Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Sursøtsaus skrev (5 timer siden):

Biter meg mer merke i tingene LK ramser opp som viktige punkter for fremgang i treningen: Hvile, mat, søvn. Det er helt riktig at disse punktene er ganske avgjørende for både treningskvaliteten og fremgangen på sikt. Derfor er det ironisk at han på den ene siden preker om hvile, søvn og restitusjon, mens han samtidig på den andre siden preker om hvordan hviledager er unødvendig og faktisk kan sette deg tilbake på trening, viser trening under dårlig søvn og under skader og vondter. Det er forskjell på det å ha én treningsøkt i ny og ne på søvnunderskudd eller litt dårligere allmenntilstand, og det å nesten hele tiden fremstille trening som noe grusomt slitsomt og negativt. CBE er enda verre. Hun sier til og med at kontinuitet er spesielt viktig de dagene hun virkelig ikke vil. Jeg har også noen ganger skikkelig vondt i vilja når jeg skal på trening, men den der "koste hva det koster vil"-holdningen deres er både usunn og strider mot det LK snakker om i videoen sin. Veldig "practice what I say not what I do"-opplegg.

Helt enig. At de ikke ser dette selv er mer enn bare merkelig, all den tid de begge to på egne kanaler og Netfit bruker tid på å dokumentere at de gjør det motsatte av hva LKE sier man bør gjøre.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror de bare slenger ut av seg noe de synes er høres kult ut Legg inn litt engelsk og mørke bilder (som de tror oser "power") så er du der.

Egentlig gjør de bare alt for å slippe ta en normal jobb.

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som melder inn på bakgrunn av uverifiserte rykter, hva feiler det dere? De har vel en annen bil, vi kan være skjønt enige om at dette er et par nesten ingen liker, men skjerp dere. Så dumme nekter jeg faktisk å tro at de er. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (4 timer siden):

For noen ufattelig lite inspirerende "treningskontoer"! Den ene ser det hardt inn i øynene og fokuserer på hva som ikke er bra nok. Den andre ser ikke din vei overhodet, men skryter av seg selv og hvor bra det er å trene når man ikke vil.
Altså... hvordan tror de dette inspirerer, jeg kan ikke forstå det.

Jeg tror de har blitt blinde av å se for mye på sine egne selvbilder. Det blir veldig usunt når de begge to er så selvsentrerte at de støtter hverandre døgnet rundt i denne selvdyrkingen. De gir mer og mer inntrykk av at de tror at de i kraft av seg selv inspirerer, men det eneste de viser er at de ikke har selvinnsikt, ikke har forstått tiden de lever i og heller ikke har forstått det markedet de nå operer i og hva bevisste forbrukere i dag ønsker seg.

Ingen ønsker seg "treningsråd" som gir betraktelig økt risiko for skader og for å pådra seg andre helseplager (som ortoreksi, underernæring m.m.).

Det er noen med den kontakten med virkeligheten som synes å ha forsvunnet.

Så det for et par dager siden da venninne-Ine skulle på et eller annet og CBE sminket henne og takket CBE via IG også. IMA hadde en stor anledning, men når bildene tas, så sitter IMA og ser inn i kamera mens CBE står i thight og treningstopp, bar mage og tar bilde mens hun ser forelsket på seg selv på mobilen...  Hva med å la venninnen få skinne i sitt øyeblikk? Nei, enhver anledning må brukes for å få ut eget ekshibisjonistiske oppmerksomhetsbehov og selvdigging. Og akkurat det samme gjøres når de skal gi "treningsråd", selvskryt og selvdigging som ville fått selv Narkissus til å rødme av flauhet.

• Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (4 minutter siden):

De er så dumme. Jeg kan bekrefte at selveste Coachen for en times tid siden satt seg i nettopp den bilen som diskuteres. Jeg dro det så langt og tok bilde for å sjekke reg.nr opp mot den som har kjøreforbud (ok ja jeg er så skada, så slipper noen å kommentere det) Dette på en parkeringsplass ca 3 km unna hjemmet. Og det som enda verre er, er at arvingene var med og satt seg i den samme bilen. For dere som ønsker å melde inn er det bare å gjøre det, da det ikke er uten grunnlag.

Ok, da er det jeg som skal beklage. Dette hadde jeg aldri trodd, selv om dem 😱

• Liker 12
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vitulina skrev (Akkurat nå):

Ok, da er det jeg som skal beklage. Dette hadde jeg aldri trodd, selv om dem 😱

Ikke noe å beklage. De som melder gjør det på en måte uten bevis (med mindre vi er flere som snikfotograferer😆). Jeg er enig i at det er vanskelig å tro selv om det er de to man snakker om, så det var greit å få det bekreftet med egne øyne.

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man faktisk ikke trodde det kunne bli verre 😳 Og det er bare det som er blitt oppdaget. Tenk på hvilke andre svin de har på skogen. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frublå skrev (2 timer siden):

Så at jeg faktisk har sett det, uten at jeg kan dokumentere det- er ryktespredning? Jeg gidder ikke skrive noe jeg ikke vet… Jaja, så får du mene at jeg sprer rykter. Det får jeg ikke gjort noe med… Poenget var at jeg skrev at de ikke har eu godkjent bilen de har. Dette kan dokumenteres slik som en annen har lagt ut bilde av lengre opp i tråden. Er veldig mange antakelser og teorier ang dette.
Og fakta er så enkel; bilen er i bruk- det har de selv dokumentert i SoMe, bilen er snart et år over fristen på eu godkjenning. I tillegg har jeg sett med egne øyne at bilen blir brukt. 
Jeg legger ikke ut masse antakelser om hvisomatter, dersomatter….. Prøver å holde meg til fakta i motsetning til enkelte andre her inne som lager diverse scenarioer. 

Men vi blir nok ikke enige om dette tror jeg… 

Jeg skriver fakta og ikke teorier. De som håper at det ikke stemmer tar dessverre feil. Bilen har aldri blitt vist for eu godkjenning, for da står km stand registrert. De har ikke tatt seg bryet med å forholde seg til norske lover og regler for å eie bil som ruller på veien.. Thats it! Også får folk bare spekulere i hvorfor. Men bilen er i sin skjønneste orden. Den står ikke kollisjonsskadet noe sted. Den er helt fin og brukbar- BORTSETT fra en ganske viktig detalj 🫣

Jeg tror ikke noen ikke tror deg, eller ikke tror at du har sett dem kjøre i denne ikke EU-godkjente bilen.

Jeg tror heller ikke at noen tror at bilen ikke ble kjørbar etter at LKE kjørte ihjel den hesten med bilen. Men jeg tror at folk flest automatisk blir langt mer skeptisk til en bil de vet har vært gjennom en påkjørsel av hest, og at det derfor - fordi LKE sørget for at det ble søkbart da han på en så usmakelig måte valgte å dokumentere dette - potensielle kjøpere heller valgte å kjøpe andre biler fremfor denne. Altså ikke fordi det nødvendigvis er noe galt med bilen etter den påkjørselen, men fordi folk heller velger å være litt ekstra forsiktig når de skal kjøpe en så dyr bruktbil som dessuten også har vært solgt før. Så det at folk også i tråden har trukket frem hendelsen med hestepåkjørselen når det gjelder bilsalget, så går det nok mer på det at potensielle kjøpere trolig "følte" at det var større risiko å kjøpe denne bilen pga. det, og derfor heller valgte en annen bil som ikke har hatt noen slike hendelser.

Det at det påpekes at det ikke er bevis eller dokumentasjon at du har sett ekteparet kjøre denne bilen hele tiden etter at den skulle vært gjennom EU-kontroll, det er ikke kritikk av deg, og det kommer ikke fordi vi ikke tror deg. Det er bare en formell sak. Jeg tenker at det at det er søkbart at bilen ikke har vært til EU-godkjenning enda den skulle ha vært de senest i fjor sommer bekrefter det du sier. I hvert fall når man også legger til grunn det at ekteparet har dokumentert mange ganger siden i fjor sommer at de kjører bil (som på bilder har tilsvarende interiør som bilen som ikke er godkjent). Poenget er at jeg tror ikke noen ikke tror deg!

Videre synes jeg det er flott at sånt som du her har avdekket blir avslørt, for det ekteparet Eriksen her gjør er helt uforsvarlig (om verst tenkelig skal skje, at bilen feiler noe som ville vært avdekket i EU-kontroll og det er årsak til en alvorlig ulykke hvor de selv eller andre blir skadet eller verre...). I tillegg er det jo ulovlig. Videre viser det at selv i 2024 fortsetter ekteparet Eriksen på samme måte privat som de har holdt på via sine ulike firmaer i alle år - de velger å bryte norsk lov, viser forakt for norsk lov og de følgene dette får for andre mennesker. Derfor synes jeg det er flott at du tok opp dette i tråden!

For en slik sak - at kjente influencere som utad skaper et narrativ om luksus og overflod, som flasher dyre ferieopphold både i inn- og utland, faktisk ikke følger opp noe så enkelt som det å få egen bil EU-godkjent, men velger å kjøre rundt i den i landets mest trafikkerte område av landet - DET er nemlig noe som media lettere kan ta tak i, og burde ta tak i! Spesielt siden samme influencere i nærmere 10 måneder også stadig har dokumentert i egne bedriftskanaler at de bruker den ikke godkjente bilen! Denne saken er en gavepakke til media...

Ps! Det at noen har kommet med teorier om at ekteparet kanskje bruker annen bil o.l., det tror jeg kommer av at for de fleste så er det å bevisst i nærmere et år kjøre rundt med en bil som ikke er EU-godkjent, kjøre rundt med egne (og andres?) barn i samme bil er så fjernt og uansvarlig at man ønsker at det ikke skal stemme. Tråden er dessuten ofte nok blitt beskyldt for både det ene og andre, derfor ligger det nok nært å ta forbehold, i tilfelle ekteparet har andre ordninger vi ikke vet om. Det betyr ikke at folk i tråden ikke tror deg! For det er vel dessverre ingen som blir voldsomt overrasket når det blir dokumentert at den gjeldende bilen ikke er EU-godkjent, det er bare et nytt lavmål fra ekteparet. Det er heller ingen grunn til å ev. påstå at bilen er et privatanliggende for media eller andre, for ekteparet har mange nok ganger valgt å bruke bilen som innhold på sine bedriftskanaler - og dermed blir det også i offentlighetens interesse at influencerne kjører ulovlig i en ikke-godkjent bil!

• Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at de har en bil nummer to, og lar en XC90 til 600k+ stå med manglende EU-kontroll.

Hvorfor de ikke har tatt EU-kontroll til 1000kr, så de kan kjøre lovlig. vet da fåglarna. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (22 minutter siden):

De er så dumme. Jeg kan bekrefte at selveste Coachen for en times tid siden satt seg i nettopp den bilen som diskuteres. Jeg dro det så langt og tok bilde for å sjekke reg.nr opp mot den som har kjøreforbud (ok ja jeg er så skada, så slipper noen å kommentere det) Dette på en parkeringsplass ca 3 km unna hjemmet. Og det som enda verre er, er at arvingene var med og satt seg i den samme bilen. For dere som ønsker å melde inn er det bare å gjøre det, da det ikke er uten grunnlag.

Hvis du ligner det minste på profilbildet du har her anbefaler jeg deg å holde din egen bil innelåst i lang tid fremover... 😂

• Liker 11
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (3 minutter siden):

Hvis du ligner det minste på profilbildet du har her anbefaler jeg deg å holde din egen bil innelåst i lang tid fremover... 😂

🤣 Jeg vil si jeg var heldig med dette bildet, og er ikke like vakker i virkeligheten. Håper ikke han kommer og tar meg og Skodaen min😅

• Liker 21
  • Hjerte 7
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (2 timer siden):

Så lenge du har skiltnummeret så kan du gå på Statens Vegvesen sine nettsider og sjekke kjøretøyopplysninger der. Men her var det enda enklere siden noen hadde anonsen fra når de forsøkte å selge bilen i 2022, og da er det link direkte der til når fristen for neste EU-kontroll var/er.

Takk! Har ikke oppdatert meg i tråden på en stund så var så mye å lese. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bulsara

Jeg synes det er på grensen til morsomt å se den videoen av LKE der han snakker om kvalitet. Han poengterer at for å nå et høyt nivå og bli så god du kan er det viktig å være uthvilt, ha spist nok, nok søvn, få i deg væske og ikke minst;  hvile etter trening, det er da  kroppen skal bygges opp.

Etter å ha fulgt de begge to en stund på hver sin egne konto + Netfit, så kan jeg ikke si at dette er noe jeg har lagt merke til blir prioritet. Caroline klager stadig på lite søvn. Hviler sjelden etter trening. Opplever liten restitusjon i det hun viser frem. For all del, kan jo være hun gjør dette og ikke viser det frem. 

Men om det er som han sier der, så viser ingen av dem frem en adferd som ser ut som at de vil nå et høyt nivå og bli så god du kan. Husker flere turer uten tilstrekkelig væske f.eks. 

Om jeg legger godviljen til, så kan jeg putte innsikten han viser frem her på kontoen over selvutvikling han har hatt. Blitt klokere med åran. Men.....tja.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (5 minutter siden):

Hva er egentlig historien bak den hesten dere snakker om? 🤔

Den camperen han snakker om hadde de forøvrig også et reklamesamarbeid om (hvor de også brøt alkoholloven i reklamene)... ikke akkurat god reklame å vise frem hestekjøtt fra en hest han har kjørt ihjel på camperen...

Om jeg ikke husker feil var det også i denne sammenhengen han snakket ned skoda (korriger meg om jeg husker feil).

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare for å snakke om noe annet enn bil; rekk opp hånda dersom du godter deg over hvor fantastisk Camilla Lorenzen sin trenings-app blir mottatt vs. Netfit 😏 stor suksess i land som USA og Canada, not bad. 

Ja jeg godter meg, faktisk. LKE og CBE tror de er uovertreffelige, men det som vinner fram er sunne og gode forbilder som vet hva de driver med, ikke de som bare vil bli beundret og sett opp til. Oh the irony. 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (13 minutter siden):

Den camperen han snakker om hadde de forøvrig også et reklamesamarbeid om (hvor de også brøt alkoholloven i reklamene)... ikke akkurat god reklame å vise frem hestekjøtt fra en hest han har kjørt ihjel på camperen...

Om jeg ikke husker feil var det også i denne sammenhengen han snakket ned skoda (korriger meg om jeg husker feil).

Skoda-uttalelsen kom vel, om ikke jeg også husker feil, fordi leiebilen var en Skoda.
Etter han hadde kjørt på og forsaket at noen mistet en elsket hest, latterliggjort på mest usmakelige vis at det dagen etter fortsatt var en kjøttbit igjen av hesten på bilen/traileren og så kvitterte han med en sytete nedlatende post om det var ham det var synd på. Stakkaren måtte nemlig kjøre Skoda nå som Volvoen måtte repareres.

Tydeligvis mye bedre å kjøre ulovlig i potensielt livsfarlig bil i hans verden. 🤮

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«I forskrift om periodisk kontroll av kjøretøy § 21 står det at Statens vegvesen skal nedlegge bruksforbud for biler som ikke er godkjent ved periodisk kontroll innen utløpet av kontrollfristen. I vegtrafikkloven § 31 fremgår det at overtredelse av loven straffes med bot eller med fengsel inntil ett år

• Liker 9
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bulsara

Er det noen som har sendt en melding til noen av dem og spurt om bilen?

edit: CBEs konto, Netfit OG Coachen har alle fjernet kommentater under innlegg nå. Tilfeldig?

Endret av Bulsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...