Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det litt dårligere respons på bursdags innleggene, eller er det bare meg? Ikke altfor mange kommentarer og likes er skjult. Kjempeflott om barne-innhold, ikke får så stor oppmerksomhet 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grapefruktjus skrev (9 timer siden):

Dette innlegget må svært gjerne slettes, men jeg må bare rett og slett kommentere den videoen, da jeg fremdeles føler stort ubehag. 

Snurringa var én ting, men når barnet gaper opp, bøyer seg litt og det hives en hvit marshmellow inn i munnen hennes, så kjente jeg at jeg ble skikkelig kvalm. 

Én ting er at alle bilder og filmsnutter kan manipuleres, men her trenger man jo ikke manipulere en gang. Filmen er er jo fiks ferdig. 

Som mor, så evner jeg ikke å forstå at man i 2024 kan legge ut slike klipp. For tjue år siden kanskje, da vi alle var mer naive. Men nå? Jeg trodde rett og slett ikke det jeg så. 

Det er helt helt ufattelig. 

Du har helt rett, hvorfor er de ikke det minste bekymra? Kan de virkelig være så uvitende? Det tror jeg ikke. Uten at jeg vet, så tror jeg det går mer på det at de nekter å begrense seg. Både CBE og LK fremstår som trassige. Hvis man skal ta hensyn til at noe kan gå galt, da kan man ikke gjøre noe som helst (Ganske sikker på at CBE har uttalt noe lignende). At man gambler med barna sine, er en oppførsel jeg ikke har ord for å beskrive. Skjerp dere! 

• Liker 18
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (Akkurat nå):

Du har helt rett, hvorfor er de ikke det minste bekymra? Kan de virkelig være så uvitende? Det tror jeg ikke. Uten at jeg vet, så tror jeg det går mer på det at de nekter å begrense seg. Både CBE og LK fremstår som trassige. Hvis man skal ta hensyn til at noe kan gå galt, da kan man ikke gjøre noe som helst (Ganske sikker på at CBE har uttalt noe lignende). At man gambler med barna sine, er en oppførsel jeg ikke har ord for å beskrive. Skjerp dere! 

De gjør det jo på trass. Dess mer de får kritikk for noe, dess mer gjør de av nettopp det. Drit i om ungene blir de skadelidende. 

• Liker 21
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (2 timer siden):

De gjør det jo på trass. Dess mer de får kritikk for noe, dess mer gjør de av nettopp det. Drit i om ungene blir de skadelidende

Hver eneste gang de legger ut slike bilder og videoer, så viser de at det er akkurat det de gjør, driter fullstendig om barna risikerer å bli skadelidende av det de som egoistiske foreldre velger å gjøre.

Når man gjør slik som bedriftseier, så er det lavmål og burde vise alle potensielle annonsører at Carline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen er bedriftseiere man ikke bør samarbeide med. For gjør man det, så støtter man også disse slik at de kan fortsette å hindre at barna til eierne av bl.a. Treasures AS kan fortsette å leve av å selge egne barn uansett barnas risiko.

At foreldre velger å gjøre det CBE og LKE gjør, det er så stygt at jeg skal ikke skrive hva jeg mener om det. Barn fortjener å få sine rettigheter respektert - barn har faktisk rett på det iflg. loven.

Mens foreldre som Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen viser gjennom sine roller som bedriftseiere at de gir blaffen i det.

Og Kontent, de viser virkelig lavmål når de velger å samarbeide med slike! Omtalen av CBE på Kontent sine hjemmesider blir direkte villedende når de kaller dette "høy kvalitet". Dårligere kvalitet blir det ikke enn når bedriftseiere utnytter egne barn og setter dem i skaderisiko!

Generelt ellers later bedriftseierne i tillegg som om de har kunnskap og kompetanse de ikke har, bryter norsk lov regelmessig og påvirker andre til u-helse. Kontent sier at følgere i samme aldersgruppe ofte har fast inntekt og god økonomi (i motsetning til hva Treasures AS, som har vist røde tall siste par årene...). Men personer +/- 40 år med fast inntekt og god økonomi stiller som regel langt større krav til kunnskap, kompetanse, erfaring og kvalitet enn det eierne av Treasures AS noen gang har hatt eller greid å produsere.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som jeg har sagt tidligere, så er det flere influencere som inspirerer på matfronten. Har nevnt Desiree Andersen, som er veldig dyktig på sunn og enkel mat. 

Det pt_caroline legger ut på insta, er en kjedelig pastarett. Igjen. Kan godt hende det smaker, men det ser så stusselig ut. Skal ikke profilen hanke inn kunder?  Null grønnsaker eller kjøtt (vet hun ikke spiser kjøtt) ingen salat til, ikke brød ved siden av eller noe annet. Veldig uinspirerende. 

Hvorfor ikke gjøre litt mer ut av retten, så det ser både appetittlig og sunt ut? Karakter: Stryk. 

https://www.instagram.com/reel/DCmtSipN6kB/?igsh=dGJkZW56ajJmZHdu

IMG_5575.jpeg

Endret av Snødronninga
  • Liker 30
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På snap i dag er jo pastaen enda tristere! 'Verdens enkleste pastarett som hun elsker' faktisk.

Kok pastarør og ha i en ildfast form, ha på litt revet gulost, hell et glass ferdig Dolmio -saus https://meny.no/varer/middagstilbehor/sauser/pastasaus/al-forno-saus-4002359021343 over (med et kjempetips om å ha litt vann i glasset og riste på det så man får med all sausen :klaske: ) 

Stek i ovnen og vips; middag! 

Ingen grønnsaker, kjøtt, salat e.l.  Så lite næringsrikt og nitrist! 

Igjen; trening og kosthold fra denne dama? STYR UNNA.

• Liker 39
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline ønsker å fremme sunn mat (litt usikker på den faktisk), og inspirere (eller?) følgerne og potensielle følgere. Hva lager man da? Pasta, pasta, pizza, pulvervafler, pasta, proteinshake, pizza, vafler, shake og enda mer pasta. Trenger ikke noe mer, vel? :balltre:

• Liker 28
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KroniskEngasjert skrev (8 minutter siden):

Hva serverer de barna sine til fek middag?

I dag fikk de penne-pasta med dolmiosaus på glass. Med litt ost på. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er grønnsakene, proteiner, fiber og mat som metter? Hun som løfter tunge vekter blir ikke stor og sterk på pasta. Igjen, fake dame fronter fake verden. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (4 timer siden):

Caroline ønsker å fremme sunn mat (litt usikker på den faktisk), og inspirere (eller?) følgerne og potensielle følgere. Hva lager man da? Pasta, pasta, pizza, pulvervafler, pasta, proteinshake, pizza, vafler, shake og enda mer pasta. Trenger ikke noe mer, vel? :balltre:

Hvor ble det av kunnskapen fra "Oppskriftsonsdag"? Fredagstacoen? Javel så rappet hun andres oppskrifter uten å kreditere, men det var i alle fall ikke beige vomfyll uten tyggemotstand.

Jeg har aldri fått en kostplan uten farger (grønnsaker og frukt) fra ulike fagpersoner. Maten som cbe fremmer følger ikke engang Helsedirektoratets anbefalinger for en generelt frisk befolkning.

Nei, kjøpepasta med et glass kjøpesaus kvalifiserer til ultraprossesert mat uten særlig næringsverdi. Det minner om utdatert fattig student-mat fra 1990-tallet. Berg Eriksen som lever som vegetarianer bør i hvert fall kunne bedre enn dette for ikke å få mangelsykdommer som bl.a. B12. Dette er  grunnleggende ernæringskunnskap. Cbe hevder å ha en klinisk ernæringsfysiolog knyttet til firmaet? Hvorfor står ikke denne for maten?

Jeg tror det selges inn en misforstått/feil oppfatning av hva hun tror "feite folk" spiser, som pizza og pasta for å lokke kunder ved så å vise til: "se hva jeg kan spise hvis jeg trener tungt, se på kroppen min, jeg elsker pasta" og de spiser annen mat privat. Ellers forstår jeg ikke at cbe holder seg på beina med feilernæring og minimal energi med dette kostholdet relatert til all treningen.

Det er bare å kikke innom en hvilken som helst annen PT, det bugner av fargerik, sunn mat. Desiree Andersen har en serie der hun enkelt sunnifiserer nettopp pizza, pasta, Taco, og andre hverdagsmåltider.

Dette står til stryk som PT og yogainstruktør og Berg Eriksen fremstår som lat og kunnskapsløs innen kosthold.

• Liker 33
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rev. Revenge skrev (41 minutter siden):

Jeg tror det selges inn en misforstått/feil oppfatning av hva hun tror "feite folk" spiser, som pizza og pasta for å lokke kunder ved så å vise til: "se hva jeg kan spise hvis jeg trener tungt, se på kroppen min, jeg elsker pasta" og de spiser annen mat privat. Ellers forstår jeg ikke at cbe holder seg på beina med feilernæring og minimal energi med dette kostholdet relatert til all treningen.

Det er bare å kikke innom en hvilken som helst annen PT, det bugner av fargerik, sunn mat. Desiree Andersen har en serie der hun enkelt sunnifiserer nettopp pizza, pasta, Taco, og andre hverdagsmåltider.

Dette står til stryk som PT og yogainstruktør og Berg Eriksen fremstår som lat og kunnskapsløs innen kosthold.

Her tror jeg du er inne på noe. Med Eriksens "pizza i dag, feit i morgen" friskt i minne, så tror jeg hun legger ut slike ting fordi hun tror det vekker misunnelse. Alle grandis-spisende, feite kjerringer i kjellerleiligheter skal se at hun også lever utelukkende på karbohydrater, men likevel holder seg slank. Og så skal vi skjønne at dette er et resultat av den maniske treningen hennes, og kanskje melde oss på et av de overprisede kursene hennes.

Som tidligere spiseforstyrret vet jeg godt at man trener gram og slanker kilo, og det er åpenbart at kroppen til Caroline er et resultat av jernvilje foran kjøleskapet, framfor trening. Alle kan spise pasta og se sånn ut, dersom man kun spiser 14 spagettistrå til middag. Hun har jo også innrømmet i podcasten at hun slett ikke trener så mye som hun liker å gi inntrykk av. Pga migrenen har hun stadig opphold på 3-4 dager.

Det er lite å misunne ved denne livsstilen. Personlig er jeg nok mer i Guri's hjørne, når det kommer til mat. Jeg er nødt til å spise rent, for at kroppen skal fungere optimalt. Og så er jeg lite interessert å i pådra familien min usunne kostholdsvaner. Mine barn måtte lære seg å spise all slags grønnsaker fra tidlig alder, og de er heldigvis veldig glade i det.

Jeg klarer faktisk ikke å føle et snev av misunnelse med ei dame som serverer ungene sine ferdig pasta med et dolmioglass over til middag! Jeg innser at ikke alle har råd til å spise så rent som jeg gjør, men alle kan få til noe, selv om inntektene uteblir. Det er snakk om prioriteringer. Noen prioriterer negler og injeksjoner og endeløse mengder polyester, andre prioriterer helsen til familien og seg selv...

• Liker 38
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bare meg som syns det er både upassende og feil at Guri forteller en historie om at hun "mistet dyden", som om det var det som skjedde? Hun forklarer det som om hun var 20 år og ble lurt til sengs under feil premisser, når sannheten er at hun ble jo voldtatt, juridisk sett. Og så forklare at hun møtte på denne voldtektsmannen senere, og le av at han syns det var litt ubehagelig å bli konfrontert. 

Er vi ikke kommet lengre som samfunn, enn at vi i alle fall kan tør å kalle noe som skjedde for 40 år siden for en voldtekt etter dagens norm. Jeg skjønner jo selvsagt at det var andre tider, at Guri kanskje ikke føler seg voldtatt, at man ikke skal blåse opp et traume som ikke er et traume... MEN all den tid hun drar opp den historien i 2024, så bør den faktisk settes i dagens kontekst også! Det bør ikke levne noen tvil etter å ha hørt den historien, at om det samme hadde skjedd med en jente i dag.. Så skal det anmeldes. Det er ikke bare underholdning som kan flires av. Elendig underholdning sådan. Jeg blør ut av ørene hver gang jeg hører på de to, og det er nesten bokstavelig ment. 

EDIT: Jeg er klar over at dette er cbe.no sin tråd. Derfor jeg har drøyd litt med å skrive det inn her, men all den tid Caroline sitter og hører på dette - og ingen av dem evner å se at dette er upassende eller bør kommenteres... Caroline har snart barn selv i samme alder. Jeg hadde vært morderisk.

Endret av KaraThrace
  • Liker 25
  • Nyttig 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kostholdet der er hverken idrettsutøvere, barn eller pensjonister.

Har toppidrettsutøvere selv. Ja det hår en del pasta, brød etc for å få nok karbohydrayer til lange økter.

Men også haugevis med grønnsaker, og selvfølgelig en god del protein.

Nå nærmer det seg Hyrox Stockholm med kjappe steg. Skal bli gøy å se hvirdan det går for henne der. Mot sterke sunne hyroxdamer fra hele verden

(wild guess: hun blir syk/bsrna blir syk/hunden spiser treningskoene og hun kan dessverre ikke starte)

• Liker 32
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...