Gjest Xstrella Skrevet 10. april 2019 #2021 Skrevet 10. april 2019 2 minutter siden, Isild skrev: Det hadde det stått respekt av! Tror desverre vi aldri får se blogginnlegget hvor det står "Vi tar nå en 14 dagers sommerferie fra alle våre kanaler. Vi skal på privat og OFFLINE familietur med barna" Hadde tatt seg ut. Årlig og daglig likes, klikk og beundring er nok meget avhengighetsskapende. De må på rehab da. Lære seg å leve uten ros og fine ord hele dagen lang. Er jo det dette handler om. Ekstrem narsissisme. De elsker seg selv og må ha daglig beundring og hyllest over seg selv
MiniMjau Skrevet 10. april 2019 #2022 Skrevet 10. april 2019 Ikke bare skal de ta bilder, de skal pyntes, hår skal ordnes... rekvisitter, produkter og fotoutstyr skal fraktes, de skal finne location, gjøre flere takes/fotoshoot, planlegging....og så bilderedigering, skriving av tekst. Selv om bildene virker spontane, så er de nok planlagt og oppstilt. 20
Aricia Skrevet 10. april 2019 #2023 Skrevet 10. april 2019 2 minutter siden, Xstrella skrev: Hadde tatt seg ut. Årlig og daglig likes, klikk og beundring er nok meget avhengighetsskapende. De må på rehab da. Lære seg å leve uten ros og fine ord hele dagen lang. Er jo det dette handler om. Ekstrem narsissisme. De elsker seg selv og må ha daglig beundring og hyllest over seg selv Man kan vel like gjerne si at det handler om å sikre jevn inntjening? Det er jo grunnlaget for begges inntekt. Å ta helt fri uten å oppdatere må framstå som galskap og risikosport for dem. Jeg synes hele opplegget minner mest om å være fanget og malt inn i et hjørne man ikke kommer seg ut av. Kommentarfeltros er jo ellers en egen genre etter hvert som er tom, overflatisk og fullstendig sjablonpreget, så jeg tviler for min del sterkt på at den betyr noe for noen som helst - og aller minst for dem som får daglige doser helt rutinemessig, slik CBE gjør. 13
Shopaholic Skrevet 10. april 2019 #2024 Skrevet 10. april 2019 11 timer siden, Eveliina skrev: Ja, jeg skjønner virkelig ikke hva hun tror de oppnår - det forrige innlegget med reklamen for et tilsvarende produkt ligger jo på bloggen...? Selv jeg, som kun titter innom bloggen deres maks et par ganger i året, husker veldig godt den forrige reklamen. Det var vel en debatt om det produktet her inne? Husker hvor galt og risikabelt jeg syntes tanken på å ha vitaminer som både ser ut som og smaker som godteri i hus, når en har små barn. Uansett - Asti har en oppfølger, det blir ikke noe bedre med forsøk på oppklaringer i kommentarfeltet som ikke henger på greip. Begge produktene har hun omtalt positivt for å være gummigodteri - hvor kommer kapslene fra...?https://influencere.wordpress.com/2019/04/09/caroline-berg-eriksen-reklame-for-kosttilskudd-og-logn-del-2/ Tipper hun sikter til "fit bombz" hun såvidt (nederst i innlegget) nevner at hun også skal begynne å ta. Det er kapsler. "De har også lansert et helt nytt produkt nå som heter Fit Bombz og disse tenkte jeg å starte med i tillegg, ettersom de skal ha en positiv effekt for den som trener." 4
MiniMjau Skrevet 10. april 2019 #2025 Skrevet 10. april 2019 Positiv effekt for den som trener??? Hvilken effekt, for hvilken type trening? Dokumentasjon takk. 😅 24
Gjest Xstrella Skrevet 10. april 2019 #2026 Skrevet 10. april 2019 20 minutter siden, Aricia skrev: Man kan vel like gjerne si at det handler om å sikre jevn inntjening? Det er jo grunnlaget for begges inntekt. Å ta helt fri uten å oppdatere må framstå som galskap og risikosport for dem. Jeg synes hele opplegget minner mest om å være fanget og malt inn i et hjørne man ikke kommer seg ut av. Kommentarfeltros er jo ellers en egen genre etter hvert som er tom, overflatisk og fullstendig sjablonpreget, så jeg tviler for min del sterkt på at den betyr noe for noen som helst - og aller minst for dem som får daglige doser helt rutinemessig, slik CBE gjør. Regner med de kan ta 4 uker ferie med lønn de og som andre. De får vel feriepenger de og. De vil ikke ut av rampelyset. De er redd de blir glemt om de tar 14 dager helt i stillhet. Evig beundring, hjerter og finedu gjør nok noe med en. Hver sin rus, tenker jeg.
Aricia Skrevet 10. april 2019 #2027 Skrevet 10. april 2019 25 minutter siden, Xstrella skrev: Regner med de kan ta 4 uker ferie med lønn de og som andre. De får vel feriepenger de og. De vil ikke ut av rampelyset. De er redd de blir glemt om de tar 14 dager helt i stillhet. Evig beundring, hjerter og finedu gjør nok noe med en. Hver sin rus, tenker jeg. At rosen i kommentarfeltet faktisk er hovedmotivasjonen for å aldri ta fri fra oppdateringer synes jeg bare virker usannsynlig. Vi erfarer det vel alle på ulike SoMe: Å få rosende kommentarer fra ukjente følgere dreier seg oftest om at de som roser selv vil bli sett, eller på andre måter er ute etter noe. Jeg opplever det å takke for ros i kommentarfelt som noe helt rituelt, rutinepreget og innholdstomt, og antar at det må være sånn i n'te potens for bloggere. Når det gjelder regnskap og forretningsdrift har jeg ellers null peiling for å si det mildt, så med alle mulige forbehold antar jeg at en selvstendig næringsdrivende må betale/ ta ut/ spare opp sine egne feriepenger? Hvis man setter dette opp mot det å blogge ferien, med alt det innebærer av inntekter fra mulige reklameinnlegg i løpet av turen, og evt sponset reise og opphold vs å betale alt selv regner jeg med at forskjellen blir enorm regnskapsmessig sett. Og det man taper på sikt av klikk og lesere på å la være å oppdatere mens ferien varer kommer i tillegg. Derfor tror jeg det handler om jag etter penger heller enn bekreftelse. 14
Isild Skrevet 10. april 2019 #2028 Skrevet 10. april 2019 (endret) 1 time siden, Shopaholic skrev: Tipper hun sikter til "fit bombz" hun såvidt (nederst i innlegget) nevner at hun også skal begynne å ta. Det er kapsler. "De har også lansert et helt nytt produkt nå som heter Fit Bombz og disse tenkte jeg å starte med i tillegg, ettersom de skal ha en positiv effekt for den som trener." Jeg orker ikke å lese bloggen for å lese om akkurat disse "treningspillene" Men er generellt imot reklame for alt av bloggerpiller. Uten dokumentert effekt ( - ikke "jeg merker sååå forskjell" - innlegg på blogger) så er alle slike produkter bare tull og tøys! Dyrt tull og tøys som bloggere tjener masse penger på å selge til kundene sine. Tullepiller og andre "jalla-behandlinger" syns jeg er lureri. Bloggerne bruker det sikkert ikke selv. Da burde de hatt Rapunzel-hår, babyhud og boblet over av energi alle sammen! Endret 10. april 2019 av Isild 14
Pust Skrevet 10. april 2019 #2029 Skrevet 10. april 2019 11 minutter siden, Isild skrev: Jeg orker ikke å lese bloggen for å lese om akkurat disse "treningspillene" Men er generellt imot reklame for alt av bloggerpiller. Uten dokumentert effekt ( - ikke "jeg merker sååå forskjell" - innlegg på blogger) så er alle slike produkter bare tull og tøys! Dyrt tull og tøys som bloggere tjener masse penger på å selge til kundene sine. Tullepiller og andre "jalla-behandlinger" syns jeg er lureri. Bloggerne bruker det sikkert ikke selv. Da burde de hatt Rapunzel-hår, babyhud og boblet over av energi alle sammen! 👍 Det er litt nifst når publikum reagerer på bloggernes annonser som om de forteller om en virkelig verden, at de virkelig har testet piller og andre ting de lager reklame for. Luriumpillene blir ikke spist, de blir tatt bilder av og så skriver bloggeren en lett omarbeidet tekst ut fra et manus de har fått. Så kanskje det ikke er så merkelig at fru Eriksen ikke husker hva eller hvordan det var med de forrige pillene. 😂 18
Gjest CecilieX Skrevet 10. april 2019 #2030 Skrevet 10. april 2019 (endret) Når det gjelder det å ta fri fra bloggen så uttalte CBE seg om dette etter Freia-pausen. Hun skrev at hun savnet kontakten med leserne, ja attpåtil sammenliknet hun det med «å kutte kontakten med en god venninne». Hun skrev om alle «Insta-moments» hun ikke hadde kunnet publisere. Hun savnet stresset. Hun kom til og med tidsnok nå, da alt ikke måtte organiseres i forhold til blogg og fotografering. Direktelenke til innlegget https://www.carolinebergeriksen.no/2017/01/18/ta-den-gode-tiden-tilbake/ Enhver får gjøre seg opp sin mening, men i mitt hode er det en hårfin balanse mellom en livsstil man elsker og en avhengighet. Det er hvis vi skal ta henne på ordet hva gjelder savnet etter kontakten med leserne. Som å kutte kontakten med en god venninne faktisk... Tilføyelse: Sitat fra innlegget: «Jeg savnet aller mest tilbakemeldingene fra dere» Endret 10. april 2019 av CecilieX
Isild Skrevet 10. april 2019 #2031 Skrevet 10. april 2019 9 minutter siden, Pust skrev: 👍 Det er litt nifst når publikum reagerer på bloggernes annonser som om de forteller om en virkelig verden, at de virkelig har testet piller og andre ting de lager reklame for. Luriumpillene blir ikke spist, de blir tatt bilder av og så skriver bloggeren en lett omarbeidet tekst ut fra et manus de har fått. Så kanskje det ikke er så merkelig at fru Eriksen ikke husker hva eller hvordan det var med de forrige pillene. 😂 Nifst er ordet! At dette "venninne-råd" -konseptet fortsatt selger er rett og slett litt nifst! Kan på en måte forstå at de yngste leserne til de yngre bloggerne "går på" den markedsføringsstrategien. Men leserne til CBE er ikke 12-16 (ikke flerparten iallefall) 13
Pust Skrevet 10. april 2019 #2032 Skrevet 10. april 2019 11 minutter siden, Isild skrev: Nifst er ordet! At dette "venninne-råd" -konseptet fortsatt selger er rett og slett litt nifst! Kan på en måte forstå at de yngste leserne til de yngre bloggerne "går på" den markedsføringsstrategien. Men leserne til CBE er ikke 12-16 (ikke flerparten iallefall) Det gjør det i alle fall forståelig hvorfor annonsørene fortsetter å betale for dårlige bloggannonser. 8
Aricia Skrevet 10. april 2019 #2033 Skrevet 10. april 2019 33 minutter siden, CecilieX skrev: Når det gjelder det å ta fri fra bloggen så uttalte CBE seg om dette etter Freia-pausen. Hun skrev at hun savnet kontakten med leserne, ja attpåtil sammenliknet hun det med «å kutte kontakten med en god venninne». Hun skrev om alle «Insta-moments» hun ikke hadde kunnet publisere. Hun savnet stresset. Hun kom til og med tidsnok nå, da alt ikke måtte organiseres i forhold til blogg og fotografering. Direktelenke til innlegget https://www.carolinebergeriksen.no/2017/01/18/ta-den-gode-tiden-tilbake/ Enhver får gjøre seg opp sin mening, men i mitt hode er det en hårfin balanse mellom en livsstil man elsker og en avhengighet. Det er hvis vi skal ta henne på ordet hva gjelder savnet etter kontakten med leserne. Som å kutte kontakten med en god venninne faktisk... Tilføyelse: Sitat fra innlegget: «Jeg savnet aller mest tilbakemeldingene fra dere» Det er nettopp det. Det kan også leses som feks økonomisk motivert skadebegrensning. Det er ikke lett å vite. 11
Gjest CecilieX Skrevet 10. april 2019 #2034 Skrevet 10. april 2019 54 minutter siden, Aricia skrev: Det er nettopp det. Det kan også leses som feks økonomisk motivert skadebegrensning. Det er ikke lett å vite. Synes det oppsummerer tematikken godt. Narrativ eller ekte? Person eller bedrift? Ektefølt eller strategi? Kan definitivt leses på begge måter.
Levina Skrevet 10. april 2019 #2035 Skrevet 10. april 2019 (endret) Jeg opplever at CBE er utrolig privilegert i sin arbeidssituasjon. Hun har en jobb hun elsker, noen hun har gitt utrykk for flere ganger. Hun tjener langt over gjennomsnittet, som gir de større frihet på flere plan. Hun har mulighet til fleksibilitet i jobb. Jobbe hvor som helst og kombinere ferie og jobbing. Etter så mange år med blogging vil jeg tro at hun kan denne jobben til fingerspissene. I tillegg har en mann med på laget som er utrolig dyktig på det han kan. Ulempen er selvfølgelig hets, negativitet hun får fordi hun er den hun er, og en offentlige person. Det å kunne styre sin egen hverdag, selv om de har deadlines og krav om å levere et produkt, må oppleves veldig godt. Den eldste begynne nå på skole og da kan en ikke bare ta ut av skolen, men bare at de har økonomi til å ta med barna på flotte reiser, i tilegg til hytteturer hjemme, gjør de privilegerte. Men, så er hun dyktig i jobben sin og jeg synes det er vel fortjent. Endret 10. april 2019 av Levina 3
Skogspike Skrevet 10. april 2019 #2036 Skrevet 10. april 2019 7 minutter siden, Levina skrev: Jeg opplever at CBE er utrolig privilegert i sin arbeidssituasjon. Hun har en jobb hun elsker, noen hun har gitt utrykk for flere ganger. Hun tjener langt over gjennomsnittet, som gir de større frihet på flere plan. Hun har mulighet til fleksibilitet i jobb. Jobbe hvor som helst og kombinere ferie og jobbing. Etter så mange år med blogging vil jeg tro at hun kan denne jobben til fingerspissene. I tillegg har en mann med på laget som er utrolig dyktig på det han kan. Ulempen er selvfølgelig hets, negativitet hun får fordi hun er den hun er, og en offentlige person. Det å kunne styre sin egen hverdag, selv om de har deadlines og krav om å levere et produkt, må oppleves veldig godt. Den eldste begynne nå på skole og da kan en ikke bare ta ut av skolen, men bare at de har økonomi til å ta med barna på flotte reiser, i tilegg til hytteturer hjemme, gjør de privilegerte. Men, så er hun dyktig i jobben sin og jeg synes det er vel fortjent. Hva er det å elske? Jeg spør ikke for å være frekk, jeg er oppriktig nysgjerrig. Hva er det som innbefatter å være jobben? 12
Aricia Skrevet 10. april 2019 #2037 Skrevet 10. april 2019 (endret) 21 minutter siden, Levina skrev: Jeg opplever at CBE er utrolig privilegert i sin arbeidssituasjon. Hun har en jobb hun elsker, noen hun har gitt utrykk for flere ganger. Hun tjener langt over gjennomsnittet, som gir de større frihet på flere plan. Hun har mulighet til fleksibilitet i jobb. Jobbe hvor som helst og kombinere ferie og jobbing. Etter så mange år med blogging vil jeg tro at hun kan denne jobben til fingerspissene. I tillegg har en mann med på laget som er utrolig dyktig på det han kan. Ulempen er selvfølgelig hets, negativitet hun får fordi hun er den hun er, og en offentlige person. Det å kunne styre sin egen hverdag, selv om de har deadlines og krav om å levere et produkt, må oppleves veldig godt. Den eldste begynne nå på skole og da kan en ikke bare ta ut av skolen, men bare at de har økonomi til å ta med barna på flotte reiser, i tilegg til hytteturer hjemme, gjør de privilegerte. Men, så er hun dyktig i jobben sin og jeg synes det er vel fortjent. Litt pussig at du poster dette sånn tilsynelatende uten foranledning når diskusjonen ellers går på at hun snarere framstår som det motsatte av fri i de siste blogginnleggene sine fra "ferien", og det kanskje nettopp pga muligheten til å tjene langt over gjennomsnittet også mens man tilsynelatende har ferie? For meg er dette litt av paradokset med CBE. Hun framstår som fanget i sin egen suksess. Den er som en evig kvern eller et hamsterhjul som går og går, med like stor ensformighet (om ikke større ensformighet) enn alle andres grå hverdager. Ikke engang i ferien tar hun fri. Uten at vi kan være sikre på hvorfor ser vi det jo gjennom bloggingen som dokumenterer det, og det virker strengt tatt klaustrofobisk heller enn frigjørende, inspirerende eller misunnelsesverdig. Endret 10. april 2019 av Aricia 41
pøbelsara Skrevet 10. april 2019 #2038 Skrevet 10. april 2019 enig med deg, @Aricia - det virker som om det går på litt manisk repeat. De samme tingene som gjøres og fotograferes i en evig runddans. Samme feriene, samme trening, samme aktiviteter. Julesesongstart i november. Høst tidlig i september, og vår før snøen har gått. Og ferieturer av kortere eller lengre varighet til stadighet. Når de dokumenterer aktiviteter og fasiliteter på hotellet i innlegg etter innlegg - både i tekst og bilder, tenker jeg det er for å kunne forsvare å utgiftsføre deler av eller hele reisen til inntekts erverv. hvilket de har lov til. Hvilket kanskje er bedre enn spons for dem - men samtidig bør det derfor bli stadig tydeligere for folk at dette ikke er en sludreblogg hvor søte CBE deler hverdagstips, gode ferieminner og gode opplevelser med sine gode venner, bloggleserne - men en (semi-) profesjonell og forretningsmessig fremstilling - på repeat - som er laget for å selge reklame/genere inntekter - ikke for å kommunisere med fine folk som elsker bloggen. 33
Gjest Macimba Skrevet 10. april 2019 #2039 Skrevet 10. april 2019 50 minutter siden, Levina skrev: Jeg opplever at CBE er utrolig privilegert i sin arbeidssituasjon. Hun har en jobb hun elsker, noen hun har gitt utrykk for flere ganger. Hun tjener langt over gjennomsnittet, som gir de større frihet på flere plan. Hun har mulighet til fleksibilitet i jobb. Jobbe hvor som helst og kombinere ferie og jobbing. Etter så mange år med blogging vil jeg tro at hun kan denne jobben til fingerspissene. I tillegg har en mann med på laget som er utrolig dyktig på det han kan. Ulempen er selvfølgelig hets, negativitet hun får fordi hun er den hun er, og en offentlige person. Det å kunne styre sin egen hverdag, selv om de har deadlines og krav om å levere et produkt, må oppleves veldig godt. Den eldste begynne nå på skole og da kan en ikke bare ta ut av skolen, men bare at de har økonomi til å ta med barna på flotte reiser, i tilegg til hytteturer hjemme, gjør de privilegerte. Men, så er hun dyktig i jobben sin og jeg synes det er vel fortjent. - og mye, eller det meste, av dette på bekostning av å utlevere sitt eget liv og å eksponere barna sine.
pøbelsara Skrevet 10. april 2019 #2040 Skrevet 10. april 2019 58 minutter siden, Levina skrev: Jeg opplever at CBE er utrolig privilegert i sin arbeidssituasjon. Hun har en jobb hun elsker, noen hun har gitt utrykk for flere ganger. Hun tjener langt over gjennomsnittet, som gir de større frihet på flere plan. Hun har mulighet til fleksibilitet i jobb. Jobbe hvor som helst og kombinere ferie og jobbing. Etter så mange år med blogging vil jeg tro at hun kan denne jobben til fingerspissene. I tillegg har en mann med på laget som er utrolig dyktig på det han kan. Ulempen er selvfølgelig hets, negativitet hun får fordi hun er den hun er, og en offentlige person. Det å kunne styre sin egen hverdag, selv om de har deadlines og krav om å levere et produkt, må oppleves veldig godt. Den eldste begynne nå på skole og da kan en ikke bare ta ut av skolen, men bare at de har økonomi til å ta med barna på flotte reiser, i tilegg til hytteturer hjemme, gjør de privilegerte. Men, så er hun dyktig i jobben sin og jeg synes det er vel fortjent. Hun er i en veldig privilegert situasjon på veldig mange måter, ja. Hun har vært på rett sted til rett tid og utnyttet det momentet hun fikk way-back-when til å skape seg et levebrød. Hvis hun hadde latt være å poste ting om barna hver eneste dag i sine mer flyktige IG-kanaler, hadde jeg hatt adskillig mer respekt for jobben hun gjør. jeg skjønner at hun er stolt av dem, og alle barns liv er jo en del av foreldrenes - men de burde slippe å være med på jobb hver eneste dag. 17
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå