Klink Skrevet tirsdag kl 23:30 #102521 Del Skrevet tirsdag kl 23:30 Villroses hage skrev (Akkurat nå): Vet ikke helt om du har fått det med deg - - men denne tråden handler faktisk om kritikkverdige forhold ved carolinebergeriksen.no/treasures AS sin forretningsdrift. Ja, nettopp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet tirsdag kl 23:34 #102522 Del Skrevet tirsdag kl 23:34 Klink skrev (2 minutter siden): Ja, nettopp. Ja, du deltar altså i en tråd, hvor trådstarter har bestemt tema. Når du deltar, er det på trådstarters premisser. Likevel reagerer du voldsomt på all kritikk av virksomheten som kritiseres her?? 22 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet tirsdag kl 23:36 #102523 Del Skrevet tirsdag kl 23:36 CityCityBangBang skrev (50 minutter siden): Som sagt. Jeg har trøbbel med å skjønne hva du egentlig mener. Men det er greit. 🙂 Anyway - I will defend your right to say what you want... Every day of the year. 😀 Det er ikke meg du prøver å hjelpe, men jeg tror en tolkning av forvirringen kan komme av å ikke ha forstått hva kritikken dreide seg om. Som f.eks unaturlig merkevarebygging av en frivillig organisasjon med digre logoer på de sponsede bilene, at hensikten opplevdes som innhold i egne kanaler, ikke ekte nestekjærlighet, innvaderende spørsmål i søknader der man måtte bevise sitt behov for hjelp ved å blottlegge mer enn selv NAV krever uten å ha kompetanse på saksbehandling og GDPR, ikke kunne bruke egne biler, ikke dekke saks og hyssing selv, levere og dokumentere hjelp til noen som var lett å identifisere, og mye mer jeg ikke husker. Det dreide seg aldri om kritikk av forsøket på veldedighet, men om den uheldige måten å gjøre det på når fattigdom og behov for mathjelp fortsatt er strengt tabubelagt. 20 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet tirsdag kl 23:40 #102524 Del Skrevet tirsdag kl 23:40 Klink skrev (24 minutter siden): Selvfølgelig, men hvis man får vite at det man gjør regnes for å være uetisk så er det forståelig at man kutter ut virksomheten eller endrer praksis. Hadde det bare vært så vel. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet onsdag kl 00:10 Forfatter #102525 Del Skrevet onsdag kl 00:10 (endret) Villroses hage skrev (46 minutter siden): Vet ikke helt om du har fått det med deg - - men denne tråden handler faktisk om kritikkverdige forhold ved carolinebergeriksen.no/treasures AS sin forretningsdrift. jeg må bare få skyte inn her at HI i denne tråden er skrevet i 2019, og var et forsøk på å vri diskusjonen fra personen CBE til forretningsdriften til Treasures. Bakgrunnen for det var at det var masse tråder om CBE i årene frem mot 2019, der diskusjonen gikk høyt, og var tidvis veldig usaklig og veldig ufin og gikk veldig på person og utseende og stil. Temperaturen var høy og den ene tråden etter den andre ble permanent stengt. Så da var vi noen som snakket om at neste gang en tråd ble permanent stengt, måtte førstemann til mølla prøve å starte en ny tråd som presiserte at her skal vi være saklige og snakke business. Dermed ble HI som det ble, men det var virkelig ikke meningen å forby ros! Det står vel bare at her kan vi diskutere forretningsddriften, herunder kritikkverdige forhold. Det utelukker ikke ros, men jeg skal gå inn i HI og presisere det asap! Endret onsdag kl 00:15 av MissLucy 16 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet onsdag kl 00:13 #102526 Del Skrevet onsdag kl 00:13 (endret) Conradi skrev (25 minutter siden): Er det ikke litt trist å gjøre dette? Bruke så mye tid på en influenser som ikke er aktuell? Eller betyr antall likes at hun stadig er aktuell? * Det brukes tid på influensere som velger å utnytte egne barn for å tjene penger. * Det brukes tid på influensere som overeksponerer barn. * Det brukes tid på influensere som velger å sette egne barn i risiko for det ene og andre istedenfor å beskytte sine barn. * Det brukes tid på influensere som bryter sine barns rettigheter. * Det brukes tid på influensere som sprer helsefarlig innhold. * Det brukes tid på influensere som later som om de er eksperter innen fag de knapt har annet enn superkorte kurs i, og derfor ikke greier å gi forsvarlige råd til kunder. * Det brukes tid på influensere som stadig bryter norsk lov. * Det brukes tid på influensere som sprer innhold som påvirker andre til et forstyrret forhold til utseende, kropp, helse. * Det brukes tid på influensere som sprer pro-ana og thinspo og som stadig forvrenger eget utseende og kropp med ekstreme poseringer og filter. * Det brukes tid på godt voksne influensere med slikt negativt innhold på sine bedriftskanaler som bl.a. via fnisepodder forsøker å gjøre seg aktuelle for yngre personer - noe som igjen er farlig med tanke på hvor helseskadelig innhold som ofte presenteres. * Det brukes tid på influensere som ikke greier å holde styr på egne tidligere løgner og derfor driver med lovbrytende og villedende markedsføring. * Det brukes tid på influensere som velger å være dårlige forbilder for både unge og voksne. * Det brukes tid på influensere som har bygget opp store deler av sin forretningsvirksomhet på løgner, falskhet og bedrag og lovbrudd. * Det brukes tid på influensere som driver med stalking, hærverk, trusler mot personer som er uenige mot dem. * Det brukes tid på influensere som lyver til norsk media for å skape falske narrativ i forsøk på å skjule hva de faktisk har gjort av forferdelig uetiske handlinger, innimellom lovbrytende handlinger. * Det brukes tid på influensere som oppfordrer til overforbruk. * Det brukes tid på influensere som direkte og indirekte driver reklame for kosmetiske behandlinger/injeksjoner. * Det brukes tid på influensere som ikke bare utnytter egne barn for selv å tjene penger, men også benytter seg av andres lett identifiserbare barn for å reklamere for seg selv. Og ja, de podkastene viser mye om hvilket fokus disse influenserne har. Derfor gidder @Felis å skrive som hun gjør. Hva GS gjør oppi dette med denne podkasten er faktisk veldig vanskelig å forstå, for hun oppfyller ikke mange av punktene over. Dessverre oppfyller CBE og LKE tilsammen de fleste av de ovenstående punktene. Det brukes forresten også tid på å få frem hvor totalt intetsigende slike influensere er, hvor skadelig det er for samfunnet, for folks helse - og ikke minst for barns lovfestede rettigheter. Endret onsdag kl 00:15 av Frisk Frosk 26 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet onsdag kl 00:21 #102527 Del Skrevet onsdag kl 00:21 (endret) MissLucy skrev (17 minutter siden): jeg må bare få skyte inn her at HI i denne tråden er skrevet i 2019, og var et forsøk på å vri diskusjonen fra personen CBE til forretningsdriften til Treasures. Bakgrunnen for det var at det var masse tråder om CBE i årene frem mot 2019, der diskusjonen gikk høyt, og var tidvis veldig usaklig og veldig ufin og gikk veldig på person og utseende og stil. Temperaturen var høy og den ene tråden etter den andre ble permanent stengt. Så da var vi noen som snakket om at neste gang en tråd ble permanent stengt, måtte førstemann til mølla prøve å starte en ny tråd som presiserte at her skal vi være saklige og snakke business. Dermed ble HI som det ble, men det var virkelig ikke meningen å forby ros! Det står vel bare at her kan vi diskutere forretningsddriften, herunder kritikkverdige forhold. Det utelukker ikke ros, men jeg skal gå inn i HI og presisere det asap! 🤭 (jeg ler fordi det å rose andre er så opplagt positivt. Litt morsomt at det må presiseres) Endret onsdag kl 00:31 av ~ Ada ~ La til forklaring 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conradi Skrevet onsdag kl 00:23 #102528 Del Skrevet onsdag kl 00:23 MissLucy skrev (12 minutter siden): jeg må bare få skyte inn her at HI i denne tråden er skrevet i 2019, og var et forsøk på å vri diskusjonen fra personen CBE til forretningsdriften til Treasures. Bakgrunnen for det var at det var masse tråder om CBE i årene frem mot 2019, der diskusjonen gikk høyt, og var tidvis veldig usaklig og veldig ufin og gikk veldig på person og utseende og stil. Temperaturen var høy og den ene tråden etter den andre ble permanent stengt. Så da var vi noen som snakket om at neste gang en tråd ble permanent stengt, måtte førstemann til mølla prøve å starte en ny tråd som presiserte at her skal vi være saklige og snakke business. Dermed ble HI som det ble, men det var virkelig ikke meningen å forby ros! Det står vel bare at her kan vi diskutere forretningsddriften, herunder kritikkverdige forhold. Det utelukker ikke ros, men jeg skal gå inn i HI og presisere det asap! 👏👏👏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet onsdag kl 02:40 #102529 Del Skrevet onsdag kl 02:40 Klink skrev (3 timer siden): Selvfølgelig, men hvis man får vite at det man gjør regnes for å være uetisk så er det forståelig at man kutter ut virksomheten eller endrer praksis. Det forståelige hadde vært at de endret på det som ble kritisert 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet onsdag kl 07:58 #102530 Del Skrevet onsdag kl 07:58 Klink skrev (9 timer siden): Hvorfor kritisere dette dersom de som fikk hjelp faktisk var fornøyde? Det virksomheten gjorde med Omvendt julenisse i Sarpsborg er et skoleeksempel på en godhetsposør, mao noen som utfører gode handlinger hovedsakelig for å få positiv oppmerksomhet eller forbedre sitt eget image, snarere enn av ekte omtanke. 30 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet onsdag kl 08:09 #102531 Del Skrevet onsdag kl 08:09 I følge podcasten ga Caroline seg med veldedig arbeid fordi det var for stor pågang og det opplevdes for tidkrevende. Hun har, i følge seg selv, høyt stressnivå før jul, med å handle julekjoler, pakke inn pakkekalendere, pynte flere juletrær, i tillegg til middager og julebord. Slik jeg kjenner henne hadde hun ikke latt anledningen gå fra seg til å rette litt kritikk til kritikerne, dersom de var en medvirkende årsak. Hun er en voksen kvinne, jeg synes vi skylder henne å stole på det hun sier, ikke dikte opp all verdens andre forklaringer, slik @Klink holder på med i tråden nå. 23 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BuffyTheVampire Skrevet onsdag kl 08:09 #102532 Del Skrevet onsdag kl 08:09 Klink skrev (8 timer siden): Selvfølgelig, men hvis man får vite at det man gjør regnes for å være uetisk så er det forståelig at man kutter ut virksomheten eller endrer praksis. Hvorfor endret de ikke praksis da, tror du? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet onsdag kl 12:09 #102533 Del Skrevet onsdag kl 12:09 BuffyTheVampire skrev (3 timer siden): Hvorfor endret de ikke praksis da, tror du? Det var vel ikke verdt det for de da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet onsdag kl 12:10 #102534 Del Skrevet onsdag kl 12:10 Hallepalle2 skrev (6 timer siden): Er du cbe? Diskusjon er ikke angrep. Jeg svarer på dine argument, det var du som startet med å trekke inn hvordan du selv hadde reagert på kritikk. Du sammenligner meg med cbe på en negativ måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet onsdag kl 12:26 #102535 Del Skrevet onsdag kl 12:26 (endret) Felis skrev (4 timer siden): I følge podcasten ga Caroline seg med veldedig arbeid fordi det var for stor pågang og det opplevdes for tidkrevende. Hun har, i følge seg selv, høyt stressnivå før jul, med å handle julekjoler, pakke inn pakkekalendere, pynte flere juletrær, i tillegg til middager og julebord. Slik jeg kjenner henne hadde hun ikke latt anledningen gå fra seg til å rette litt kritikk til kritikerne, dersom de var en medvirkende årsak. Hun er en voksen kvinne, jeg synes vi skylder henne å stole på det hun sier, ikke dikte opp all verdens andre forklaringer, slik @Klink holder på med i tråden nå. En av utfordringene for influencerne er at de sjeldent eller aldri blir tatt på alvor til tross for påvirkningsmakten og rekkevidden de har. Her er jeg helt enig, det er alltid viktig å ta det Berg Eriksen uttrykker på alvor. Hvilket verdisyn eller moralske holdninger det fremviser og måten budskapene hennes oppfattes på til tross, står hun godt i all kritikk i følge seg selv, og gjør gjerne bare mer av det hun kritiseres for. Hvis jeg da forstår henne rett, er kritikere bare nettroll, og jeg vurderer det til at hun vet hva hun snakker om etter å ha delt postkasse med den største av alle i flerfoldige år. Slik sett er det helt fint at Eriksens sluttet med veldedigheten. Endret onsdag kl 12:28 av Rev. Revenge 23 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BuffyTheVampire Skrevet onsdag kl 13:16 #102536 Del Skrevet onsdag kl 13:16 Klink skrev (1 time siden): Det var vel ikke verdt det for de da? Nei nettopp, og bare det er passelig hjernedødt. Det er mange som trenger hjelp fra OJ og lignende organisasjoner, og de som får hjelp setter garantert pris på det (men det er lov å være kritisk til måten slik hjelp blir løst på, en skal ikke finne seg i alt mulig bare fordi man er hjelpetrengende). Derfor er det ganske sykt at CBE og LKE ikke vil fortsette, om det så er pga kritikk eller fordi det er så masse arbeid. Hadde hatt godt av litt mindre fokus på seg selv. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turkis Sau Skrevet onsdag kl 15:08 #102537 Del Skrevet onsdag kl 15:08 Kollontaj skrev (På 14.12.2024 den 8.03): Det er jo filter. Kan jo ikke plutselig ha fått lengre nese og større øyne. Caroline Berg Eriksen er en av deltakerne i Kompani Lauritzen. Foto: TV2 Flaks for frua at denne sesongen var spilt inn på Granca, hvor det er så varmt at hun måtte brette opp t-skjorteermene i reneste Rambo-stil. Nei vent...det var jo innspilt på Voss! 29 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snute Skrevet onsdag kl 16:37 #102538 Del Skrevet onsdag kl 16:37 Det var utrolig nok kjempefint vær på Voss i starten av innspillingen, over 20 grader hele første uken. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet onsdag kl 17:30 #102539 Del Skrevet onsdag kl 17:30 Ekstra varmt for CBE, tydeligvis, den selverklærte frossenpinner. Ingen andre har måttet rulle opp ermene, unntatt Trettebergstuen som har en mindre ekstrem variant. https://www.vg.no/rampelys/i/dRr8jo/kompani-lauritzen-disse-kjendisene-skal-delta-i-2025#2 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smilepuls Skrevet onsdag kl 20:52 #102540 Del Skrevet onsdag kl 20:52 Fikk opp reklame for denne siden på Instagram, https://caroline.canguromedia.com/?fbclid=PAZXh0bgNhZW0BMABhZGlkAasUMT0uL4kBpgHk2QH4rev9gVs61uBXwozPYwmrh1zbaF7fVVLvSji8beqcwexXSnE4Ng_aem_4IIA9EYATz7aNKkPBCiSAQ Er dette legit, og i såfall hva tror dere om påstanden «jeg har hjulpet hundrevis av mennesker å komme i sitt livs beste form både fysisk og mentalt?» 8 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå