Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Aricia skrev (9 minutter siden):

Minner om at Den norske kirke har vært tydelig i kritikken av drap på sivile i Gaza: https://www.kirken.no/nb-NO/om-kirken/aktuelt/tusenvis-pa-solidaritetsmarkering-for-sivile/

Den norske kirken var en av arrangørene av markeringen foran Stortinget lørdag 28. oktober, og preses Olav Fykse Tveit holdt appell. 

God presisering. Den kristne avisa Dagen, derimot… Heldigvis har store deler av det som var den norske folkekirka beveget seg temmelig langt unna det som forfektes derfra. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kollontaj skrev (35 minutter siden):

Ville man skrevet om det i sosiale medier om man mente det var en privatsak? Når man ytrer seg offentlig, gjør man det bevisst, vil jeg anta. Ellers er jeg for at alle kan få ytre seg, innenfor norsk lov, selv de som ikke har peiling. At det man sier kan bli diskutert og kritisert, er også innafor. Det er sånn et demokrati fungerer. 

Her mente jeg hentydningen til at vi automatisk vet hva CBE mener om saken. Altså at demokratiet fungerer heldigvis også sånn at vi kan mene det vi vil uten å måtte dele det. TM-venninnen er derimot svært ensidig og ytrer mye offentlig - og det må hun få gjøre. Skulle derimot ønske hun skjermet barna sine mer. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke la diskusjon om krigen i denne tråden ligge? 

Det er ikke en offentlig plikt å mene noe om det som skjer i Gaza.

Og CBE får fortsette å levere det innholdet hun har lyst til, så kan vel folk følge eller avfølge om de synes det er greit at hun leverer hverdagen sin og ikke kommenterer politikk. 

Jeg er ingen fan av henne og er sterkt kritisk til hennes eksponering av barn, virkemidlene med fokus på kropp m.m, men akkurat å kritisere henne for å være stille nå synes jeg blir ugreit. 

Personlig gidder ikke jeg å klikke meg inn på side etter side som formidler krigen. Jeg har fått det med meg, men for egen psykisk helses skyld, så velger jeg å se på annet enn krigsinnhold på sosiale medier. Føler meg ikke som et dårlig menneske for det. Selvsagt er det grusomt det som hender, og jeg kan ikke gjøre så mye mer enn å donere penger til hjelpeorganisasjoner og sende medfølende tanker. Den som skrev over her, tror det var @Spamalot, om retorikken der du blir "damed if you do, damed if you don't" kjenner jeg litt på. Vi skaper krig i vårt eget samfunn med å kritisere hverandre. 

Ok, det ble kanskje en avsporing på alt det andre unødvendige, men jeg klarte dessverre ikke å la være nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Bulsara skrev (9 minutter siden):

Kan vi ikke la diskusjon om krigen i denne tråden ligge? 

Det er ikke en offentlig plikt å mene noe om det som skjer i Gaza.

Og CBE får fortsette å levere det innholdet hun har lyst til, så kan vel folk følge eller avfølge om de synes det er greit at hun leverer hverdagen sin og ikke kommenterer politikk. 

Jeg er ingen fan av henne og er sterkt kritisk til hennes eksponering av barn, virkemidlene med fokus på kropp m.m, men akkurat å kritisere henne for å være stille nå synes jeg blir ugreit. 

Personlig gidder ikke jeg å klikke meg inn på side etter side som formidler krigen. Jeg har fått det med meg, men for egen psykisk helses skyld, så velger jeg å se på annet enn krigsinnhold på sosiale medier. Føler meg ikke som et dårlig menneske for det. Selvsagt er det grusomt det som hender, og jeg kan ikke gjøre så mye mer enn å donere penger til hjelpeorganisasjoner og sende medfølende tanker. Den som skrev over her, tror det var @Spamalot, om retorikken der du blir "damed if you do, damed if you don't" kjenner jeg litt på. Vi skaper krig i vårt eget samfunn med å kritisere hverandre. 

Ok, det ble kanskje en avsporing på alt det andre unødvendige, men jeg klarte dessverre ikke å la være nå. 

Jeg tenker at Funky med sine nesten 700.000 følgere har brukt påvirkningskraften sin på en god måte, noe CBE aldri gjør. Det er vel essensen i diskusjonen ?

Endret av caremore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Revenge o'Cavatina skrev (1 time siden):

Joda, hvis det handler om hennes persona og dennes adferd ytrer hun relativt sterke meninger om følgeres hat og hets med søvnløse netter som ødelegger for bryllupsnatten og forretningsdriften hennes.

At det brenner i bakgrunnen på feriebilder, at fattige på Nasjonalteateret stasjon er en kulisse for egne privilegier, at Unicef/Redd barna-kampanje akkompagneres med drømmende blikk inn i peiskos med sponset kakkelovn, at Omvendt Julenisse Sarpsborg assosieres med tigging av saks og hyssing, samt reklamemerkede sponsede biler fremfor privatbiler.

For ikke å glemme at dansende barn i Mexico er en del av kulturen og ikke et fattigdomsproblem, og at barn må lære at det er forskjell på folk.

Det er helt fint at dama som lar seg avbilde på ferie med en tiggermor og barnet sitt i armene sine helst ikke uttaler seg på noen måte om de viktigere ting utenfor Sarpsborgboblen.

Nettopp. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (2 timer siden):

Joda, hvis det handler om hennes persona og dennes adferd ytrer hun relativt sterke meninger om følgeres hat og hets med søvnløse netter som ødelegger for bryllupsnatten og forretningsdriften hennes.

At det brenner i bakgrunnen på feriebilder, at fattige på Nasjonalteateret stasjon er en kulisse for egne privilegier, at Unicef/Redd barna-kampanje akkompagneres med drømmende blikk inn i peiskos med sponset kakkelovn, at Omvendt Julenisse Sarpsborg assosieres med tigging av saks og hyssing, samt reklamemerkede sponsede biler fremfor privatbiler.

For ikke å glemme at dansende barn i Mexico er en del av kulturen og ikke et fattigdomsproblem, og at barn må lære at det er forskjell på folk.

Det er helt fint at dama som lar seg avbilde på ferie med en tiggermor og barnet sitt i armene sine helst ikke uttaler seg på noen måte om de viktigere ting utenfor Sarpsborgboblen.

Eller Coop rydder egen plast.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ins0mniac skrev (15 timer siden):

Jeg har gått glipp av historien bak kallenavnet til søsteren til CBE. Noen som kan oppdatere meg? Fryktelig nysgjerrig😅

Hva slags kallenavn er det? Ikke fått med meg….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har merket meg at netfitkontoen har vært helt død i en uke nå, kan ikke huske noen story og det er ikke lagt ut post siden 8.november... Kanskje det betyr at det faktisk er kunder på dette sterk og atletisk-opplegget og at de endelig jobber i Villa Kulås? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, På besøk said:

Jeg har merket meg at netfitkontoen har vært helt død i en uke nå, kan ikke huske noen story og det er ikke lagt ut post siden 8.november... Kanskje det betyr at det faktisk er kunder på dette sterk og atletisk-opplegget og at de endelig jobber i Villa Kulås? 

Eller at det går så dårlig at de har gitt opp hele prosjektet?

• Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellie77 skrev (1 time siden):

Tante heldige koppen eller noe sånt 😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Ellie77 said:

Aner ikke historien bak, men navnet er ivildensky 

image.png.64479265ccd57479cf08a318b8789eac.png

Skjermdump instanavigation.com ivildensky

Endret av CityCityBangBang
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tante med koppen er tanta til Lke som kommenterte med heldige koppen som var plassert mellom beina til nevøen 😅

hvorfor søster til cbe kaller seg ivildensky vet jeg ikke

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasha skrev (1 time siden):

Tante med koppen er tanta til Lke som kommenterte med heldige koppen som var plassert mellom beina til nevøen 😅

hvorfor søster til cbe kaller seg ivildensky vet jeg ikke

Aah, det forklarer alt🤣 tusen takk! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
19 minutter siden, Happy13 said:

Tåpelig video fra hotellet. "jeg skal spise begge to" til to små lakriskuler. Hva er det her for innhold....

"Hva er det her for innhold?" kan i grunn oppsummere alt hennes "Innhold" på sosiale medier siste åra.

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cbe har jo tilsynelatende 300 000 følgere, noe som er mye i norsk sammenheng. Men ikke en eneste nominasjon i vixen. Hun som har en helt egen treningsapp og poster slitsomme økter hver dag som hun presser seg gjennom. Ikke nevnt i treningskategorien. 

• Liker 15
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...