsidepike er kjempesær. Jeg er veldig for å ha et vidt spekter, men det er liksom så enten eller. Det er det som blir rart. Hun har ikke noe spekter, bare to fastlåste punkter som ikke passer sammen i det hele tatt. For min del hadde LKE som fotograf utenfor rammene til bloggen sannsynligvis vært mer interessant. Edit: Siden mange kommenterer at man kan la være å gå innom blogger man ikke liker, så vil jeg nevne at jeg faktisk har fått annonser for bloggen på facebook. Så de betaler for at flere skal titte innom. Det er ikke sånn at hun er en stakkars uskyldig dame som bare sitter og skriver dagboken sin og så kan de som liker den følge med. Hun går aktivt inn for å få flere tittere. Da er det ikke så rart at det kommer noen småkritiske på kjøpet. Endret 8. mai 2020 av Embla82 30
Ostepooopp Skrevet 8. mai 2020 #20699 Skrevet 8. mai 2020 1 minutt siden, Klementine skrev: Kan si mye om CP, men hun er flott. Lever et liv på beste vestkant i harmoni og delikatskap. Pusser opp en diger villa og omgir seg med design og dyre ting. Det appelerer til kvinner på en helt annen måte enn CBE, som er mer enn guilty pleasure enn noe annet. Dette er jeg helt enig i. CBE vil nok aldri bli kvitt fotballfruestempelet (som da ikke var til en stor internasjonal fotballstjerne, men en relativt ukjent fotballspiller. Som de fleste fotballinteresserte nordmenn ikke vet hvem er). Camilla har så vidt jeg vet aldri solgt seg like «billig», men har allikevel gode samarbeidspartnere. Litt som Ida Wulff (selv om hun er mer «normal»). Man leser stort sett aldri om Ida i avisene, allikevel virker det som om hun fortsatt tjener meget godt på bloggingen. Camilla er Chanel, mens CBE er mer Michael Kors. (Og Isabel Raad og Sofie Elise er H&M). 19
Inocybe Skrevet 8. mai 2020 #20700 Skrevet 8. mai 2020 4 timer siden, Saul skrev: Her blir jeg usikker på formuleringen din. Du stiller et krav til hva som skal skrives i denne tråden? Du har like lite rett til å kreve at man kun skal diskutere nye saker, som jeg har like lite rett til å kreve at diskusjoner om gapesmil og (manglende) bruk av undertøy er totalt unødvendig. Jeg tror du mente det som en oppfordring eller et spørsmål, men vil bare påpeke at formuleringen din kan oppfattes annerledes. Ellers er jeg veldig enig i oppfordringen din! Det er et stort steg i riktig retning, synes jeg, om man kun diskuterer nye og dagsaktuelle, kritikkverdige valg. Det vil definitivt gjøre at kritikken vil fremstå mindre smålig enn slik mange av oss opplever den i dag. Jeg oppfatter innlegget til @Revenge o'Cavatina som et svar på at andre brukere iherdig prøver å diktere hva som skal være lov å skrive eller ikke. Ikke at @Revenge o'Cavatina prøver på det. Se lengre tilbake i tråden - hvis ikke innleggene allerede er slettet da. 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå