Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fjugur skrev (Akkurat nå):

Sånn…. Rettet det opp for deg 

Det er bra, for kan hende noen faktisk tror jeg mente at de har klasse!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

~ Ada ~ skrev (8 minutter siden):

På Instagram reklamerer hun for podkasten med en terningkast 6 blinkende i bakgrunnen. Det er vel å dra på litt. 

Det er ganske drøyt 😂

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i følge podcasten har hun og Guri fått terningkast 6 av Jan Thomas. For hva og hvorfor aner jeg ikke, på sitt sedvanlige vis pludrer damene om dette temaet som om lytteren allerede er innviet. Eller lytteren ikke skal vite, podcasten gir meg mer og mer følelsen av å overhøre en privat samtale. De tar opp igjen temaer de snakket om "i går", eller "da Guri var på besøk hos Caroline", slik at temaene blir fryktelig interne. Sekseren kan like gjerne være gitt på bakgrunn av antrekk, som for podcasten.

Jeg heller faktisk til at den er gitt for antrekk, for de prater masse om hvor anstrengt de blir hvis de er på et arrangement med Jan Thomas. Guri har alltid Jan Thomas i bakhodet når hun kler seg for tilstelninger, og tør ikke gå i det hun liker best, dersom det går på tvers av noe Jan Thomas har sagt at ikke er lov. Caroline får dagen ødelagt dersom hun får mindre enn terningkast fire, mens hun føler på ekte lykke dersom han gir henne terningkast seks. Episoden handlet om lykke, så dette gir dere sikkert en pekepinn om hvor lista ligger...

• Liker 13
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Proteinproduktene jeg har laget»? Er det lov å ljuge sånn i reklame, eller på hvilken måte har hun vært med på å lage produktene? Trodde hun bare hadde fått betalt for at de kan bruke hennes navn og bilde på posene, og at hun skal reklamere for produktene i sine kanaler 🙈 

IMG_1693.png

• Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Felis skrev (1 time siden):

i følge podcasten har hun og Guri fått terningkast 6 av Jan Thomas. For hva og hvorfor aner jeg ikke, på sitt sedvanlige vis pludrer damene om dette temaet som om lytteren allerede er innviet. Eller lytteren ikke skal vite, podcasten gir meg mer og mer følelsen av å overhøre en privat samtale. De tar opp igjen temaer de snakket om "i går", eller "da Guri var på besøk hos Caroline", slik at temaene blir fryktelig interne. Sekseren kan like gjerne være gitt på bakgrunn av antrekk, som for podcasten.

Jeg heller faktisk til at den er gitt for antrekk, for de prater masse om hvor anstrengt de blir hvis de er på et arrangement med Jan Thomas. Guri har alltid Jan Thomas i bakhodet når hun kler seg for tilstelninger, og tør ikke gå i det hun liker best, dersom det går på tvers av noe Jan Thomas har sagt at ikke er lov. Caroline får dagen ødelagt dersom hun får mindre enn terningkast fire, mens hun føler på ekte lykke dersom han gir henne terningkast seks. Episoden handlet om lykke, så dette gir dere sikkert en pekepinn om hvor lista ligger...

Ah, der var jeg for kjapp. Ikke hørt episoden, men siden de er avbildet på rød løper gjelder nok 6'eren antrekk og ikke podkasten. 

Da får de prøve å leve lenge på den sekseren fra Jan Thomas, så lykken holdes intakt. Godt tips til alle som sliter med depresjon og psykisk helse.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (1 time siden):

Oi. Det er jo trist, på ekte. 🙂

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (2 timer siden):

Mens Jan Thomas potensielt kan gi CBE engstelse eller ødelegge hele dagen hennes, eventuelt bringe henne til den høyeste lykke, med et terningkast….…

….i mellomtiden lever barn på samme tidspunkt og på samme klode i okkupasjon, krig, folkemord. Under konstant bombing, droner som summer over dem 24/7, fordrivelse, tap av lemmer, tap av foreldre, søsken, familie, skolegang, sult, kulde. Når disse barna blir spurt er deres eneste ydmyke ønske at krigen skal ta slutt, at de kan få gå tilbake på skole, leve med familien sin i et hjem. 

Ja, sammenligningen er ekstrem, men reell. Men jeg føler rett og slett avsky for en slik flashing av trivielle «problemer» når man lever et  privilegert liv. Det fremstår som det er totalt mangel på refleksjoner eller perspektiver på det som presenteres.

Endret av Laia
  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laia skrev (21 minutter siden):

Mens Jan Thomas potensielt kan gi CBE engstelse eller ødelegge hele dagen hennes, eventuelt bringe henne tilden høyeste lykke, med et terningkast….…

….i mellomtiden lever barn på samme tidspunkt og på samme klode i okkupasjon, krig, folkemord. Under konstant bombing, droner som summer over dem 24/7, fordrivelse, tap av lemmer, tap av foreldre, søsken, familie, skolegang, sult, kulde. Når disse barna blir spurt er deres eneste ydmyke ønske at krigen skal ta slutt, at de kan få gå tilbake på skole, leve med familien sin i et hjem. 

Ja, sammenligningen er ekstrem, men reell. Men jeg føler rett og slett avsky for en slik flashing av trivielle «problemer» når man lever et  privilegert liv. Det fremstår som det er totalt mangel på refleksjoner eller perspektiver på det som presenteres.

Enig i det du skriver.

Men skal man dra det helt ned til lokalt Sarpsborgmiljø, så blir det enda mer uforståelig at Caroline Berg Eriksen - som altså lar sine følelser styres av et terningskast og er redd for å få en halvgod "karakter" fordi det ødelegger henne følelsesmessig - bevisst overlater egne barn, og har gjort det i 11+ år, til å være fritt vilt for uønskede kommentarer og tilnærmelser fra alt fra folk i nærmiljøet som de kjenner til totalt fremmede som vet så mye om dem at de er lette å oppsøke.

Caroline Berg Eriksen bryr seg tydeligvis hverken om de andre barna som lider, eller at hennes egne handlinger kan føre til langt nærere lidelser pga. det hun utsetter dem for.

Jeg antar at CBE (når hun vet hun risikerer et terningkast fra Jan Thomas på et antrekk) forsøker å kle seg i sin fineste stas. Likevel er hun altså redd for "dommen". Når hun gjennom 11+ år har eksponert egne barn, og dermed satt dem i en utsatt posisjon, så har argumentet hun og mannen har brukt vært at det er helt greit så lenge bildene er "delikate". Men det hun selv mener er fint, det er hun jo redd andre ikke vil synes er fint. Men egne barn, de kan hun godt utsette for både dette og langt verre.

Refleksjoner og perspektiver går ikke utenfor egen navle, kan det virke som.

• Liker 12
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg ikke helt vet hvorfor, men havnet ufrivillig på sofaen her i dag, og så at de fortsatt driver og lager podcast, så jeg forsøkte å høre på den siste episoden. Den skal handle om lykke og starter med at CBE erklærer at vi er halvveis i januar.. Det minnet meg om at hun på den første arbeidsdagen sin i januar, for bare fire dager siden, proklamerte at hun hadde det så travelt, for så å dyppe ansiktet i en skål med isbiter og vann, før hun dro og fikk fikset neglene sine. Guri føler på sin side at det ikke at det ikke har kommet helt i gang enda, hvorpå CBE svarer at ja, vi er jo helt i starten, men allikevel godt igang. Dette er jo helt blåst. Kommer Guri til å holde ut dette noe særlig lengre?

Vel - en motivasjon for min del, om man kan kalle det det, er jo at yogamester og livsstilscoach CBE skal snakke om lykke, og hvordan vi kan bli lykkelige. Jeg har ikke trua. Det er et freakshow, jeg innrømmer det. Bare 1 minutt og 24 sekunder uti episoden blir det veldig klart for meg at jeg egentlig har slått på for å høre om det er noe som er virkelighetsfjernt nok til at jeg kan le av det og kjenne at livet mitt er egentlig ikke så verst, selv om jeg ligger her på sofaen. Vel, de fortsetter med værprat, så vi får se om jeg kommer til guru Berg Eriksen sin innsikt om lykke likevel.

Så kommer det plutselig et stikk når Guri har sett at CBE dyppe dette ansiktet i isbiter, og kommer på at hun har sett en film om en filmstjerne som er besatt av utseendet og som skal overleve på utseendet sitt, og som begynner å bli litt eldre, og som hadde dette som rutine. CBE avbryter beleilig med at Marilyn Monroe opererte nesa og så slipper hun unna når Guri gir henne en sjanse til å koble det til isbading istedet for at hun nettopp har truffet bulls eye. Jeg lurer på om hun pirker borti CBEs utseendefokus med vilje? For folkeopplysningens skyld får vi vite at pt-carolineberg ikke husker hvorfor hun startet med isbading, men tror hun må ha sett det på instagram eller noe. Nei, vent, det var en morgen hun våknet opp så pløsete rundt øynene og kunne ikke legge make up på disse pløsete foldene. Det er virkelig vanskelig å følge tråden her.

CBE har jo hørt at det er det samme som når man utsetter kroppen for disse kalde temperaturene. Hvem skulle trodd - iskaldt vann på kroppen er det samme som iskaldt vann på kroppen... Guri fyller ut med litt saksopplysninger om hvordan vi bruker kulde til ulike ting, mens CBE mener det er mye rimeligere å dytte ansiktet ned i en skål med isvann enn å ta en pose erter ut av fryseren. Og så våkner hun av det og er klar for en treningsøkt. Intet nytt der altså. Makeupen kommer nok også på får vi tro.

Dette får Guri til å bryte ut at CBE er jo godt igang! Det er litt uklart om det er fordi hun har dytta ansiktet nedi isbitskåla, fått på seg makeup eller kommet seg på mølla i kjelleren. Selv henger hun igjen i jula. Hun har bare trent flere ganger og gått flere turer, så hun kommer etter. Betyr det at hun ikke har fått på seg makeup-en enda? Det får vi aldri vite, så lenge det er en podcast uten video.

Så får vi en kort sekvens der CBE i et glimt utviser ekte glede over at hun kan noe som andre ikke kan og at hun kan lære bort noe, men det kokes fort bort i hennes behov for å utbrodere om hennes erfaring med å stå på sena for hun pleier ikke å være seg selv når hun er på sena, da spiller hun jo andre og da er hun jo ikke seg selv, og det er fordi hun spiller teater og da er hun ikke nervøs fordi da spiller hun en rolle og da utleverer du ikke deg selv på noen måte fordi man er noen andre. Altså, utleverte hun seg selv når hun hadde kurs om sosiale medier? Det er jo ikke bra, men det kan jo hende at hun ikke har eller helt forstår egne grenser siden hun utleverer seg selv hver eneste dag på instagram.. Veldig lite profesjonellt i så fall. Men at Yogamester, pt-, livsstils-, og vanecoach Caroline blir så glad over å kunne lære bort noe er jo veldig fint for henne. Bare så veldig beskrivende for resten av virksomheten.

Men hun har fått god hjelp av Guri til å takle nervøsiteten før foredraget. Der er jo Guri profesjonell så her det er tydelig at hun har mye å bidra med. Vi får som vanlig ikke noen oppfølging på det. Men Guri får smettet inn at hun også holder på å lage et kurs, om helse og det hun har vært igjennom, sammen med en komiker, hvorpå CBE svarer "interessant" - på den måten hvor siste stavelse går ned, og det er tydelig at nå er vi ferdige å høre om deg, og bryter istedet over i - da er vi begge i gang!. Og det har ikke engang gått 10 minutter av podcasten enda.

Jeg har lest @Felis sine recaps og småhørt her og der, og tenkte jeg bare skulle høre med et halvt øre før jeg kom til den lykke-delen. Men det er jo helt blåst fra starten av. Jeg er imponert over @Felis har sittet igjennom hele podcaster, for makan til springende vrøvl! Det er tydelig at Guri kan en del mer om formidling og levering rett og slett enn CBE som bare vil snakke om seg selv, og som har så lite erfaring fra verden utenfor at hun ikke klarer å snakke utfyllende og sammenhengende om tema som står henne nær engang. Rett skal være rett, det er en missed opportunity der om Guri hadde en annen partner. Det er nok en annen målgruppe enn det CBE når ut til og som de retter seg mot. Selv må jeg må bare stoppe her, dette blir for dumt.

• Liker 12
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...