Populært innlegg Minthia Skrevet 9. desember Populært innlegg #102361 Del Skrevet 9. desember Veldig bra gjennomført Hyrox altså. Hun får respekt fra meg. Det fascinerende er at det samtidig framhever hvor overfladisk hele virksomheten er. Om noen hadde trodd eller håpet at hun gjennom trening og Netfit var i ferd med å bygge opp litt substans og kompetanse over tid, så tar de grundig feil. Overfladiskheten dyrkes og foredles til pur renhet, alt CBE gjør er flyktig og ingenting er gjennomført eller grundig. Samtidig har hun denne knallsterke selvkontrollen som gjør at hun gjennomfører en Hyroxkonkurranse hun ikke er forberedt på eller interessert i - rett foran øynene på den selvoppnevnte allvitercoachen som måtte bryte etter å ha brukt hele livet sitt de siste årene på å forberede seg. Det er forbløffende. Han når henne ikke opp til knærne. CBE sier imidlertid på snap hun ikke egentlig er interessert i Hyrox, og at hun mest sannsynlig ikke vil gjøre det igjen. Hun vil ha et annet treningsmål framover. Så har hun heller ikke lagt ut et livstegn på treningskontoen sin, resultatene, noe motiverende, om hun nådde sine mål , noe felleskap med andre coacher eller annet innhold. Istedet sier hun at at hun har brukt tiden på å lytte til de kommende episodene til julepodcasten. Det er ingenting som tyder på at CBE er interessert i trening ut over å bevare sin egen vekt og den muligheten det gir for å eksponere seg selv med lite klær. Og det er ingenting som viser at hun er interessert i å formidle treningskontent eller å trene andre - hun har så langt tilbudt ferdige videoer med økter som andre kan se på. Dette har tydeligvis blitt så kjedelig for henne at hun nå tilbyr at kundene får følge hennes eget program istedet, hvor hun forbereder seg til hyrox - det kan visstnok tilpasses alle nivåer. Mindre interesse for å hjelpe andre med å sette opp et individuelt tilpasset treningsprogram skal man lete lenge etter. Hun formidler langt større hjerte i å knytte en gigantisk sløyfe rundt juletreet for å få et godt Instabilde, enn i å formidle trening til og for andre. Den samme gjelder deltakelsen i Kompani Lauritzen. De fysiske utfordringene framstår bare som et irriterende avbrudd fra hennes eget opplegg. Det burde vært (og har sannsynligvis vært) den beste forberedelsen til Hyrox hun kunne ha fått. På podcasten sier hun imidlertid at hun fikk ikke noe ut av det annet enn at hun kanskje har fått til å pushe seg litt lengre på trening. Hun har ikke sagt noe bra om det i ettertid, annet enn at det ble et godt samhold mellom deltakerne. Og at brødet var godt. Hun har ikke en gang klart å få igang pt-virksomheten sin før hun går videre til et nytt område hvor hun har null kompetanse - hvor hun "spesialiserer seg innen vektnedgang" og hvor man skal følge et program med periodisk faste, som hun aldri har drevet med, skrevet om eller vist tegn til at hun har vært interessert i. Og dette er altså det mest substansielle i kanalene. Legg til podcasten hvor hun har all mulighet til å gå dypere i temaene hun poster i kanalene, men hvor hun istedet merkelig nok klarer å ta bort litt av det man tenkte hun formidlet, fordi det er så lite substans som ligger bak. Et bilde forteller som kjent mer enn 1000 ord, og når man ikke har mer enn et bilde å formidle muntlig forsvinner mye av det man trodde det formidlet. Og selvsagt, de massive mengdene selfier, poseringer, barnebilder, reklamer for produkter hun åpenbart ikke bruker, ingenting har verdi eller substans, alt er så flyktig at det bare lever akkurat i det øyeblikket følgerne konsumerer det som legges ut. Det eneste som får det til å flyte er dette enorme ønsket og viljen til å bli sett av andre, og se rik ut. Jeg begynte å engasjere meg i disse trådene og diskusjonene på grunn av hvordan influencernes overforbruk, selvopptatthet og overfladiskhet påvirker omgivelsene, ikke minst for mine oppvoksende barn. Tiden har endret seg. Nå har fokuset i trådene skiftet til andre mer håndgripelige, og ikke desto mindre viktige, tema som barneeksponering, reklamejuks, thinspo etc. Influencernes insistering på offerrolle og at kritikk er personangrep har nok også bidratt til fokusendringen. De skapte fiendebildene, offerrollene, insistering på at kritikk er personangrep og "følg med på fingeren min med øynene"-strategier gjør at det er lurt å fokusere på enkeltsakerb- og dem er det også mer enn nok av - for at alt ikke bare skal gå opp i røyk. Men etter denne Hyrox-helgen blomstret denne ulidelige overfladiskheten opp i oppmerksomheten min igjen. Og jeg er takknemlig for den påminnelsen. Rendyrket overfladiskhet er virkelig noe av det samfunnet trenger minst for tiden. Da kan det være nyttig å også være oppmerksom på når det er helt tomt et sted. Og det er det for det meste her. 49 2 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 9. desember #102362 Del Skrevet 9. desember vinterskog skrev (På 4.12.2024 den 20.47): Sterkt av lke å stille i hyrox pro. https://hyrox-startlist.r.mikatiming.com/?pid=startlist_list&pidp=upcoming_nav Kan man stille i pro direkte eller må man kvalifisere seg? Sterkt å stille i pro? Han har ikke noe der å gjøre. Er ikke i nærheten av nivået. Det har han vist i de to konkurransene han har stilt i. Touchest Oslo hvor han måtte gi seg og ikke klarte å kvalifisere seg videre fra qualifiers . Og nå. Vondt i magen og for tjukt tau Men han har jo et ego som sier at han er pro.. Forøvrig kunne hvem som helst melde seg på i pro i Stockholm. 27 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterskog Skrevet 9. desember #102363 Del Skrevet 9. desember Stargaze skrev (8 minutter siden): Sterkt å stille i pro? Han har ikke noe der å gjøre. Er ikke i nærheten av nivået. Det har han vist i de to konkurransene han har stilt i. Touchest Oslo hvor han måtte gi seg og ikke klarte å kvalifisere seg videre fra qualifiers . Og nå. Vondt i magen og for tjukt tau Men han har jo et ego som sier at han er pro.. Forøvrig kunne hvem som helst melde seg på i pro i Stockholm. Sterkt som i "sterkt å være så hovmodig og stille i pro når man har deltatt i 1 konkurrande i dette før". 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 9. desember #102364 Del Skrevet 9. desember PT Caroline altså 😅 Hun forteller at hun (de) sov dårlige hele natta før, var kvalme og dårlige både dagen før og på konkurranse dagen, hun undrer seg på om det var noe de hadde dratt på seg? ( pussig da at hun dokumenterte hotellmat, kafé mat med boller og kakao, pizza på Hyrox da LKE deltok- jeg mister matlyst om jeg er kvalm og dårlig foråsidetsånn ) Hun fikk også sagt at det tauet på sled pullen var så glatt og uvant. (Jada vi fikk med oss at det var det LKE brøt i). Men alt i alt var hun fornøyd og ved nærmere ettertanke kunne hun tenke seg å stille oppe i noe slikt igjen. Det synes jeg hun burde- tror det er godt for både kropp og sjel å ta seg ut på riktig, uten å tenke på posering, posering, posering. Kanskje sunt å møte på en haug andre treningsglade mennesker og ikke bare se på sitt eget speilbilde. Noterer meg forøvrig at LKE gleder seg til neste Hyrox stevne i april. 47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 9. desember #102365 Del Skrevet 9. desember De var dårlig forberedt, sånn er det bare og det har skjedd ofte. Håper også hun fortsetter med Hyrox, det virker mye mer interessant enn alt annet hun har vist frem av trening hittil. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EMG Skrevet 9. desember #102366 Del Skrevet 9. desember Snoker45 skrev (14 timer siden): LKE…. Har han noengang fullførtp en konkurranse uten å bortforklare det dårlige resultatet med skader/sykdom?🙈 Joda, han vant Hvalermila i fjor - langt foran rørleggerfirmaet og juniorene 🙂 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minthia Skrevet 9. desember #102367 Del Skrevet 9. desember Kollontaj skrev (32 minutter siden): De var dårlig forberedt, sånn er det bare og det har skjedd ofte. Håper også hun fortsetter med Hyrox, det virker mye mer interessant enn alt annet hun har vist frem av trening hittil. Vet ikke om jeg synes kontenten blir mer interessant, men hun som person blir mer interessant i hvertfall! Kanskje det bor noe mer enn fluff og unnvikelse i henne likevel? Bør være en skikkelig boost for henne å se at hun er tøffere enn typen. Hun gruser ham jo i alt nå. Kanskje med unntak av Vo2 og laktatmåling.. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 9. desember #102368 Del Skrevet 9. desember (endret) Kan godt innrømme at jeg synes CBE gjorde det ganske bra, spesielt om hun ikke var i form. Det kan selvsagt være sånn at man blir syk akkurat når man skal delta i et løp eller en konkurranse, men hvorfor skjer det nettopp dem så ofte. Har de ikke forberedt seg til hyrox i månedsvis, også har de ikke fått med seg hva slags rep og ball som brukes? Rart. Hvorfor han hun ikke øvd mer på skierg også? Får inntrykk av at det er LK som er hyrox-entusiasten, og at hun bare er med på det han ønsker. Endret 9. desember av Snødronninga 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 9. desember Populært innlegg #102369 Del Skrevet 9. desember Jeg synes det er fascinerende at de klarer å møte så uforberedt til hver eneste konkurranse. Til halvmaraton kom de for sent og var uforberedt på at det var så mange mennesker. På ett av ultraløpene hadde LKE glemt å se på værmeldingen og møtte for tynnkledd. Og nå var altså tauet for tykt og banen for lang i forhold til hva de trodde. De har EN jobb (i hvert fall LKE) og det er å trene til disse konkurransene. Det er utrolig merkelig at de ikke gjør et minimum av forberedelser som kan få de gjennom konkurransen, når de bruker så utrolig mye tid på trening. To økter om dagen skal gjennomføres, men å bruke 5 minutter på å lese værmeldingen tar de seg ikke tid til... Men likevel tror de at de har det som skal til for å veilede andre. 43 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 9. desember #102370 Del Skrevet 9. desember Minthia skrev (59 minutter siden): Vet ikke om jeg synes kontenten blir mer interessant, men hun som person blir mer interessant i hvertfall! Kanskje det bor noe mer enn fluff og unnvikelse i henne likevel? Bør være en skikkelig boost for henne å se at hun er tøffere enn typen. Hun gruser ham jo i alt nå. Kanskje med unntak av Vo2 og laktatmåling.. Ikke interessant for meg, men kanskje andre? 😅 Hun er jo breadwinneren der i gården, så må jo være pluss med innhold som andre faktisk gidder følge med på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 9. desember #102371 Del Skrevet 9. desember (endret) Jeg hørte på episoden som heter "Bærekraft, restemat, kvist og kvast." Bærekraftighet er ikke noe man forbinder med Caroline Berg Eriksen akkurat, derfor var jeg nysgjerrig på hva CBE hadde å komme med. Pst: Jeg kommer ikke til å gjengi hele episoden. Caroline: Bærekraftig jul ja... Guri: Er du opptatt av det? Caroline: Ehhhhmm.....jeg tenker på det. Hun innrømmer at det finnes folk som er mer opptatt av det enn henne, men at hun tar små grep for å få en mer bærekraftig jul. Hun forteller at de har kuttet ned på forbruket i løpet av årene som har vært. Så lurer jeg på, handler det om at de er opptatt av bærekraft eller har det noe med dårligere økonomi å gjøre. Hun nevner de pakkekalender-sløyfene igjen, som hun bruker om igjen og at hun ikke har kjøpt noe ny julepynt. I år har hun tatt grep når det gjelder klær, for hun trenger jo egentlig ikke en ny julekjole hvert år. Senest i fjor, tenkte hun at hun måtte ha både ny julekjole og nyttårskjole. Det høres ut som Guris engasjement smitter over på Caroline i løpet av episoden, det er alltids lov å håpe på det. Gjenbruk (annet enn adventssløyfer) og interesse for bærekraftig utvikling, kunne vært interessant content da. Om engasjementet er ekte. Endret 9. desember av Snødronninga 28 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 10. desember #102372 Del Skrevet 10. desember Snødronninga skrev (16 timer siden): Jeg hørte på episoden som heter "Bærekraft, restemat, kvist og kvast." Bærekraftighet er ikke noe man forbinder med Caroline Berg Eriksen akkurat, derfor var jeg nysgjerrig på hva CBE hadde å komme med. Pst: Jeg kommer ikke til å gjengi hele episoden. Caroline: Bærekraftig jul ja... Guri: Er du opptatt av det? Caroline: Ehhhhmm.....jeg tenker på det. Hun innrømmer at det finnes folk som er mer opptatt av det enn henne, men at hun tar små grep for å få en mer bærekraftig jul. Hun forteller at de har kuttet ned på forbruket i løpet av årene som har vært. Så lurer jeg på, handler det om at de er opptatt av bærekraft eller har det noe med dårligere økonomi å gjøre. Hun nevner de pakkekalender-sløyfene igjen, som hun bruker om igjen og at hun ikke har kjøpt noe ny julepynt. I år har hun tatt grep når det gjelder klær, for hun trenger jo egentlig ikke en ny julekjole hvert år. Senest i fjor, tenkte hun at hun måtte ha både ny julekjole og nyttårskjole. Det høres ut som Guris engasjement smitter over på Caroline i løpet av episoden, det er alltids lov å håpe på det. Gjenbruk (annet enn adventssløyfer) og interesse for bærekraftig utvikling, kunne vært interessant content da. Om engasjementet er ekte. Men... hun var jo nylig ute og kjøpte metervis med stoff for juletresløyfen... men det teller kanskje ikke? Ikke greit å holde styr på hva man sier og mener, kan det virke som. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
panzerpølsa Skrevet 10. desember #102373 Del Skrevet 10. desember Det er altså så puteflaut med denne bortforklaringen til LKE for hvorfor det ikke gikk så bra. Caroline må la sin seier stå i skyggen, mens hun legger ut om LKEs kvalme og dårlige form. Innlegg på innlegg om uggen og dårlig form, i stedet for å bare si at det gikk ikke veien. Men det greier ikke LKE noensinne, så det er alltid noe annet som feiler, i alle fall ikke han selv. Men vi kjenner jo alle en sånn verdensmester som aldri feiler, alltid alle andre/noe annet. 33 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 10. desember #102374 Del Skrevet 10. desember panzerpølsa skrev (1 time siden): Det er altså så puteflaut med denne bortforklaringen til LKE for hvorfor det ikke gikk så bra. Caroline må la sin seier stå i skyggen, mens hun legger ut om LKEs kvalme og dårlige form. Innlegg på innlegg om uggen og dårlig form, i stedet for å bare si at det gikk ikke veien. Men det greier ikke LKE noensinne, så det er alltid noe annet som feiler, i alle fall ikke han selv. Men vi kjenner jo alle en sånn verdensmester som aldri feiler, alltid alle andre/noe annet. Det pussige er at det veldig ofte det ikke går veien og at det som regel er ytre faktorer det skyldes på.. Aldri egen form. Uansett ikke rart han ble kvalm når han heiv innpp med noe pulver greier (med skje rett i munnen) og skyldte ned med noe drikke.. Han ser også grå, trøtt, alvorlig og sliten ut (hele tiden), særlig i forhold til de sterke, flotte og blide hyrox utøverne på Nordic Hyrox sin IG. https://www.instagram.com/hyroxnordic?igsh=bG9rd3RyYWlxaG5m Virker dom om det er null idrettsglede hos LKE. 28 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 10. desember #102375 Del Skrevet 10. desember Stargaze skrev (1 time siden): Det pussige er at det veldig ofte det ikke går veien og at det som regel er ytre faktorer det skyldes på.. Aldri egen form. Uansett ikke rart han ble kvalm når han heiv innpp med noe pulver greier (med skje rett i munnen) og skyldte ned med noe drikke.. Han ser også grå, trøtt, alvorlig og sliten ut (hele tiden), særlig i forhold til de sterke, flotte og blide hyrox utøverne på Nordic Hyrox sin IG. https://www.instagram.com/hyroxnordic?igsh=bG9rd3RyYWlxaG5m Virker dom om det er null idrettsglede hos LKE. LKE (og CBE) har i årevis ropt "ulv, ulv, ulv", kommer med ett narrativ, blir avslørt, endrer historie, blir tatt for nye løgner og juks. Og det er alltid en unnskyldning, som regel allerede i god tid på forhånd, samtidig som de gang på gang avslører at de ikke gidder å forberede seg til noe de selv nærmest fremstiller de skal bli mestere i på første forsøk. Med dette som forretningsinnhold over mange år, så har de også malt seg selv inn i et hjørne - de er overhodet ikke troverdige, følgere mangler tillit til dem. Det betyr også at hvis de plutselig en gang kanskje faktisk blir dårlig av årsaker som ikke er selvforskyldte, så vil de ikke bli trodd da heller, fordi de har forsøkt å lure følgere og samarbeidspartnere i så mange år med falske historier og scenarier. For alt vi vet kan han ha vært reelt dårlig, men ser vi på historikken han og de begge har solgt på sine bedriftskanaler over år, så er det svært liten sjanse for akkurat det. Men, det er dessverre sant at han fremstiller seg på en måte som gjør at han ser syk ut. Tynnest mulig, mest mulig definert, gjør knapt noe annet enn å trene og overtrene, også med (trenings)skader og sykdom. Og legger ut et kosthold som i seg selv er sykdomsfremmende og skadefremmende. Mens det meste som legges ut av alt dette også er ekstremt kropps- og utseendefokusert, både på CBE og LKEs kanaler. Så ille er dette at det nærmest er oppskriften på hvordan gi inntrykk av at både herr og fru lider av alvorlig ortoreksi, og altfor ofte legges også ut både thinspo-bilder av begge to, og hos CBE også proana-bilder. Og dette er det bedriftsinnholdet de selv ønsker å presentere og presenterer. 31 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellie77 Skrevet 10. desember #102376 Del Skrevet 10. desember Kan noen svare meg på hvorfor hun beveger munnen så utrolig snålt når hun snakker? Blir det sånn av fillers?!? Eller er det en villet handling for å få leppene til å framstå som større? Det ser bare helt merkelig ut! 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 10. desember #102377 Del Skrevet 10. desember Ellie77 skrev (8 minutter siden): Kan noen svare meg på hvorfor hun beveger munnen så utrolig snålt når hun snakker? Blir det sånn av fillers?!? Eller er det en villet handling for å få leppene til å framstå som større? Det ser bare helt merkelig ut! Antakelig en kombinasjon? Har vel kommet siste årene. https://tv.vg.no/video/102501/intervjuet-caroline-berg-eriksen 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 10. desember #102378 Del Skrevet 10. desember Ellie77 skrev (1 time siden): Kan noen svare meg på hvorfor hun beveger munnen så utrolig snålt når hun snakker? Blir det sånn av fillers?!? Eller er det en villet handling for å få leppene til å framstå som større? Det ser bare helt merkelig ut! Eller prøver på søt babystemme. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 10. desember #102379 Del Skrevet 10. desember Ellie77 skrev (1 time siden): Kan noen svare meg på hvorfor hun beveger munnen så utrolig snålt når hun snakker? Blir det sånn av fillers?!? Eller er det en villet handling for å få leppene til å framstå som større? Det ser bare helt merkelig ut! Helt utrolig tilgjort. (Eller en fiksing av smilet for 3. gang som foreslått før) 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaduikkeser Skrevet 10. desember #102380 Del Skrevet 10. desember Ellie77 skrev (2 timer siden): Kan noen svare meg på hvorfor hun beveger munnen så utrolig snålt når hun snakker? Blir det sånn av fillers?!? Eller er det en villet handling for å få leppene til å framstå som større? Det ser bare helt merkelig ut! Hun prøver å være sexy, men ser bare dum ut. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå