Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Kollontaj skrev (18 minutter siden):

Ja, enig med deg @Frisk Frosk. Bedriften fremstår rett og slett fake og har gjort det i årevis. De skal selge en illusjon. Vel, nå har vi KI og behovet for falske influensere minsker heldigvis. 

(det innlegget med julebilder i fleng, er forresten ganske deprimerende. Skjønner at det er ment å fremstå «koselig», men alt jeg ser er mørkt og dystert, bakhoder og bortvendte ansikt, ingen kommunikasjon, bare utstilling av noe som virker å etterligne hverdagslige scenarioer). 

CBE og LKE virker å forsøke å selge en illusjon som de selv ikke tror på en gang.

Ingenting virker genuint, tilstedeværende. Ingenting tyder på et oppriktig ønske om å formidle. Kommunikasjonen består nesten utelukkende av "se på meg, meg, meg, meg...".

• Liker 17
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det er så farlig om hun har rævva teknikk i alle mulige slags øvelser. Går bare utover henne selv. De har ingen kunder. Ingen ser til henne for faktisk informasjon og inspirasjon. Som nevnt tre hundre ganger før, det er bare staffasje og liksom-greier. 

• Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fint med den der sløyfa på juletreet? Aldri sett det før og jeg syntes ikke det var fint hvertfall 🎄

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teflonhjernen skrev (19 minutter siden):

Er det fint med den der sløyfa på juletreet? Aldri sett det før og jeg syntes ikke det var fint hvertfall 🎄

Gir ikke meg den ekte julestemningen i alle fall, med nostalgiske kuler. Men de trærne ser man kanskje ikke så mye til i sosiale medier uansett? Blant influensere er det gjerne ton-i-ton, sløyfer og dill....

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Roadrunner skrev (7 minutter siden):

Gir ikke meg den ekte julestemningen i alle fall, med nostalgiske kuler. Men de trærne ser man kanskje ikke så mye til i sosiale medier uansett? Blant influensere er det gjerne ton-i-ton, sløyfer og dill....

Jeg vokste opp med sløyfe i toppen av treet, så dette er ikke noe nytt influenser-tull hvert fall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugar&Spice skrev (56 minutter siden):

Jeg vokste opp med sløyfe i toppen av treet, så dette er ikke noe nytt influenser-tull hvert fall :) 

I toppen av treet er jo greit, men liksom en stor sløyfe over hele treet liksom. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teflonhjernen skrev (2 timer siden):

Og jeg synes det var fint. Synes generelt Caroline er flink med dekorasjon når det kommer til bordpynt og annen pynt på jul/17.mai/halloween/bursdager etc. Det skal hun ha fra meg hvertfall ☺️

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugar&Spice skrev (1 time siden):

Ser den, var ikke meningen å være for forutinntatt. Men ei stor sløyfe? 

Jeg har alltid kost meg med å pynte juletreet, og har hatt hovedansvaret for det siden jeg var ganske ung. Det blir liksom ikke skikkelig jul uten! Nå er jeg i førtiårene, og pynter fremdeles treet hos mine foreldre, og også treet hjemme hos meg. Blir aldri ei stor sløyfe på et ellers ganske nakent tre her... :sjenert: Men det blir nok heller ikke julekuler/pynt ton-i-ton heller. Vi er alle forskjellige :jepp:

• Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (1 time siden):

Jeg er svak for smisk, så jeg ga den nyeste episoden et forsøk. Den heter Julens Trender, og de har besøk av Tone Kroken i studio, så episoden er nok ikke helt representativ.

De starter med en snutt av Himmel på jord, og jeg må si jeg er på team "kaldt og overprodusert", men det passer til temaet.

Caroline innleder med å fortelle hva de skal snakke om. Det må jeg si er en forbedring fra de normale episodene, hvor jeg alltid har på følelsen av å ramle rett inn i en samtale jeg ikke har fått med meg konteksten av. 

Guri introduserer "selveste Tone Kroken" og minner om at Tone er nominert til Vixen. Hun ramser opp Tones prestasjoner og fokuserer spesielt på at Tone, som er på Guris alder, er nygift. Det vil Guri høre mer om.

Tone er dreven i gamet, og får stort sett prate uten avbrudd. Dette er også en forbedring, da Guri og Caroline vanligvis ikke er så opptatt av å la andre fullføre setningene sin.

Tone forteller at årets trend er "rød jul" og det gjør Caroline så glad, for hun kjører også rød jul. Hun har bodd i huset sitt, som er fra 1923, i 7 år, og der synes hun det blir finest med rød jul. Hun har tidligere forsøkt seg på hvit og sølv, men det passet best i Siljan. 

Caroline har lagt ut et innlegg på instagram med et juletre med bare en stor sløyfe på og spurt om hun burde pynte slikt. Hun har ikke giddet å sjekke hva folk synes enda, men det har Guri, og folk ønsket ikke det.

Årets trender er, i følge Tone, sløyfer, candy-pynt (sukkerstenger), store objekter og kranser. Tone tror folk trenger den koselige Fanny og Alexander-julen i tiden vi er i. Jeg vet ikke hvilken versjon av Fanny og Alexander Tone har sett, men "varm og koselig" var ikke stemningen jeg satt igjen med etter å ha sett filmen fra 1982...

Tone forteller at du må ha mange av hver kule, gjerne 12 stykker, ellers blir treet "sirkus". Og så må man bygge i lag. Og juletreet skal pyntes i rødt, grønt og organisk. More is more, sier Tone.

Caroline forteller at hun sliter med symmetri. Det er kanskje vanskelig å pynte med to og to på geledd på et tre?

Caroline orker ikke at LKE pynter treet. Hvis han gjør det, så må hun gjøre alt om igjen. Hun vil heller ikke at jentene pynter treet. Hun har derfor gitt dem eget tre på rommet sitt. 

Guri: Ja for jeg føler at jeg har jo du har jo vært hjemme hos meg, Caroline, og jeg har jo litt sånn nå har jeg ikke så stort ehhh stor leilighet heller på en måte heller da. Heller heller, på en måte, har du hørt... Assa, språg må vi ta en egen episode om...

Det er jeg hjertens enig i, for "språg" er virkelig ikke disse damenes forse. Men episoden reddes av Tones erfaring. Og de skal som sagt ha for at de både presenterer gjesten på en ok måte og forteller lytteren hva man kan forvente seg. Episoden hadde også fin lengde. Dette er slett ikke ille, jeg tenker at det er en hyggelig podcast for de som er spesielt interessert i jula.

Denne episoden får terningkast 3 fra meg. Det som mangler for å få full pott et stemmebruk, setningsoppbygging og den har enda mer potensiale når det kommer til struktur

Jeg hørte julemusikkepisoden, og kan rapportere at det var bare vas. CBE visste om tre album, som hun lytter til hvert år - Dolly Parton og Kenny Rogers som foreldrene pleide å lytte til da hun var liten, Michael Buble og soundtracket til Alene Hjemme. Ekstremt tynt grunnlag for en podcastepisode. Julemusikk er jo mer Guri sin hjemmebane, men hun fikk bare inn Bugge Wesseltoft og Silje Nergård før CBEs levende spørsmålstegn dundret gjennom eteren og temaet gikk i knas. Guri fikk såvidt klemt inn at hun har jo flere julelåter ute nå, CBE kunne ikke vist mindre interesse. Hva resten av episoden handlet om husker jeg ikke.

Så blir det spesielt at de tar inn en gjest på dette temaet, som burde være CBEs hjemmebane. Interiør og spesielt juleinteriør er jo det CBE har drevet mest med. Her har hun en anledning til å skinne, og vise at hun faktisk har noe substans bak alt det stashet hun danderer rundt i stua. Men det er som i alt annet, hun har ikke basiskunnskap selv på dette temaet.

• Liker 28
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Roadrunner skrev (1 time siden):

Ser den, var ikke meningen å være for forutinntatt. Men ei stor sløyfe? 

Jeg har alltid kost meg med å pynte juletreet, og har hatt hovedansvaret for det siden jeg var ganske ung. Det blir liksom ikke skikkelig jul uten! Nå er jeg i førtiårene, og pynter fremdeles treet hos mine foreldre, og også treet hjemme hos meg. Blir aldri ei stor sløyfe på et ellers ganske nakent tre her... :sjenert: Men det blir nok heller ikke julekuler/pynt ton-i-ton heller. Vi er alle forskjellige :jepp:

Smaken er som baken (altså delt), ville personlig aldri hatt noe sånt hjemme og synes det var stygt. Men mulig hun prøver å kicke i gang noe interiør-interesse igjen, da det meste av det andre hun prøver på ser ut til å gå…sådär. Den stua ser jo ut som et showroom uansett.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinccis skrev (2 timer siden):

Og jeg synes det var fint. Synes generelt Caroline er flink med dekorasjon når det kommer til bordpynt og annen pynt på jul/17.mai/halloween/bursdager etc. Det skal hun ha fra meg hvertfall ☺️

Denne julesløyfa gir meg inntrykk av kjøpesenter eller hotellobby, jeg synes det blir veldig upersonlig. 

• Liker 19
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den digre sløyfa på et tre med bare lys som pynt føyer seg inn i rekka av «stilig» interiør som er kaldt og upersonlig. 

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Piggsopp skrev (2 timer siden):

De som pynter treet ulikt for hvert år for å følge trender: er det sånn at de kjøper inn nye julepynt hvert eneste år? Og kaster de da det gamle eller har de det liggende til det blir trendy igjen?

Det er bare litt rar tankegang for meg, da jeg er vant til at man tar fram den samme pynten år etter år. Som regel en salig blanding av hjemmelaget, arvet og kjøpt. Alltid gøy for barna å se igjen det rare de lagde på barnehagen.

Enig. Alltid en glede å åpne esken(e) med julepynt og finne en salig blanding av arvede, skjøre julekuler etter mormor... pynt vi hadde i barndomshjemmet og pynt som er kjøpt selv eller jeg har fått som gave. En julekule kan romme gode minner. 🥰

Altså ingen symmetri eller trender å spore på treet hos meg. 🎄

Men vi er jo forskjellige, så alle får gjøre det de liker best. 😇

• Liker 16
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lar ungene pynte juletreet her, er ikke så nøye, bare det ikke blir julekuler på den ene siden av treet 😄

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk - nå har hun blitt blokkert av Ticketmaster.no.  Noe så ufint - tenk å drive å blokkere potensielle kunder - hvilke tullinger er det som driver med slikt...? :ironi:

• Liker 23
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bingo Bongo skrev (21 minutter siden):

Tenk - nå har hun blitt blokkert av Ticketmaster.no.  Noe så ufint - tenk å drive å blokkere potensielle kunder - hvilke tullinger er det som driver med slikt...? :ironi:

La meg gjette - - - feite og misunnelige 🤔?

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...