Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Zenhouse skrev (44 minutter siden):

Jeg kom innom for å lenke til akkurat denne. God artikkel som belyser et par problem, spesielt dette med fagkunnskap vs anekdotisk erfaring. CBE med flere operer ikke med et skille i det hele tatt og det er dypt problematisk. 

• Liker 28
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

pøbelsara skrev (57 minutter siden):

Herlighet.Hva med å adressere det kritikken handler om da?  Det er ikke hets og sladder å kritisere eksponering av barn - selvom man ikke liker å få slik kritikk. det er heller ikke sladder og baksnakking og hets å snakke om utilbørlig kroppspress, ekstremt utseendefokus eller total mangel på vilje (klarer ikke å tro at det handler om manglende evne!) til å merke reklame riktig. 

Hvis den taggede personen i kommentarfeltet til @FruJohansen hadde svart på noe av det som fajktisk er det faktisk innholdet i denne tråden, kunne vi hatt en god debatt. Istedet velger den taggede personen å gjenta en gang til det hun skrev i det opprinnelige innlegget som er lagt inn i tråden her. 

Jeg har levd hele yrkeslivet mitt sammen med en rekke kvinner - og vi støtter hverandre i alt det gode vi gjør. Samtidig er det selvsagt ikke ubetinget heving vi driver med - vi er profesjonelle og er opptatte av å gjøre en god jobb og bidra til å styrke den delen av samfunnslivet vi opererer i.

Men at man liksom skal  være programforpliktet til å støtte en influenser fordi hun er kvinne, når hun gjennom en årrekke har valgt å bruke livet sitt til, og har tjent masse penger på,  en hel rekke kritikkverdige, ulovlige og uetiske greier, er jeg ikke med på. Skal jeg heie på ellevill eksponering av barn, fordi en kvinne gjør det? Eller skal jeg fortsette å være opptatt av menneskerettigheter?

hør på @FruJohansen - det hun sier er spot on - og et veldig godt forsøk på å heve debatten. 

Nå er jo personen i kommentarfeltet venninne av både CBE og den andre forsvareren som la ut foravartalen om misunnelige kvinner for noen dager siden, så tydelig det er en forsvarskampanje på gang. 

Syns forøvrig Helene Drage skal ha litt ros for å prøve å nyansere der i kommentarfeltet. 

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (19 timer siden):

.....

Nå skal tydeligvis datteren fram i rampelyset, og det har vi vel sett komme lenge. 

Sugar&Spice skrev (19 timer siden):

Jeg kan ikke tenke meg noe verre enn å dytte datteren sin rett ut i det samme som fratar deg nattesøvn og trygghetsfølelse!!!!!! 

Du bør BESKYTTE barna dine Caroline! Du har kastet barna dine til ulvene i alle deres leveår allerede, nå er det på tide å STOPPE - ikke ESKALERE!!!! 

Så dette er sjalusi og misunnelse?

Kanskje de som har startet en forsvarskampanje på vegne av den plagede og søvnløse venninnen sin burde lese seg opp på #sharenting og hva fagfolk mener om eksponering av barn fra før de ble født, før mummy dearest ekstatisk hiver ut ungen til en offentlig tilværelse hun åpenbart selv har problemer med å handskes med? Den samme som bedyret at ungen ikke skulle eksponeres, før betalingen tydeligvis ble høy nok?

• Liker 32
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (13 timer siden):

Takk.

Klassisk å spille på "kvinner som hater kvinner" for å begrave konstruktiv kritikk og for å slippe unna. Patetisk!

Enig . Min erfaring er at de eneste som møter kritikk med at det er misunnelse , er narsisister  . De klarer ikke forholde seg til eller svare på konstruktiv kritikk .

Endret av NiceOrNothing
  • Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kommentaren til venninnen kommet for 15 år siden, kunne kanskje misunnelseskortet hatt noe relevans, nå fremstår den bare veldig lite opplyst og fokusforflyttende. Kritikken handler ikke om «sladder og misunnelse», kun hvis man har en svært alternativ virkelighetsforståelse kan man oppfatte den slik. 

• Liker 26
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (2 timer siden):

Herlighet.Hva med å adressere det kritikken handler om da?  Det er ikke hets og sladder å kritisere eksponering av barn - selvom man ikke liker å få slik kritikk. det er heller ikke sladder og baksnakking og hets å snakke om utilbørlig kroppspress, ekstremt utseendefokus eller total mangel på vilje (klarer ikke å tro at det handler om manglende evne!) til å merke reklame riktig. 

Hvis den taggede personen i kommentarfeltet til @FruJohansen hadde svart på noe av det som fajktisk er det faktisk innholdet i denne tråden, kunne vi hatt en god debatt. Istedet velger den taggede personen å gjenta en gang til det hun skrev i det opprinnelige innlegget som er lagt inn i tråden her. 

Jeg har levd hele yrkeslivet mitt sammen med en rekke kvinner - og vi støtter hverandre i alt det gode vi gjør. Samtidig er det selvsagt ikke ubetinget heving vi driver med - vi er profesjonelle og er opptatte av å gjøre en god jobb og bidra til å styrke den delen av samfunnslivet vi opererer i.

Men at man liksom skal  være programforpliktet til å støtte en influenser fordi hun er kvinne, når hun gjennom en årrekke har valgt å bruke livet sitt til, og har tjent masse penger på,  en hel rekke kritikkverdige, ulovlige og uetiske greier, er jeg ikke med på. Skal jeg heie på ellevill eksponering av barn, fordi en kvinne gjør det? Eller skal jeg fortsette å være opptatt av menneskerettigheter?

hør på @FruJohansen - det hun sier er spot on - og et veldig godt forsøk på å heve debatten. 

Meget godt innlegg, @pøbelsara!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pøbelsara skrev (3 timer siden):

Ja, hun taggede klarer jo ikke annet enn å komme med tåkesvar, ikke noe av det som er kritikken mot CBE/LKE her inne klarer hun å svare på

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (10 minutter siden):

Ja, hun taggede klarer jo ikke annet enn å komme med tåkesvar, ikke noe av det som er kritikken mot CBE/LKE her inne klarer hun å svare på

HUn fortsetter å kalle denne tråden hat og hets, så da tenker jeg at hun ikke skjønner hva kritikken handler om, men har kjøpt narrativet til offeret, den stakkars forfulgte CBE som bare vil leve i fred og fordragelighet med sine medsøstre.

Ikke et ord om barneeksponering - eller den siste greia hun fikk masse kritikk for, kaloribestelsen i ført magetopp.

• Liker 40
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (7 minutter siden):

Det er jo godt gjort å svare som en tåkefyrste om det i det hele tatt besvares noe mellom monologene, men avkrefter eksistensen av "turstier" rundt eiendommen all den tid skiltet gang og sykkelsti starter nede ved veien som fører til kommunebygningen, opp forbi parkeringsplassen og videre forbi angjeldende hus og de andre husene i området. Som jo omkranser en park med nettopp stier til lekeplasser, amfi og rolige møteplasser.

Å diskreditere @FruJohansen   på denne måten er et temmelig uredelig forsøk på å vri på realiteten. Sånt er løgn i min bok.

• Liker 33
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg på Instagram at hun har delt noen bilder av seg selv fra Halloween. I retning sexy fallen angel. Rimelig spesielt å blande inn et bilde av døtrene som poserer. 
Aner hun konsekvens av å dele barna? 

• Liker 28
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun taggede er opptatt av at det er ugreit at privatlivets fred har blitt krenket.

Det er vi vel alle enige om at er ugreit - DERSOM det har skjedd. 

Jeg får lyst til å spørre henne om hun ikke også anser bilforfølgelse, riping av bil og pusting i telefonen som krenking av privatlivets fred, men jeg tør dessverre ikke.... 

• Liker 34
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Outandabout skrev (1 time siden):

Såg på Instagram at hun har delt noen bilder av seg selv fra Halloween. I retning sexy fallen angel. Rimelig spesielt å blande inn et bilde av døtrene som poserer. 

De vet jo det, for de gikk tidlig ut da de skulle bli eller akkurat hadde blitt foreldre om at de ikke ville eksponere egne barn.

Og så fant de ut at de kunne tjene store penger på å utnytte og eksponere egne barn, og da gikk de ut i media og "forsvarte" de med at folk ville se og at de derfor likevel ville gjøre det (eller noe lignende tåpelig). Da var det plutselig ikke så viktig for herr og fru Eriksen å beskytte egne barn lenger... pengene og muligheten til å slippe å ta ærlig arbeid trumfet tydeligvis barnas sikkerhet.

Derfor på ingen måte overraskende at de lenge også har vist at de gir like mye blaffen i sikkerheten til de som de "veileder" innen kosthold, helse og trening, samtidig som de selv viser helseskadelig innhold, feilutførte styrkeøvelser, overtrening samtidig som de mangler formell utdanning innen kost- og ernæring og de viser innhold som ikke kan kalles annet enn ulike variasjoner av ortoreksi, thinspo og tidvis proana.

Det enorme, brede negative og skadelige innholdet disse publiserer, viser dessverre tydelig at de ikke bryr seg om konsekvensene det de gjør får for andre, hverken egne barn eller andre. At de forsøker å late som om de nå selger "helse", det er tragisk!

• Liker 19
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rev. Revenge skrev (5 timer siden):

Så dette er sjalusi og misunnelse?

Kanskje de som har startet en forsvarskampanje på vegne av den plagede og søvnløse venninnen sin burde lese seg opp på #sharenting og hva fagfolk mener om eksponering av barn fra før de ble født, før mummy dearest ekstatisk hiver ut ungen til en offentlig tilværelse hun åpenbart selv har problemer med å handskes med? Den samme som bedyret at ungen ikke skulle eksponeres, før betalingen tydeligvis ble høy nok?

Man kan bare lese historien til Tomine Harket for å forstå konsekvensene av en oppvekst i rampelyset. Forskjellen er jo at Caroline Berg Eriksen dytter barna inn i det gjennom sine sosiale medier og med vilje oppmuntrer dem. Hun har gjort det siden de ble født. 

• Liker 28
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bingo Bongo skrev (31 minutter siden):

Hun taggede er opptatt av at det er ugreit at privatlivets fred har blitt krenket.

Det er vi vel alle enige om at er ugreit - DERSOM det har skjedd. 

Jeg får lyst til å spørre henne om hun ikke også anser bilforfølgelse, riping av bil og pusting i telefonen som krenking av privatlivets fred, men jeg tør dessverre ikke.... 

Hun taggede kan avkrefte at det finnes turstier utenfor eiendommen, på tross av at turstien er merket på Google maps og deres konkurrenter. Jeg lurer på hva som er bakgrunnen for denne påstanden? Er det noe hun bare sier, for å gi argumentet sitt mer tyngde? I så fall, er det særlig profesjonelt? 

Eller er det Caroline som har fortalt henne dette? I så fall lurer jeg på hvorfor? Lyver hun, for å gi argumentet sitt mer tyngde? Eller tror hun at Villa Kulås sin bruksrett også innbefatter den oppmerkede turstien (og den offentlige gata på andre siden av huset)? I så fall er det nok mange mennesker i Sarpsborg som tusler i buskene til Caroline hver eneste dag, for det er som sagt en oppmerket sti i den største parken i en by med 60 000 innbyggere...

Men vedkommende som er tagget synes altså å gå tur på denne stien er mer invaderende enn å legge ut hundretusenvis av bilder og poster med informasjon av barna sine. Det er spesielt...

I tillegg til å lyve om denne hendelsen, i slik grad at man nekter for at turstier eksisterer, så fremlegges hele premisset for hendelsen feil. Slik Caroline forklarer det, så har vedkommende vandret helt uprovosert inn på deres eiendom, kun for å sladre på et anonymt nettforum. Men sannheten er jo at dette innlegget kom som en reaksjon på noe Caroline selv postet fra eiendommen. Brukeren, har i likhet med meg, tydeligvis en slags allergi mot løgn. Og hun var ikke alene, for en annen ting Caroline utelater, er at det var mange brukere som hadde gjort de samme observasjonene. Nemlig at virkeligheten skiller seg fra narrativet hun presenterer på sosiale medier.

Jeg vet ikke hvorfor det svir så mye mer for Caroline at noen påpeker at huset hennes ikke ser ut som på instagram, enn at utseendet hennes er som på instagram. Er det fordi eiendom så direkte er knyttet til økonomi, og Villa Kulås sitt utseende samsvarer med tallene på Proff.no de siste årene? Følte hun at dette ble for avslørende? Eller var det rett og slett bare en ypperlig anledning til å dikte opp en historie som kunne ta fokus vekk fra de siste mediesakene om henne? Det minner jo mistenkelig om den gangen Anne Brith påberopte seg mordbranntrusler, og så viste det seg å være en melding om at hun lot alt hun bygget opp gå opp i røyk...

En ting jeg husker fra den forrige podcasten var at Caroline hevder at dersom hun får kritikk, så gjør hun mer av det hun kritiseres for. Nå har hun blitt ettertrykkelig advart mot å blande seksualisert innhold og barn på sosiale medier, både i avisa og på Kvinneguiden. Så hva gjør hun? Jeg siterer Outandabout sin beskrivelse av siste post, for det er et ypperlig eksempel.

Outandabout skrev (2 timer siden):

• Liker 33
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familien Eriksen disponerer en del av tomta til fabrikken nedenfor, så vidt jeg husker. De får bruke den mot å holde den i orden. Hvorvidt den delen da er privat eiendom siden de ikke eier den, er jo også litt vesentlig dersom de mener at noen har vært på tomta deres. (Noe jeg betviler sterkt; da er det iallfall ikke brukeren som skrev om det her inne.) 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig bra innlegg på instagram av @FruJohansen :blomst2: Hun fortjener mange flere følgere!

Forøvrig morsomt å se at Else Koss Furuseth har likt Henrik Troys innlegg om Caroline. (Ozempic og Wegovy vil aaaaaaldri kunne gi deg DETTE!) 

• Liker 34
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (55 minutter siden):

Veldig bra innlegg på instagram av @FruJohansen :blomst2: Hun fortjener mange flere følgere!

Forøvrig morsomt å se at Else Koss Furuseth har likt Henrik Troys innlegg om Caroline. (Ozempic og Wegovy vil aaaaaaldri kunne gi deg DETTE!) 

Hva heter hun der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spesielt at «venninna»/samarbeidspartneren skriver at saken om en person som har beveget seg inn på området til CBE (feil fremstilling også, men det har blitt belyst tidligere i tråden) er verre enn barne-eksponering. Det sier vel litt om holdningene. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 25
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...