Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Lawyer skrev (3 minutter siden):

I TelemarksAvisa så snakker LKE om da han sluttet i Odd. Lufta hadde gått ut av han visstnok🫣

Her sier han også at han slet med skader? 

Den mannen kan ikke en gang PRØVE å huske hvilke løgner han forteller når……

• Liker 29
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Felis skrev (1 time siden):

Hun minner om at slike ting er helt anonymt. Jeg husker dessverre også søknadsprosessen til LKE, hvor du måtte levere lønnsslipp og kontoutskrift og la LKE gjennomgå Facebookfeeden, så han kunne utelukke alle som hadde vært på ferie...

😳 I all verden?! Jeg er ikke overrasket siden det gjelder herr og fru Benkesliter, men er likevel sjokkert. Dette var jeg ikke klar over at de hadde gjort. Ikke en gang NAV krever så mye dokumentasjon.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (1 time siden):

veldig interessant at hun ikke vil ha fremmede inne i huset, samtidig som hun deler og har delt en hel masse bilder og privat info om ungene sine i alle år uten noe som helst kunnskap eller oversikt over hvem som kan se det. Og en haug bilder av seg selv, feks liggende stønnende og svett på gulvet. Herlighet, så blind hun er. :dåne:

👏👏 👏

Takk til @Felis som orker å lytte til podkasten og gi en omtale 🌸

Endret av Pust
  • Liker 17
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugar&Spice skrev (18 minutter siden):

Her sier han også at han slet med skader? 

Den mannen kan ikke en gang PRØVE å huske hvilke løgner han forteller når……

Jada, han forteller at han slet med skader og også ble operert, så hvem han tror han lurer når han sier at han aldri er skadet, ja, det er ikke godt å si 😛

Han sier også i det intervjuet ang. Hyrox-satsingen:

Sitat

– Målet er å kvalifisere meg til VM, der de to prosent beste i verden får delta. Jeg har aldri forsøkt det før, så jeg vet ikke, men jeg er ikke langt unna. Det er konkurranse-genet som slår inn. Og jeg klarer ikke gjøre noe halvveis når jeg først setter i gang.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrottefar skrev (20 minutter siden):

– Målet er å kvalifisere meg til VM, der de to prosent beste i verden får delta. Jeg har aldri forsøkt det før, så jeg vet ikke, men jeg er ikke langt unna. Det er konkurranse-genet som slår inn. Og jeg klarer ikke gjøre noe halvveis når jeg først setter i gang.

Å Jesus, han må ha tidenes mest mangelfulle evne til selvinnsikt

*hold på meg, jeg dør av latter:skratte:*

Endret av Rev. Revenge
  • Liker 37
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (28 minutter siden):

Jada, han forteller at han slet med skader og også ble operert, så hvem han tror han lurer når han sier at han aldri er skadet, ja, det er ikke godt å si 😛

Unnskyld meg, men står det noe om ironi eller sarkasme i det intervjuet? Eller mener han i fullt alvor at han ikke er langt unna de to prosent beste i verden? Etter å ha deltatt i EN konkurranse, hvor han på alle måter dreit seg ut? 

• Liker 48
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (30 minutter siden):

Nehei, ikke gjøre noe halvveis. 😆

Hm. Jeg har spørsmål. 

Om studier. Business. Investeringer.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villroses hage skrev (1 time siden):

Jaduverden, den allmenkunnskapen og tankevirksomheten til CBE imponerer stadig. Og selvinnsikten og refleksjonsevnen til begge damene, virkelig en podcast verd.

Hjertelig takk igjen, @Felis for en sylskarp og fornøyelig gjennomgang av dette ånds(forlatte)verket :thankyou:

Jeg kan ikke si hvor glad jeg er for at fruen i en story for et stykke tid tilbake presiserte at det IKKE er en fagpodcast..... 🙄 Nei, akkurat. For noen kunne kanskje begynne å lure på det eller? 

Og ja. TAKK @Felis 🙌

Endret av CityCityBangBang
La til siste setning.
  • Liker 24
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner flere kvinner rundt CBE sin alder som er i full jobb og som løper easy runs på 45 min på mila. Det undrer meg at CBE, som trener så mye ikke er raskere? Får hun egentlig i seg nok næring? Hvis man sammenligner med Fitfocuse feks, som også er PT. Der ligger ernæring veldig høyt på lista. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I samme intervju så sier han også at han er PT for ei småbarnsmor:

Sitat

– Jeg har alltid hatt lyst til å trene eliteutøvere, folk som er dedikerte. Det er fortsatt gøy å trene de som er dedikerte, men man trenger ikke være eliteutøvere for det. Jeg har ei småbarnsmor fra Trondheim som kom til meg i vår, og bare ville løpe og gjennomføre fem kilometer. Det var jeg i tvil om jeg orket, for mange av den type kunder faller ofte fra. Hun har imidlertid hatt kjempeframgang, og løp fem kilometer i august på 25 minutter. Nå vil hun løpe ti kilometer på samme hastighet. Hun har fortalt at hun aldri har opplevd kroppen sin på denne måten før, endelig er glad i den, og håper det aldri tar slutt. Sånt er veldig gøy, sier han.

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (3 timer siden):

Jeg har hørt på gårsdagens episode i julepodden, som heter "Ikke alle gleder seg til jul".  Jeg fikk skikkelig assosiasjoner til "let them eat cake"...

God jul i stua! Eller i bilen! Eller på badet! Eller der du er, for man vet aldri vor folk lytter fra, i følge Caroline. Guri oppklarer at "God jul i stua er " en "saying", (eller noe vi sier, på godt norsk). Caroline er usikker på om det er noe vi sier, eller om det er Caroline Berg Eriksen som har funnet opp dette. Hun briljerer med sin allmennkunnskap...

Guri forteller at ikke alle gleder seg til Jul, og det er Caroline klar over. Hun har nemlig fått meldinger på snapchat og insta, hvor folk skriver at hun er heldig som gleder seg til jul, for for dem er det den verste tiden på året. Jeg er litt satt ut av at hun må få private meldinger for å være klar over dette, nyhetene er tross alt fulle av folk som, av forskjellige grunner, ikke gleder seg. Men Fru Eriksens har heldigvis fått pm's, for som vi alle vet, så følger hun ikke med på nyheter.

Guri ramser opp folk som har blitt alene og folk som har dårlig råd, som eksempler på folk som gruer seg til jul. Caroline er klar over det, sier hun. Hun trekker særlig frem det økonomiske presset, som hun mener varierer fra år til år. Julemat, julepynt og nye julekjoler (i flertall) er en økonomisk påkjenning. Også gavene, da, legger hun til etter litt tankevirksomhet. Guri fortsetter med ut å spise, kino og teaterforestilling.

Det er kostbart, gjentar de i munnen på hverandre.

Jeg sitter her og klør meg i hodet, for det er vel neppe  mangel på nye julekjoler (i flertall) og teaterforestillinger som får folk flest i å grue seg til jul. Det finnes fryktelig mange familier i Norge som ikke har råd til kjole i det hele tatt, og som aldri har vært på en teaterforestilling. Det handler om å sette mat på bordet og ha noe og pakke inn til ungene sine. Jeg kan nesten ikke forestille meg hvor virkelighetsfjern du må være for å sitte i en podcast som omhandler å grue seg til jul, og så trekker du frem nye julekjoler og teaterforestilling. 

Det er ikke alle som kan være med på sånne ting, sier Caroline, og da føler man seg utafor. Jeg får veldig på følelsen at dette er dårlig skjult selvskryt og jeg får skikkelig avsmak. Særlig når damene legger til velmente sukk og stønn på vegne av alle de som ikke får ta del i alle godene de selv har...

Guri har sett i avisen at det var lange køer i Oslo for folk som trengte hjelp til mat, og det var ikke nok matposer til alle. Heldigvis finnes det mange frivillige som jobber for at folk skal få en bedre jul, svarer Caroline. Vel, det hjelper ikke de som ikke fikk mat til jul...

Caroline mimrer tilbake til tiden i Siljan og da Lars Kristian slet benker i Odd, og der var det noen tilknyttet Odd som drev med Omvendt Julenisse, som tok kontakt med Caroline og lurte på om hun hadde noen klær hun ikke hadde bruk for. Tankene mine vandrer umiddelbart til beskrivelsene her inne av kjelleren på Kulås, selv om jeg ikke har sett det selv. Hun forteller hva Omvendt Julenisse i Siljan samlet inn (pent brukte og nye klær og leker, og mat). For å få hjelp kunne man sende en søknad.

På grunn av dette hjalp Caroline og Lars Kristian til å starte Omvendt Julenisse i Sarpsborg. Caroline var helt overveldet over hvor mye jobb det var, for hun var ikke klar over at det var så mange som trengte hjelp i Sarpsborg. Igjen briljerer hun med sin manglende allmennkunnskap, for Sarpsborg og Fredrikstad er kommunene med høyest andel barnefattigdom i Norge. Over 19 prosent av barna i disse kommunene vokser opp i lavinntektsfamilier. 

Hvordan er det mulig å ha vokst opp i, og bo i, en av Norges fattigste kommuner, og så være så uvitende om tingenes tilstand?

Caroline husker det året som veldig givende og fint, men det fristet visst ikke til gjentakelse. Et lite googlesøk viser at Omvendt Julenisse Østfold sannsynligvis ligger brakk, etter at daglig leder mistet sitt plettfrie rulleblad og frontfiguren fant ut at fattige folk tross alt var veldig mye jobb.

Hun minner om at slike ting er helt anonymt. Jeg husker dessverre også søknadsprosessen til LKE, hvor du måtte levere lønnsslipp og kontoutskrift og la LKE gjennomgå Facebookfeeden, så han kunne utelukke alle som hadde vært på ferie...

Guri har invitert en mann som ikke hadde noen å feire med hjem til seg. Dessverre ville han heller feire med andre han kjente i samme situasjon.

Guri spør om Caroline kunne tenke seg å ha en helt fremmed hos seg på julaften. Caroline ville helst vite litt om personen først, svarer hun, etter litt nøling. Hun vil jo gjerne være sikker på hvem personen er. Jeg tenker at hvis han må vise lønnsslipp, kontoutskrift og facebookprofil, så er ikke lenger personen fremmed...

Guri presiserer at det ikke er synd på henne, men som skilt har hun opplevd hvordan det er å føle at julen er annerledes. Og så prater hun videre om den vanskelige balansegangen, slik at vi synes litt synd på henne like vel. Det er viktig å ikke legge dårlig samvittighet på barna, sier Guri. Hun sier at barnebarna ofte synes synd på henne, selv om hun er veldig bevisst på å ikke legge det på dem. Altså Guri; enhver som har lyttet til denne podcasten synes synd på deg! Jeg har sjeldent hørt noen som takler singeltilværelsen dårligere, faktisk. Guri virker dønn ensom...

Guri håper bare at alle får gjort det beste ut av høytiden, og så er det viktig å huske at det bare er en vanlig dag. Man kan sette på God Morgen Norge, eller gå på butikken, da blir ikke tankene så tunge, på en måte, sier hun. Og med den kloke oppfordringen er visst dagens podcast over.

Takk! 😍 Så dette ikke før nå! Helt stum, faktisk. 😬

• Liker 10
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrottefar skrev (1 time siden):

– Målet er å kvalifisere meg til VM, der de to prosent beste i verden får delta. Jeg har aldri forsøkt det før, så jeg vet ikke, men jeg er ikke langt unna. Det er konkurranse-genet som slår inn. Og jeg klarer ikke gjøre noe halvveis når jeg først setter i gang.

HAHAHA den «mannen» gjør jo ingenting mer enn halvveis. Faktisk ikke det en gang. Han må ha en diagnose eller noe, for slike uttalelser kan ikke en gang narsissisme forklare. Takk for en god latter Skrotten😁

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (53 minutter siden):

I samme intervju så sier han også at han er PT for ei småbarnsmor:

Han, som knapt har en kunde overhodet, var i tvil om han orket å ta imot en kunde...

Det var jo flott profilering av seg selv - offentliggjøre i intervju at han har fordommer mot kunder som ikke er veldig godt trent før de kommer til ham.

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Skrottefar skrev (2 timer siden):

Han har jo rett i at han som regel ikke en gang greier å gjøre ting halvveis, heller godt under halvveis.

Han skal bli topp to prosent i verden og kvalifisere seg til VM - uten at han har giddet å trene på en av øvelsene i hyrox, og ikke har trent konkurransespesifikt på to andre. Med andre ord, han stilte til start, mente han kunne kvalifisere seg til VM uten å ha forberedt seg på 3 av 8 øvelser.

Det begynner å ligne livsløgner, det LKE stadig publiserer eller presenterer seg selv. Gir inntrykk av å leve i en boble som ikke er realorientert - helt merkelig at to voksne personer begge kan bli så tilsynelatende avkoblet det samfunnet de lever i, som det LKE og CBE gir inntrykk av.

• Liker 24
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva som veier tyngst mellom Dunning-Krügereffekten og megalomani. Det henger kanskje godt sammen borte ved Kulåsparken?

• Liker 23
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev. Revenge skrev (8 minutter siden):

Jeg vet ikke hva som veier tyngst mellom Dunning-Krügereffekten og megalomani. Det henger kanskje godt sammen borte ved Kulåsparken?

De har dessverre aldri landet etter at CBE.no var Norges største blogger og de to ble omtalt som «goals» i kommentarfeltene sine. I retrospektiv burde de lagt seg langflate for kritikken som kom deres vei for 10 år siden. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...