Populært innlegg Carmen67 Skrevet 30. oktober Populært innlegg #101301 Del Skrevet 30. oktober ~ Ada ~ skrev (3 timer siden): Er vel ingen som tror på dette tøyset? I skjermbildet hun viser til, står det om en som har gått forbi huset og observert ytre forhold, også hos naboene. Det er interessant hvor mye drama influensere iscenesetter av nada nix, mens den virkelige dramatikken er noe de ikke bryr seg om, som overeksponering av privatlivet, herunder mindreårige. Som jeg sa, blir netthat podkast-innhold igjen. Om ikke, så misbrukes det som verktøy for å dra lyttere og likes. Både bikkje og unger blir brukt i denne konstruksjonen av nok et luftslott. Jeg er også ganske sikker på at CBE leser her inne og fanget opp dette innlegget da det kom ut i sept. Hun tok vare på det som materiale til episode 2. Det blir dessverre flere lyttere til nest episode på denne måten. Ganske smart lagt opp. Så får vi håpe at jeg tar feil. Men oddsen er vel ganske opplagt. Så er også påstandene til CBE direkte feil. Ingenting i innlegget som var her på KG og som hun viste skjermbilde av skrev noe om at det ble trått over på privat eiendom, mens CBE sier «gått inn på min eiendom», «inne i hagen min» og «inn på privat eiendom». Mtp historikken på stalking og hærverk blir CBS rant plutselig en skummel trussel og jeg grøsser når hun sier at hun vil vite hvem det er😱 42 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Glufseguri Skrevet 30. oktober Populært innlegg #101302 Del Skrevet 30. oktober Det er vel ingen som er sjokkert over at hun vrir dette slik for å passe inn i narrativet… Ironisk når hun er gift med en stalker og vandalist selv 😏 60 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jojo345 Skrevet 30. oktober #101303 Del Skrevet 30. oktober Batong media har vært felt i PFU tidligere i år, så her har de en ny mulighet 😅 30 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 30. oktober #101304 Del Skrevet 30. oktober Igrunnen er det fint om eieren av Treasures AS refererer til hvor forferdelig Kvinneguiden er, for da kan jo lytterne bare snuse litt på tråden og se selv hvordan det er fatt med fjæren som ble til fem høns i en podcast uten innhold. Eller andre aktuelle blamasjer. 40 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg UltimateNothing Skrevet 30. oktober Populært innlegg #101305 Del Skrevet 30. oktober Jeg har slekt i Østfold, og er derfor innom Sarpsborg en gang iblant. Jeg er godt kjent i området, og liker å legge løpeturen til de flotte parkene. Kulås er ok, Hafslundparken er en favoritt. På en av løpeturene løp jeg rundt på stiene i Kulåsparken, hvorav en av dem går rett ved huset og hagen til CBE. Jeg er blant dem som er kritisk til sharenting, og det var faktisk ganske ubehagelig å kjenne igjen huset og omgivelsene såpass godt. Første tanken min gikk til hvor lett det ville vært for en faktisk stalker - alt man trenger ligger lett tilgjengelig på nett. Voksne mennesker skal selvsagt gå lov til å dele hverdagen sin, men ikke på bekostning av barn. Jeg tør påstå at det ikke er oss på KG som er den største trusselen for CBE og familien. 57 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Frisk Frosk Skrevet 30. oktober Populært innlegg #101306 Del Skrevet 30. oktober Det burde egentlig ikke overraske særlig at CBE nå går ut med nok en offerstrategi og snakker om hatere og hetsere... og nå det hun feilaktig påstår er stalkere av henne og familien. Det er tydelig at hun og mannen følger med hva som skrives her, og dermed også må ha fått med seg at redaksjonene til de største mediaaktørene i landet skal ha mottatt dokumentasjon som forteller om hennes manns faktiske stalking av en kvinne, hvor han oppsøkte henne, forfulgte kvinnen i bil, utførte hærverk på bilen og fortsatte å trakassere kvinnen resten av dagen på telefon. At dette har blitt holdt unna norske medier til nå, det betyr ikke at media vil fortsette å holde dette unna offentligheten all den tid CBE etter mannens kriminelle handlinger (som han har måttet betale både bot og erstatning til kvinnen for) flere ganger har gått ut mot påståtte "hetsere og hatere" (som i de aller fleste tilfellene i realiteten kun er saklige, bevisste personer som kommer med helt legitim kritikk av bedriftsinnhold). Nå valgte CBE å ta denne kritikken til et helt nytt nivå, hvor hun forsøker å identifisere anonyme personer og komme med påstander om disse som ikke er sanne. Da har Caroline Berg Eriksen, som gjennom kanal som drives av Treasures AS, hvor også Lars-Kristian Eriksen er medeier, overskredet en grense som gjør at media mest trolig nå kan begynne å skrive om hans stalking- og hærverkshistorie. De burde nesten ha vært beskyttet mot seg selv, slik de holder på. Men flott at de ikke gjør det, for sannheten om dem kommer tydeligere og tydeligere frem. 51 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margit777 Skrevet 30. oktober #101307 Del Skrevet 30. oktober (endret) Det må være noen fra kvinneguiden, og ikke en av de som drar skinnfløyta si til instagrammen hennes og ber henne komme seg på only fans? 😄 Jeg vil meg ikke så vondt så jeg lytter et sekund på hennes nye podcast, klok av hørselskade etter forrige. Når voksne folk sier shoole til kjole, får anfall. Og bare snakk som får 13 åringen min til å virke mer voksen og belest. Endret 30. oktober av Margit777 31 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UltimateNothing Skrevet 30. oktober #101308 Del Skrevet 30. oktober Frisk Frosk skrev (2 timer siden): At dette har blitt holdt unna norske medier til nå, det betyr ikke at media vil fortsette å holde dette unna offentligheten all den tid CBE etter mannens kriminelle handlinger (som han har måttet betale både bot og erstatning til kvinnen for) flere ganger har gått ut mot påståtte "hetsere og hatere" (som i de aller fleste tilfellene i realiteten kun er saklige, bevisste personer som kommer med helt legitim kritikk av bedriftsinnhold). Det er ikke utenkelig at dette kan komme frem, vel å merke i agurktider. CBE/fotballfrue er såpass utdatert og uinterressant at det sjelden er spalteplass til over for dem. Jeg håper at en eller annen gravejournalist tar for seg temaet sharenting i Norge, og da (natulig nok) tar en prat med rette instanser om konsekvensene av manglende innsikt i hva som skjer når du deler privatlivet ditt på internett. 21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 30. oktober #101309 Del Skrevet 30. oktober (endret) Ja, det kan åpne opp en utilsiktet Pandoras eske, det å etterlyse navn på anonyme kritikere. Det er jo smått utrolig at de tør, men det er jo deres modus operandi å innta offerrollen, det er vel den den skal spilles på atter en gang. Endret 30. oktober av Kollontaj 33 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 30. oktober #101310 Del Skrevet 30. oktober UltimateNothing skrev (18 minutter siden): Det er ikke utenkelig at dette kan komme frem, vel å merke i agurktider. CBE/fotballfrue er såpass utdatert og uinterressant at det sjelden er spalteplass til over for dem. Jeg håper at en eller annen gravejournalist tar for seg temaet sharenting i Norge, og da (natulig nok) tar en prat med rette instanser om konsekvensene av manglende innsikt i hva som skjer når du deler privatlivet ditt på internett. CBE og LKE er i utgangspunktet uinteressante og utdaterte som influensere. Men når de begynner å på falskt grunnlag beskylde andre for å være stalkere og forsøker å oute navnene til disse - da er det så alvorlig at det begynner å bli snakk om alvorligere lovbrudd. Og når alle de store medienes redaksjoner samtidig sitter på dokumenter som bekrefter at LKE selv HAR en historie med faktisk forfølgelse, trakassering og hærverk av en kvinnes bil, har innrømmet dette og fått både bot og måttet betale erstatning for dette, samt at medeier CBE gikk ut i media for å forsøke å dekke over det han gjorde samtidig, og hun/de nå forsøker å beskylde uskyldige for stalking... Da er det ikke lenger uinteressant, for da bikker det raskt over i langt mer alvorlige handinger en influensernes vanlige brudd på markedsføringsloven osv. Dessuten har CBE nå vær mer synlig i CK, og skal kanskje også være med KL - ergo blir hun veldig synlig i en periode snart også. Og da vil det hun nå gjør være langt mer aktuelt for pressen å ta opp. Enig med det i at jeg håper norsk media snart tar sitt samfunnsansvar på alvor og ikke gir seg før vi har fått på plass et lovverk som faktisk beskytter barn fra å eksponeres på nett! 34 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Snødronninga Skrevet 31. oktober Populært innlegg #101311 Del Skrevet 31. oktober Mrs Bella skrev (18 timer siden): Hei, hei. Ser jeg er omtalt og det vises til innlegg i september, men så er bildet av det som diskuteres her slettet. Av prinsipp brukes ikke snap, så jeg tar en sjans:) Svarer i alle fall på de spørsmålene jeg har sett noen stiller, og jeg skjønner jeg ordla meg dårlig i september. Jeg var på tur i området for lenge siden, ikke i år, og gikk bl a på turstier og stille veier nær Kulåsparken og nærområdet i nærheten av der de bor, og vei og offentlige og tilgjengelige turstier går forbi husene når man går ut av parken og følger vei og offentlige stier. @Felisbeskriver området vha kart. Mange velholdte hus på rekke og rad, men huset på enden var mer slitent. I svingen er det stier og jeg gikk bare bak noen andre turgåere. Lekeplassen så jeg bare fordi jeg visste den var der Iom den var vist som reklame på bloggen. Rundturen har hun fortalt/ vist på blogg/ insta, tror jeg. Jeg lusket ikke. Jeg har selvfølgelig ikke på noen måte vært inne på deres private eiendom. Jeg er heller ingen stalker, som noen spekulerer i. Til info, så er det andre brukere er inne som la inn bilder av eiendommen fra parkeringen og jeg har ikke vært på den parkeringen heller. Turen var altså ikke i år, og det burde vært presisert i innlegget fra september. Og det er nok dessverre flere svakheter med det innlegget som kunne skape spekulasjoner og misforståelser og det beklager jeg. Jeg har for vane å gå med øyne åpne og titte og få inspirasjon og ideer mens jeg går, så jeg er nok trent i å få med meg ting. Så åpen verandadør, beskrev det. Syntes selv det var rart når det var tilsynelatende tomt. Jeg går mye på reiser med idrett/jobb. Jeg har klokkeslett, dato/ måned/årstall da jeg var på denne turen. Hvis CBE refererer til at denne brukerprofilen/ meg har vært i hagen og gjort overtredelser, noe jeg har inntrykk fra tråden, så må hun komme opp med eksakt tidfesting for når jeg skulle ha vært i hagen. Det vet jeg med 100% sikkerhet ikke går, for jeg går selvfølgelig aldri inn i fremmedes hager. Dessuten er jeg dødsredd hunder i alle former, formater og tilstander. Det er interessant at CBE som bedriftseier og offentlig person på offentlig kanal kommer med så grove, uriktige og udokumenterte påstander og beskyldninger om handlinger og overtredelser jeg i følge henne har gjort, som ikke har rot i virkeligheten. I tillegg logiske brister. For å håndtere saken på CBE’s kanaler, så må jeg nå vurdere ekspertise i håndtering og konsekvenser hvis en bedrift og offentlig person, nei faktisk flere bedrifter og offentlige personer, truer og henger ut folk/meg på offentlig kanal og kommer med grove, uriktige og udokumenterte påstander og beskyldninger om straffbare handlinger, som ikke har rot i virkeligheten. Å oppgi uriktige opplysninger i offentlig kanaler for egen vinning er straffbart. Når hun refererer eller snakker om meg, og oppkonstruerer, påstår og tillegger meg handlinger, så vil hun ramme meg ved å henge meg ut offentlig. Det er enorm maktubalanse som hun misbruker i sin rolle som influenser. Hun snakker ikke sant. Å ikke snakke sant er lovbrudd og handlingene hennes er alvorlige, og enda mer alvorlig når hun representerer bedrift og de er flere bedrifter sammen om det. Takk for gode refleksjoner fra flere, bl a @Frisk Frosk, @Anonym90059005, @Snødronninga, @Felisog sikkert flere i beskrivelser/perspektiver jeg kjenner meg igjen i. Valgte forresten å ikke rate pod, Iom hun ba om god rating. Jeg håper dette caset faktisk kan belyse hvor kynisk CBE er i hvordan hun opererer businessen, og at hun fyrer løs med oppkonstruerte historier for at publikum skal synes synd i henne. Som hun har gjort før. Vi som er kjent med historien ser logiske brister. Så vil jeg presisere at det er en selvfølge at alle har rett på privatliv, barn og voksne. Og hvis det medfører riktighet at noen har tatt seg inn på deres eiendom, så er det selvfølgelig ikke greit og jeg håper hun iverksetter gjennomtenkte og riktige tiltak i hht hendelsen og finner ut av hvem det er. OG at hun selv som offentlig person tenker seg om og begrenser muligheten til at folk/interessenter får så mye info. Håper hun bevisstgjøres av dette caset. Før har hun lagt skylden på alle andre. Håper på endring nå. Beklager langt innlegg. Håper det er litt oppklarende 👌😊. Til deg som delte det gjeldende innlegget med Caroline, du leser nok her hver dag. Ta deg tid til å lese dette og del gjerne videre. Det er du jo allerede så god på! 35 1 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 31. oktober Populært innlegg #101312 Del Skrevet 31. oktober Den nyeste episoden er sluppet, og til dere som håper på litt saftig innhold om lusking i buskene og gale kvinner på Kvinneguiden, så kan jeg avsløre med en gang at episoden sannsynligvis er gammel og handler om Guri 99% av tiden. Kristiania har gitt opp podcasten, nå har de reklame for pasta fra Extra (vårt aller billigste alternativ) i stedet. Billigpasta passer fryktelig mye bedre enn høyere utdanning til denne podden, så applaus herfra. Men intromusikken er like jævlig... Caroline åpner med å takke for alle de flotte tilbakemeldingene de har fått. Veldig hyggelig, sier hun. Veldig, gjentar Guri. Det er ikke ironi, men jeg tror som sagt episoden er spilt inn lenge før forrige episode ble sluppet. De tar altså en sjanse på at de får gode tilbakemeldinger, og det er jo interessant, for det tyder på at de har null innsikt i hvor dårlig produktet deres er. Alle de dårlige tilbakemeldingene må ha kommet som et sjokk på dem. Caroline er "nerrafor" fordi hun har et migreneanfall som henger igjen. Det har vart i 72 timer. Caroline forklarer hvordan migrenene hennes innledes, med øyeaura, og tror dere ikke Guri har hatt akkurat det også! Konkurransen er i gang igjen. Caroline forteller at hun ikke trener med hodepine, såpass selvinnsikt har hun. Hun dropper også koffein og stress. Guri dropper absolutt alt, så da vant hun den konkurransen også. Men så har hun også kvittet seg med svimmelhet, munnsår, synsforstyrrelser, nysing, gråting og what not, så hun synes det er verdt å kutte ut alt. Og så utbroderer hun alt hun forsaker de neste minuttene. Caroline får skutt inn at hun trener på ferie, men det blir liksom ikke helt det samme som å ta med din egen mat på restaurant og aldri delta på noe som kan være snev av usunt. Dette er Guris show, og det er gørr kjedelig. Jeg skjønner at Guri muligens er en god skuespiller, men noen innholdsskaper er hun ikke. Angst, synsforstyrrelser, angst, svimmel, angst, rennende øyne, angst, fryser, angst, masse Imovane og mer angst. Det er nesten fascinerende å være vitne til et voksent menneske ha så lite ordforråd for å beskrive noe som opptar henne så til de grader. Det høres ut som Guris helse har vært altoppslukende for henne siden 1980, og allikevel klarer jeg ikke å få tak i hva som feiler henne. Ut over mye angst. Caroline kommer lite til orde. Ved 11 minutter får hun skutt inn at hun alltid trener på ferie, og at folk synes det er rart. Og ved 36 minutter bryter hun inn for å spørre om det er greit å si hvilken blodtype man har, eller om det er privat? Altså, dama som har utlevert barna sine fra de var født, barnerom, skolevei, fritidsaktiviteter, måltider, interesser, antrekk og ferier. Dama som raust byr på sin egen kropp, både rumpehull og brystvorte er allemannseie, og som ivrig forteller om sine dovaner og jevnlig dokumenterer sine besøk på det lille rommet. Jeg har lurt på om hun er fullstendig grenseløs, men grensa settes tydeligvis ved blodtype Det er 16 minutter igjen, og vi har endelig kommet til årstallet Guri innførte sin strenge diett. Caroline begynner å høres litt matt og sliten ut. Det kan jo være hodepinen, men det kan også hende at hun også kjenner på hvor ueeeendelig kjedelig dette er. Hun prøver å formulere et spørsmål om hva man bør kjenne etter hvis man er i ferd med å bli utbrent. Jeg tolker det i hvert fall sånn, men formuleringsevnen hennes har tydeligvis blitt påvirket av Guri. Men Guri trenger ikke fryktelig mye oppmuntring for å fortelle mer om sin egen sykdom, så hun fortsetter fortellingen. Hun har foresten ingen gode tips, så den lovnaden om at vi skal lære noe, er misvisende reklame. Guri forsøker å gi Caroline tips om å få i seg mer grønnsaker, men Caroline er redd det skal bli dårlig hvis det står i kjøleskapet. Det er 7 minutter igjen og Caroline forsøker å runde av. Men Guri er ikke helt ferdig, for hun var jo den første i historien som pratet om å være utbrent. Hun og Kjell Magne Bondevik, sier hun. Og så snakket hun aldri om det, for hun var redd for å miste jobber. Men hun holdt et foredrag om det på den tiden. Det er veldig selvmotsigende, som alt annet hun forteller. Men så skjønner Guri også ut at det er på tide å runde av, så da vil hun gjerne spille den nyeste låta si, som hun laget sammen med Kim Wigaard. Litt gratis reklame for Guri på slutten av The Guri Schanke Show... 66 8 49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 31. oktober #101313 Del Skrevet 31. oktober (endret) Wow. 😑 Men takk til @Felis Endret 31. oktober av Kollontaj 18 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 31. oktober #101314 Del Skrevet 31. oktober Takk @Felis🙏 Blir litt stum… Det eneste jeg tenker er stakkars batongmedia. Dette er dem ikke verdig. 22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 31. oktober #101315 Del Skrevet 31. oktober God analyse som alltid @FruJohansen🙏👏🙌 (IG) 23 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 31. oktober #101316 Del Skrevet 31. oktober Nå ble jeg (nesten) tom for ord. Stakkars @Felis, som har meldt seg frivillig til dette her... Til deg som stadig tipser CBE om lesverdig innhold her på forumet: Grønnsaker er sunt året rundt. Unngå for all del ikke koffein når du har migrene! Eneste som kan lindre litt. Sånn. da venter vi i spenning (eller ikke?) på neste skjellsettende episode. 31 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 31. oktober #101317 Del Skrevet 31. oktober Null fokus på hennes IG i dag rundt siste episode. Mulig hun selv har skjønt at dette ikke er en podcast med noe særlig verdi.. 8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 31. oktober #101318 Del Skrevet 31. oktober Når man prøver seg på gammel suksess med «provoserende» poster og man ender opp som en flau fis. Alle virkemidler i bruk resulterer i 25 likes og 0 kommentarer. Han er faktisk for dum til at noen føler seg provosert på IG - det skal noe til, tror jeg Og så er der igjen helt feilslått strategi å shame kundene sine som følger dem på sosiale medier ved å hevde at de har scrolle-tommel😂hva er herr og fru om alle slutter å scrolle seg innom dem… 34 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 31. oktober #101319 Del Skrevet 31. oktober Jobbermedbarn skrev (1 time siden): God analyse som alltid @FruJohansen🙏👏🙌 (IG) Verdt å få med seg, ja👏👏👏 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 31. oktober #101320 Del Skrevet 31. oktober Stargaze skrev (1 time siden): Null fokus på hennes IG i dag rundt siste episode. Mulig hun selv har skjønt at dette ikke er en podcast med noe særlig verdi.. Ikke på Batongmedia sin IG heller. Kanskje de har forstått noe også? 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå