Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Hunter7 skrev (4 timer siden):

En liten korreksjon: De som kom og banket på døra i Siljan den gangen, var to 15-år gamle jenter. De spurte, ikke forlangte, om de kunne få se babyen.

Og som fleste vet, så er ikke 15-åringer så veldig opptatt av konsekvensanalyse og slikt. 

At Fotballfrue / Carolinebergeriksen.no / PTCB eller hva hun nå enn kaller seg for gladelig og mot bedre vitende bruker mindreårige som skjold og sverd i sine SoMe-plattformer, overrasker ikke. At ingen i Norges mediehus stiller henne til veggs, er derimot oppsiktsvekkende. 

Jeg lurer litt på hvordan to ungjenter uten førerkort kom seg til en enebolig langt utenfor allfarvei for å se på en baby?

Det samme spørsmålet har jeg til den gang fotballfrue låste seg inn i et skap på samme adresse og ringte gubben, ikke politiet eller naboen.

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spade skrev (2 timer siden):

Enig, de har alltid vært drittsekker i media mot folk, og ingen reagerer, ikke egentlig.

jeg var litt fan av fotballfrue når jeg var ung, men hvordan mannen oppførte seg i media og hun bare latet som ingenting.

late som man er lege, pt eller andre «eksperter» feite beyonce, rasist anklager har han og, nei da sluttet jeg å følge, og så 10 år senere så ser oi, folk snakker om henne, trodde ikke hun var «noe» lenger

blake lively(en ekte kjendis vel og merke) blir jo nå outet som uhøflig og dum, men Norge henger etter, så Caroline får si hva hun vil

Rasist på fotballbanen også, han er totalt uspiselig. De kler hverandre.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev. Revenge skrev (42 minutter siden):

Jeg lurer litt på hvordan to ungjenter uten førerkort kom seg til en enebolig langt utenfor allfarvei for å se på en baby?

Det samme spørsmålet har jeg til den gang fotballfrue låste seg inn i et skap på samme adresse og ringte gubben, ikke politiet eller naboen.

Ja, og det var en mannlig stalker ikke kvinne, når hun gjemte seg i skapet. 

Endret av Margit777
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En idé er å ikke legge ut bilder fra barnas rom, bursdag, jul og ferier da? De deler med hele verden så de må vel forstå det at folk vet MYE om dem. 

• Liker 21
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (19 timer siden):

Jeg måtte faktisk tilbake å lese min egen anmeldelse, og nei, de presenterer seg ikke. De sier at de endelig er i gang og gjentar at de gleder seg ørten ganger, men de tar det for gitt at publikum vet hvem de er. Først etter en drøy halvtime kommer de på å fortelle noe om bakgrunnen for podcasten (de sov i samme seng og skravlet hele natta) og hva de ville med podcasten (bli mer kjent med seg selv og kanskje lære noe. Og kanskje lære bort noe)

Nå ser vi at podcasten brukes som en slags privat terapitime for Guri, så kanskje hun lærer noe av seg selv? Men for lytteren er det poengløst å høre om diverse vondter og nevroser siden 80-tallet (ja, hun begynner der), uten at man samtidig får en beskrivelse av hvordan man skal unngå å havne i samme uføret. For det vet ikke Guri. Hun vet at hun har masse plager og angst, men hun klarer ikke å beskrive dem. Hun vet at hun ble bedre av denne dietten og asketiske livsstilen sin, men hun klarer ikke å beskrive hva hun gjør, eller når det hjalp. Det virker mest som om hun håper på at Caroline skal gi henne noen svar.

Og jeg skjønner at hun er fryktelig ensom, jeg har sympati for at hun rusler rundt i leiligheten sin uten psykisk helse til å ta del i livet utenfor. Mat er skummelt, frisk luft er skummelt, trikk er skummelt, mennesker er skumle. Alle med empati skjønner at det blir et fryktelig trist og begrenset liv. Men at Batong tenker at hele lytterskaren skal fungere som en slags psykolog for Guris nevroser, og lytte til 51 minutter med sykdomspreik, det er faktisk litt frekt! 

Helt enig! At Batong Media har sunket så her lavt får meg til å miste respekt for de og jeg vurderer seriøsiteten til hele greien. Å slippe løs disse to helt meningsløse fjortis damene som nekter å innse at de faktisk ikke er FJORTISSER lenger er så trist. Synd Batong! Er dere så desperate at dere tror de to der vil hjelpe dere? 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Felis skrev (1 time siden):

De har jo flere ganger forsvart seg med at ting som legges ut på story, forsvinner igjen. Og jeg begynner å tro at de virkelig tror på dette. Ute av syne, ute av sinn, når storyen har gått ut etter 24 timer, så har de blanke ark.

Men folk flest er ikke utstyrt med gullfiskhjerner, som nullstiller seg en gang i døgnet. Det er selvfølgelig forskjell på hvor mye vi husker, selv er jeg utstyrt med en hjerne som lagrer unødvendig mye informasjon om influencere. Men jeg tror de aller fleste som ikke er influencer, eller lider av kognitiv svikt, husker nok informasjon til å danne seg et bilde. Derfor sitter det mange mennesker der ute og vet unødvendig mye om ungene deres, barnerom, skolevei, ferier, bursdager, middager, fritidsaktiviteter, antrekk og interesser.

Dette er også grunnen til at folk protesterer når historien forandrer seg. Et lite eksempel er fra den første podcastepisoden med Guri, hvor CBE fremstiller seg som festens midtpunkt, nattens dronning, dama som er i sentrum og alltid går sist hjem. Det har jo ingenting å si, om hun ser seg selv på den måten. Men samtidig har hun lagt ut at hun går tidlig fra fest, vi har sett storyer hvor hun virker malplassert og utenfor, og hvem kan vel glemme turen til alpene, hvor hun og gemalen reiste hjem et døgn før alle andre? Da kjenner jeg at noe i meg protesterer på fortellingen hennes.

Det er mulig CBE glemte alt dette når storyen sluttet å rulle på IG, men vi andre husker jo. Og det er i menneskets natur å protestere når vi ser sprik mellom realitet og historie. Vanlige mennesker oppfatter det som løgn, og ingen liker å bli jugd til. Så da protesterer man. Og det oppfatter CBE som hat. For hun har like lite evne til å se sin egen rolle i ting, som hun har evne til å huske hva hun selv legger ut.

Jeg er helt med på poengene dine. Dessuten vil jeg bare legge til at man gjennom det som deles i fruens kanaler får mulighet til å danne seg et inntrykk av feks barna. Disse inntrykkene er noe man ofte husker godt uavhengig av om man klarer å huske hvordan dette inntrykket ble til. Og man trenger ikke være psykologspesialist for å skjønne at det må være ubehagelig å vokse opp og innse at det fins en masse fremmede folk rundt om som har et tydelig inntrykk av hvem du er som person, og kanskje er det mange av disse som i tillegg har tydelige oppfatninger av hvordan barndommen din var, hvordan rommet ditt så ut (både det du delte med søsteren din til dere var 8 og 6, og det du trodde du hadde for deg selv...), de husker hvor du pleide å reise på ferie, hvordan huset ditt ble pyntet til jul, hva du fikk i brusdagsgave, hvilket tema du hadde da du feiret 8 årsdagen med klassen. Lista fortsetter. Det å ikke vite hvem som vet hva om deg er jo det samme ubehaget som dystopiske romaner som 1984 og serier baserer seg på, og det utsetter CBE og co frivillig seg selv og barna sine for.

• Liker 31
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (1 time siden):

De har jo flere ganger forsvart seg med at ting som legges ut på story, forsvinner igjen. Og jeg begynner å tro at de virkelig tror på dette. Ute av syne, ute av sinn, når storyen har gått ut etter 24 timer, så har de blanke ark.

Men folk flest er ikke utstyrt med gullfiskhjerner, som nullstiller seg en gang i døgnet. Det er selvfølgelig forskjell på hvor mye vi husker, selv er jeg utstyrt med en hjerne som lagrer unødvendig mye informasjon om influencere. Men jeg tror de aller fleste som ikke er influencer, eller lider av kognitiv svikt, husker nok informasjon til å danne seg et bilde. Derfor sitter det mange mennesker der ute og vet unødvendig mye om ungene deres, barnerom, skolevei, ferier, bursdager, middager, fritidsaktiviteter, antrekk og interesser.

Dette er også grunnen til at folk protesterer når historien forandrer seg. Et lite eksempel er fra den første podcastepisoden med Guri, hvor CBE fremstiller seg som festens midtpunkt, nattens dronning, dama som er i sentrum og alltid går sist hjem. Det har jo ingenting å si, om hun ser seg selv på den måten. Men samtidig har hun lagt ut at hun går tidlig fra fest, vi har sett storyer hvor hun virker malplassert og utenfor, og hvem kan vel glemme turen til alpene, hvor hun og gemalen reiste hjem et døgn før alle andre? Da kjenner jeg at noe i meg protesterer på fortellingen hennes.

Det er mulig CBE glemte alt dette når storyen sluttet å rulle på IG, men vi andre husker jo. Og det er i menneskets natur å protestere når vi ser sprik mellom realitet og historie. Vanlige mennesker oppfatter det som løgn, og ingen liker å bli jugd til. Så da protesterer man. Og det oppfatter CBE som hat. For hun har like lite evne til å se sin egen rolle i ting, som hun har evne til å huske hva hun selv legger ut.

Det er en kjent sak at hvis du begynner å vri på sannheter eller lyve, er du ille ute å kjøre. Å huske egne løgner eller små/store fravik fra fakta, er ganske så vanskelig. Og det er sant som du skriver, @Felis, selv om noe forsvinner automatisk på story, har det imens blitt spredd og lagret av et ukjent antall mennesker. Bildene dukker opp i forskjellige diskusjonsforum og huskes. Barn av influensere kan seinere logge seg inn ulike steder og lese sin egen offentlige historie. Tragisk at barn selges for klikk og penger!

• Liker 30
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vinterskog skrev (19 timer siden):

Jeg tror guri, cbe og batong mannen har falt i feriefella. Det som oppleves som kult, nært og engasjerende i en liten sammenheng (her på kulinaris), er ikke like kult og interessant når man kommer hjem.

Alle vi normale folk, som har reist på festival, ferier med venner, etc, vet det kan oppstå en "connection og felleskap" (med ofte intern humor og vennskap) - som brytes straks man reiser hjem. Hjemme viser det seg at man ikke er sååå gode venner egentlig, den kule skjorta var kul på ferie, men lame hjemme. 

Her tror jeg du treffer spikeren på hodet.

Mannen og jeg har et vennepar i utlandet som vi treffer et par ganger i året, enten besøker vi hverandre eller vi møtes et sted, f.eks. at vi tar en storbyweekend sammen. Vi trives veldig godt i hverandres selskap og jeg føler at vi er nære når vi er sammen, men utenfor "turbobla" har vi ikke så mye kontakt. Vi er opptatt med familie, jobber, fritidsinteresser og verv på hver vår kant så kontakten begrenser seg til en og annen melding eller en like eller kommentar på sosiale medier. Det kan gå lang tid mellom hver gang vi har kontakt.

Når man spiller inn et realityprogram er man jo i en boble, så at Guri og CBE har følt seg som nære venner under innspillingen tviler jeg ikke på. Virkeligheten utenfor "Kulinaris-bobla" er nok en annen og den podcasten som fremstod som en strålende ide da de var inne i "bobla" fremstår nok litt annerledes nå, for både Guri, CBE og SML vil jeg tro.

• Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Guri og Caroline fremstår som to oppmerksomhetssyke damer, og jeg skjønner virkelig ikke hvem dette kan være spennende for. Skravlepodder er interessante når de som snakker har noe å komme med, minstekravet er at de forbereder seg. For alt jeg vet har de forberedt seg, men det virker ikke slik. Jeg rater podcasten lavt fordi den rett og slett er dårlig. Skikkelig dårlig. Tipper det blir med kun én sesong slik som forrige podcast. 

Forslag til drikkelek: ta en shot hver gang Guri sier ‘på en måte’. Jeg er en av de som er pirkete på stemmer og språk når det gjelder podcaster, så denne er for meg veldig slitsom å høre på. 

• Liker 34
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spanky skrev (42 minutter siden):

Og nå skal ene datteren være med på podden 🤪

Hæ? Er dette sant? 🤯

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken forsøk på provokasjon og rage-bait over påstått stalking, eller lansering av ny podkast-episode, ser ut til å ha gjort noe positivt for følgertallet; 50 nye avfulgte ila de to siste dagene på Instagram, noe som bare bekrefter den blodrøde, nedadgående trenden over lang tid.

Mulig har kanskje flere har kommet til på Snapchat, men der vet jeg ikke om det finnes allment tilgjengelige kilder til statistikk/telleverk? 

IG statistikk er fra socialblade.com

• Liker 18
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BuffyTheVampire skrev (15 minutter siden):

Hæ? Er dette sant? 🤯

Neida, nok et rage bait. Datteren kommer til byen for å henge med CBE og Guri, og så får hun tydeligvis prøve en mikrofon i et studio et sted. Ligner ikke pod-studio og ingenting om at hun faktisk skal være med på pod'en.

Hun vil nok prøve å få flere over på snap, iom den spørsmålsrunden hvor hun ikke fikk inn spørsmål, og fulgte opp med stalker/Kvinneguidenrant. She´s on fire for tia 😅

Endret av Minthia
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minthia skrev (16 minutter siden):

Neida, nok et rage bait. Datteren kommer til byen for å henge med CBE og Guri, og så får hun tydeligvis prøve en mikrofon i et studio et sted. Ligner ikke pod-studio og ingenting om at hun faktisk skal være med på pod'en.

Hun vil nok prøve å få flere over på snap, iom den spørsmålsrunden hvor hun ikke fikk inn spørsmål, og fulgte opp med stalker/Kvinneguidenrant. She´s on fire for tia 😅

Jeg håper virkelig du har rett!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AntiBullshit skrev (2 timer siden):

Jeg er helt med på poengene dine. Dessuten vil jeg bare legge til at man gjennom det som deles i fruens kanaler får mulighet til å danne seg et inntrykk av feks barna. Disse inntrykkene er noe man ofte husker godt uavhengig av om man klarer å huske hvordan dette inntrykket ble til. Og man trenger ikke være psykologspesialist for å skjønne at det må være ubehagelig å vokse opp og innse at det fins en masse fremmede folk rundt om som har et tydelig inntrykk av hvem du er som person, og kanskje er det mange av disse som i tillegg har tydelige oppfatninger av hvordan barndommen din var, hvordan rommet ditt så ut (både det du delte med søsteren din til dere var 8 og 6, og det du trodde du hadde for deg selv...), de husker hvor du pleide å reise på ferie, hvordan huset ditt ble pyntet til jul, hva du fikk i brusdagsgave, hvilket tema du hadde da du feiret 8 årsdagen med klassen. Lista fortsetter. Det å ikke vite hvem som vet hva om deg er jo det samme ubehaget som dystopiske romaner som 1984 og serier baserer seg på, og det utsetter CBE og co frivillig seg selv og barna sine for.

For ikke å snakke om det mørke nettet som får alle de kulissene de trenger for sine syke 3D spill. Scenen og aktørene blir levert på sølvfat og nå er AI i alle hender. Jeg grøsser!

Når CBE selv sier at hun blir psykisk syk av å lese om seg selv på nettet og derfor dropper det, hva da med……?

• Liker 18
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spanky skrev (1 minutt siden):

Jeg håper virkelig du har rett!

Det der er et musikkstudio, ikke et podcaststudio. Og driver ikke Guri og spiller inn sanger for tia, tror @Felis skrev noe om det i «anmeldelsen»? Artig å være med i studio da. Men å publisere det…

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minthia skrev (48 minutter siden):

hun setter opp kostholdsplaner selv.

Caroline Berg Eriksen har ingen. kompetanse. innen. ernæring. ingen.

• Liker 28
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev. Revenge skrev (22 minutter siden):

Caroline Berg Eriksen har ingen. kompetanse. innen. ernæring. ingen.

Selvsagt har hun det, hun har jo spist HELE livet sitt

• Liker 34
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...