Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Stargaze skrev (3 timer siden):

Bra! 👏

TV 2 hjelper deg har ikke lyktes i å få svar fra Caroline Berg Eriksen.  Er det noen som er overrasket? :tunge:

• Liker 45
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger merke til at det dukker opp brukere som ellers ikke frekventerer tråden som bedriver hets. Passer sikkert fint med slikt innhold evt ryddemelding nå når podcast er på trappene. 

• Liker 30
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (13 minutter siden):

Bra! 👏

TV 2 hjelper deg har ikke lyktes i å få svar fra Caroline Berg Eriksen.  Er det noen som er overrasket? :tunge:

Nope…bissi med å spille in påddcæst med Guri jo

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for hets og svar til dette.

Måne, sdmin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (1 time siden):

Bra! 👏

Slapp av, dermatolog-Åge dukker nok opp snart😏

• Liker 29
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NordreSving skrev (8 timer siden):

Legger merke til at det dukker opp brukere som ellers ikke frekventerer tråden som bedriver hets. Passer sikkert fint med slikt innhold evt ryddemelding nå når podcast er på trappene. 

Å bryte regler kan fint misbrukes og manipulere til å fremstille noe som noe det ikke er.

• Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (På 24.8.2024 den 20.12):

Husker det, har ikke sett maken til kverulering omtrent. Ikke bare kverulering men hun var så bastant på at det ikke gikk an å få bedre tid til arbeid og div, når barna var hjemme hver dag. Hvis man kjeder seg grenseløst en dag og ønsker underholdning av den typen, er det bare å finne igjen innlegget. 

Var nettopp kveruleringen og at CBE bastant fastholdt at det var helt umulig å få hverdagen til å gå opp med to voksne som MÅTTE jobbe 8 timer hver og en førsteklassing med hjemmeskole som krevde oppfølging mellom 08 og 14 jeg reagerte på. Bedre tid fikk de i allefall IKKE, det virket det helt uforståelig for henne at noen kunne si at de hadde det. 

Som @K_mb lurer jeg på hva som låser CBE og LKE til 8 timers arbeidsdager, men det tar kanskje sin tid å "jobbe på data" og å "programmere" treningen til deltakerne i Sterk og atletisk. Innimellom må det jo tas noen selfies og kaffekoppene må dokumenteres, så dagene flyr vel.:hund:

CBE MÅTTE jo også på viktige møter i Oslo, i en tid der de aller fleste arbeidsplasser kjørte hjemmekontor og møter via Zoom/Teams etc. så langt det var mulig. Men CBE måtte selvsagt møte opp fysisk fordi det var noe hun måtte ta/se på. Å sende hva det nå var hun måtte ta/se på til henne med post/budbil i forkant av møtet så hun kunne ta/se på det hjemme og ta møtet over Zoom/Teams etc. var IKKE mulig. Nok en gang ble det kverulert i kommentarfeltet og meg-meg-meg fokuset ble tydelig. 

Tror verken hun eller mannen hadde overlevd en uke i det ordinære arbeidslivet. De har ikke begrep om hvordan hverdagen til "vanlige" folk som sjonglerer 100% jobb utenfor hjemmet med oppfølging av barn, kanskje kombinert med lang reisevei mellom hjem og arbeidsplass, er. 

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginny Weasley skrev (3 timer siden):

Tror verken hun eller mannen hadde overlevd en uke i det ordinære arbeidslivet. De har ikke begrep om hvordan hverdagen til "vanlige" folk som sjonglerer 100% jobb utenfor hjemmet med oppfølging av barn, kanskje kombinert med lang reisevei mellom hjem og arbeidsplass, er. 

Siden 2009 har disse to levd med blogg og fotball som yrke. 15 år uten egen erfaring med en helt vanlig arbeidsdag med arbeidsoppgaver gitt og utbetaling av lønn fra arbeidsgiver. Tilsynelatende har de heller ikke vært interessert i denne erfaringen på noen som helst måte, de skulle tross alt pensjonere seg på grunn av svimlende god økonomi for ca. 8 år siden og sikkerhet i "pappas hvitevareforretning", rett før de leflet med tanken om sitt eget treningsunivers.

Dessverre tror jeg ikke det er manglende arbeidserfaring som ville vært utfordringen med deltakelse i et normalt arbeidsliv, men selve holdningen de har fremvist gjennom disse 15 årene.

De to der er uaktuelle jobbkandidater dersom jeg hadde hatt behov for arbeidskraft. Folk i kassa på dagligvarehandelen er langt mer å foretrekke når det gjelder personlig egnethet uansett jobb.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun jobbet noen steder før hun ble sammen med LKE og blogger? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginny Weasley skrev (5 timer siden):

Var nettopp kveruleringen og at CBE bastant fastholdt at det var helt umulig å få hverdagen til å gå opp med to voksne som MÅTTE jobbe 8 timer hver og en førsteklassing med hjemmeskole som krevde oppfølging mellom 08 og 14 jeg reagerte på. Bedre tid fikk de i allefall IKKE, det virket det helt uforståelig for henne at noen kunne si at de hadde det. 

Som @K_mb lurer jeg på hva som låser CBE og LKE til 8 timers arbeidsdager, men det tar kanskje sin tid å "jobbe på data" og å "programmere" treningen til deltakerne i Sterk og atletisk. Innimellom må det jo tas noen selfies og kaffekoppene må dokumenteres, så dagene flyr vel.:hund:

CBE MÅTTE jo også på viktige møter i Oslo, i en tid der de aller fleste arbeidsplasser kjørte hjemmekontor og møter via Zoom/Teams etc. så langt det var mulig. Men CBE måtte selvsagt møte opp fysisk fordi det var noe hun måtte ta/se på. Å sende hva det nå var hun måtte ta/se på til henne med post/budbil i forkant av møtet så hun kunne ta/se på det hjemme og ta møtet over Zoom/Teams etc. var IKKE mulig. Nok en gang ble det kverulert i kommentarfeltet og meg-meg-meg fokuset ble tydelig. 

Til sammenligning kom jeg over en gammel episode av Funkyfam hvor lockdown akkurat var over og Jørgine fortalte hvor fint det hadde vært å ha alle hjemme, tre barn var det vel den gang, og at hun på en måte ønsket å ha det slik ‘alltid’. Det var lite snakk om egentid, lange karbad og kjærestetid. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gladidagogså skrev (24 minutter siden):

Hun var "journalist" for Side2 da hun startet å blogge. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (8 minutter siden):

Til sammenligning kom jeg over en gammel episode av Funkyfam hvor lockdown akkurat var over og Jørgine fortalte hvor fint det hadde vært å ha alle hjemme, tre barn var det vel den gang, og at hun på en måte ønsket å ha det slik ‘alltid’. Det var lite snakk om egentid, lange karbad og kjærestetid. 

CBE og gemal ville vel ikke innrømme at de var avhengige av sine hverdager med lange treningsøkter på dagen og timesvis foran speilet med sminking og å kunne lunsje i fred på kafe så ofte de ville. Plutselig var ungene hjemme og begge hevdet å måtte jobbe minst 8 timer på dagtid for å få det til å gå rundt. Noe av det mest idiotiske og løgnaktige de noen gang har skrevet på den bloggen.  

• Liker 39
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kollontaj skrev (1 minutt siden):

CBE og gemal ville vel ikke innrømme at de var avhengige av sine hverdager med lange treningsøkter på dagen og timesvis foran speilet med sminking og å kunne lunsje i fred på kafe så ofte de ville. Plutselig var ungene hjemme og begge hevdet å måtte jobbe minst 8 timer på dagtid for å få det til å gå rundt. Noe av det mest idiotiske og løgnaktige de noen gang har skrevet på den bloggen.  

Det viser vel bare at de ser på sminke, egentrening, kafé og posering og klesskift som jobb for to voksne. Ikke bare det, de ser på det som så krevende at de ikke har overskudd til barn i sin "krevende" jobbing.

Det er helt merkelig å være så totalt og fullstendig blind for hva et normalt liv innebærer og hvilket inntrykk de gir andre av den overfladiske liksomjobbingen de som to voksne driver med.

• Liker 19
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gladidagogså skrev (1 time siden):

Hun jobbet på Gina triccot før bloggen «tok av» i allefall 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Det viser vel bare at de ser på sminke, egentrening, kafé og posering og klesskift som jobb for to voksne. Ikke bare det, de ser på det som så krevende at de ikke har overskudd til barn i sin "krevende" jobbing.

Det er helt merkelig å være så totalt og fullstendig blind for hva et normalt liv innebærer og hvilket inntrykk de gir andre av den overfladiske liksomjobbingen de som to voksne driver med.

Neida, det var hjemmekontor-arbeid de ikke fikk gjennomført. 🫣(Det kontoret med den supergode kontorstolen de lot som de satt i, ja. Disse folka har aldri jobbet 8 t hver på hjemmekontoret, det nekter jeg å tro. 😅)  

IMG_6980.jpeg

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Revenge o'Cavatina skrev (3 minutter siden):

Tilkallingsvikar. Alltid sammen med en erfaren journalist, ikke på egenhånd såvidt jeg husker. "Ferdigutdannet" etter to år fra Norges Kreative Fagskole i 2009. Det var etter at hun hadde gått "et halvt år på juss og fikk A" men jussen var ikke kreativt nok.

Skulle ønske jeg ikke husket slike detaljer om en veteraninfluencer jeg ikke har fulgt som ekte, lovprisende fæn:sjenert:

Til mitt forsvar har jeg alltid vært fascinert av løgn, fanteri, lureri, unnafinting, juks og hvor langt de kan trekke strikken i årevis nesten uten konsekvenser og samtidig ha omsetning på det. I så måte har disse to udannede (ikke typo) kverulantpartnerne i Treasures as et unikt langt rulleblad uten ende å hente fra, og uten å ha oppnådd noe særlig å skryte av sammenlignet med andre samtidige.

Dette er ikke guilty pleasure så mye som det er en studie i regelrett bygde-sjarlataneri.

Ja, det er facinerende hvor langt det er mulig å nå med bløff og nek-adferd innenfor SoMe-virksomhet. Der andre hadde langskjemtes og holdt oss unna folk når vi ble tatt med buksene nede, går sånne i gang med feks podcast etter forrige flaue opptreden. Hadde bedt om å få slettet hele serien og bedt høyere makter om at ingen noensinne ville nevne ordet podcast til meg igjen. 

• Liker 21
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (8 timer siden):

Jørgine har jo et unormalt forhold til sin egen familie. Hun har ikke venner fordi hun ønsker kun å være med familien. Hun hadde problemer da brødrene flyttet for seg selv og fikk kjærester fordi da ble det mindre tid til henne og familien. Grenser til sykt, så det er en dårlig sammenligning.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (På 26.8.2024 den 19.56):

Slapp av, dermatolog-Åge dukker nok opp snart😏

Dermatol-Åge

• Liker 13
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...