Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Frisk Frosk skrev (26 minutter siden):

"- Det skal ikke lønne seg å bryte loven, konstaterer Forbrukerombudet."

https://www.dagbladet.no/kultur/bloggere-og-artister-trues-med-boter-for-skjult-reklame---det-skal-svi/67640816

Dette sa Forbrukerombudet i 2017, etter at nye veiledere ble publisert for bloggere og reklame.

Syv år etterpå har CBE hatt så godt som daglige reklamer, enten for eksterne annonsører eller som egenreklame for egne, andre bedrifter/tjenester. Og det har ikke kostet Treasures AS eller Netfit AS en krone i bøter.

Syv år, og politikerne og Forbrukertilsynet sover fremdeles under samme dyne og gidder ikke følge opp det de selv har innført av lover og regler og veiledere...

Det er en underfinansiert etat. De har ikke ressurser til å jage alle småfiskene i influenser-dammen. Dessuten er Norge tillitsbasert. Myndighetene baserer seg på at reglene følges, men så er det noen som undergraver systemet ved å bryte dem med åpne øyne og kalkulerer med at de aldri blir tatt. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnnaCotta skrev (4 minutter siden):

Det er en underfinansiert etat. De har ikke ressurser til å jage alle småfiskene i influenser-dammen. Dessuten er Norge tillitsbasert. Myndighetene baserer seg på at reglene følges, men så er det noen som undergraver systemet ved å bryte dem med åpne øyne og kalkulerer med at de aldri blir tatt. 

Hverken i 2017 eller 2018 var CBE og Treasures AS "småfisk". I artikkelen står det at CBE også har brutt disse lovene siden 2010.

https://www.nettavisen.no/okonomi/inntektene-stuper-for-superblogger/s/12-95-3423824379#am-comments

2017 hadde Treasures AS 5,07 millioner i inntekter og 3,55 millioner i 2018.

Med andre ord, ingen småfisk da det ble gått ut med fra etatene om at de nå skulle bøtelegge bloggerne som bryter lovene.

I artikkelen står det at CBE også har brutt disse lovene siden 2010.

• Liker 9
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bulsara
Skrottefar skrev (På 17.8.2024 den 23.27):

Ja, sant nok, men skulle likt å hørt en Avhørt-podcast hvor de tok opp stalking- og hærværk-saken med LKE, det kunne blitt, eh, ja, interessant :D

Jeg traff tilfeldig på LKE for noen måneder siden og tok meg den frihet å spørre han rett ut om bilskrapingen. Han benektet at det var tilfelle og lurte på hvor jeg hadde hørt det.

jeg spurte flere gsnger om det ikke var sant at han tilstod hos politet, betalte bot og erstatning. Han sa nei. Så lyve kan han. 

Bilen min er fortsatt hel. Jeg bor i grei rekkevidde fra han. Når han leser dette kan han sikkert spore meg opp. Velkommen sier jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulsara skrev (52 minutter siden):

Jeg traff tilfeldig på LKE for noen måneder siden og tok meg den frihet å spørre han rett ut om bilskrapingen. Han benektet at det var tilfelle og lurte på hvor jeg hadde hørt det.

jeg spurte flere gsnger om det ikke var sant at han tilstod hos politet, betalte bot og erstatning. Han sa nei. Så lyve kan han. 

Bilen min er fortsatt hel. Jeg bor i grei rekkevidde fra han. Når han leser dette kan han sikkert spore meg opp. Velkommen sier jeg.

Han har nok en degree i lyving også 😛

• Liker 12
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulsara skrev (1 time siden):

Ingen medier har noensinne omtalt denne angivelige saken. Den har kun vært nevnt på Fru Johansens Instagram-konto. Fru Johansen hevder at hun har kontaktet mange redaksjoner, men ingen ville skrive om saken.

Hvorfor er det ingen som lurer på hvorfor media ikke ville omtale dette? Det skrives om langt mindre "kjendiser" enn LKE når de har gjort noe kriminelt. Journalister kan også be om innsyn i straffesaksregisteret og bøteregisteret for å underbygge påstandene. Media kunne videre intervjuet både Fru Johansen og offeret og anonymisert LKE. Er det ingen som synes at det er litt merkelig at ingen medier omtaler saken?

Denne saken er en etablert sannhet her på KG, men jeg har mine tvil om sannhetsgehalten i Fru Johansens påstander på grunn av det ovennevnte.

Prove me wrong, by all means!

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frisk Frosk skrev (12 timer siden):

For ikke mange dagene siden hadde LKE en story på coach_eriksen hvor han forsvarte å ha et kosthold hvor 20-40 % av næringen kom fra sukker og andre dårlige sukkerholdige varer.

Jeg skrev da at det bare var et tidsspørsmål før han får problemer.

Viste seg at han har hatt problemer i syv uker, med store smerter i høyre hofte (stories på IG/instanavigation nå).

Men det var jo helt etter oppskriften, helt som forventet. Før de tok ferie dokumenterte LKE over mange uker (egentlig måneder!) med overtrening av seg selv, inkl. altfor dårlig teknikk i flere av styrkeøvelsene han har vist at han tar hyppig. Da de dro på ferie fortsatte LKE h å trene tøft, og dokumenterte også dette på sine coach_eriksen-konto. Mens CBE har dokumentert at maten deres tilsynelatende stort sett har bestått av høykarbokosthold og lite næring. Og han selv følte altså for å publisere et innlegg for noen dager siden hvor han forsvarer det som i realiteten er et ekstremt høyt inntak av sukker og andre raske karbohydrater. Som jeg skrev da han la ut det innlegget, så var det oppskriften på å få betennelse i kroppen. Parret med den overtreningen han har holdt på med over uker og måneder var det han nå klager over 100 % forventet!

I storiene i går og i dag snakker han om "serious pain that got worse", smerte, og fremdeles smerte som er "pretty bad". Og mellom disse storyene så har han slengt inn flere storyer som altså er kritisk til hvordan Chelsea fotballag trener.

LKE er veldig forutsigbar, og ingenting ved det han gjør tilsier at han bør trene andre mennesker.

Kanskje han faktisk burde ta rådet fra klokka si om å restituere i tre døgn på alvor…

• Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/18/2024 at 5:58 AM, Stargaze said:

Han er tydeligvis en liten mann med et lavt selvbilde som prøver å disse alle andre for å fremheve seg selv. 

Chelsea vet nok hva de driver med.

ke var aldri på noe landslag etter 2005 og aldri på høyere nivå enn U21.
Så han var aldri noen topp, norsk landslagsutøver. Han har heller ikke noe godt rykte etter seg. Hverken i Lillestrøm eller Odd.
Han har alltid vært en besserwisser typoe.

Som det han er overfor Premier Legaue laget  Chelsea her

IMG_4765.jpeg

Lav følelse og usikker er han ja. Han er heller ikke så høy vet du, og føler han må hevde seg. Utrolig provoserende type. Jeg skjønner ikke at CBE vil være gift med en slik mann. Jeg hadde blitt flau. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (14 timer siden):

For ikke mange dagene siden hadde LKE en story på coach_eriksen hvor han forsvarte å ha et kosthold hvor 20-40 % av næringen kom fra sukker og andre dårlige sukkerholdige varer.

Jeg skrev da at det bare var et tidsspørsmål før han får problemer.

Viste seg at han har hatt problemer i syv uker, med store smerter i høyre hofte (stories på IG/instanavigation nå).

Men det var jo helt etter oppskriften, helt som forventet. Før de tok ferie dokumenterte LKE over mange uker (egentlig måneder!) med overtrening av seg selv, inkl. altfor dårlig teknikk i flere av styrkeøvelsene han har vist at han tar hyppig. Da de dro på ferie fortsatte LKE h å trene tøft, og dokumenterte også dette på sine coach_eriksen-konto. Mens CBE har dokumentert at maten deres tilsynelatende stort sett har bestått av høykarbokosthold og lite næring. Og han selv følte altså for å publisere et innlegg for noen dager siden hvor han forsvarer det som i realiteten er et ekstremt høyt inntak av sukker og andre raske karbohydrater. Som jeg skrev da han la ut det innlegget, så var det oppskriften på å få betennelse i kroppen. Parret med den overtreningen han har holdt på med over uker og måneder var det han nå klager over 100 % forventet!

I storiene i går og i dag snakker han om "serious pain that got worse", smerte, og fremdeles smerte som er "pretty bad". Og mellom disse storyene så har han slengt inn flere storyer som altså er kritisk til hvordan Chelsea fotballag trener.

LKE er veldig forutsigbar, og ingenting ved det han gjør tilsier at han bør trene andre mennesker.

https://vof.no/fotball-pa-topp-med-lite-karbohydrat 

Jeg vil bare (forsiktig) minne ham på da å kanskje lytte til egne råd fra noen år tilbake, hvordan han som «toppidrettsutøver i Odd» spiste og trente 🤭 Kanskje «that serious pain will get better»?? 

«– Jeg synes det er rart at de sår slik tvil så lenge det finnes flere eksempler på at toppidrettsutøvere presterer like bra og bedre med lite enn mye karbohydrat i kosten. ( Om Olympiatoppen)» 

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (På 18.8.2024 den 5.58):

Han er tydeligvis en liten mann med et lavt selvbilde som prøver å disse alle andre for å fremheve seg selv. 

Chelsea vet nok hva de driver med.

ke var aldri på noe landslag etter 2005 og aldri på høyere nivå enn U21.
Så han var aldri noen topp, norsk landslagsutøver. Han har heller ikke noe godt rykte etter seg. Hverken i Lillestrøm eller Odd.
Han har alltid vært en besserwisser typoe.

Som det han er overfor Premier Legaue laget  Chelsea her

IMG_4765.jpeg

Ingen kontekst i coach Eriksens post, så den kommer her. Vidoen i treningsstudioet er en TikTok-post fra klubbens offisielle konto 31. juli. Neste dag spilte de kamp. Totalt sett spilte de tre kamper den uka. Så ja, Chelsea vet nok hva de driver med. Du skal naturligvis ikke trene deg i senk på styrke med kamp neste dag og tre kamper på en uke med bare to uker til seriestart. For en klovn. 

• Liker 13
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har nå repostet en video med et amerikansk fotballag som etter hans mening trener styrke til toppkarakter i motsetning til Chelsea. Men det er naturligvis å sammenligne epler og pærer. Helt annen sport og vi vet ingenting om hvor i sesongen det amerikanske laget befinner seg. Alt for klikk. 

Endret av AnnaCotta
språk
  • Liker 26
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnaCotta skrev (2 timer siden):

Han har nå repostet en video med et amerikansk fotballag som etter hans mening trener styrke til toppkarakter i motsetning til Chelsea. Men det er naturligvis å sammenligne epler å pærer. Helt annen sport og vi vet ingenting om hvor i sesongen det amerikanske laget befinner seg. Alt for klikk. 

Besserwisseren slår til igjen!
Merkelig at han ikke kom seg på seniorlandslag etter til Champions League selv….med alt han vet

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnaCotta skrev (3 timer siden):

Ingen kontekst i coach Eriksens post, så den kommer her. Vidoen i treningsstudioet er en TikTok-post fra klubbens offisielle konto 31. juli. Neste dag spilte de kamp. Totalt sett spilte de tre kamper den uka. Så ja, Chelsea vet nok hva de driver med. Du skal naturligvis ikke trene deg i senk på styrke med kamp neste dag og tre kamper på en uke med bare to uker til seriestart. For en klovn. 

Chelsea har nok en helt annen filosofi angående det å vinne eller tape enn LKE. Når LKE taper så skyldes det gjerne på andre eller ytre faktorer. Chelsea skjønner nok de har et ansvar selv. 

• Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han har nå repostet en video med et amerikansk fotballag som etter hans mening trener styrke til toppkarakter i motsetning til Chelsea. Men det er naturligvis å sammenligne epler å pærer. Helt annen sport og vi vet ingenting om hvor i sesongen det amerikanske laget befinner seg. Alt for klikk. 

Og der har i prinsipp LKE torpedert sin egen "trenerkarriere" dobbelt opp...

Han viser at lite eller ingen evne til å reflektere utover det han selv i øyeblikket er hyperfokusert på. Og han lærer heller ikke, for slik har han holdt på i årevis. Det han i øyeblikket er hyperfokusert på, det er det eneste riktige, og det er han verdensmester i i eget hode.

En trener som overhodet ikke tar hensyn til kamper/konkurranser... en trener som overhodet ikke tar hensyn til totalbelastning utøverne har... en trener som ikke greier å differensiere at ulike idretter og slik se ulike krav som settes til utøvernes fysikk................................. en person som viser så lite faglig refleksjonsevne og så stor kunnskapløshet er farlig å ha som trener! Og det er slik coach_eriksen fremstiller seg selv.

• Liker 25
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LKE virker som typen som skal perse på hver eneste trening. Men det er jo ikke mulig, hverken for vanlige mennesker eller toppidrettsutøvere. Jakob Ingebrigtsen møter ikke opp på trening og løper én 1500 meter i full fart, liksom. Og han gjør helt sikkert noen «klovnete» øvelser som LKE garantert aldri har prøvd (men kanskje burde). 

Også for vanlige folk er det lurt å ikke kjøre full pinne på alle treninger, og dessuten lytte til kroppen. Da risikerer man jo faktisk å holde seg skadefri og få resultater, noe han tydeligvis ikke tar sjansen på 🤓

• Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, ¤flicka¤ said:

LKE virker som typen som skal perse på hver eneste trening. Men det er jo ikke mulig, hverken for vanlige mennesker eller toppidrettsutøvere. Jakob Ingebrigtsen møter ikke opp på trening og løper én 1500 meter i full fart, liksom. Og han gjør helt sikkert noen «klovnete» øvelser som LKE garantert aldri har prøvd (men kanskje burde). 

Også for vanlige folk er det lurt å ikke kjøre full pinne på alle treninger, og dessuten lytte til kroppen. Da risikerer man jo faktisk å holde seg skadefri og få resultater, noe han tydeligvis ikke tar sjansen på 🤓

Det meste av trening skal være på terskel, bare noen økter i uka skal være på maks, dette trener Ingebrigtsen-brødrene etter og toppidrettsutøvere. LKE, derimot, trener jo først og fremst på å bli Norgesmester i kverulering. Jeg syns han er helt imponerende klein og lite overbevisende som trener.

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inocybe skrev (3 timer siden):

Chelsea har nok en helt annen filosofi angående det å vinne eller tape enn LKE. Når LKE taper så skyldes det gjerne på andre eller ytre faktorer. Chelsea skjønner nok de har et ansvar selv. 

Han bør jo også vite at fotball-lag trener annerledes i pre- season enn i sesong..vil tro de gjorde det både i Lillestrøm og Odd da han spilte der. Å ta noe ut av kontekst og rakke ned på noen som ikke kommer til å gi noe motsvar (de er for store til å bry seg om en liten mygg som LKE) er en kjent hersketeknikk. For en liten,smålig gjøk han er!

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...