Inocybe Skrevet 21. oktober 2023 #89761 Del Skrevet 21. oktober 2023 (endret) Angret meg Endret 21. oktober 2023 av Inocybe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 21. oktober 2023 #89762 Del Skrevet 21. oktober 2023 Lurer på hva unnskyldningen blir for å ikke løpe maraton i desember? For travelt før jul? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nellikpiken Skrevet 21. oktober 2023 #89763 Del Skrevet 21. oktober 2023 Caroline var faktisk helt nydelig i kveld, synes klesvalget hennes passet kjempegodt inn og hun kledde det veldig godt! Jeg føler også at det bare er kritikk her inne omtrent, så synes det er viktig å si fra om positive ting også. 18 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CityCityBangBang Skrevet 21. oktober 2023 #89764 Del Skrevet 21. oktober 2023 (endret) 8 minutter siden, Nellikpiken said: Caroline var faktisk helt nydelig i kveld, synes klesvalget hennes passet kjempegodt inn og hun kledde det veldig godt! Jeg føler også at det bare er kritikk her inne omtrent, så synes det er viktig å si fra om positive ting også. Enig i det med at hun ser bra ut. Fine damer. 🙂 Endret 21. oktober 2023 av CityCityBangBang 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 21. oktober 2023 #89765 Del Skrevet 21. oktober 2023 Fint skal det være, men det hindrer ikke CBE å ha umerket frisørreklame også fra venninens fest... 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 21. oktober 2023 #89766 Del Skrevet 21. oktober 2023 3 hours ago, Felis said: E det bare jeg som synes det er bittelita pussig å ha Bollywood-tema fordi mannen er pakistansk? Pakistan og India er to vidt forskjellige land med forskjellige religioner og kulturer, og relasjonen mellom de to landene har til tider vært anspent. Det finnes jo sikkert nok av pakistanske temaer, selv om de ikke er like kjent? Noe sier meg at Bollywood er valgt fordi det gir gjestene mulighet til å kle seg ut litt mer instavennlig (dvs lettkledd). Hadde kleskoden vært tildekket mage og hår, så tipper jeg CBE hadde vært i Valencia... Min kjære kollega med pakistansk familiebakgrunn var og er helt besatt av Bollywood. Så synes ikke det er så rart. Det sagt, så overrasker det vel ikke voldsomt at påvirkerfruen unngår å bekle magepartiet... Ooog publisere det. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 22. oktober 2023 #89767 Del Skrevet 22. oktober 2023 Huff nei. Forferdelig. Og alltid vise magen som hun strammer iherdig. Ikke pent. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 22. oktober 2023 #89768 Del Skrevet 22. oktober 2023 (endret) Surikatt skrev (7 timer siden): Lurer på hva unnskyldningen blir for å ikke løpe maraton i desember? For travelt før jul? Det er jo høysesong for influensa da som regel, så det kan jo komme (beleilig) kastende på... Endret 22. oktober 2023 av Fjugur 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacBeth Skrevet 22. oktober 2023 #89769 Del Skrevet 22. oktober 2023 Felis skrev (8 timer siden): E det bare jeg som synes det er bittelita pussig å ha Bollywood-tema fordi mannen er pakistansk? Pakistan og India er to vidt forskjellige land med forskjellige religioner og kulturer, og relasjonen mellom de to landene har til tider vært anspent. Det finnes jo sikkert nok av pakistanske temaer, selv om de ikke er like kjent? Noe sier meg at Bollywood er valgt fordi det gir gjestene mulighet til å kle seg ut litt mer instavennlig (dvs lettkledd). Hadde kleskoden vært tildekket mage og hår, så tipper jeg CBE hadde vært i Valencia... Jeg syns heller det er pussig at man tenker at temaet for en fest som CBE ikke har regi på, er et topic man skal diskutere her. Tilleggsfakta som jeg antar du alt vet, Bollywood er jo bare indisk filmindustri, likt som Hollywood er amerikansk filmindustri. Det er vel fritt frem for alle å like det ene eller andre uansett hvor man kommer fra🤷♀️ likt som man har et hawaii tema, 70/80/90talls tema, karneval i Rio tema eller hva nå enn tema man ønsker for sin fest... 16 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 22. oktober 2023 #89770 Del Skrevet 22. oktober 2023 Nellikpiken skrev (7 timer siden): Caroline var faktisk helt nydelig i kveld, synes klesvalget hennes passet kjempegodt inn og hun kledde det veldig godt! Jeg føler også at det bare er kritikk her inne omtrent, så synes det er viktig å si fra om positive ting også. Helt enig ! Helt nydelig var hun, og så fint å se henne smile. Viktig å gi ros også. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandie Skrevet 22. oktober 2023 #89771 Del Skrevet 22. oktober 2023 Felis skrev (10 timer siden): E det bare jeg som synes det er bittelita pussig å ha Bollywood-tema fordi mannen er pakistansk? Pakistan og India er to vidt forskjellige land med forskjellige religioner og kulturer, og relasjonen mellom de to landene har til tider vært anspent. Det finnes jo sikkert nok av pakistanske temaer, selv om de ikke er like kjent? Noe sier meg at Bollywood er valgt fordi det gir gjestene mulighet til å kle seg ut litt mer instavennlig (dvs lettkledd). Hadde kleskoden vært tildekket mage og hår, så tipper jeg CBE hadde vært i Valencia... Synes ikke det er rart i det hele tatt. Med den logikken bør jo ikke en nordmann kunne ha en fest med noe som helst tema som ikke er helt 100 % norsk? Bollywood-filmindustrien har tilhengere over hele verden. Har jobbet og studer sammen med flere pakistanere som elsker Bollywood-filmer. Kan jo være at mannen til Ida er vokst opp med det og liker det, hva vet vi. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 22. oktober 2023 #89772 Del Skrevet 22. oktober 2023 12 hours ago, Felis said: E det bare jeg som synes det er bittelita pussig å ha Bollywood-tema fordi mannen er pakistansk? Pakistan og India er to vidt forskjellige land med forskjellige religioner og kulturer, og relasjonen mellom de to landene har til tider vært anspent. Det finnes jo sikkert nok av pakistanske temaer, selv om de ikke er like kjent? Noe sier meg at Bollywood er valgt fordi det gir gjestene mulighet til å kle seg ut litt mer instavennlig (dvs lettkledd). Hadde kleskoden vært tildekket mage og hår, så tipper jeg CBE hadde vært i Valencia... Nei det er ikke rart. Bollywood er veldig stort utenfor India også og har stor kulturell påvirkning utenfor India. Temaet er jo ikke utelukkende bollywood heller, bollywood bærer jo momenter fra mange kulturer. Henna for eksempel har opprinnelse fra Afrika og Midtøsten, inkludert Pakistan, og India. Har ei afghansk venninne og i hennes familie og omgangskrets er også Bollywood veldig stort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 22. oktober 2023 #89773 Del Skrevet 22. oktober 2023 MacBeth skrev (3 timer siden): Jeg syns heller det er pussig at man tenker at temaet for en fest som CBE ikke har regi på, er et topic man skal diskutere her. Tilleggsfakta som jeg antar du alt vet, Bollywood er jo bare indisk filmindustri, likt som Hollywood er amerikansk filmindustri. Det er vel fritt frem for alle å like det ene eller andre uansett hvor man kommer fra🤷♀️ likt som man har et hawaii tema, 70/80/90talls tema, karneval i Rio tema eller hva nå enn tema man ønsker for sin fest... Nå er Ine selv en offentlig person, som har valgt å gjøre festen til et tema i en hel episode i sin podcast, sammen med CBE, så det har vel vært diskutert ting i denne tråden som er mindre relevant enn festens tema? Og så var ikke dette en hvilken som helst temafest, det var et bryllup nummer to, hvor temaet var valgt for å representere bruden og brudgommens forskjellige kulturer. Og da forbeholder jeg meg retten til å synes det er pussig at den ene kulturen tilhører et annet land enn der brudgommen kommer fra. Ikke ble det nevnt at brudgommen hadde spesielle bånd til Bollywood heller, tvert imot var brudgommens manglende engasjement for hele festen gjennomgangstema i hele episoden. Ine var skuffet over at han var uinteressert, at han nektet å kle seg ut (han ville verken gå i bunad eller den tradisjonelle pakistanske drakten, han valgte noe egenkomponert), men hun håpet at han ville holde tale for henne, i det minste. CBE som pod-deltaker burde jo stilt disse relevante spørsmålene. Hun startet faktisk bra, med å spørre om hvorfor bryllup nummer en var så skuffende for Ine. Men innen Ine var ferdig med å forklare, noe som var en veldig fin og sår historie som mange krysskulturelle par sikkert kan kjenne seg igjen i, så mistet CBE fokus og begynte å prate om seg selv. Jeg satt derfor igjen med ganske mange spørsmål etter episoden, for det var mye som ikke ga mening. Jeg håper faktisk Ine lager en ny podcast hvor hun tar opp temaet igjen, for hun er både behagelig og har formidlingsevne, og temaet er veldig aktuelt i dagens samfunn. 37 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne357 Skrevet 22. oktober 2023 #89774 Del Skrevet 22. oktober 2023 Mange pakistanere er vokst opp med filmer fra Bollywood og har kulturelle referanser fra denne industrien. Brudgommen på festen må gjerne definere Bollywood som sin kultur selv om han er fra Pakistansk opphav. Det er også en estetikk andre kjenner til, en mindre, mer lokal skikk eller dans eller dans ville jo ikke gitt samme futt til festen. Helt greit mener jeg. (Det er ofte like store regionale forskjeller mellom ulike deler av disse svære landene, knyttet til språklig eller religiøs tilhørighet som til nasjonalitet eller geografi. Bollywood er noe som har vært med på å viske ut disse forskjellene, selv om det ikke bare er uproblematisk. For ekstra interesserte kan jeg anbefale denne kronikken:https://amp.theguardian.com/film/2023/feb/03/bollywood-pakistan-muslims-narendra-modi-india) Likevel: jeg ikke hørt podcasten, men får jo en følelse av at vi nærmer oss kulturell appropriasjon hvis brudgommen er lunken til festen og dens tema. At brudens venninner bruker temaet til å finne en ny måte å vise seg frem på, fremfor at det er en felles feiring av kulturer som blandes og verdsettes. Men det er spekulasjon fra min side, jeg har ikke hørt podcasten og kjenner heller ikke til arrangørene bak festen. Det bare stikker alltid litt i magen når hvite kvinner bruker elementer fra andre kulturer for å fremheve egen skjønnhet. Kjenner de til hva Henna er og betyr? Smykket i pannen, har det noen kulturell symbolikk ? Hva betyr det å ha et stoffstykke over den ene skulderen og har det noen betydning å vise mage? Etc. etc. (De er alle tre slående vakre og jeg unner Ine og mannen alt godt.) 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 22. oktober 2023 #89775 Del Skrevet 22. oktober 2023 Når dette var teamet for festen var det ingenting galt med måte cbe kledde seg på. På andre bilder har hun skjult magen med armen hvis det var den som er så feil her nå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hyacinth Skrevet 22. oktober 2023 #89776 Del Skrevet 22. oktober 2023 Klink skrev (14 minutter siden): Når dette var teamet for festen var det ingenting galt med måte cbe kledde seg på. På andre bilder har hun skjult magen med armen hvis det var den som er så feil her nå. Det er jo flere ganger kommentert hvor nydelig og fin hun var i dette antrekket. Én person er ikke enig og nevner magen, så det er ikke sant at magen er "så feil her nå" Virker som du går på autopilot. 34 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacBeth Skrevet 22. oktober 2023 #89777 Del Skrevet 22. oktober 2023 Felis skrev (1 time siden): Nå er Ine selv en offentlig person, som har valgt å gjøre festen til et tema i en hel episode i sin podcast, sammen med CBE, så det har vel vært diskutert ting i denne tråden som er mindre relevant enn festens tema? Og så var ikke dette en hvilken som helst temafest, det var et bryllup nummer to, hvor temaet var valgt for å representere bruden og brudgommens forskjellige kulturer. Og da forbeholder jeg meg retten til å synes det er pussig at den ene kulturen tilhører et annet land enn der brudgommen kommer fra. Ikke ble det nevnt at brudgommen hadde spesielle bånd til Bollywood heller, tvert imot var brudgommens manglende engasjement for hele festen gjennomgangstema i hele episoden. Ine var skuffet over at han var uinteressert, at han nektet å kle seg ut (han ville verken gå i bunad eller den tradisjonelle pakistanske drakten, han valgte noe egenkomponert), men hun håpet at han ville holde tale for henne, i det minste. CBE som pod-deltaker burde jo stilt disse relevante spørsmålene. Hun startet faktisk bra, med å spørre om hvorfor bryllup nummer en var så skuffende for Ine. Men innen Ine var ferdig med å forklare, noe som var en veldig fin og sår historie som mange krysskulturelle par sikkert kan kjenne seg igjen i, så mistet CBE fokus og begynte å prate om seg selv. Jeg satt derfor igjen med ganske mange spørsmål etter episoden, for det var mye som ikke ga mening. Jeg håper faktisk Ine lager en ny podcast hvor hun tar opp temaet igjen, for hun er både behagelig og har formidlingsevne, og temaet er veldig aktuelt i dagens samfunn. Jeg har ikke tatt fra deg retten til å syns det er pussig. Ine er en offentlig person, men ikke topic i denne tråden. Ja, absolutt! CBE sitt "bidrag" i episoden var heller labert. Følte hun ikke helt har fått tak på hvordan man gjør en podcast, men bare skravler og avbryter, og glemmer at det sitter lyttere som ikke vet det samme som dem i studio. Det som går igjen er denne "jeg er bare meg og følgerne mine elsker meg uansett hva jeg gjør" holdningen. Samt jeg sitter igjen med følelsen av "latmannsverk", og at hun ikke har forberedt seg i det hele tatt. Ine som er nærmest profesjonell, burde ha ledet samtalen dit den burde gå, eller lagt opp en slags veiledning før sending, men jeg fikk følelsen av at hun satt fanget mellom være venninne og podcast vert. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 22. oktober 2023 #89778 Del Skrevet 22. oktober 2023 (endret) MacBeth skrev (1 time siden): Jeg har ikke tatt fra deg retten til å syns det er pussig. Ine er en offentlig person, men ikke topic i denne tråden. Ja, absolutt! CBE sitt "bidrag" i episoden var heller labert. Følte hun ikke helt har fått tak på hvordan man gjør en podcast, men bare skravler og avbryter, og glemmer at det sitter lyttere som ikke vet det samme som dem i studio. Det som går igjen er denne "jeg er bare meg og følgerne mine elsker meg uansett hva jeg gjør" holdningen. Samt jeg sitter igjen med følelsen av "latmannsverk", og at hun ikke har forberedt seg i det hele tatt. Ine som er nærmest profesjonell, burde ha ledet samtalen dit den burde gå, eller lagt opp en slags veiledning før sending, men jeg fikk følelsen av at hun satt fanget mellom være venninne og podcast vert. Jeg er ikke enig i at IWA ikke kan diskuteres i denne tråden - så lenge hun og det som diskuteres er koblet til CBE, Treasures AS og/eller Netfit AS. Årsaken til dette er at Ine Møller Anwar og TM-Klinikken selv velger å blande forretningsvirksomhet og privatliv med CBE og hennes firmaer. Hun velger å stille opp som innhold i CBE, Treasures AS og Netfit AS bedriftskanaler, hun har gjort det over lang tid (år) og det er hyppig deltakelse. Denne Ine tar bevisste valg om å gjøre seg selv, sitt privatliv og sine bedrifter til en del av innholdet i CBEs bedrifter. Når hun da velger å være og bidra til bedriftsinnhold hos CBE, drive umerket reklame for CBEs firmaer, er sammen med CBE i pop-up-yogaen de holder på med OG hun som bedriftseier også har valgt å ha et betalt samarbeid med CBE og hennes firma(er), så velger også Ine Møller Anwar å være en relevant - og synlig - del av CBEs forretningsvirksomheter. Da gjør IMA seg selv til et topic i denne tråden. Siden hun og CBE har linket til hverandres IG-kontoer også om denne festen, så valgte hun å også gjøre denne "private" festen til CBEs bedriftsinnhold. Ine Møller Anwar hadde selvfølgelig ikke gjort dette hvis hun mente hun ikke hadde noe å tjene på dette samarbeidet med Caroline Berg Eriksen. Det er like naturlig å diskutere IMA i denne tråden som det er å diskutere andre annonsører og andre som velger å bli en del av innholdsproduksjonen til og/eller har reklamesamarbeid med firmaene Treasures AS og Netfit AS. IMA velger å være begge deler... Legger til: Det at publikum skal glemme hvor tette forretningsforbindelsene er, og at slike bedriftseiere/influencere samarbeider så bevisst og tett, det er nettopp noe av det de ønsker. For da oppnår de "venninnefølelsen", som jo er noe influencerne tjener mer på, fordi det gjør det lettere å kamuflere skjult/umerket reklame - og å påstå at kritikerne av uetisk forretningsdrift ikke holder seg til saklig kritikk. CBE og IMA har i en uke hatt nettopp dette "bryllupet" som tema på flere ulike bedriftskanaler, IG, podkast, de har blandet inn dårlig merket reklameoppdrag av TM-Klinikken hos CBE/ Treasures AS, og selve festen var også hovedinnhold på CBE/Treasures AS siste par dagene. Som om ikke det var nok har de blandet denne festen inn i narrativet som CBE har kjørt både på egen/Treasures AS' IG-konto og på Netfit AS, hvor hun og Netfit har solgt inn turen til Valencia denne helgen med at hun skulle være med. Det var villedende reklame, da det nå er ganske åpenbart at CBE har visst om festen til IMA lenge, og tydeligvis prioriterte den og det bedriftsinnholdet IMAs fest ga CBE, fremfor å følge opp ansvar for reklamerte tjenester via Netfit.no som de tjener penger på. Så å diskutere denne festen og IMA i dette er svært relevant. Ikke minst for å vise hvordan slike influencere/bedriftseiere spiller så bevisst på blanding av privatliv og forretningsvirksomhet. Personlig synes jeg det er ekstra viktig å diskutere nettopp Ine Møller Anwar fordi hun driver med kosmetiske behandlinger gjennom TM-Klinikken som det ellers er ulovlig å reklamere for... Endret 22. oktober 2023 av Frisk Frosk La til mer. 26 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 22. oktober 2023 #89779 Del Skrevet 22. oktober 2023 (endret) Nede i 300 008 følgere i dag (-56 fra i går). Det virker som det daglige antall som avfølger for øyeblikket er høyere enn noensinne (med unntak av noen få og store «hendelser» der type 500 avfulgte sporenstreks) . CBE klarer bare ikke å snu denne nedadgående trenden ser det ut som (det ser jo ikke ut som de anstrenger seg nevneverdig heller må sies), og hva Kontent egentlig har bidratt med etter de kom med på laget er for meg en gåte. Kilde: socialblade.com Endret 24. oktober 2023 av Laia 28 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 22. oktober 2023 #89780 Del Skrevet 22. oktober 2023 Hyacinth skrev (3 timer siden): Det er jo flere ganger kommentert hvor nydelig og fin hun var i dette antrekket. Én person er ikke enig og nevner magen, så det er ikke sant at magen er "så feil her nå" Virker som du går på autopilot. Jeg leste noe jeg ville kommentere og gjorde det. Hyggelig at noen ikke kritiserte det også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå