Kollontaj Skrevet 13. november 2023 #90361 Del Skrevet 13. november 2023 Laia skrev (10 minutter siden): Det er også noe med måten hun ikke vil sette seg ned på huk. Klarer ikke helt å sette fingeren på det men jeg får assosiasjoner til det med at lår for all del ikke må møtes. Hele posisjonen og settingen virker så krampaktig.. Stivt poserende til tross for risting på håret. Selv det fremstår regissert og kunstig. Pust og slapp av litt! 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg CityCityBangBang Skrevet 13. november 2023 Populært innlegg #90362 Del Skrevet 13. november 2023 Siden du spør... Jeg tror han sier: Få på deg noen klær og slutt å gjøre deg til latter. 🤍 57 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 13. november 2023 #90363 Del Skrevet 13. november 2023 Eventuelt: Ta deg sammen. For en fullstendig unødvendig gjeng de fleste "influencere" er med veteranen i spissen 20 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CityCityBangBang Skrevet 13. november 2023 #90364 Del Skrevet 13. november 2023 Han kan jo også ha sagt noe sånn som: De barna dine fortjener en reflektert og moden rollemodell, og ikke en fjasete, dollete fjollemodell.... 23 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mousj Skrevet 14. november 2023 #90365 Del Skrevet 14. november 2023 Uff... lampegreia... det ble så mye å holde styr på. Telefon på strakest mulig arm, kasting på hår, kniping av mage og strekk på hake, for så å skulle både snakke modulert, OG åpne kassa med en hånd. Må nok ligges litt på gulv etterpå. Men lampene kan jo bli bra, da:) 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 14. november 2023 #90366 Del Skrevet 14. november 2023 CityCityBangBang skrev (18 timer siden): Siden du spør... Jeg tror han sier: Få på deg noen klær og slutt å gjøre deg til latter. 🤍 😂 Eventuelt: Temperaturen du trenger inne for å gå med BH 24-7 matcher pelsen min jævlig dårlig😥 32 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 14. november 2023 #90367 Del Skrevet 14. november 2023 Jeg så nettopp den videoen dere diskuterte i går, det med lampa og treningstøy. Det er proana, det er brukt mye filter, hun er stiv i kroppen til det nærmeste latterlige. Det har flere ganger blitt påpekt at stemmen er anstreng og unaturlig og ikke helt egner seg til video/for lyttere. Og på denne videoen ble det veldig tydelig hvorfor - ingen kan ha en uanstrengt og naturlig og behagelig stemme når de hele tiden har så ekstremt mye spenninger i magen! Her er en tidligere operasanger som har jobbet med å hjelpe folk til å bruke stemmen riktig - verdt å lese teksten, og også legge merke til at på kurset hun holder så kommer stemmebruken først i modul 5 og 6, etter at de fire første modulene, med tilsammen 20 leksjoner stort sett går på å øve på riktig pust, dyp pust, slippe spenninger, riktig kroppsholdning for god pust m.m.: https://pusteteknikk.no/styrk-din-stemme-ta-kontroll/ Også en logoped gir god tilbakemelding som er verdt å lese. Hadde det ikke vært for at CBE velger å utnytte egne barn for selv å tjene penger, driver med farlig påvirkning, proana og så mye lovbrudd, så hadde jeg kunnet føle synd i henne. Slik det er nå så skaper hun alt det negative selv, selv om hun egentlig vet bedre enn å holde på slik. Det filteret hun velger å bruke får henne til å se syk ut, nesten dopet i noen av uttrykkene (tror ikke hun doper seg! men hun ser slik ut, fordi trekkene viskes ut, øynene er mimikkløse, som resten av ansiktet). Jeg fatter ikke at hun ikke ser det selv. At medeier i TM-Klinikken (Ine Møller Anwar), som CBE går til for "skjønnhetsbehandlinger", fortsetter dette samarbeidet med CBE, det greier jeg overhodet ikke å forstå. Det er virkelig ille at en "helseklinikk" velger å samarbeide med og reklamere for bedriften gjennom en influencer som CBE, som fremstilles så kunstig, overdrevent og som faktisk driver med proana som innhold på egen bedriftskanal. Men, det sier mye om det etiske kompasset eierne av TM-Klinikken har også, begynner å ligne mer og mer på det elendige etiske kompasset som CBE, LKE, Treasures AS og Netfit AS styrer etter. 29 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 14. november 2023 #90368 Del Skrevet 14. november 2023 Frisk Frosk skrev (3 timer siden): Det er virkelig ille at en "helseklinikk" velger å samarbeide med og reklamere for bedriften gjennom en influencer som CBE, som fremstilles så kunstig, overdrevent og som faktisk driver med proana som innhold på egen bedriftskanal. Men, det sier mye om det etiske kompasset eierne av TM-Klinikken har også, begynner å ligne mer og mer på det elendige etiske kompasset som CBE, LKE, Treasures AS og Netfit AS styrer etter. Ja, hvis jeg var lege som mannen eller sykepleier som henne, ville jeg droppet ethvert slikt samarbeid. Jeg synes det gir lite troverdighet/dårlig reklame til bedriften mer enn god reklame. 18 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 14. november 2023 #90369 Del Skrevet 14. november 2023 cerruti skrev (1 time siden): Ja, hvis jeg var lege som mannen eller sykepleier som henne, ville jeg droppet ethvert slikt samarbeid. Jeg synes det gir lite troverdighet/dårlig reklame til bedriften mer enn god reklame. TM Klinikken og alle andre skjønnhetsklinikker ønsker seg da nøyaktig slike kunder som CBE: Usikre, utseendefikserte kvinner som er misfornøyde med sitt naturlige utseende, og som er villige til å grave dypt i lommeboka for regelmessige behandlinger med fyllmasse og blankpolering. 33 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 14. november 2023 #90370 Del Skrevet 14. november 2023 Uforståelig at verken påvirkere eller de "kosmetiske sykepleierne" som behandler dem ser at jo mer det fylles på med injeksjoner og uvirksomme skjønnhetsbehandlinger for å holde seg unge og strebe etter et kunstig skapt ideal, desto eldre blir utseendet. 25 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterskog Skrevet 15. november 2023 #90371 Del Skrevet 15. november 2023 Revenge o'Cavatina skrev (6 timer siden): Uforståelig at verken påvirkere eller de "kosmetiske sykepleierne" som behandler dem ser at jo mer det fylles på med injeksjoner og uvirksomme skjønnhetsbehandlinger for å holde seg unge og strebe etter et kunstig skapt ideal, desto eldre blir utseendet. Tror det er en egen stil… ser at en viss gruppe (ofte unge jenter, typ 18-22) liker mer den unaturlige looken med ekstreme bryn, vipper, lepper, etc. Uforståelig for meg på drøyt 40 år, men 90-tallets ekstremt tynne bryn synes vel dagens unge ser helt noldus ut. Jeg og min mann kaller de for «hm jenter» , det skal være billig fast fashion, ser unaturlig ut i sminke/look, og krig og fred og sånt» er ikke så interessent. Generasjon meg-meg-meg. Men som sagt, dette bruker gjelde veldig unge, husk hjernen har ikke fullt utviklet seg før 23-25 års alder i kognetiv utvikling. Noe annet gjelder det for influenser på over 35 år. De fleste av oss vokser og utvikler jo oss. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 15. november 2023 #90372 Del Skrevet 15. november 2023 (endret) Revenge o'Cavatina skrev (12 timer siden): Uforståelig at verken påvirkere eller de "kosmetiske sykepleierne" som behandler dem ser at jo mer det fylles på med injeksjoner og uvirksomme skjønnhetsbehandlinger for å holde seg unge og strebe etter et kunstig skapt ideal, desto eldre blir utseendet. Det er jo gull for alle skjønnhetsklinikker at de klarer å diktere hva som er "vakkert" for de forfengelige. Det er en grunn til at svært mange influensere ligner på hverandre. Høye kinnbein, speilblank og litt hoven hud, microblading, kjemisk peeling, restylanelepper og ofte lange, kunstige vipper. Alt handler til syvende og sist om penger. Du vil alltid finne noen som vil tilby det du ønsker utført hvis du er villig til å betale; om det så er å operere inn puppeimplantater i rumpa som Isabel Raad, eller å rekonstruere nesen for femte gang som Sophie Elise. CBE er på sin side en vandrende reklame for kjemiske peelinger, fillers, restylane og silikonpupper. Endret 15. november 2023 av Rastebenk 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 15. november 2023 #90373 Del Skrevet 15. november 2023 (endret) Det er fint å se influencere engasjere seg i noe som er viktig. Det er flott at de bruker sin stemme på å forsøke å gjøre en forskjell, vise at de faktisk bryr seg. Både Jørgine og Iselin viser ekte engasjement og medfølelse. Likeledes Kristin Gjelsvik, sikkert mange flere også. Det jeg vil frem til, hvorfor ser vi aldri noe lignende fra Caroline? Jeg har sett et par storyer med tekst som «alle» deler men that’s it. Hun er en godt voksen kvinne, med barn selv. Hun har holdt på som influencer lenger enn noen andre. Hvorfor går det fremdeles i kropp, antrekk, hår, negler, hund og barn. Hvorfor bruker hun ikke sin stemme og posisjon på noe samfunnsnyttig og viktig. UTEN å få betalt for det. Hvis hun da mener noe om noe som helst som ikke er overfladisk og tøvete. Velger å tro hun gjør det, om jeg legger godviljen til. https://www.instagram.com/p/CzqHAn4sFL2/?igshid=MzRlODBiNWFlZA== Endret 15. november 2023 av Snødronninga Prøvde å fikse skrift 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 15. november 2023 #90374 Del Skrevet 15. november 2023 (endret) På Caroline sin story i dag, filmer hun seg selv og forteller hvor kaldt det er. Det er ikke måte på høres det ut til. (Åhhh Gud) Neste story viser at hun har på seg kort skjørt og tynn strømpebukse. Er det sånn frossenpinner gjør, velger å ha på seg lite klær på trass? Endret 15. november 2023 av Snødronninga Formulering 45 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 15. november 2023 Populært innlegg #90375 Del Skrevet 15. november 2023 Snødronninga skrev (41 minutter siden): Det er fint å se influencere engasjere seg i noe som er viktig. Det er flott at de bruker sin stemme på å forsøke å gjøre en forskjell, vise at de faktisk bryr seg. Både Jørgine og Iselin viser ekte engasjement og medfølelse. Likeledes Kristin Gjelsvik, sikkert mange flere også. Det jeg vil frem til, hvorfor ser vi aldri noe lignende fra Caroline? Jeg har sett et par storyer med tekst som «alle» deler men that’s it. Hun er en godt voksen kvinne, med barn selv. Hun har holdt på som influencer lenger enn noen andre. Hvorfor går det fremdeles i kropp, antrekk, hår, negler, hund og barn. Hvorfor bruker hun ikke sin stemme og posisjon på noe samfunnsnyttig og viktig. UTEN å få betalt for det. Hvis hun da mener noe om noe som helst som ikke er overfladisk og tøvete. Velger å tro hun gjør det, om jeg legger godviljen til. https://www.instagram.com/p/CzqHAn4sFL2/?igshid=MzRlODBiNWFlZA== Jeg synes ikke vi skal forvente at Caroline skal bry seg om verden utenfor Villa Kulås. Å be Caroline mene noe som helst om situasjonen på Gaza er å be henne utføre profesjonelt selvmord. Hun mangler både kunnskap og formidlingsevne, så selv den mest velmente oppfordringen fra den kanten kan potensielt tolkes helt ut av proposjoner. Husk at hun allerede sliter kraftig med ting vi andre fikk inn med morsmelken. Helt vanlig allmennkunnskap, skikk og bruk osv har gått henne hus forbi. Og i sitt eget nyhetsinnslag på sin egen podcast handlet mest om hvem som hadde på seg hva under Oscar-utdelingene. Jeg tror aldri hun har åpnet en avis eller sett en nyhetssending, jeg er usikker på om hun vet hvor Gaza i det hele tatt er. Hun har tidligere uttalt at hun ikke ønsker å uttale seg om verdenssituasjonen, og i dette tilfellet tenker jeg det er helt greit. I en såpass betent konflikt kan selv den minste ytring tolkes feil, så det bør vi overlate til de som ikke har den mentale kapasiteten til en selvopptatt tenåring. Men dersom vi i fremtiden ser samarbeid med veldedige organisasjoner, så tenker jeg at det er greit å minne disse på hvor landet ligger. 39 4 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 15. november 2023 #90376 Del Skrevet 15. november 2023 Felis skrev (16 minutter siden): Jeg synes ikke vi skal forvente at Caroline skal bry seg om verden utenfor Villa Kulås. Å be Caroline mene noe som helst om situasjonen på Gaza er å be henne utføre profesjonelt selvmord. Hun mangler både kunnskap og formidlingsevne, så selv den mest velmente oppfordringen fra den kanten kan potensielt tolkes helt ut av proposjoner. Husk at hun allerede sliter kraftig med ting vi andre fikk inn med morsmelken. Helt vanlig allmennkunnskap, skikk og bruk osv har gått henne hus forbi. Og i sitt eget nyhetsinnslag på sin egen podcast handlet mest om hvem som hadde på seg hva under Oscar-utdelingene. Jeg tror aldri hun har åpnet en avis eller sett en nyhetssending, jeg er usikker på om hun vet hvor Gaza i det hele tatt er. Hun har tidligere uttalt at hun ikke ønsker å uttale seg om verdenssituasjonen, og i dette tilfellet tenker jeg det er helt greit. I en såpass betent konflikt kan selv den minste ytring tolkes feil, så det bør vi overlate til de som ikke har den mentale kapasiteten til en selvopptatt tenåring. Men dersom vi i fremtiden ser samarbeid med veldedige organisasjoner, så tenker jeg at det er greit å minne disse på hvor landet ligger. Det skorter nok på kunnskap, det tror jeg 100%. Nå valgte jeg Funkygine sitt innlegg som eksempel, som omhandler Gazasituasjonen. Men Caroline har ikke meninger om noe, selv ikke her i Norge. Selvsagt kan man ikke kreve at hun skal bry seg om det ene eller det andre, men jeg synes det er rart en kvinne som nærmer seg 40 ikke har noe mer å komme med enn det vi ser i dag og det vi har sett i årevis. Innlegget mitt var også en hyllest til de som faktisk tar ansvar, gjøre en forskjell, sprer kunnskap, o.l. Ellers er jeg helt enig med deg. 15 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 15. november 2023 #90377 Del Skrevet 15. november 2023 Snødronninga skrev (1 time siden): Det er fint å se influencere engasjere seg i noe som er viktig. Det er flott at de bruker sin stemme på å forsøke å gjøre en forskjell, vise at de faktisk bryr seg. Både Jørgine og Iselin viser ekte engasjement og medfølelse. Likeledes Kristin Gjelsvik, sikkert mange flere også. Det jeg vil frem til, hvorfor ser vi aldri noe lignende fra Caroline? Jeg har sett et par storyer med tekst som «alle» deler men that’s it. Hun er en godt voksen kvinne, med barn selv. Hun har holdt på som influencer lenger enn noen andre. Hvorfor går det fremdeles i kropp, antrekk, hår, negler, hund og barn. Hvorfor bruker hun ikke sin stemme og posisjon på noe samfunnsnyttig og viktig. UTEN å få betalt for det. Hvis hun da mener noe om noe som helst som ikke er overfladisk og tøvete. Velger å tro hun gjør det, om jeg legger godviljen til. https://www.instagram.com/p/CzqHAn4sFL2/?igshid=MzRlODBiNWFlZA== Helt uenig med dere som mener hun skal poste noe om denne konflikten. Det er altfor mange av influenserne som kaster seg på og deler uten trolig egentlig ha kunnskapen. Eller tenker noe mer på konflikten når det kommer til stykket enn meg og deg. 20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
På besøk Skrevet 15. november 2023 #90378 Del Skrevet 15. november 2023 Felis skrev (1 time siden): Jeg synes ikke vi skal forvente at Caroline skal bry seg om verden utenfor Villa Kulås. Å be Caroline mene noe som helst om situasjonen på Gaza er å be henne utføre profesjonelt selvmord. Hun mangler både kunnskap og formidlingsevne, så selv den mest velmente oppfordringen fra den kanten kan potensielt tolkes helt ut av proposjoner. Husk at hun allerede sliter kraftig med ting vi andre fikk inn med morsmelken. Helt vanlig allmennkunnskap, skikk og bruk osv har gått henne hus forbi. Og i sitt eget nyhetsinnslag på sin egen podcast handlet mest om hvem som hadde på seg hva under Oscar-utdelingene. Jeg tror aldri hun har åpnet en avis eller sett en nyhetssending, jeg er usikker på om hun vet hvor Gaza i det hele tatt er. Hun har tidligere uttalt at hun ikke ønsker å uttale seg om verdenssituasjonen, og i dette tilfellet tenker jeg det er helt greit. I en såpass betent konflikt kan selv den minste ytring tolkes feil, så det bør vi overlate til de som ikke har den mentale kapasiteten til en selvopptatt tenåring. Men dersom vi i fremtiden ser samarbeid med veldedige organisasjoner, så tenker jeg at det er greit å minne disse på hvor landet ligger. Enig. Et innlegg fra henne ville handlet om henne og ikke situasjonen, hun gjør lurt i å spare seg. Av de (særdeles få) jeg titter innom av og til har hvertfall Aurora Hoff og Benedicte Haugaard lagt ut de dummeste, mest regisserte innleggene jeg har sett. De griner og bærer seg, har vaska av seg sminke for å se ends mer utgrått ut osv. Syns faktisk CBE kommer bedre ut av det ved å bare være passiv. 19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spamalot Skrevet 15. november 2023 #90379 Del Skrevet 15. november 2023 https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/8J00RE/midtoesten-i-brann Dette retoriske spørsmålet har én hensikt: Å dele ut skam. Skam deg, om du ikke har kringkastet hva du mener og hvor du står. Skam deg om du har ment for mye. Om du har ment feil. Om du ikke har ment hardt nok. Om du har ment for hardt. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 15. november 2023 #90380 Del Skrevet 15. november 2023 Spamalot skrev (1 time siden): https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/8J00RE/midtoesten-i-brann Dette retoriske spørsmålet har én hensikt: Å dele ut skam. Skam deg, om du ikke har kringkastet hva du mener og hvor du står. Skam deg om du har ment for mye. Om du har ment feil. Om du ikke har ment hardt nok. Om du har ment for hardt. Synes dette er irrelevant hvis det var som innspill til det @Snødronninga skrev. Hun påpeker fullstendig tørke på å ha et blikk forbi eget speilbilde, utover pågående krig ref.din lenke. Signerer ellers @Felis sin kommentar til dette. 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå