Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Pearl2.0 skrev (7 minutter siden):

Ingen sier at det er en dårlig halvmaratontid. Det vi sier er at etter så mange år med løping, daglig, så burde hun løpe ned mot 1.30 eller raskere. Vi sier dette fordi vi kan løping, og vet hva hennes treningsvolum burde resultere i. I hvert fall siden hun ikke jobber ved siden av. Kjenner leger i vanskelige turnusstillinger som løper sykt mye raskere enn Caroline, så det er en tankevekker. Nærliggende å tenke næringsinntak som en medvirkende faktor på hvorfor det ikke går raskere. Skulle jo tro at de kunne nok om trening i hvert fall.

Jeg arbeider 100 % i et ikkestillesittende yrke, har to barn og er like gammel som CBE. Er både håndball- og fotballtrener. Klarer fortsatt å karre meg under 1.30 på halv, selv om jeg kjenner at økt totalbelastning mtp at ungene blir eldre og mer aktive på fritiden tar på restitusjon og tid og ork til å trene. 

Uansett smålig å kritisere en tid som oppfattes objektivt som bra av de fleste også de som trener. Bare forsterker inntrykket at hun får kritikk uansett hva hun gjør. Det hun gjør vil aldri bli bra nok uansett. 

Endret av Reisejenta
  • Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
13 minutter siden, Reisejenta said:

Uansett smålig å kritisere en tid som oppfattes objektivt som bra av de fleste også de som trener. Bare forsterker inntrykket at hun får kritikk uansett hva hun gjør. Det hun gjør vil aldri bli bra nok uansett. 

Nei, det er en ting å kritisere tiden hennes, vi snakker om hva man burde forventet sett i forhold til treningsmengde. Det er det som er interessant her. Flott å gjennomføre på den tiden, men disse forsøker faktisk å lage et treningsunivers og profilere seg som trenere. Da er det ikke god reklame at denne "løpedronninga" ikke løper fortere enn en helt vanlig dame, viser at hun trener helt feil. Siden jeg selv også har løpt fortere enn dette, med enormt mye mindre innsats, syns jeg det er fascinerende og ganske uforståelig at hun ikke blir raskere.

• Liker 30
  • Nyttig 10
Skrevet
Kollontaj skrev (1 time siden):

Han er vel med for å filme, ble sikkkert dokumentert på Snap😬. Tiden er jo bra, men ikke imponerende med tanke på hvor mye det tilsynelatende trenes. Så da trenes det vel feil, eller vent; noe annet utenfor deres kontroll har selvsagt skylda. 

Det trenes feil, spises dårlig, soves dårlig og restitueres ikke. 

• Liker 30
  • Nyttig 10
Skrevet
Kollontaj skrev (1 time siden):

Han er vel med for å filme, ble sikkkert dokumentert på Snap😬. Tiden er jo bra, men ikke imponerende med tanke på hvor mye det tilsynelatende trenes. Så da trenes det vel feil, eller vent; noe annet utenfor deres kontroll har selvsagt skylda. 

Kan starte med: «Var en kamp å komme seg frem de første kilometrene» (ref: instastory)

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Helt greie tider for mannen i gata. Men for to som trener så mye er det rart de ikke løper fortere. Og spesielt at det ikke er noe forbedring i tiden til cbe. Det er en enkel, flat og lettløpt løype. 

• Liker 25
  • Nyttig 1
Skrevet

Marathon du Lac Annecy er kåret til et av Frankrikes beste løpsarrangement. Løypa er like flat som verdens raskeste (i Berlin) og Annecy er derfor et ypperlig sted å debutere med startnummer på brystet, enten man går for 5 km, 10 km, halv- eller helmaraton. De 37 høydemetrene innbyr også til raske tider, og du kan ikke se bort fra at det er nettopp her, i denne franske alpelandsbyen du skal sette din nye personlige rekord.
https://runagain.com/no/run/Annecy_Marathon

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet
Isola2 skrev (53 minutter siden):

Hun (eller gemalen)  skylder på at hun havnet i feil gruppe og brukte mye tid på å passere andre. Men det er klart. Om noe går feil i deres øyne, er det jo alltid alle andres feil..

Ha ha, ikke uventet. Plassert i feil gruppe i fht til hva lurer jeg på

• Liker 24
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun er ikke fornøyd selv, da er det i alle fall ikke så rart at det diskuteres her at hun egentlig burde klare bedre? LK sier de var sent ut som vanlig. Hun har vel sagt ved flere anledninger at hun ofte er sent ute til avtaler osv, men hvorfor ikke "skjerpe seg" når man har dratt helt til Frankrike for å delta på halvmaraton. Da hadde de fått bedre posisjon og kunne fått et bedre utgangspunkt. Folk som alltid er for sene er veldig irriterende, men denne gangen gikk det utover henne selv. 

Ellers tror jeg at de burde ta en evaluering på kosthold, hvile, søvn, og hele den pakka. Sikkert flere ting som spiller inn, men inntrykket er at det alltid er noe som ikke klaffer. 

• Liker 29
  • Nyttig 10
Skrevet

Altså, i alle løp går det tregt i starten og det kan være en kamp å få kommet seg fremover. Det er ikke noen stor unnskyldning for et resultat, det er sånn det er. Men jeg er jo mildt sagt ikke overrasket over at de finner noe utenfor dem selv å skylde på!

• Liker 30
  • Nyttig 3
Skrevet
hvalstad45 skrev (5 timer siden):

Så hun løp på 1:45:45, og LKE på det samme, så hun har hatt drahjelp hele veien. Helt grei tid, men virkelig ikke noe mer enn det. Jeg syns det er rart, hun presterer det samme som hobbyløpere som trener en tredjedel av det hun gjør selv.
Burde være en tankevekker, men det er de jo ikke så gode på.
Jeg tar i hvert fall ikke mot løpetips fra en som trener så mye mer enn meg, og ikke er raskere.

Nei Gud forby om folk kunne si "bra jobba Caroline 🙈🙈

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Hva er det egentlig som ikke klaffet denne gangen - også?  Det er unnskyldning på unnskyldning og aldri noen form for selvransakelse. Mildt sagt merkelig fra noen som prøver å lage seg levebrød som trener!

Her er noen momenter på listen over hvorfor hun burde klare seg bedre:

* Arbeidsledig og dermed all tid i verden til å prioritere trening 

*Lang erfaring med å løpe

* Tilgang på treningssenter både hjemme og ute

* Vektstabil (knis)

* Tilgang barnepass

* Driver med PT-utdanning og attpåtil gift med en coach (riktignok selverklært, men likevel).

* helt flat løype, som hun helt klart burde kunne klare fint med så mye tredemølleløping. 

Sykdom er en del av livet. Vi blir alle syke innimellom og ingen kommer utenom. Likevel fortsetter vi i jobben, vi fortsetter å prestere. 

På samme tid ser man at mennesker på samme alder og sågar eldre og med høy jobb-belastning og akkurat tilsvarende familiesituasjon slår henne med 15 minutter og mer. Så nei, vi trenger faktisk ikke pynte på sannheten og si at dette var spesielt bra. For gitt forutsetningene hennes burde hun klart bedre, og vi har lov til å vurdere et kommersielt foretak ut fra de ansattes prestasjoner. Slik vil det alltid fungere.

Så, til slutt; et par velmente tips herfra:

- bli mer opptatt av hvordan kroppen fungerer og mindre hvordan den ser ut.

- fokus på korrekt og NOK ernæring foran «vektstabilitet» (ekstremt tåpelig og lite helsefremmende ord!)

- få deg et virke som føles mer meningsfylt. Med mening kommer prestasjon. 

- restituer! Selv de aller beste idrettsutøverne i verden gjør dette og sier at det er avgjørende for prestasjonen - og immunforsvaret.

- Sov! Spis godt og nok og unngå mye koffein samt trening før leggetid. Det er noe alle vet, faktisk, og mest av alt forventer jeg at dem som skal leve av å trene andre forstår det!

- Få hjelp til å behandle ortoreksien. Det er faktisk en alvorlig diagnose som de færreste kommer ut av på egen hånd.

Lykke til.

Endret av Ellie77
  • Liker 26
  • Nyttig 16
Skrevet
hvalstad45 skrev (5 timer siden):

Så hun løp på 1:45:45, og LKE på det samme, så hun har hatt drahjelp hele veien. Helt grei tid, men virkelig ikke noe mer enn det. Jeg syns det er rart, hun presterer det samme som hobbyløpere som trener en tredjedel av det hun gjør selv.
Burde være en tankevekker, men det er de jo ikke så gode på.
Jeg tar i hvert fall ikke mot løpetips fra en som trener så mye mer enn meg, og ikke er raskere.

Hun kan jo ikke forvente annet, for hverken restitusjon og riktig ernæring er jo ikke tilstede. 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
elskersommer skrev (1 time siden):

Nei Gud forby om folk kunne si "bra jobba Caroline 🙈🙈

Det er en god tid, men det er samme tid som for 2 år siden, hvor hun skylte på at hun gikk tom. Når man dokumenterer at man løper 70-100km i uka og trener 1-2 ganger om dagen er det ikke så rart at folk reagerer på liten fremgang..

• Liker 36
  • Nyttig 4
Skrevet
Ikkenoledig skrev (3 minutter siden):

Det er en god tid, men det er samme tid som for 2 år siden, hvor hun skylte på at hun gikk tom. Når man dokumenterer at man løper 70-100km i uka og trener 1-2 ganger om dagen er det ikke så rart at folk reagerer på liten fremgang..

Kroppen hennes restituerer ikke i det hele tatt. Det sier seg selv med 1-2 økter pr dag. Hun har også klaget over dårlig søvn, noe som også antakelig påvirker at hun har liten fremgang. Kostholdet hennes, eller ihvertfall det hun viser her på SoMe, er jo ikke akkurat prestasjonsfremmende. Trenger ikke være ingeniør for å skjønne dette, men om CBE skjønner det, det får tiden vise.

• Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet
Ikkenoledig skrev (13 minutter siden):

Og ikke bare det, men også driver et eget «treningsunivers» der man coacher andre til halvmaraton. Hun er ikke så god reklame for bedriften sin når det gjelder det. Men hun selger jo også program for å få thigh gap, og der er hun jo mer eksemplarisk.

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet

Rart hun ikke legger ut halvmaraton på strava 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...