Keaton Skrevet 5. mai 2020 #20601 Skrevet 5. mai 2020 Står hun virkelig klistret oppi flere andre personer som ikke tilhører hennes nærmeste krets? (IG-story) Håper jeg så feil, for så ignorant atferd kan da ikke være mulig. 26
MaleficentAurora Skrevet 5. mai 2020 #20602 Skrevet 5. mai 2020 Akkurat nå, Kollontaj skrev: Står hun virkelig klistret oppi flere andre personer som ikke tilhører hennes nærmeste krets? (IG-story) Håper jeg så feil, for så ignorant atferd kan da ikke være mulig. Det stemmer det du så.. Måtte titte innom story hennes pga en kommentar på jodel. 14
Populært innlegg Ultiva Skrevet 5. mai 2020 Populært innlegg #20603 Skrevet 5. mai 2020 (endret) 16 timer siden, Kollontaj skrev: Står hun virkelig klistret oppi flere andre personer som ikke tilhører hennes nærmeste krets? (IG-story) Håper jeg så feil, for så ignorant atferd kan da ikke være mulig. Hvis alle i Norge gjør hva denne profesjonelle påvirkeren kringkaster på instastory og blogg (samler barn fra ulike familier tett oppi sofaen foran barne-tv, har nærkontakt med mange personer fra diverse husstander, filmer at hun knisende smøres inn med lotion på beina av en av dem og ligger oppå en av de andre, jogger i Frognerparken, koser med andres babyer og spiser ute på restaurant), så får vi stockholmske tilstander på sykehusene. Der er det overarbeidede helsevesenet snart så utmattede fysisk og psykisk at de ikke vil makte de neste smittebølgene og de ventende helsekøene som tårner seg opp, noe som vil skape enorme ringvirkninger i samfunnet i mange år: "Vi driver med katastrofehåndtering" https://www.aftenposten.no/verden/i/QobGmJ/her-foregaar-sveriges-kamp-mot-koronaviruset-bli-med-inn-paa-slagmarken? En svensk sykepleier på 39 år døde nylig, trolig pga mangel på tilstrekkelig smittevernutstyr: https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/qLaWG1/marielle-39-pleiet-coronasyke-naa-etterforsker-svensk-politi-hennes-doed JA, jeg jobber direkte med de aller sykeste covid 19-pasientene i Norge og JA - når influenser Caroline Berg Eriksen ivrig dokumenterer og normaliserer tallrike brudd på regjeringens tiltak og retningslinjer i sosiale medier så gjør det meg rett og slett forbannet! Endret 6. mai 2020 av Ultiva 86
spirå12 Skrevet 5. mai 2020 #20604 Skrevet 5. mai 2020 33 minutter siden, Ultiva skrev: Hvis alle i Norge gjør som denne profesjonelle påvirkeren kringkaster på instastory og blogg (samler barn fra ulike familier tett oppi sofaen foran barne-tv, har nærkontakt med flere personer fra diverse husstander, til og med FILMER at hun smøres inn med lotion på beina av en av dem (!!) og ligger oppå en av de andre (!!), jogger i Frognerparken, koser med andres babyer og spiser ute på restaurant), så får vi stockholmske tilstander på sykehusene. Der er det overarbeidede helsevesenet snart så utmattede fysisk og psykisk at de ikke vil makte de neste smittebølgene og de ventende helsekøene som tårner seg opp, noe som vil skape enorme ringvirkninger i samfunnet i mange år. En svensk sykepleier på 39 år døde nylig, trolig pga mangel på tilstrekkelig smittevernutstyr: https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/qLaWG1/marielle-39-pleiet-coronasyke-naa-etterforsker-svensk-politi-hennes-doed JA, jeg jobber direkte med de aller sykeste covid 19-pasientene og JA - når influenser Caroline Berg Eriksen ivrig dokumenterer tallrike brudd på regjeringens tiltak og retningslinjer i sosiale medier så gjør det meg rett og slett forbannet! Finnes det noen plass man kan rapportere brudd på regler og anbefalinger på some til myndighetene ? 19
Populært innlegg Inocybe Skrevet 6. mai 2020 Populært innlegg #20605 Skrevet 6. mai 2020 10 timer siden, Ultiva skrev: Hvis alle i Norge gjør som denne profesjonelle påvirkeren kringkaster på instastory og blogg (samler barn fra ulike familier tett oppi sofaen foran barne-tv, har nærkontakt med flere personer fra diverse husstander, til og med FILMER at hun smøres inn med lotion på beina av en av dem (!!) og ligger oppå en av de andre (!!), jogger i Frognerparken, koser med andres babyer og spiser ute på restaurant), så får vi stockholmske tilstander på sykehusene. Der er det overarbeidede helsevesenet snart så utmattede fysisk og psykisk at de ikke vil makte de neste smittebølgene og de ventende helsekøene som tårner seg opp, noe som vil skape enorme ringvirkninger i samfunnet i mange år. En svensk sykepleier på 39 år døde nylig, trolig pga mangel på tilstrekkelig smittevernutstyr: https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/qLaWG1/marielle-39-pleiet-coronasyke-naa-etterforsker-svensk-politi-hennes-doed JA, jeg jobber direkte med de aller sykeste covid 19-pasientene og JA - når influenser Caroline Berg Eriksen ivrig dokumenterer tallrike brudd på regjeringens tiltak og retningslinjer i sosiale medier så gjør det meg rett og slett forbannet! 🤗 Du har all grunn til å bli sint og frustrert over denne likegyldigheten til andres ofre som CBE jevnt og trutt framviser på SoMe’ene hennes. Mens du og kollegaene diner jobber lange ekstra skift med fare for liv og helse og høyt personlig offer så bruker altså CBE.no all påvirkningskraften til å si det er greit å gi beng i corona-dugnaden. Eldre dør redde og alene på sykehjem - CBE fniser over at en fyr uten for husstanden smør beina hennes med lotion! Jeg synes virkelig dette setter bloggerens (mangel på) etiske refleksjoner i perspektiv. Ikke bare er rosa-influencere som CBE.no helt unødvendige for samfunnet men noen av av dem, som CBE.no, er rett og slett farlige for samfunnet vårt. Det hjelper så lite hun mottar penger for å plukke søppel og si vi bør støtte veldedighet, når hun samtidig voldsomt aktivt promoterer sine dårlige corona-valg. Det hjelper så lite at bloggeren sier hun ønsker å inspirere til helse og sunn livsstil når dette bare handler om trening og synlige magemuskler. Ufarliggjøring av bryting av corona-tiltak kan koste liv! I tillegg kommer selvfølgelig promotering av overforbruk, miljøsvineri, kroppspress, barns rettigheter og så videre som vi har diskutert tidligere. Alt i alt en skitten bransje hvor CBE.no står i frontlinjen for tidligere og framtidig ansvarsløshet. Til slutt vil jeg takke deg @Ultiva og kollegaene dine! I min jobb, som ikke er i helse, er det mange tunge corona-ofre, men dere står virkelig i frontlinjen i denne kampen En kamp hvor vi alle må bidra hvor vi kan. Og da hjelper det lite når navlebeskuende influencere aktivt motarbeider innsatsen. 53
Surikatt Skrevet 6. mai 2020 #20606 Skrevet 6. mai 2020 Klarer ikke å ta denne Netfit greia seriøst. De legger ut en film med noen cardio øvelser hvor de minner meg om to roboter i en film som er speedet opp i tempo. Så utrolig dårlig. 36
Halle-Palle Skrevet 6. mai 2020 #20607 Skrevet 6. mai 2020 11 timer siden, Gro12 skrev: Finnes det noen plass man kan rapportere brudd på regler og anbefalinger på some til myndighetene ? Det vet jeg ikke, men jeg har tipset Dagbladet, VG og Mads Hansen. Ingen har tatt tak i det, så da er det nok ikke så farlig at influencere influerer helseskadelig oppførsel. Kanskje de er immune 🤔 28
KatyP Skrevet 6. mai 2020 #20608 Skrevet 6. mai 2020 10 minutter siden, Halle-Palle skrev: Det vet jeg ikke, men jeg har tipset Dagbladet, VG og Mads Hansen. Ingen har tatt tak i det, så da er det nok ikke så farlig at influencere influerer helseskadelig oppførsel. Kanskje de er immune 🤔 Da har hun kanskje ikke så stor påvirkning likevel? Og da er det kanskje best å la det passere i stillhet? Jeg er ikke uenig i det argumentet jeg nettopp la frem her. Samtidig når det jo noen. Og da er risikoen stor for at de når de menneskene som blindt følger uten å tenke. Caroline Berg Eriksen samler folk. Jogger i Oslo (vet det var mannen). Hun viser bilder av barna og fronter et noe usunt kroppsfokus. Da kan jeg gjøre det også. Også gjør vedkommende dette. Samler venner. Eller legger ut masse bilder av barna sine. Også fjør vedkommendes venner dette. Og alle deres igjen. Til så mange gjør det at det får store konsekvenser for helsevesenet (korona) og at flere barn eksponeres, noe som gir mennesker som har en noe feil tankegang vann på mølla. Så jo. Det er viktig å si fra. For CBE er en påvirker. Hvor mange er ikke viktig. Det holder med en. 30
Keaton Skrevet 6. mai 2020 #20609 Skrevet 6. mai 2020 Ungdommene omgås 3-4 faste venner, de holder en meter avstand, de er bare ute sammen, de har begynt å trene denne uka, bare ute og max fem sammen. Og CBE? Driter i den innsatsen og alle andres innsats. Fankern, jeg har ikke vært så nær innpå søsteren min som CBE er med stylisten. 41
-Englefjes- Skrevet 6. mai 2020 #20610 Skrevet 6. mai 2020 (endret) Noe annet dette viser, er i hvor stor grad bedriften mangler evne til innovasjon og nytenking. Jeg vil tro at grunnen til at de gjør shoots på denne måten nå, og dermed ikke overholder anbefalinger om smittervern, er fordi de trenger å gjøre shooten av forretningskritiske grunner. De trenger inntekten dette gir dem. Men der andre bedrifter klarer å tenke innovativt og finner nye måter å jobbe på, kanskje til og med oppdager nye forretningsmuligheter, tviholder denne bedriften på å gjøre ting på gammel måte fordi de ikke klarer å være nyskapende. Da vil det føles som noe de MÅ gjøre for å opprettholde drift og omsetning, og dermed er lettere å forsvare for seg selv (og andre). kanskje det ikke er mulig å gjennomføre en shoot uten å være oppi hverandre, men da må man lete etter alternative løsninger og andre møter å drive forretning på. Hvis jeg hadde gjennomført jobben min på en måte som ikke overholder smittevernanbefalingene, inkludert det som er forretningskritisk, så hadde jeg sannsynligvis blitt oppsagt, eller i det minste fått en heftig advarsel som ville fått konsekvenser for meg, for å ha oppført meg svært uaktsomt. (Jeg jobber ikke innen helse.) Nettopp gjennom å overholde smittevernlegen har vi oppdaget alternative, nye og faktisk langt bedre måter å jobbe sammen på. Jeg anbefaler CBE å tenke annerledes også, både for smittevern og innovasjon. Endret 6. mai 2020 av -Englefjes- 35
Donatello Skrevet 6. mai 2020 #20611 Skrevet 6. mai 2020 (endret) 2 timer siden, Kollontaj skrev: Ungdommene omgås 3-4 faste venner, de holder en meter avstand, de er bare ute sammen, de har begynt å trene denne uka, bare ute og max fem sammen. Og CBE? Driter i den innsatsen og alle andres innsats. Fankern, jeg har ikke vært så nær innpå søsteren min som CBE er med stylisten. Jeg er så enig. I vår familie har vi hatt to dødsfall i denne perioden. Ett ungt og ett gammelt menneske. Stunden er over og kommer ikke igjen, men det var likevel nødvendig å forholde seg til retningslinjene for begravelser, noe alle har vært nødt til. Dette som de driver med hos CBE.no, er stunder de kan gjenskape når som helst når bare situasjonen i verden blir normal, men de kan visst ikke vente.. Endret 6. mai 2020 av Donatello 37
pøbelsara Skrevet 6. mai 2020 #20612 Skrevet 6. mai 2020 Og i dag filmes igjen barn - og mor på sykkel uten hjelm. Spe på med kommentarfelt hvor det igjen argumenteres med at alt det som ikke er forbudt, er fullt lovlig og aldri kritikkverdig. Jeg har inngått en avtale med meg selv om at jeg bare skal kommentere nye ting som gjøres som er kritikkverdige, fordi denne tråden har blitt kritisert for å være repeterende. Jeg skal bidra med mitt og ikke kritisere noe mer enn en gang - og bare nevne nye ting som er tvilsomme/uetiske. 32
miamiamia Skrevet 6. mai 2020 #20613 Skrevet 6. mai 2020 Jeg lurer på om CBE faktisk tror at alt hun deler er interessant for oss? 17
Rev. Revenge Skrevet 6. mai 2020 #20614 Skrevet 6. mai 2020 3 minutter siden, pøbelsara skrev: Og i dag filmes igjen barn - og mor på sykkel uten hjelm. Spe på med kommentarfelt hvor det igjen argumenteres med at alt det som ikke er forbudt, er fullt lovlig og aldri kritikkverdig. Jeg har inngått en avtale med meg selv om at jeg bare skal kommentere nye ting som gjøres som er kritikkverdige, fordi denne tråden har blitt kritisert for å være repeterende. Jeg skal bidra med mitt og ikke kritisere noe mer enn en gang - og bare nevne nye ting som er tvilsomme/uetiske. Tabber som gjentas gang etter gang er ikke tabber og feil. De er aktive valg begått av de som er motvillige til endring og læring. 45
Surikatt Skrevet 6. mai 2020 #20615 Skrevet 6. mai 2020 Lurer på hva forklaringen hennes er når barna spør hvorfor hun ikke bruker hjelm? At det ødelegger sveisen ? At hun kan sykle? Har hun egentlig noen fornuftig forklaring på hvorfor? 28
Halle-Palle Skrevet 6. mai 2020 #20616 Skrevet 6. mai 2020 8 minutter siden, Surikatt skrev: Lurer på hva forklaringen hennes er når barna spør hvorfor hun ikke bruker hjelm? At det ødelegger sveisen ? At hun kan sykle? Har hun egentlig noen fornuftig forklaring på hvorfor? Hun forklarer sikkert at hun ikke har tenkt å kræsje eller falle akkurat i dag. 22
pøbelsara Skrevet 6. mai 2020 #20617 Skrevet 6. mai 2020 1 time siden, Revenge o'Cavatina skrev: Tabber som gjentas gang etter gang er ikke tabber og feil. De er aktive valg begått av de som er motvillige til endring og læring. Oh, yes - det tror jeg så absolutt. Hun er jo proff, så jeg tar det som en selvfølge at hun har en strategi bak det som legges ut. Hva slags strategi klarer jeg ikke helt å se, men det må jo være bevisst. Så mange ganger som folk har påpekt hjelmbruken hennes, så kan hun umulig sette seg på en sykkel uten å huske kommentarene. Selv o hun konsekvent dropper hjelmen. 26
Keaton Skrevet 6. mai 2020 #20618 Skrevet 6. mai 2020 CBE er vel rett og slett ikke redd for å slå seg i huet. Det kan jo tolkes på flere måter. 21
Rev. Revenge Skrevet 6. mai 2020 #20619 Skrevet 6. mai 2020 23 timer siden, Kollontaj skrev: Står hun virkelig klistret oppi flere andre personer som ikke tilhører hennes nærmeste krets? (IG-story) Håper jeg så feil, for så ignorant atferd kan da ikke være mulig. Du så ikke feil. "@grozdic" med hele kostebinderiet sitt var der, bloggeierens mann og personlige fotograf, "@tomaserdismakeup" med hund smurte inn leggene, og bloggeieren selv dokumenterte behørig det hele. I noe som så ut som en hotelleilighet med utsikt over Oslo, type Soria Moria-lokasjon. Såvidt jeg så ble ikke smittevernreglene fulgt i det hele tatt, ikke denne gangen heller. 39
Keaton Skrevet 6. mai 2020 #20620 Skrevet 6. mai 2020 Det er bare det at man ikke helt tror sine egne øyne i møte med slik toskeskap. 😏 30
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå