Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Kjære @prinsessa2282, håper du har gode mennesker som tar godt vare på deg. Du er sterk som ser hva som inspirerer deg negativt og jobber mot det, jeg heier på deg❤️

Endret av Revenge o'Cavatina
fjernet sitering
  • Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg følger hun ikke i noen kanaler. Det var en del direkte feil og mangler i annonser på bloggen, og det skjedde gjentatte ganger. Slik er det fremdeles på insta. Fulgte også ekstra med da hun jukset med eget utseende OG solgte/annonserte f eks hudpleieprodukter, vitaminbjørnene osv, OG i tillegg selger treningskonsepter der hun bruker seg selv som frontfigur, OG hun ikke ser sånn ut i real life. Det er jo juks og fanteri. Hvordan driver hun egentlig driver selve businessen? Er det triksing med regnskap mellom firmaene de driver? Reklamevarer hun mottar osv? Er det observert riktig at hun deltar med Per Heimly, Henrik Elvestad, Aahmed Mjau, Morten Thoresen, Anette Trettebergstuen, Ravdeep Singh i KL? CBE har ikke vært diskret og gitt små hint fra korte negler, bildet som ble tolket til å være inne på leieren til noen uker borte fra SoMe, manglende hudpleie, at hun ikke har vært på latsiden, togtur og møte fine folk, pynte seg og middag/fest og så sliten på togtur hjem - sammenfallende med finaleinnspillingen og avslutningsfesten på KL og andre deltakere røper også deltakelsen sin med bilde(r) fra bl a togreisen(e). Kan være hun har en egen avtale med produsenten om å gi små hint? Kanskje det er bindinger til Kontent? Etter CK laget hun plutselig posjerte egg på kanalen. Så nå også ville hun gi små hint.

Endret av Mrs Bella
Skrivefeil og presisering
  • Liker 16
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

R E K L A M E :kjefte:

Screenshot_20240930_201758_Snapchat.thumb.jpg.9a53dfbd670c43b7b1587e39f719cdc2.jpg

Hvor vanskelig kan det være? :murvegg:

Ingen av dagens snap (ja, jeg ramlet innom #smekkpålanken) med proteinpulver i fokus var merket. Det er JOBBEN din!!? Ikke valgfag...

• Liker 29
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (10 minutter siden):

Screenshot_20240930_201758_Snapchat.thumb.jpg.9a53dfbd670c43b7b1587e39f719cdc2.jpg

Ingen av dagens snap (ja, jeg ramlet innom #smekkpålanken) med proteinpulver i fokus var merket. Det er JOBBEN din!!? Ikke valgfag...

Nettopp, hvor vanskelig kan det være? Burde gå av seg selv når man har hatt samme jobb i 10 år +. Det var jo så slitsomt å pakke, hun hater det. (ref story som kom etterpå) Nå er det ferie (igjen!) og da bruker hun jo timesvis på å pakke til alle sammen. Antrekkene må nok planlegges nøye, for det blir vel en photoshoot eller ti, i løpet av høstferien. Kanskje man da glemmer at man faktisk er på jobb, og MÅ merke reklame. Eller så er det bare trass. "Vi gjør som vi vil"-mentalitet. 

• Liker 23
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (21 minutter siden):

Ville tro reklame var blitt et hedersord der i gården, gitt. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Roadrunner skrev (3 timer siden):

Verdens diggeste og mest unødvendige proteinpulver hun selv har "designet" uten reklamemerking når hun av alle har hatt voksenopplæring om reklamemerking på egen blogg? 😂

https://www.carolinebergeriksen.no/2015/07/22/merking-av-reklame-i-sosiale-medier/

https://influencere.wordpress.com/cbe-no/

• Liker 21
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (3 minutter siden):

Verdens diggeste og mest unødvendige proteinpulver hun selv har "designet" uten reklamemerking når hun av alle har hatt voksenopplæring om reklamemerking på egen blogg? 😂

https://www.carolinebergeriksen.no/2015/07/22/merking-av-reklame-i-sosiale-medier/

https://influencere.wordpress.com/cbe-no/

Fra øverste linken din: https://www.carolinebergeriksen.no/2015/07/22/merking-av-reklame-i-sosiale-medier/

Dette skrev altså Caroline Berg Eriksen i juli 2015. Forbrukerombudet hadde sendt ut advarsel til mange influensere, men CBE var til en forandring ikke en av dem akkurat den gangen.

Så skriver hun noe om at det handler om å være ærlig overfor leserne, og at hun minner sine om at hun har lovet dem at de alltid skal kunne stole på henne. (Vel...)

Ikke bare det, CBE skriver:

"Jeg har ingen hensikt i å skjule noe, så vær så snill å ikke spekuler i produktplassering eller skjult reklame. Det skal alltid være godt merket, og hvis det er noe dere tror jeg har glemt eller noe dere lurer på, så oppfordrer jeg dere til å spørre meg eller si ifra."

Noen burde egentlig minne henne på dette og spørre hvorfor hun nå unnlater å merke reklame mer enn hun husker å merke dem.

• Liker 20
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best i klassen. 🤬

Jeg tenker at den dagen Forbrukertilsynet begynner å straffe influenserne med bøter, så vil alle på mirakuløst vis få tilbake hukommelsen og begynne å gjøre jobben sin ordentlig. 

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker at jeg på 2000-tallet leste et intervju med en glamourmodell, tror det var Triana Iglesias eller Linni Meister. De sa at det var slitsomt å være på en sexy photoshoot og at de ble støl dagen etter, fordi de måtte bøye kroppen og vri den i unaturlige vinkler. Caroline har tatt dette til et nytt nivå. I dagens story på trenerkontoen hennes, viser hun klipp fra en treningsøkt hvor hun har ekstremt innsugd mage. Ikke rart at siste klipp er fra at hun ligger utslitt og vrir seg på gulvet! 

Screenshot_20241001_153623_Instagram.jpg

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Screenshot_20241001_155759_PhotoEditor.thumb.jpg.97925fdc9c4642b93770d22440a9ee76.jpg

Jeg klarer ikke å se hva som skjer på de mørklagte bildene derfra, så jeg tok meg friheten til å lysne det og legge til rutenett.

(Med forbehold om at det er lov å dele.)

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 18
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissKatt skrev (1 time siden):

Jeg husker at jeg på 2000-tallet leste et intervju med en glamourmodell, tror det var Triana Iglesias eller Linni Meister. De sa at det var slitsomt å være på en sexy photoshoot og at de ble støl dagen etter, fordi de måtte bøye kroppen og vri den i unaturlige vinkler. Caroline har tatt dette til et nytt nivå. I dagens story på trenerkontoen hennes, viser hun klipp fra en treningsøkt hvor hun har ekstremt innsugd mage. Ikke rart at siste klipp er fra at hun ligger utslitt og vrir seg på gulvet! 

Screenshot_20241001_153623_Instagram.jpg

Sjekka reelen, og jeg må bare si at det er komisk å se at de har mørklagt hele lokalet. Skjønner ikke helt hva de vil få ut av det. "Kunstenerisk" er det ikke, og man ser ikke øvelsene skikkelig. Forstå det den som kan. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (55 minutter siden):

Sjekka reelen, og jeg må bare si at det er komisk å se at de har mørklagt hele lokalet. Skjønner ikke helt hva de vil få ut av det. "Kunstenerisk" er det ikke, og man ser ikke øvelsene skikkelig. Forstå det den som kan. 

Greier ikke en gang å holde kameraet rett. Er han ikke utdannet fotograf, i følge ham selv? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Like mørkt som vanlig, taklysene er jo ikke på, men de sparer vel på strømmen. 😆

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnaCotta skrev (53 minutter siden):

Greier ikke en gang å holde kameraet rett. Er han ikke utdannet fotograf, i følge ham selv? 

Vært tidlig på whisky bordet.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (12 timer siden):

Best i klassen. 🤬

Jeg tenker at den dagen Forbrukertilsynet begynner å straffe influenserne med bøter, så vil alle på mirakuløst vis få tilbake hukommelsen og begynne å gjøre jobben sin ordentlig. 

Tror du det kommer til å skje? Jeg har helt gitt opp regulering av bransjen :(

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snødronninga skrev (4 timer siden):

Jeg tror dette er et helt bevisst nettopp fordi man ikke skal se øvelsene skikkelig.

Utallige ganger over år har Lars-Kristian Eriksen/coach_eriksen og Caroline Berg Eriksen/pt_carolineberg blitt avslørt i denne tråden. Avslørt for å utføre alt fra styrketrening med og uten vekter, løping og yoga både feil, og potensielt skadelig for den som er uheldig nok til å tro på dem og forsøke å gjøre det samme.

Jeg husker et innlegg hvor CBE viste vektrening i kjelleren hjemme, med - må vi anta - LKE som fotograf og instruktør. Dette var før CBE tok sitt åtte-ukers kurs som "pt". Innlegget var fotografert/filmet i godt lys - men hverken underveis mens CBE utførte øvelsene greide (eller ville?) "pt" med få ukers kurs, LKE, å korrigere henne til å utføre øvelsene korrekt, eller da han/de redigerte bildene/filmene i etterkant så de hvor ille øvelsene var utført og at de faktisk kunne påføre andre skader, om de kopierte CBEs måte å utføre øvelsene på. Dette har de gjort utallige ganger - de har vist at de overhodet ikke har kunnskap og kompetanse til å kjenne selv eller se om andre greier å utføre øvelsene korrekt.

Dette har de vist så enormt mange ganger, og er blitt avslørt på det. Selv etter at begge to har tatt sine korte pt-kurs har de fortsatt med det samme. Fokuset har alltid vært og er tydeligvis fremdeles at de to skal fremstille CBE tynnest mulig og at fokuset skal være på det de gir inntrykk av å mene er en mest mulig sexy kropp hos CBE. Øvelser blir bevisst utført helt feil, for å gi det de selv synes å mene er "estetisk" fint. At de potensielt kan skade andre, det viser de at de gir fullstendig blaffen i.

Og etter alle disse utallige avsløringene så ble bildene av dem begge to mens de trener bare mørkere og mørkere. LKE la en gang for ikke lenge siden ut to bilder av seg selv, med og uten det jeg mener han kalte for "anabolt lys", for å vise hvordan det han tydeligvis mener er "riktig" (eller anabolt) lys gir ham mer muskler. Før han la ut dette i et forsøk på humor (?), så hadde det også utallige ganger blitt avslørt her inne med ulike bilder han har tatt av seg selv over år ikke har stemt, en slank mann med litt muskler ble på andre bilder til en mann med svære muskler. Sistnevnte bilder var uten tvil svært redigerte - og som regel alltid også mørke - for å få ham til å fremstå som mer oppblåst hva muskler angår, enn hva han egentlig er.

Inntrykket jeg sitter igjen med er at de velger disse altfor mørke bildene for at det skal bli vanskeligere for hvermansen å avsløre hvor elendig de som regel utfører øvelsene, og at måten de utføres på (spesielt CBE) ofte er skadelig - og at de gjør det for å fremstille seg selv som noe de ikke er, slik de har 15 års yrkeshistorikk i å gjøre...

• Liker 16
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (32 minutter siden):

Ligger et bilde med LKE her fra 2014, så erfaring i lys og skygge har de jo. 
https://influencere.wordpress.com/2019/02/17/cbe-no-lognene-rundt-bilderedigering/

Innlegg fra 2019, 5 år siden. Denne tråden er kun repetering. Selvsagt kan vi skrive om lys og skygge, manglende innhold og ikke merking av reklame. What else is new?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conradi skrev (27 minutter siden):

Innlegg fra 2019, 5 år siden. Denne tråden er kun repetering. Selvsagt kan vi skrive om lys og skygge, manglende innhold og ikke merking av reklame. What else is new?

Det nye er at denne samfunnsnedbrytende virksomheten fortsatt kan holde på med lovbrudd etter lovbrudd etter lovbrudd uten merkbare konsekvenser.

• Liker 14
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...